مهم ترین تگ های صفحه که در سئو تاثیر دارند

پرکاربردترین و مهم ترین متا تگ های صفحه در سئو

در سئو بیش از 200 عامل خرد و درشت تاثیر دارند که بخشی از فاکتورها متمرکز بر انتخاب و ثبت متا تگ های مناسب در هر صفحه سایت است. تگ ها بخشی از کدنویسی های html هستند که جهت اعطای ویژگی و یا نقش برای عبارات ، کلمات و تصاویر مورد استفاده قرار می گیرند. تگ های صفحه این قابلیت را دارند که سیگنال های متفاوتی را برای ربات های جستجوگر گوگل و دیگر موتورهای جستجو ارسال کنند و به منظور افزایش اهمیت یک بخش از محتوا ، توضیحات اضافه ، لینکدهی ، ارزش بندی عبارات و… در مقالات و مطالب و نوشته های سایت کاربرد دارند. با بررسی هایی که براساس اولویت بندی مهم ترین تگ های صفحه در سئو ، تعدادی از تگ هایی که بیشترین تاثیر را در تغییر رتبه سایت دارند و نحوه استفاده از آنها را توضیح داده ایم.

پرکاربردترین متا تگ های صفحه در سئو سایت

موارد زیادی از متا تگ می توان نام برد که از تعریف نوع صفحه گرفته ، تا تگ پاراگراف ، تعریف نواحی تصویر ، تگ سکشن بندی ، تگ مخفف یا خلاصه نویسی و بسیاری موارد دیگر را شامل می شوند. برخی از این متاتگ ها مربوط به ساختار و بخش بندی صفحه ، خطوط و پاراگراف های متن و فرآیند های نگارشی هستند که تاثیر زیادی در سئو ندارند اما برخی دیگر مانند متاتگ عنوان ، دسکریپشن و متن جایگزین تصاویر تاثیر صد در صد مستقیمی در سئو سایت دارند و باعث افزایش درک و آگاهی خزنده های گوگل از محتوای نگارش شده می شوند. مهم ترین آنها عبارتند از:

تگ عنوان

عنوان مهم ترین تگ در هر صفحه از دید مسائل مربوط به سئو می باشد که نشان دهنده جهت و موضوع کلی مطلب می باشد. تگ عنوان به صورت title  در کدنویسی html  مشخص می شود و باید شامل عبارت کلیدی اصلی همان صفحه و کلمات توصیفی باشد و در عین حال متفاوت از سایر عناوین موجود و متمایز از سایر صفحات سایت باشد.

مطلب پیشنهادی : انتخاب عنوان مناسب صفحات سایت 30 درصد سئو است

تگ های هدینگ هر صفحه سایت

تگ های هدینگ که با علائم h1 , h2, … , h6  مشخص می شوند و معمولا در سیستم های مدیریت محتوا مثل وردپرس از قبل تعریف شده اند و شما نیازی به کدنویسی مجدد این علائم ندارید بلکه با انتخاب نوع متاتگ هدینگ در می توانید آنها را در صفحه قرار دهید. متاتگ heading هم یکی از مهم ترین و موثرترین تگ ها در سئو است که باید با دقت انتخاب شود ، شامل عبارات کلیدی باشد و برای کاربران و موتورهای جستجو جذاب باشد.

متاتگ توضیحات یا description

یکی دیگر از عناصر مهم در سئو که جز دسته بندی تگ های صفحه قرار می گیرد و یکی از شناسه های متمایز کننده یک صفحه از سایر مطالب می باشد متاتگ دسکریپشن یا توضیحات است. معمولا طول این تگ بین 140 تا 170 کاراکتر است که می تواند یک توضیح کلی از مطالب درج شده در صفحه را هم برای کاربران و هم برای ربات های گوگل ارائه می دهد.

تگ aLt تصاویر

تصاویر در حالت عادی یه عنوان یک فایل بدون هویت برای گوگل شناخته می شوند ، مگر اینکه از متاتگ alt  یا متن جایگزین برای توضیح تصویر و یا هدف از درج آن ذکر شود. تگ alt باید یک عبارت 4 تا 8 کلمه ای برای توضیح یک عکس باشد که در وردپرس این قابلیت به راحتی در اختیار کاربران قرار گرفته است.

تگ های strong کلمات صفحه

اگر عبارت یا کلمه کلیدی از سایر کلمات یک متن اهمیت بیشتری داشته باشند و نیاز باشد به صورت بولد شده جلوی چشم کاربران قرار بگیرند از تگ strong یا بولد استفاده می کنیم که علاوه بر جلب توجه کاربر ، موجب درک بهتر گوگل از محتوا خواهد شد. استفاده از این تگ در تولید محتوا اهمیت بسیاری دارد.

متاتگ link

از تگ لینک برای لینکسازی داخلی و خارجی استفاده می شود و همانطور که می دانید لینک ها تاثیر مهم و زیادی در سئو دارند و در حالی که مطالب را به هم ارتباط می دهند می توانند در افزایش شناخت خزنده های موتور جستجو از مطالب کمک کنند. متاتگ link  جز پرکاربردترین فاکتورهای سئو نیز محسوب می شود و به راحتی می تواند موجب افزایش یا کاهش رتبه سایت در گوگل شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *