علت حذف صفحات سایت از گوگل و راه حل این مشکل

علت حذف صفحات سایت از گوگل

یکی از مشکلاتی که بسیاری از سئو سایت ها با آن روبرو هستند حذف برخی از صفحات سایت از گوگل و نتایج جستجو می باشد. که اکثرا هم علت دقیق این مشکل را نمی دانند

اما هیچ ایراد و حذفی از جانب گوگل بی دلیل نیست و حتما باید به دنبال دلایل و ریشه این عوامل باشید تا بتوانید وضعیت سایت خود را بهبود دهید  و صفحات حذف شده را مجددا به نتایج جستجو بازگردانید.

حذف صفحات در دو حالت اتفاق می افتد ، یا اینکه یکباره کل سایت از نتایج حذف می شود که این امر بسیار بد و نگران کننده است و یا اینکه برخی از صفحات حذف می شوند و گاهی مجدد ظاهر می شوند اما مجدد دیده نخواهند شد

علت حذف سایت از نتایج گوگل و راه حل های پیشنهادی

در این مقاله به صورت تخصصی علل و عواملی که در این مشکل تاثیرگذار هستند را بیان می کنیم  و راه حل های پیشنهادی را به شما ارائه خواهیم داد

زمانی که با ایراد حذف صفحات سایت خود از گوگل مواجه شدید به هیچ وجه شتابزده و سراسیمه عمل نکنید ، تجربه ثابت کرده در این وضعیت تغییرات گسترده بر روی صفحه نتیجه عکس خواهد داشت و گوگل به خیال تقلب از جانب شما سایت را با جریمه بیشتری مواجه خواهد کرد

عواملی که ممکن است موجب حذف صفحات سایت از نتایج جستجوی گوگل شوند متعدد هستند ولی اصلی ترین این عوامل موارد زیر هستند

تغییر در الگوریتم های گوگل

موتور جستجوی گوگل به حدی از هوشمندی رسیده که هر دوره ای یک الگوریتم جدید برای بررسی سایت ها و رتبه بندی آنها ارائه می دهد. معمولا قبل از اینکه این الگوریتم ها را به صورت نهایی مورد استفاده قرار دهد چند بار آنها را بر روی نتایج تست می کند. اگر سایت شما با آن الگوریتم همخوانی نداشته باشد خیلی راحت افت خواهد کرد.

پس حتما باید از این الگوریتم ها مطلع شوید و صفحات را متناسب با آنها سئو کنید.

تغییر در الگوریتم های گوگل

به علت دریافت بک لینک های غیر طبیعی حذف سایت از گوگل

یکی دیگر از دلایل حذف صفحات سایت ، دریافت لینک های انبوه و یا بک لینک های ضعیف می باشد که یکی از مصادیق تقلب از دید گوگل است و خیلی راحت پس از دو تا سه روز اقدام به حذف صفحه می کند. در صورتی که با این مشکل مواجه شدید حتما لینک هایی که جدیدا دریافت کرده اید را حذف نمایید یا درخواست حذف آن را از طریق disavow  به گوگل بدهید.

حذف لینک های بد و بک لینک انبوه

افزایش افراطی کلمات کلیدی صفحه

سئو بیش از حد ، یا افراطی یکی از بدترین معضلات وبسایت ها می باشد ، استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی در یک صفحه نه تنها موجب تقویت سایت نمی شود بلکه حذف صفحات سایت از گوگل را به دنبال خواهد داشت. اگر از وردپرس استفاده می کنید با نصب افزونه yoast seo  از تعداد و درصد کلمات کلیدی در صفحه مربوطه مطلع شوید و مطابق با دستورالعمل های آن اقدام نمایید. در این شرایط کاهش کلمات کلیدی تا حد نرمال به بازگشت سایت به نتایج کمک خواهد کرد.

تغییر و یا حذف alt  یا متن جایگزین تصاویر

متن جایگزین یکی از فاکتورهایی است که گوگل برای رتبه بندی سایت ها به آن توجه می کند. اگر تصویر جدیدی به صفحه اضافه کردید حتما alt  تصویر را درج کنید و در صورتی که تغییر در تصاویر قدیمی داده اید اقدام به بازگردانی خاصیت alt  آنها نمایید تا سایت به وضعیت بهینه باز گردد.

جلوگیری از دسترسی ربات های خرنده گوگل به سایت

برخی از افراد به صورت عمدی یا سهوی دسترسی ربات های خزنده جستجوگور گوگل به کل سایت یا برخی از صفحات را می بندند. برای بررسی این موضوع از  url inspection  در وبمستر گوگل استفاده کنید و اگر مشخص شد که سایت به علت محدود کردن دسترسی گوگل از نتایج حذف شده ، آن را رفع نمایید.

صفحات با محتوای مشابه یا کپی شده

اگر دو صفحه یکسان ، یا دو آدرس مشابه به هم داشته باشید گوگل هر دوی آنها را از نتایج حذف خواهد کرد. محتوای تکراری یا duplicate content  از خطوط قرمز گوگل می باشد و به شدت با آن برخورد می کند. برای رفع این مشکل می توانید از ابزار redirection  و یا تنظیم تگ کانونیکال استفاده کنید

کپی مطالب از سایت های دیگر

در مطالب قبلی گوشزد کردیم که هرگز از سایت های دیگر مطالب را کپی نکنید ، گوگل با متوجه شدن این موضوع بلافاصله صفحه مربوطه را حذف خواهد کرد و در صورتی که این عمل تکرار شود با جریمه های سنگین تری مثل حذف کل دامنه از نتایج شما را تنبیه می نماید.

جهت مطالعه بیشتر : گوگل چه محتوایی را دوست دارد؟

ایجاد صفحه ای جدید با کلمه کلیدی مشابه صفحه دیگر

اگر شما یک صفحه جدید ایجاد کنید که علی رغم تفاوت محتوا از نظر کلمه کلیدی با صفحه ای دیگر یکسان باشد گوگل کمی سردرگم می شود و اقدام به حذف یکی از صفحات می کند. برای برطرف کردن این مشکل باید همیشه کلمات کلیدی هر صفحه را متمایز از صفحات دیگر انتخاب کنید و نسبت تعداد کلمات کلیدی به کل کلمات صفحه را بسنجید.

تغییر گسترده در عناوین و هدینگ صفحه

این عامل نیز می تواند موجب حذف سایت از نتایج شود. تغییرات شدید در عناوین و هدینگ های صفحه به نوعی تغییر در محتوا را به دنبال دارد و مدت زمانی طول می کشد تا گوگل به محتوا و هدینگ های جدید شما امتیاز و رتبه دهد ، پس تا مدتی افت رتبه را شاهد خواهید بود.

استفاده صحیح از تگ در وردپرس

وجود لینک شکسته در صفحه علت حذف سایت از گوگل

لینک های ناقص و شکسته ، انکرتکست های بی ربط و معیوب بزرگترین افت برای یک صفحه محسوب می شوند ، با توجه به اینکه ربات های گوگل مدام به سایت ها سر میزنند در صورتی که با لینک شکسته مواجه شوند در ادامه مسیر حرکت خود با مشکل مواجه می شوند و این یک نمره منفی برای سایت شما به همراه دارد

کیفیت پایین صفحه علت حذف سایت از نتایج گوگل

کیفیت پایین محتوا و ساختار گرافیکی موجب افت مستمر سایت می شود. گوگل به صفحاتی علاقه دارد که اولا محتوا و مطالب پربار و جدید ارائه دهند و ثانیا از نظر گرافیکی جذاب و زیبا طراحی شده باشند.

خطا در صفحات موبایل یا amp

در وبمستر گوگل در بخش بررسی و سئو صفحات موبایلی یا  amp  می توانید خطاها و ارور های موجود را مشاهده کنید ، در صورتی که به این دلیل وبسایت از نتایج حذف شده باشد باید با توجه به پیامی که گوگل داده اقدام به برطرف نمودن آن نمایید.

تغییرات در توضیحات متا صفحه

توضیحات متا یا meta description  کلیاتی در مورد صفحه را بیان می کند و از بخش های اصلی شناسایی صفحه است و اگر یکباره در آن تغییری ایجاد کنید کل آنالیز هایی که گوگل روی صفحه انجام داده را از دست می دهید و با توجه به توضیحات جدید موتورهای جستجو مجددا باید سایت را بررسی کنند که مدت زمانی بین 3 هفته تا 2 ماه زمان برای بررسی مجدد نیاز است

معرفی مکرر صفحه به گوگل وبمستر تولز

در توضیحات نسخه جدید گوگل وبمستر تولز آمده که لطفا بیش از حد سایت را به گوگل معرفی نکنید این امر موجب جریمه شدن شما و حذف صفحه از نتایج می شود. سعی کنید در هر ماه بیش از یک بار یک صفحه را در url inspection  ایندکس نکنید.

تغییر هاست علت حذف مقطعی صفحات سایت از گوگل

یکی از عوامل مهمی که موجب افت مقطعی رتبه سایت می شود تغییر هاست است . در این حالت چون ip  سایت شما تغییر می کند مدت زمانی طول می کشد تا گوگل ip  جدید را شناسایی کند . اگر سرور خود و یا شرکت میزبانی سایت را تغییر داده اید اصلا نگران نباشید سایت شما در مدت زمان نسبتا کوتاهی به جایگاه قبلی خود باز می گردد

تغییر در هاست علت حذف صفحات سایت از گوگل

توجه کنید که بدترین حالت زمانیست که صفحه اصلی سایت شما حذف شود. برای جلوگیری از این موضوع نحوه سئو صفحه اصلی سایت HOMEPAGE را بخوانید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *