در این مطلب قصد داریم اهمیت حضور و قرار گرفتن سایت در صفحه اول گوگل و روش های بالا آوردن سایت به صدر نتایج جستجو یعنی صفحه 1 را تشریح کنیم و بیان نماییم چرا حضور در جایگاه های بالای گوگل سود و فروش و رونق یک کسب و کار را به همراه دارد.
اینترنت و کاربرد های آن به قدری گسترش یافته که اگر به نحوه تامین نیاز های خود دقت کنید می بینید که درصد قابل توجهی از خواسته های خود از قبیل سفارش غذا ، خرید های آنلاین از فروشگاه های صوتی تصویری ، سفارش هدیه برای دوستان و … را از طریق اینترنت و جستجو در فضای مجازی برآورده می نمایید.
پس گوگل محیط مناسبی برای ترویج و تبلیغ کسب و کار ها و دیده شدن آن ها است. اما این تمام ماجرا نیست چون همانطور که می دانید در هر صنعت یک یا دو برند یا رقیب وجود ندارند و تعداد بی شماری از انتخاب ها و برندهای متنوع در دسترس مخاطبان قرار دارد.
برای کسانی که در تلاشند ترافیک ارگانیک مطلوبی را به سایت خود هدایت کنند، گوگل بهترین گزینه است. خزنده گوگل ، صفحات و وبسایت ها را در سراسر وب بررسی می کند و تصمیم می گیرد که کدام صفحات در هر حیطه و موضوعی ، برای کاربران بهترین هستند و تقریبا تمامی افراد به نتایج گوگل اعتماد بالایی دارند.
نیازی به گفتن نیست که صفحه اول گوگل برای هر کسب و کاری یک جایگاه ارزشمند است. به دلیل رقابت بالا و توجه کسب و کارها به قدرت و اعتبار گوگل ، ممکن است قرار گرفتن در صفحه اول گوگل ، محال به نظر برسد. اما واقعا اینگونه نیست و حتی روش های رایگان بسیاری وجود دارند که قرار گرفتن در صفحه اول گوگل را محقق می کنند.
وقتی از کلمه رایگان استفاده می کنیم، یعنی فقط با سئو باید پیش برویم. روشهای دیگری مثل ادوردز ، رایگان نیستند و جز مواردی که توضیح می دهیم نخواهند بود.
برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل ، باید فراتر از اقداماتی مثل درج کلمات کلیدی در متن و هدینگ و توضیحات ، عمل کنید. برای کاربران بنویسید نه گوگل!
اهمیت قرار گرفتن سایت در صفحه اول گوگل
اهمیت قرار گرفتن سایت در صفحه اول گوگل چیست؟ چرا مالکین سایت ها تلاش می کنند رتبه ای در صفحه 1 گوگل برای سایت خود دست و پا کنند؟ باتوجه به رقابت شدیدی که میان کسب و کارها در اینترنت وجود دارد و هرکدام باید برای رضایت و جلب نظر مشتریان محصولات و خدمات باکیفیتی ارائه دهند ، در وهله اول باید راه دسترسی به کاربران را ایجاد کنند.
تبلیغات شبکه های اجتماعی ، تبلیغات گرافیکی چاپی ، ایمیل مارکتینگ ، ویدیو مارکتینگ ، تبلیغات دهان به دهان ، برپایی کمپین های تبلیغاتی و بسیاری از روش های دیگر برای این هدف وجود دارند.
اما باید بدانید که بیش از 80 درصد کاربران در اینترنت ، نیاز های خود را از طریق موتورهای جستجو و در راس آنها گوگل ، برطرف می کنند و این اهمیت موتورهای جستجو را نشان می دهد.
پس بدون شک اهمیت حضور و قرار گرفتن سایت در صفحه اول گوگل بسیار زیاد است ، نه تنها صفحه 1 بلکه صفحات دیگر. این امر موجب دیده شدن کسب و کار شما می شود.
بدون اغراق هر چیزی که نیاز داشته باشید در اینترنت قابل دسترسی است ، از دانلود یک کتاب صوتی گرفته تا خرید خودرو ! و مخاطبان فضای مجازی هیچ گاه از طریق جستجو در گوگل دست خالی باز نمی گردند.
این حجم از تقاضا شرکت ها و سازمان ها و فروشگاه ها را به این فکر انداخته که چرا از این راه کسب درآمد نداشته باشند؟
چگونگی قرار گرفتن سایت در نتایج جستجوی گوگل
برای اینکه بتوانید از این حجم کاربر سهمی داشته باشید و کسب و کار خود را ارائه دهید در وهله اول باید یک وب سایت حرفه ای و مناسب داشته باشید.
فرآیند طراحی سایت خود را حتما به یک شرکت مجرب و قدیمی در این زمینه بسپارید.
پس از اینکه سایت طراحی شد حالا باید تقویت شود تا دیده شود. در این وضعیت سئو سایت مطرح می شود که می تواند موجب ارتقا رتبه یک سایت در گوگل شود.
به منظور این که چگونگی قرار گرفتن سایت در نتایج جستجوی گوگل را بدانید نیاز است که با مفهوم سئو آشنا شوید ولی باید بدانید که هر چه بیشتر تلاش کنید گوگل به وبسایت شما امتیاز مثبت بیشتری نسبت به رقبا می دهد و همین موجب بالا آمدن آن در نتایج می شود.
تفاوت قرار گرفتن سایت در صفحه اول گوگل با سایر صفحات
قرار گرفتن در رتبه های بالای نتایج جستجوی گوگل واقعا با سایر رتبه ها تفاوت دارد. تحقیقات انجام شده نشان داده اند که نزدیک به 90 درصد کاربرانی که کلمه خاصی را جستجو می کنند به همان صفحه اول بسنده می کنند و حتما کمی بیشتر از 70 درصد آنها فقط 3 لینک اول را مشاهده می کنند.
برای یک کسب و کار قرار گرفتن در رتبه های بالا در سود و میزان فروش و درآمدی که از طریق سایت خود کسب می کند تفاوت چشمگیری دارد نسبت به زمانی که در صفحه ابتدایی قرار نداشته باشد.
فاکتور های موثر در قرار گرفتن سایت در رتبه خوب نتایج جستجوی گوگل
اگر بخواهیم در یک کلمه جواب این سوال را بدهیم باید بگوییم سئو !
اما خود بهینه سازی سایت نیز هزاران فاکتور را شامل می شود که منجر به قرار گرفتن سایت در صفحات اول و رتبه های برتر می شوند.
از مهم ترین فاکتور ها می توان از افزایش سرعت سایت ، افزایش طبیعی بکلینک های قوی برای سایت ، فعالیت در شبکه های اجتماعی ، انتشار مطالب و مقالات جدید و غیر تکراری ، انتخاب کلمات کلیدی مناسب و لینک سازی داخلی نام برد. در مجموع قرار گرفتن در صفحه اول موتور جستجوی گوگل اتفاقی نیست و نیاز به تخصص و کار فراوان دارد.
جهت مطالعه بیشتر: بهینه سازی کد های سایت
زمان مورد نیاز برای قرار گرفتن سایت در نتایج جستجوی گوگل
پس از اینکه یک سایت به صورت کامل راه اندازی شد نیاز به حداقل 100 صفحه فعال و با متن مناسب و تصاویر بهینه دارد تا بتواند به کسب رتبه خوب امیدوار باشد.
اما باتوجه به دوره های بررسی و تغییر رتبه هایی که از جانب گوگل انجام می شود معمولا زمان بین 2 تا 6 ماه طی خواهد شد تا یک سایت به وضعیت مطلوبی برسد.
البته هرچه طول عمر یک دامنه بیشتر باشد گوگل ارزش بیشتری برای آن قائل است و تغییرات را سریع تر برای سایت اعمال می کند.
مقاله پیشنهادی بسیار مهم : مدت زمان رسیدن سایت به صفحه اول گوگل
آیا روشی به غیر از سئو وجود دارد؟
بله ، برای قرار گرفتن سایت در صفحه اول نتایج جستجوی گوگل به غیر از اهمیت سئو راه و روش دیگری هم وجود دارد و آن تبلیغات گوگل می باشد.
اگر به نتایج جستجو دقت کرده باشید برخی از سایت های بالا و پایین صفحه با یک علامت AD متفاوت تر از بقیه هستند ، این وبسایت ها برای سئوی خود کاری انجام نداده اند و در عوض اقدام به خرید تبلیغات کلیکی گوگل با نام google adwords کرده اند.
این روش یک مزیت دارد و آن این است که در مدت زمان خیلی کم در رتبه های خوب و صفحات اول قرار می گیرید اما یک عیب بزرگ هم دارد و آن صرف هزینه بسیار بالاست ، چون گوگل برای این نوع تبلیغات هزینه دریافت می کند و به ازای هر کلیک مبلغی را از شما دریافت می کند که ممکن است روزانه مبلغی بین 1 تا 5 ملیون تومان را برای آن بپردازید و باتوجه به نوع کسب و کار شما به صرفه نباشد.
مقاله پیشنهادی جهت مطالعه : روش های افزایش بازدید سایت
روش های قرار گرفتن در صفحه اول گوگل بصورت رایگان
ورود به صفحه اول گوگل یک هدف مشترک در بین صاحبان مشاغل است ، که به کمک آن می توانند چرخه مالی و اقتصادی کسب و کار خود را بیمه کنند. عوامل پشت پرده زیادی در رتبه بندی گوگل نقش دارند و هر سایتی که بتواند خود را به استانداردها و معیارهای گوگل نزدیکتر کند موفق تر خواهد بود. فرآیند همسویی وب سایت شما با فاکتورهای رتبه بندی موتورهای جستجو ، بهینه سازی سایت یا سئو نامیده می شود. به جز سئو تکنیکال و بهینه سازی سایت ، شما لزوما تمام صفحات را همزمان بهینه نمی کنید و برای هر صفحه شرایط و اقدامات ویژه ای را باید در نظر بگیرید.
مهم ترین روش هایی که به حضور در صفحه اول گوگل کمک می کند و کاملا هم رایگان و بدون هیچ هزینه ای هستند را توضیح می دهیم:
تحقیقات کلمه کلیدی
ابتدا مشخص کنید که شما قصد دارید به هر صفحه به کدام سوالات یا نیازهای کاربران پاسخ دهید. این کار مستلزم تحقیقات کلمه کلیدی می باشد. درواقع کلمات کلیدی ، کلمه یا عباراتی هستند که کلیدواژه های اصلی کسب و کار شما هستند و کاربران با جستجوی این عبارات به محصولات ، خدمات و وبسایت های مشابه با سایت شما دست پیدا می کنند.
هر صفحه در وب سایت شما باید مجموعه ای متفاوت از کلمات کلیدی را هدف قرار دهد تا محتوای صفحات با هم تداخل نداشته باشد. اما در کل این عبارات باید در یک راستا و با یک هدف که همان ارتقای صفحه اصلی و کلمه کلیدی اصلی سایت شماست.
پس یکی از اولین قدم ها، تحقیق ، یافتن و استفاده درست از کلمات کلیدی می باشد و برای اینکه ربات گوگل کاملا متوجه مفهوم و هدف یک صفحه شود باید از کلمات کلیدی در عنوان ، متاتگ توضیحات ؛ url صفحه ، بدنه محتوا و تگ alt تصاویر استفاده نمایید.
در سیستم های مدیریت محتوا مثل وردپرس ، امکان درج این موارد با راحتی ایجاد شده ، فقط کافیست کلمات کلیدی را در مکان های مشخص شده قرار دهید.
برای کاربران بنویسید نه گوگل!
اگرچه محتوای صفحه بهترین مکان برای استفاده از کلمات کلیدی است که قصد دارید به ازای آنها رتبه بهتری کسب کنید، با این حال ، بسیار مهم است که این کلمات بصورت غیرطبیعی یا بیش از حد به کار برده نشوند. بلکه باید کاملا طبیعی به کار روند. در گذشته افزایش تعداد کلمات کلیدی در متن می توانست موجب بهبود رتبه شود ، اما با بروزرسانی الگوریتم های گوگل ، این کار به عنوان تقلب محسوب می شود. پس باید به جای تمرکز بر موتور جستجو ، محتوایی کاربر پسند تولید کنید.
کلید قرار گرفتن در صفحه اول گوگل ارائه محتوای مفید ، قابل اعتماد ، قابل درک و آموزنده است که حضور و رضایت بیشتر کاربران شوند و حتی با میل خود مطلب را با سایرین به اشتراک بگذارند. پس اگر می خواهید رتبه خوبی در نتایج کسب کنید ، صفحات سایت علاوه بر کلمات کلیدی ، باید اطلاعات و محتوای باارزش به کاربران ارائه دهد.
تاکید بر مکان در محتوا
یک روش رایگان دیگر برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل ،هدف قراردادن جستجوهای مبتنی بر مکان است. بسیاری از افراد در هنگام جستجو در گوگل ، عبارت یا کلمه کلیدی + اسم شهر یا مکان خاصی را جستجو می کنند. مثلا رستوران در تهران ، یا خرید کفش در اصفهان. شما باید از این الگو بهترین استفاده را ببرید و در صفحات ، عناوین ، محتوا و توضیحات از مکان جغرافیایی که در ان فعالیت دارید یا می توانید خدمات ارائه دهید را به کار ببرید. این اقدام بخشی از سئو محلی است که علاوه بر بهبود رتبه سایت ، می تواند مشتریان شما را افزایش دهد.
بهینه سازی برای موبایل
هیچ وب سایتی را در صفحه اول گوگل پیدا نمی کنید که ریسپانسیو نباشد. افزایش استفاده از موبایل و تبلت برای جستجو در اینترنت ، اهمیت نسخه موبایل سایت را بیشتر کرده و برای قرار گرفتن در جایگاه های برتر ، باید وبسایت خود را برای موبایل بهینه سازی کنید.
طراحی ریسپانسیو ایده آل ترین نوع طراحی سایت است ، زیرا وب سایت با هر اندازه صفحه ای سازگار می شود و عملکرد مطلوبی در تمام دستگاه ها دارد. اگر وب سایت شما ریسپانسیو نیست و یا نسخه موبایل مناسبی ندارد ، حتما باید توسط طراح یا سئوکار ، نسخه تلفن همراه سایت طراحی و نمایش داده شود. انجام 60 درصد از جستجوها در گوگل با موبایل ، اهمیت این مسئله را به خوبی نشان می دهد.
تمرکز بر تجربه کاربری
تنها سازگار بودن با تلفن همراه کافی نیست، وب سایت شما باید جذاب و کاربرپسند باشد. هدر ، فوتر ، منو ، سایدبار و تمام عناصر بصری وضوح و تمایز خاص خود را داشته باشند، دکمه های تماس و cta در مکان مناسبی قرار بگیرند، زمانی که کاربری وارد سایت شما می شود به سرعت و راحتی بتواند به صفحات مورد نیاز خود دسترسی پیدا کند ، زمان حضور کاربران در سایت قابل قبول و بالا باشد. همه این شرایط ، با تمرکز بر بهبود تجربه کاربری بدست می آیند. گوگل با الگوریتم های هوش مصنوعی ، رفتار کاربران را در مواجهه با سایت بررسی می کند و هر وبسایتی که بتواند امتیاز بیشتری در تجربه کاربری بدست آورد ، راه خود را برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل هموار کرده است.
محتوای بیشتر و باکیفیت تولید کنید
تقریبا تمامی متخصصین سئو و بازاریابی ، با هم در مورد تاثیر تولید محتوا در جذب مشتری اتفاق نظر دارند. اما چه محتوایی؟ محتوای خوب باید کاملا باکیفیت باشد ، دربرگیرنده اطلاعات روز و جدید باشد، از جای دیگری کپی نشده باشد ، طول مناسبی داشته باشد ، از ترکیب متن و عکس و ویدئو تشکیل شود، هر بخش محتوا دارای یک هدینگ مناسب باشد ، لینک سازی داخلی در محتوا ضروری است.
باید سعی کنید که یک کارشناس یا متخصص بازاریابی محتوا را برای انتشار مقالات و مطالب جدید استخدام کنید و بصورت مستمر در زمینه موضوعات مربوط به خوزه فعالیت خود یک وبلاگ فعال داشته باشید.
هر محتوا باید با دقت و عمیق به یک موضوع خاص بپردازد و تمام جوانب آن را به بحث بگذارد. مقدمه ، سرفصلها و یک نتیجه گیری کلی ، دید بهتری به کاربر می دهد. سایر نکات کلیدی در رابطه با نحوه تولید و انتشار محتوا را در مقاله آموزش سئو محتوا مطالعه نمایید.
توجه به فاکتورهای core web vitals
یکی از جدیدترین فاکتورهای گوگل ، core web vitlas است. که به بررسی 3 فاکتور lcp ، cls و fid می پردازد. جهت مشاهده نتایج تست سایت از نظر این سه فاکتور به کنسول جستجوی گوگل مراجعه کنید و در قیمت منوی سمت راست ، گزینه core web vitlas را انتخاب نمایید. این فاکتور به بررسی عملکرد و زمان بارگزاری سایت در دو نسخه دسکتاپ و موبایل می پردازد و جز مهمترین اجزای تجربه کاربری است.
با این اوصاف ، هر سایتی که سرعت بالاتر و عملکرد بهتری هم در دسکتاپ و هم موبایل داشته باشد ، می تواند به قرار گرفتن در صفحه اول گوگل نزدیک شود.
یافتن دلایل موفقیت رقبا
اگر رقبایی دارید که رتبه خوبی دارند، حتما به تحلیل وبسایت آنها بپردازید. از کجا بک لینک می گیرند، چه تعداد بازدید دارند ، چه شرکتی سایت آنها را بهینه سازی کرده ، از چه قالب یا روش برنامه نویسی برای طراحی سایت استفاده کرده اند ، در کدام شبکه اجتماعی فعالیت بیشتری دارند ، چند صفحه و مقاله منتشر کرده اند ، از چه شرکتی هاست خود را تامین می کنند و بسیاری از اطلاعاتی که عامل موفقیت و قرار گرفتن آنها در صفحه اول گوگل است را بدست آورید و همان مسیر را همراه با نوآوری طی کنید.
انتشار رپورتاژ آگهی برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل
بهترین راه و روش لینک سازی و دریافت بک لینک ، انتشار رپورتاژ اگهی در سایت های خبری ، تخصصی و پربازدید است. رپورتاژ یک متن لینکدار و دارای تصاویر است، همانگونه که مطلبی را در سایت و وبلاگ خود منتشر می کنید ، می توانید محتوایی عالی و باکیفیت را تهیه کنید و سپس در سایتهای پربازدید مثل ایلنا ، ایسنا و… منتشر نمایید. البته این فرآیند با پرداخت هزینه امکان پذیر است ، اما لینکهایی که از این راه بدست می اورید فوق العاده ارزشمند هستند و در قرار گرفتن در صفحه اول گوگل تاثیر دارد.
افزایش domain rating
طبق جدیدترین اظهار نظرها توسط متخصصین سئو ، فاکتور domain rating ارتباط مستقیمی با رتبه سایت در گوگل دارد. در گذشته توجه به فاکتورهایی مثل دامین اتوریتی و پیج رنک بیشتر بود ، اما تحقیقات انجام شده نشان می دهد که domain rating ارتباط و همخوانی بیشتری با جایگاه سایت دارد. برای افزایش این فاکتور باید به ثبت بک لینک های قوی بپردازید و خرید لینک یا لینکهای اسپم ، انبوه و از سایتهای بی کفیت را فراموش کنید. DR در وبسایت ahrefs و قسمت بررسی بک لینکها برای هر سایتی قابل مشاهده است. همچنین برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل ، سعی کنید از سایتهایی که dr بالای 30 دارند لینک بگیرید.
چرا قرار گرفتن در صفحه اول گوگل مهم است؟
قرار گرفتن در صفحه اول به معنای افزایش میزان کلیک بطور قابل توجهی است. سایتهایی که در رتبه های برتر قرار دارند ، نه تنها بازدید بالایی کسب می کنند ، بلکه از بازدید کاربر از سایر سایتها در رتبه های پایین نیز جلوگیری می کنند.
این یک واقعیت پذیرفته شده است که صفحه اول گوگل بیشترین میزان بازدید را به خود اختصاص می دهد، اما آیا می دانید که نرخ کلیک سایت های اول تا سوم از سایر وبسایتهایی که در صفحه اول حضور دارند بیشتر است و اختلاف معناداری وجود دارد؟ طبق تحقیقات نرخ کلیک برای رتبه های اول تا سوم بصورت زیر است:
نتیجه اول ( وبسایت هایی که در رتبه 1 قرار دارند ): 36.4٪ نرخ کلیک
سایت دوم: 12.5٪ نرخ کلیک
سایت سوم: 9.5٪ نرخ کلیک
با افت رتبه ctr نیز کاهش بیشتی دارد و برای وبسایت رتبه 10 ، نرخ کلیک به 2.2 درصد می رسد. ( معمولا 10 وبسایت در صفحه اول نمایش داده می شوند)
در حال حاضر نتایج و وبسایت هایی که برتری زیادی نسبت به رقبا دارند ، در موقعیت صفر گوگل قرار می گیرند. مقاله ( دستیابی به جایگاه صفر در گوگل ) اطلاعات کاملی در این زمینه ارائه می دهد.
مطالعه دیگری نشان ی دهد که بالاترین نتیجه در گوگل ( وبسایتهای رتبه 1) 33٪ از ترافیک جستجو را به خود اختصاص داده اند.
بهبود کسب و کار
با 167 میلیارد جستجو در ماه ، ورود و قرار گرفتن در صفحه اول گوگل مانند راه اندازی یک فروشگاه یا کسب و کار در شلوغ ترین خیابان شهر است. هرچه تعداد افراد بیشتری سایت شما را ببینند ، آگاهی از برند شما بیشتر می شود و هرچه وب سایت شما ، مخاطب بیشتری داشته باشد ، شانس فروش ، ارائه خدمات ، کسب درآمد و سود بالاتری دارید.
افزایش تعامل با مشتری
81٪ خریداران قبل از خرید تحقیقات آنلاین انجام می دهند و گوگل نیز مهم ترین نقش را در این زمینه دارد. صفحه نتایج موتور جستجوی گوگل، به راحتی اطلاعات تماس ، نقشه و مکان جغرافیایی ، سوال و جواب ، مقایسه ها، تصاویر ، توضیحات و … را به کاربران ارائه می دهد و به کاربران کمک می کند تا حتی قبل از کلیک روی یک لینک خاص ، اطلاعات جامعی در رابطه با آن بدست آورند و این مسئله موجب تعامل بهتر شما با مشتری می شود.
افزایش ترافیک سایت با قرار گرفتن در صفحه اول گوگل
تعداد زیادی از افراد جهت خرید ، یافتن خدمات مورد نظر ، جستجوی محصولات از گوگل به عنوان یک ابزار قابل اعتماد استفاده می کنند. قرار گرفتن در صفحه اول نه تنها بازدید سایت را افزایش می دهد ، بلکه عدم حضور در رتبه های برتر گوگل ، یک فقدان بزرگ برای کسب و کار شماست. در واقع ، صفحه اول گوگل حداقل 71٪ از ترافیک وب را به خود اختصاص می دهد که برخی از منابع این عدد را 92درصد می دانند. یعنی با قرارگرفتن در این جایگاه ، سایت ترافیک بالا و مطلوبی بدست می آورد.
کسب اقتدار بیشتر در بازار
ورود به صفحه اول گوگل مستلزم ایجاد منظم محتوای با کیفیت و کاربردی و مفید برای کاربران است و در طول زمان و با تلاش زیاد بدست می آید که موجب افزایش قدرت وبسایت می شود.
علاوه بر این ، انتشار مستمر محتوا و مقالات در مورد صنعت و تجارتی که در آن فعالیت می کنید، باید براساس آنچه مخاطب شما می خواهد باشد و آخرین و به روزترین اطلاعات در همان حوزه را ارائه دهید. هرچقدر که در این زمینه فعالیت بیشتری داشته باشید ، طبیعتا در مقایسه با رقبا از اقتدار و محبوبیت بیشتری برخوردار خواهید شد.
کسب اعتماد
الگوریتم های گوگل به راحتی محتوای بی کیفیت ، مشکوک ، کپی و هرزنامه را شناسایی می کند. قرار گرفتن در صفحه اول گوگل ، به این معنی است که یک سایت کیفیت بالایی دارد، منبع اطلاعاتی معتبری است و مورد اعتماد گوگل است. پس کاربران نیز به آن اعتماد می کنند. کسب اعتماد یکی از مهمترین شاخص های موفقیت یک سایت در فضای مجازی است، زیرا به علت مبهم بودن اینترنت برای خیلی از افراد و بعضا سو استفاده هایی که از این طریق می شود ، جلب اعتماد کاربران یک هنر است.
مقایسه قرار گرفتن در صفحه دوم و اول گوگل
شما نباید به رتبه ای غیر از صفحه اول گوگل فکر کنید. صفحه دوم توسط کمتر از 10 درصد کاربران بازدید می شود و عملا شانس شما برای جذب مخاطب نسبت به سایت هایی که در صفحه اول هستند بسیار کمتر است. یعنی حتی پرداخت هزینه هم به ازای صفحه دوم گوگل اصلا به صرفه و عاقلانه نیست. برای مثال اگر روزانه 100 کاربر عبارتی را جستجو کنند ، نهایتا می توان انتظار داشت که 10 نفر آنها به صفحه دوم مراجعه می کنند و 90 نفر در همان صفحه اول نتایج تصمیم خود را خواهند گرفت ، به همین دلیل به هیچ وجه نمی توان این دو صفحه را از نظر ارزشی که برای وب سایت ها دارند مقایسه کرد.
هزینه قرار گرفتن در صفحه اول گوگل چقدر است؟
یکی از سوالاتی که بسیار از ما پرسیده می شود این است که هزینه رسیدن به صفحه اول گوگل چقدر است؟ در پاسخ باید گفت ؛ هزینه رسیدن به صفحه اول گوگل به فاکتورهای متعددی بستگی دارد و نمی توان یک هزینه ثابت را در نظر گرفت. البته در مطلب قیمت سئو توضیحات کاملی در رابطه با هزینه پکیج های سئو داده ایم. اما اگر صرفا بخواهید هزینه قرار گرفتن در رتبه های برتر گوگل را بدانید ، باید به چند نکته توجه کنید:
- هرچه رقبای بیشتری داشته باشید هزینه افزایش خواهد یافت
- هرچقدر که درجه سختی کلمات کلیدی بیشتر باشد ، هزینه نیز بیشتر خواهد بود. برای آشنایی بیشتر مقاله آموزشی تعیین درجه سختی کلمات کلیدی را مطالعه کنید.
- اگر بخواهید به ازای تعداد زیادی از کلمات در صفحه اول قرار بگیرید ، بهتر است بر روی هزینه مجموع تخفیف بگیرید
- شرایط فعلی سایت تاثیر زیادی در هزینه نهایی دارد
- معمولا وب سایت هایی که عمر دامنه بیشتری دارند ، به هزینه کمتری قرار گرفتن در صفحه اول گوگل را بدست می آورند.
توجه به نمایش سایت پس از قرار گرفتن در صفحه اول گوگل
یکی از نکات مهم در بحث قرار گرفتن در صفحه اول گوگل این است که تمامی وبسایت هایی که در این صفحه حضور دارند ، صد در صد فرآیند سئو را به خوبی انجام داده اند ، لینک های معتبری دارند و اتوریتی دامنه آنها بالاست. به همین دلیل رقابت نسبت به قبل بسیار سخت تر است. زمانیکه جایگاه خوبی در صفحه نخست نتایج بدست اورید ، باید بر نحوه نمایش سایت در صفحه اول متمرکز شوید و سعی کنید با عناوین جذاب ، متاتگ توضیحات کامل ، ستاره دار کردن صفحه و استفاده از بهترین و دقیق ترین rich snippets ها ، نمایش بهتری در چشم کاربران داشته باشید. درواقع سایت شما یک لینک از 10 لینک دارد و 9 رقیب سرسخت در این صفحه دارید که باید با نمایش ایده آل و جذاب سایت در صفحه اول گوگل ، نرخ کلیک را به حداکثر برسانید.
عالی بود