انتخاب عنوان مناسب صفحات سایت 30 درصد سئو است

انتخاب عنوان مناسب صفحات سایت 30 درصد سئو است

یکی از مهم ترین فاکتور های سئو ، انتخاب مناسب عنوان صفحات سایت است که به گفته بسیاری از متخصصین به تنهایی 30 درصد این فرآیند را پوشش می دهد. به این معنی که اگر شما محتوای مناسبی بنویسی ، تصاویر بهینه ای داشته باشید ، بهینه سازی کد های سایت را خیلی دقیق انجام دهید ولی عنوان مناسبی نداشته باشید نه گوگل علاقه ای به ارتقا رتبه آن صفحه دارد و نه کاربر برای مطالعه آن محتوای خوب و بهینه بر روی لینک سایت شما کلیک می کند.

به این ترتیب به علت کاهش رضایت کاربری سایت شما ، شانس حضور در صفحه اول گوگل را از دست می دهید.

هرچند انتخاب عنوان مناسب برای صفحات سایت به تنهایی کافی نیست اما از الزامات اصلی سئو سایت می باشد.

به همین خاطر ویژگی هایی که عناوین صفحات باید داشته باشند را یک به یک مطرح و تشریح می کنیم تا از این راه شما بتوانید به راحتی سایت خود را بهینه سازی کنید.

انتخاب تگ عنوان صفحات سایت

تگ عنوان که با title  مشخص می شود و در header  سایت قرار می گیرد معرف محتوای اصلی و هدف از صفحه ایجاد شده می باشد. در اصل انتخاب عنوان صفحه نام و نام خانوادگی همان صفحه از خانواده سایت شماست که باید با دقت نوشته و ارائه شود.بدون عنوان اصلا نمی توان مطلب مورد نظر ار شناسایی کرد.

در صورتی که تگ عنوان صفحات را از هدر سایت خود حذف کنید عملا راه را برای شناسایی سایت خود توسط گوگل بسته اید.

تگ عنوان صفحات سایت

در انتخاب عنوان صفحات سایت به نکات کلیدی زیر توجه نمایید

مرتبط با موضوع و کلمات کلیدی سایت باشد

عنوان یک صفحه حتما باید با عنوان اصلی سایت در ارتباط باشد ، نمی توان یک برای وب سایتی که در زمینه فروش خودرو فعالیت دارد صفحاتی با عنوان تولید پوشاک ایجاد کرد. صفحه جدی به دلیل عدم ارتباط با موضوع سایت اصلا از جانب گوگل بررسی نمی شود و نتیجه منفی در بهینه سازی خواهد داشت. پس باید یک عنوان را برای صفحات خود انتخاب کنید که تا حدی ، هرچند بسیار کم ، ولی مرتبط با موضوع صفحه اصلی سایت باشند.

حتما از کلمه کلیدی اصلی متن در آن استفاده شود

شما باید از کلمه کلیدی همان صفحه عینا در عنوان صفحه استفاده کنید . این عمل دو مزیت دارد ، اولا اینکه تاثیر مثبت و مستقیمی در seo دارد و موجب اعتبار بخشی گوگل به سایت شما به ازای آن کلمه کلیدی می شود و ثانیا کاربران متوجه می شوند که شما در یک زمینه خاص صحبت می کنید و با هدف مطالعه به سایت شما وارد می شوند.

بیشتر بدانید : گوگل چه محتوایی را دوست دارد؟

استفاده از کلمات کلیدی در عنوان سایت

نسبت به سایر سایت های رقیب تفاوت ایجاد کنید

از نوشتن عناوین تکراری و یکنواخت برای صفحات سایت دست بردارید. در یک حالت عناوین کلیه صفحات سایت شما باید با هم متفاوت باشند و همچنین باید وب سایت های رقیب خود را بررسی کنید تا از کلمات و ترتیبی که آنها در عنوان صفحات خود استفاده کرده اند فاصله بگیرید و عنوان هایی نو به مخاطب ارائه کنید.

گوگل عاشق محتوای جدید و به روز است ، هم در محتوا و هم در عنوان صفحات.

از واژه های توصیفی در عنوان صفحات سایت استفاده کنید

به منظور جلب مخاطب بیشتر و در نتیجه افزایش ترافیک یک صفحه که منجر به بالا رفتن ترافیک میانگین سایت می شود سعی کنید در عنوان صفحات از برخی از کلمات کلیدی مانند بهترین ، مهم ترین ، متمایز ، فوق العاده ، ارزان و یا سایر واژگان توصیفی استفاده نمایید.

واژه های توصیفی نقش مهمی در متقاعد کردن کاربران برای مطالعه متن مورد نظر را دارند.

نه خیلی کوتاه و نه خیلی طولانی !

طول مناسب برای عنوان معمولا بین 6- تا 7- کاراکتر می باشد. شما باید سعی کنید مهم ترین کلمات را با رعایت سه نکته ای که در بالا اشاره کردیم را بنویسید. اگر عنوان خیلی طولانی باشد در نتایج جستجو و یا در صفحات موبایل به صورت کامل دیده نمی شود و اگر خیلی کوتاه باشد شانس ایجاد تفاوت با سایر رقبا را از دست داده اید.

از اعداد در عنوان صفحات سایت استفاده کنید

یکی از ترفند هایی که افراد با تجربه در سئوسازی استفاده می کنند ، به کار بردن اعداد در عنوان می باشد. عدد و رقم به جذابیت عنوان می افزاید. مثلا فرض کنید دو سایت با عنوان های زیر موجود هستند ، شما کدام یک را برای مطالعه انتخاب می کنید؟

بدون عدد : ترفند های بهینه سازی سایت

استفاده از اعداد در عنوان : 20 ترفند بهینه سازی وب سایت

نکات مهم در انتخاب عنوان صفحات

با انتخاب عنوان صفحات سایت به مخاطب پیشنهاد دهید

همچنین می توانید در انتخاب عنوان صفحات سایت از علائم سوالی یا تعجب استفاده کنید ، به مخاطب در ظاهر پیشنهاد می دهید ولی در پشت پرده به دنبال انتقال پیام و مفهومی تبلیغاتی هستید.

آیا می دانید نزدیک ترین شرکت طراحی سایت به شما کجاست؟

درواقع شما با این سوال در حال تحریک ذهن مخاطب و ارائه پیشنهاد هستید اما در اصل قصد دارید شرکت خود را به وی معرفی کنید.

برند سایت خود را در عنوان تمام صفحات استفاده نکنید

هر وب سایتی یک نام یا برند را یدک می کشد. سایت با این نام شناخته می شود و همیشه صفحه اصلی و اول سایت جای معرفی و نشانگر برند و نام سایت است. از استفاده نام سایت به صورت افراطی  در سایر صفحات سایت بپرهیزید. برند به عنوان قدرت و ابزاری جهت تمایز صفحه اول سایت است و در صورت استفاده زیاد درر صفحات داخلی دیگر منجر به افت رتبه صفحه اول می گردد.

کاهش تغییرات پس از انتخاب عنوان صفحات سایت

پس از اینکه تمام موارد بالا را رعایت کردید و عنوان مناسب را برای صفحات سایت خود انتخاب نمودید ، مدتی به گوگل زمان بدهید تا آن را بررسی کند ، بررسی کلمات موجود در عنوان و مقایسه با رقبای موجود طی مدت زمانی مشخص نتایج خود را نشان خواهد داد. شما اصلا نباید عجولانه تصمیم بگیرید و به سرعت دست به تغییرات در عنوان صفحات بزنید بلکه با کاهش این تغییرات اجازه دهید گوگل کامل صفحه را بشناسد و دچار سردرگمی نگردد.

به منظور کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می شود : روش های افزایش بازدید سایت

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *