فرآیند بهبود سئو اصولی سایت

روش ها و فرآیند بهبود سئو سایت

بهبود سئو عبارت است از اقداماتی که به منظور افزایش بازده سئو و تقویت وضعیت فعلی وب سایت به شرایط بهتر انجام می شوند. زمانی که یک بار فرآیند سئو را پیاده کردید ، باید ایرادات و نواقص آن را بررسی کنید. سپس در اجرای مجدد نقایص را حذف و نقاط قوت را بهبود دهید.

بهبود سئوی سایت یعنی بهبود الگوها و تکنیک ها ، برطرف کردن ضعف ها ، تقویت سایت ،اصلاح روشهای قدیمی سئو ، تطابق با بروز رسانی های گوگل!

خدمات تضمینی ارتقا سایت در گوگل و افزایش بازدید را از سئوبهینه بخواهید

در این مطلب از بهبود سئو صحبت می کنیم نه مراحل سئو! به این نکته حتما توجه داشته باشید. روش های و فاکتورهای سئو ، همان هایی است که در سایر مقالات به آنها اشاره داشته ایم. اما حالا قصد داریم روش ها و استراتژی هایی را که اجرا و در ادامه تحلیل کرده ایم را بهبود دهیم. وب سایت در چه فاکتورهایی ضعف دارد؟ کدام یک از تکنیک ها باید تقویت شود؟ چرا نتیجه مطلوبی از سئو حاصل نشد؟ اقدامات مقتضی برای بهبود سئو سایت چیست؟ برای پاسخ به این سوالات ادامه مطلب را مطالعه نمایید.

اقدامات ضروری جهت بهبود سئو سایت

سئو و بهینه سازی مجموعه اقدامات یک باره مثل طراحی سایت نیست. در مرحله طراحی ، برنامه نویسی اجرا و سایت بارگزاری می شود و پس از آن کار تمام شده است. اما برای سئو وضعیت متفاوت است و با پایان یک چرخه از فرآیند سئو ، چرخه بعدی آغاز می گردد.

برای بدست آوردن یک رتبه خوب علاوه بر اینکه باید مراحل سئو به درستی اجرا شوند ، به مرور زمان نیاز به بهبود و تقویت نیز دارند. اولا به این دلیل که امکان دارد در اجرای برخی از بخشها اشتباه کرده باشیم ، ثانیا رقبای ما بیکار ننشسته اند که شما رتبه خوبی را کسب کنید یا رتبه ای که دارید را حفظ نمایید. در نهایت باید بدانید که گوگل هر چند وقت یکبار الگوریتم ها و معیارهای خود برای رتبه بندی را تغییر و بروزرسانی می کند پس جهت انطباق و هم راستایی سئو با این تغییرات اکیدا به بهبود سئو سایت نیاز دارید.

اقدامات ضروری جهت بهبود سئو سایت به شرح زیر هستند.

بازبینی مراحل در بهبود سئو سایت

پس از اجرای یک چرخه ، باید نتایج و دستاوردها را بررسی کنید. جایگاه شما در گوگل چند رتبه تغییر کرده؟ سرعت سایت افزایش یافته یا کاهش؟ بازدیدکنندگان سایت در ماه چه تعدادی بوده؟ کدام صفحات بیشتری بازدید را داشته اند؟ برای اینکه بتوانید این گزارش ها را بدست بیاورید باید از ابزارهای آنالیز سئو سایت استفاده کنید.

خود گوگل دو ابزار آنالیتیکس و سرچ کنسول را ارائه می دهد که شامل اطلاعاتی راجع به تعداد بازدیدها ، عبارات کلیدی ، لینک ها ، صفحات ایندکس شده ، تست سرعت ، نقشه سایت ، breadcrumbs  ، زمان حضور کاربران و برخی موارد دیگر می شود. کاری که شما باید بکنید این است که اطلاعات را دقیقا بررسی کنید و با قبل از سئو مقایسه کنید و برای بهبود سئو سایت ، سعی در تقویت آنها داشته باشید.

کاهش bounce rate

یکی از اقدامات ضروری به منظور بهبود سئو سایت که براساس گزارش بدست آمده از google analytics باید انجام شود ، بررسی bounce rate  صفحه به صفحه سایت است که به آن نرخ پرش گفته می شود. هرچقدر این عدد برای صفحات بالاتر باشد بدتر است. پس باید به فکر کاهش bounce rate باشید. نرخ پرش که بصورت درصد بیان می شود ، میزان مراجعه کاربر ورودی حاضر در سایت به یک صفحه جدید است. در این صورت شما باید ارتباط خوبی میان صفحات سایت برقرار کنید تا کاربر با ورود به هر صفحه ، با پیشنهادات و لینک های مرتبط و متنوعی روبرو شود و به بازدید خود از سایر صفحات ادامه دهد.

کاهش bounce rate برای بهبود سئو

بهبود محتواهایی با رتبه ضعیف

طبیعتا در زمان اجرای مراحل سئو ، مطالب و محتواهایی را درج کرده اید ، حال باید ببینید که کدام محتوا نتواسته جایگاه خوبی بدست آورد و تاثیر مثبتی در سئو نداشته. شما باید محتواهایی که رتبه ضعیفی در گوگل دارند را شناسایی کنید و بازنویسی یا بروزرسانی نمایید ، همچنین افزایش طول محتوا می تواند به شما کمک نماید. بروزرسانی محتوا یکی روش به شدت موثر در بهبود سئو سایت است.

افزایش طول محتوا

یکی از اقدامات ضروری جهت بهبود محتوا ، افزایش طول آن است. رتبه ای که به هر مطلب یا صفحه تعلق می گیرد ، براساس نسبت کیفیت و کمیت آن به مطالب سایر وب سایت ها است. معمولا محتواهایی با طول زیاد عمیق تر و جامع تر در رابطه با یک موضوع خاص بحث می کنند و این هم برای گوگل ارزش بیشتری دارد و هم کاربران را جذب می کند که در نهایت به بهبود سئو سایت می انجامد.

اضافه کردن کلمه کلیدی جدید

علاوه بر صفحاتی که رتبه ضعیفی داشتند ، یک سری از مطالب نیز وجود دارند که جایگاه و بازدید خوبی را ثبت کرده اند. به عنوان یکی از اصول بهبود سئو می توانید اینگونه از مطالب را با اضافه کردن کلمه کلیدی جدید و تمرکز برای افزایش رتبه در ازای عبارات کلیدی جدید هم ، توسعه دهید. مثلا اگر مطلب شما به کلیدواژه بک لینک جایگاه خوبی دارد ، تلاش کنید که با عبارت خرید بک لینک یا عباراتی از این دست نیز خود را به صفحه اول گوگل برسانید.

اصلاح دسترسی گوگل به سایت

سعی کنید هر روز یا حداقل هفته ای یک بار کنسول جستجوی گوگل را بررسی کنید. اطلاعاتی که در رابطه با نحوه دسترسی گوگل بات به سایت شما وجود دارد ، نشان می دهد که گوگل به چه صفحاتی دسترسی دارد و چه صفحاتی را نمی تواند مشاهده و ایندکس کند. اگر احیانا دسترسی ربات ها به بخشی از سایت مسدود بود حتما آن را اصلاح کنید. بیشترین نقش را در این مسئله ، فایل robots.txt دارد که بهینه سازی این فایل یکی از مهم ترین اقدامات است.

بررسی صفحات ایندکس شده سایت

خیلی مهم است که همیشه مخصوصا پس از انتشار مطالب ، تعداد صفحات ایندکس شده سایت را در گوگل چک کنید. زیرا متوجه می شوید چه تعدادی از نوشته ها ، صفحات و مطالب در گوگل ثبت شده اند و به چه شکلی به کاربران نمایش داده می شوند ، عنوان و توضیحات به درستی نشان داده می شوند یا خیر.

در قسمت coverage سرچ کنسول ، اطلاعاتی در این رابطه و تعداد صفحاتی که ایندکس شده اند نوشته شده است. همچنین اگر در نوار جستجوی گوگل عبارت site:yourdomain.com ( به جای yourdomain.com  باید آدرس سایت خود را بنویسید ) را درج کنید سمت چپ با فونت کم رنگ تعداد صفحات در کنار زمان لود نتایج نوشته شده است. با این کار می توانید صفحات ایندکس شده رقبایتان را نیز چک کنید.

حذف لینک های شکسته

اگر کاربر یا خزنده های گوگل در حین بررسی صفحات با لینک ناقص مواجه شوند ، به احتمال زیاد از ادامه مسیر منصرف می شوند. یکی از مراحلی که در سئو انجام می شود لینک سازی داخلی است. این احتمال وجود دارد که اشتباهی در این زمینه اتفاق بیفتد یا آدرس صفحات به دلایلی تغییر کند و یا خودتان صفحه ای را حذف کرده باشید اما لینک آن در سایر مطالب باقی مانده باشد ، برای بهبود سئو سایت و شروع مجدد این فرآیند لازم است که لینک های شکسته را حذف و روش های لینک سازی را اجرا نمایید.

بهبود سئو سایت براساس بروزرسانی های گوگل

موتور جستجوی گوگل ، مدام الگوریتم ها و فاکتورهای سئو و رتبه بندی را تغییر می دهد ، تاثیر فاکتورها را کم یا زیاد می کند و روش های جدید را جایگزین روش هایی که در گذشته کاربرد داشته اند می نماید. اگر قرار باشد شما همیشه یک چرخه ثابت از روشها و مراحل سئو را اجرا کنید ، طبیعتا به مرور زمان با مشکل و افت رتبه مواجه خواهید شد. پس برای بهبود سئو سایت حتما باید بروزرسانی های گوگل را دنبال کنید و براساس متدهای روز و معیارهای مدنظر گوگل اقدامات سئو را انجام دهید.

بهبود سئو سایت براساس بروزرسانی های گوگل

بهبود سئو سایت با افزایش جذابیت بصری

در مقاله تاثیر زیبایی سایت در سئو به ضرورت بهبود جذابیت بصری سایت اشاره داشتیم و گفتیم که یکی از معیارهای مهم بهبود تجربه کاربری است. حتما در کنار طراحی زیبا از تصاویر و ویدیئوهای باکیفیت و مرتبط استفاده کنید تا بازدید کننده با مشاهده متن طولانی از ادامه بازدید منصرف نشود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *