تاثیر سئو سایت در رونق کسب و کارهای اینترنتی

تاثیر سئو در بهبود کسب و کار و رونق آن

آیا از تاثیر سئو در بهبود کسب و کار و رونق آن اطلاع کافی دارید؟ اگر جواب منفی است و یا مایلید که بیشتر در این زمینه بیشتر بدانید پیشنهاد ما مطالعه مطلب زیر می باشد که در مدت زمان 5 دقیقه شما را با تاثیر سئو در بخش های مختلف یک فعالیت تجاری آشنا می نماید.

وب سایت هایی که جنبه تجاری ، سازمانی و شرکتی و یا فروشگاهی دارند با هدف کسب سود و بهبود کسب و کار ایجاد شده اند. هرچند که وبسایت های خبری و فرهنگی نیز در نهایت به رونق یک کسب  و کار می انجامند.

سئو چگونه در بهبود کسب و کار تاثیر دارد؟

تا همین چند وقت پیش و پس از پیدایش مفهوم تجارت الکترونیک و کسب و کار اینترنتی ، بیشتر بازاریابی شرکت ها از طریق تبلیغات اینترنتی و ایمیل مارکتینگ انجام می شد اما با اهمیت گرفتن سئو و افزایش رقابت شرکت ها در کسب مخاطبان بیشتر ، اهداف شرکت ها نیز تغییر کرد.

باتوجه به افزایش کاربران در فضای مجازی می توان اثبات کرد که سئو سایت تاثیر کاملا واضح و پررنگی در رونق و بهبود یک کسب و کار دارد.

اما این تاثیرات در چه زمینه هایی قابل مشاهده و ملموس هستند  و سئو چه جنبه هایی از یک تجارت الکترونیکی را بهبود خواهد داد. برای پاسخ به این سوالات و پی بردن به نقش و اهمیت سئو مهم ترین موارد را ذکر می کنیم.

تاثیر سئو در رونق کسب و کار ها در بخش های زیر قابل لمس می باشد.

سئو چگونه در بهبود و رونق کسب و کار تاثیر دارد؟

تاثیر سئو در برندسازی

یکی از مهمترین اهداف شرکت ها برای برندسازی دیده شدن است. این مورد به این معناست که برندها اخبار ، محتوا و صدای برندشان را از طریق سایت به سمع و نظر مخاطبانشان برسانند.

در گذشته که رقابت زیادی برای دیده شدن در فضای مجازی وجود نداشت خیلی راحت با یک وبسایت معمولی این امر محقق می شد اما امروزه بدون سئو امکان پذیر نیست.

حال با رشد اینترنت و اضافه شدن روش های سئو متعدد و حضور اقشار مختلف مخاطبان با عقاید و علاقمندی های متفاوت در اینترنت ، برندها را به انجام سئو ترغیب نموده است.

شرکت ها با تاثیر سئو هم صدای برند خودشان را به مخاطبان فعلی می رسانند و هم به دنبال استراتژی آگاهی برند هستند و با مخاطبان جدید آشنا می شوند و به توسعه مخاطبان و بهبود کسب و کار خودشان می پردازند .

به عنوان مثال با انتشار محتوای مناسب در اینترنت ، مخاطبان بالقوه شما برای اولین بار مطالب شما را مشاهده می کنند و در صورت تولید محتوای ارزشمند ، آنها مشتاق به مطالعه و بررسی بیشتر سایت شما خواهند شد . که معمولا هدف در این مواقع دیده شدن لندینگ پیج ها و صفحه اول سایت می باشد.

سئو تاثیر زیادی در برندسازی دارد

تاثیر سئو در بهبود وفاداری مشتریان یک کسب و کار

بر طبق گزارشی که دانشگاه تگزاس منتشر کرد، عنوان شده بود برندهایی که از سئو استفاده می‌کنند از وفاداری بیشتری بین مشتریانشان بهره می‌برند. طبق آمار منتشر شده دانشگاه تگزاس ۵۳% از آمریکایی هایی که برندی را از طریق وب  دنبال می کنند به آن برند وفادارترند.

بنابراین شرکت‌ها باید از سئو به عنوان ابزاری قدرتمند برای برقراری ارتباط با مخاطبانشان به صورت آنلاین استفاده کنند.

ایجاد فرصت های تجاری بیشتر با سئو

هر فیلم ، عکس یا مطلبی در وب سایت ها منتشر می شود ، این شانس را ایجاد می کند که از طرف یکی از مخاطبنتان واکنشی داشته باشد. هر واکنش ممکن است به بازدید از وب سایت شما و در نهایت به عقد قراردادهای تجاری و یا فرصت های همکاری تبدیل شود.

افزایش انتشار مطالب حرفه ای و  افزایش فرصت های تجاری و در نهایت افزایش احتمال همکاری و فروش از تاثیر سئو در بهبود کسب و کار می باشد.

مقاله پیشنهادی : اهمیت قرار گرفتن در صفحه اول گوگل

تاثیر سئو در بهبود و کاهش هزینه های بازاریابی کسب و کار

یکی دیگر از مزایای سئو برای کسب و کارها کاهش هزینه های بازاریابی است. با حضور موثر به واسطه سئو در اینترنت از بودجه های سنگین و سرسام آور تبلیغاتی و برندینگ از طریق رسانه های جمعی و چاپی خبری نیست.

سرمایه گذاری در سئو به تولید محتوا و طراحی استراتژی و البته سرمایه گذاری زمانی نیروی انسانی شرکت شما معطوف خواهد شد که به نسبت روش های دیگر بسیار ناچیز است.

البته استارتاپ ها یا کسب و کارهای نوپا و کوچک با توجه به محدود بودن بودجه ، صاحبان آن شروع به تولید محتوا و نهایتا انتشار آن محتوا در سایت های خود خواهند کرد.

آیا می دانید گوگل چه نوع محتوایی را دوست دارد؟ این مقاله در تولید محتوای مناسب شما را یاری می رساند : گوگل چه محتوایی را دوست دارد؟

بهبود رتبه در موتورهای جستجو

پارامترهای امتیازدهی گوگل به صفحات وب جهت رتبه بندی بیش از ۲۰۰ مورد است. که غالب این پارامتر های در حوزه سئو قرار میگیرند.  با انتشار لینک های مطالب و محتوای خود ، سئو داخلی و خارجی ، و جذب بازدیدکننده در شبکه های اجتماعی ، به صورت غیرمستقیم بر روی افزایش رتبه بندی وب سایتتان در گوگل تاثیر خوبی دارد.

یکی دیگر از نکات بسیار مهمی که در رتبه بندی وب سایت ها توسط گوگل انجام می پذیرد جستجوی برند است.

به این معنی که اگر شما فعالیت سئو مناسبی داشته باشید مخاطبان ، برندتان را در گوگل جستجو می کنند و وارد صفحه اینترنتی شرکت شما می شوند.

این امر برای گوگل بسیار حائز اهمیت است و نشان از محبوب بودن و قابل اعتماد بودن برند شما نزد مخاطبانتان دارد که طبعا از گوگل هم امتیاز خوبی دریافت خواهید کرد.

درواقع سئو با هدف تاثیر بر بهبود رتبه در موتور های جستجو مخصوصا گوگل و رونق کسب و کار انجام می شود.

بهبود رتبه در موتور های جستجو موجب بهبود کسب و کار می شود

شناسایی رفتار کاربران و نیازهای آنها

سئو به کسب و کارها این فرصت را می‌دهد تا در مورد کاربران و مخاطبانشان به اطلاعات ارزشمندی برسند. اطلاعاتی مثل به چه چیزی علاقمند هستند و چگونه رفتار می‌کنند ، چه کلماتی را جستجو می کنند و غیره . تاثیر شناسایی رفتار کاربران و بهبود در پاسخگویی با نیازهای آنها نکته بسیار مهمی هست که خیلی از کسب و کار ها حتی آنهایی که حضوری فعال در اینترنت دارند از آن استفاده مناسبی نمی کنند.

بهبود ساختار و نحوه ارائه سایت به مشتری

یکی از مزایایی که بهینه سازی برای سایتها و فروشگاه های اینترنتی دارد این است که بطور کلی ساختار آن به بهترین نحو دگرگون میشود. وبسایت به گونه ای جذاب تر و با ux مناسبتری به کاربران نمایش داده می شود. در نتیجه کاربر به راحتی به صفحات یا محصولات موردنظر خود دسترسی خواهد داشت، میتواند در ادامه محصولات بیشتری را مشاهده کند، با ایجاد قابلیت پیشنهاددهی، صفحات و زیرشاخه های بیشتری از سایت به کاربر ارائه میشود. زمانیکه چنین شرایطی ایجاد میشود، قطعا تمایل به خرید در افراد و ترغیب کاربران از جانب مدیر سایت به دریافت خدمات یا خرید، افزایش می یابد. طبق اصول سئو در سال 2023، سایتهایی میتوانند رتبه، بازدید و فروش آنلاین بیشتری کسب کنند که از نظر تجربه کاربری، ساختار و عملکرد سئو شده باشند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *