هزینه سئو چگونه محاسبه می شود؟
تخمین و محاسبه هزینه سئو و قیمت بهینه سازی یک سایت بر اساس تعرفه های مشخص!
همانطور که قبلا اشاره کردیم سئو سایت پروسه ای متشکل از چندین زیرشاخه و روش های متفاوت می باشد
که اجرا هر کدام در عین حال که ضروری می باشد ولی به اختیار سفارش دهنده می توانند کم یا زیاد یا حذف شوند
برخی از افراد گاها به بخشی از این فرآیند برای بهینه سازی وب سایت خود نیاز دارند
اما در اکثر مواقع سفارش هایی که به ما داده می شود کل مراحل را در قالب یک پکیج کامل طلب می کنند
با توجه به اینکه هر وب سایت شرایط خاص خودش را دارد و برای ارتقای رتبه باید با رقبا رقابت کند تعرفه مشخصی برای سئو وجود ندارد ولی عواملی هستند که مستقیما در هزینه های انجام سئو تاثیر گذار هستند.
عوامل موثر در هزینه سئو
یکی از مواردی که جهت محاسبه هزینه سئو باید در نظر گرفته حجم پروژه می باشد
اینکه کارفرما کل موارد را نیاز دارد یا به صورت گزینشی مثلا بهینه سازی تصاویر ، یا بهینه سازی بک لینک ها و انکر تکست ها را سفارش می دهد در قیمت نهایی موثر است
یکی دیگر از متغییر هایی که در تعیین و محاسبه هزینه سئو نقش دارد میزان پیشرفت ساختار وبسایت می باشد
تاثیر شرایط وبسایت در هزینه سئو
اگر پیش از این اقداماتی در جهت بهینه سازی بر روی سایت مورد نظر به صورت صحیح انجام گرفته باشد طبیعتا منجر به کاهش قیمت خواهد شد
تعداد صفحات ، حجم و شرایط سایت و میزان اطلاعات و دیتایی که بر روی آن قرار دارد نیز در هزینه سئو سایت تاثیر دارد
عامل تاثیرگذار دیگری که موجب افزایش یا کاهش هزینه سئو خواهد شد این است که باید ببینیم با چه نوع ساختاری طرف هستیم
آیا صرفا یک وب سایت شرکتی ساده را پیش رو داریم یا یک فروشگاه اینترنتی پر از محصولات و صفحات را باید بهینه کنیم
همچنین میزان عمر دامنه و مدت زمان فعالیت آن می تواند موجب تغییر در هزینه های سئو شود
اما یکی از مهم ترین عوامل نحوه طراحی سایت مورد نظر می باشد و باید دید که آیا طراحی مناسبی دارد یا خیر؟
طراحی پایه اصلی سئو اصولی می باشد و اگر طراحی مناسبی نداشته باشد بدون شک برای اینکه سئو بر روی آن جواب دهد حتما باید بازطراحی انجام شود.
که در این صورت قیمت طراحی نیز با هزینه سئو محاسبه خواهد شد که منجر به روند صعودی قیمت می گردد
تعرفه ارتقا سایت به ازای یک کلمه کلیدی
نکته بعدی دیگر این است که بسیاری از افراد سئو را با ارتقا رتبه به ازای یک کلمه کلیدی در گوگل می شناسند
پس یکی از عوامل دیگر این است که شما به ازای چه کلمه کلیدی یا چه تعداد کلمات کلیدی قصد دارید رتبه سایت خود را ارتقا دهید
آیا هدف فقط بهبود وضعیت است یا می خواهید در صفحه اول گوگل قرار بگیرید ؟؟
این مورد نقش کلیدی در تعیین تعرفه سئو و قیمت نهایی آن دارد
تعیین هزینه سئو داخلی
مطابق اکثر متعلقات سئو ، تعیین قیمت و هزینه نیز به دسته بندی داخلی و خارجی تقسیم می شود و با توجه به هریک از مراحل که خود هزینه مختص به خود را دارند قیمت نهایی برآورد می شود.
در مجموع برای شروع کار ابتدا باید به سئوی داخلی پرداخت و زیرساخت های مهم را فراهم نمود.
بدون انجام سئوی داخلی سایر مراحل بهینه سازی و سئو خارجی غیر ممکن و بی اثر می باشد
سعی ما این است که موارد مربوط به بهینه سازی داخلی را با پایین ترین هزینه ممکن برای شما انجام دهیم.
که هزینه پایه سئو داخلی با توجه به مواردی که در بالا گفتیم تعیین می گردد و شامل موارد زیر می باشد
تعیین قیمت سئو داخلی شامل چه مواردی می شود؟
بهینه سازی عنوان صفحات بر اساس کلمات کلیدی
هزینه سئو تگ های نوشتاری محتوا
ایجاد یک سایت مپ داینامیک و با قابلیت بروزرسانی لحظه ای
اعمال تنظیمات مربوط به فایل های htaccess و robots.txt
نصب افزونه های ضروری و مهم برای سئو
هزینه سئو و فشرده سازی و کاهش حجم فایل های استایل و جاوا
قیمت سئو و بهینه سازی url صفحات
بروزرسانی کد های html قالب سایت شما
کاهش حجم فایل های دیتا و فشرده سازی و بهینه سازی کد های سایت
فعال نمودن قابلیت های کش سایت
حذف محتوای غیر ضروری و مخرب
بررسی تمام لینک های داخلی و خارجی و حذف لینک های شکسته
بهینه سازی تصاویر با کاهش حجم و اضافه نمودن متن جایگزین برای آنها
ترکیب و درون خطی نمودن فایل های css و js
ثبت سایت در وبمستر گوگل و بینگ
هزینه افزایش سرعت سایت
هزینه بهبود انگر تکست ها و لینکدهی داخلی
اجرای هر کدام از موارد بالا شامل قیمت و هزینه ای مشخص می باشد
که البته کل پکیج ارائه شده با تخفیف و لحاظ نمودن کاهش هزینه کلی به شما ارائه می گردد
محاسبه هزینه سئو خارجی
در مرحله بعدی که کار به سئو خارجی می رسد تعیین قیمت به ازای برخی از مراحل دیگر تعیین می شود
مراحلی همچون بهبود ارتباط سایت با شبکه های اجتماعی ، بهینه سازی بک لینک ها ، حذف بک لینک های مخرب و بسیاری از فعالیت های دیگر که نسبتا گستردگی بیشتر از موادر داخلی دارند
هزینه نهایی سئو و بهبود عملکرد و بارگزاری وب به متغیر های گوناگونی وابسته است.
تخمین دقیق قیمت سئو
تخمین دقیق قیمت سئو در هر نمونه با وبسایت های دیگر متفاوت است و شرایط خاص خود را دارد
برای تعیین این هزینه ابتدا آنالیز کاملی بر روی سایت انجام می دهیم و با بررسی تمام جوانب و ویژگی هایی که سایت شما دارد قیمت نهایی را پیشنهاد می دهید
این طور نیست که برای تمامی سایت ها یک تعرفه مشخص وجود داشته باشد
با توجه به تجارب چندین ساله ما و ارتباط با مشتریان و کارفرمایان مختلف به ما ثابت شده که بیشتر به دنبال یک عدد هستند
و می خواهند که هزینه نهایی را همان ابتدای کار بدانند ولی باید بدانید که واقعا این دید اشتباه است
و اگر به دنبال یک فرآیند اصولی و دقیق هستید باید کاملا سایت شما بررسی شود و سپس اعلام هزینه گردد
نحوه قیمت گذاری سئو
برخی از سایت ها یک رقم ثابت را به تمام مشتریان اعلام می کنند و مشتری نیز بدون هیچ اطلاعی از نحوه قیمت گذاری ، هزینه اعلام شده را می پذیرد در صورتی که ممکن است هزینه واقعی کمی بیشتر یا کمتر از هزینه اعلام شده باشد و موجب ضرر برای کارفرما شود
برخی از سئوکار ها هم برای رسیدن به رتبه های بالا دست به سئو کلاه سیاه و متقلبانه می زنند
و به همین دلیل هزینه آن را اعلام می کنند که این کار شدیدا اشتباه هست و سایت را نابود می کنند ،
در کوتاه مدت سایت ارتقای رتبه خواهد داشت ولی پس از اینکه گوگل متوجه شود سریعا سایت را حذف خواهد کرد
در کل باید گفت هزینه سئو باتوجه به وضعیت فعلی ، کلمات کلیدی ، شرایط رقبا ، مراحل مد نظر برای سئو و… تعیین می شود و هرگز یک قیمت ثابت ندارد
تعیین تعرفه سئو با توجه به هدف گذاری
معمولا یکی از روش های تعیین قیمت سئو این است که با توجه به هدف گذاری کارفرما ، هزینه مشخص می شود
مثلا کارفرما می خواهد به ازای یک کلمه کلیدی در صفحه اول گوگل قرار بگیرد
در این صورت پس از آنالیز اولیه سایت و رقبا به ایشان اعلام هزینه خواهد شد
و پس از رسیدن به هدف تعیین شده ، سایت تحویل داده خواهد شد و هزینه دریافت می گردد
و در صورتی که تمایلی به همکاری از جانب مشتری نباشد ، قطع همکاری صورت می گیرد
این روش برای وبسایتهایی مناسب است که مالک آنها هزینه مشخص و بودجه بندی معینی را برای سئو در نظر گرفته است
این روش بیشتر به درد افرادی می خورد که به دنبال کسب درآمد سریع از وب سایت خود هستند
تعیین هزینه سئو به صورت همکاری ماهیانه
اما برخی از شرکت ها و سازمان هایی که به دنبال پیشرفت بیشتر و ارتقای کسب و کار اینترنتی خود هستند غالبا به صورت ماهیانه قرارداد می بندند ،
مثلا برای یک دوره مشخص 6 ماهه قراردادی میان کارفرما و شرکت سئوبهینه منعقد خواهد شد
و کلیه امور مربوط به سئو و بهینه سازی از صفر تا صدبا تعرفه کمتری برای آنها انجام می شود
مزیتی که این نوع همکاری دارد این است که به جای یک کلمه کلیدی در چندین کلمه سایت در رتبه های بالا قرار می گیرد
این حالت مناسب افرادی است که قصد سرمایه گذاری بلند مدت را دارند و ممکن است طی دوره ای سرمایه گذاری کنند
ولی پس از اتمام مراحل سئو ، سود و درآمدی بیشتری را نسبت به حالت اول بدست خواهند آورد
بهترین تعرفه سئو سایت
بهترین تعرفه و هزینه ای که می توان برای سئو سایت تعیین کرد به سئوکار و شرکت طراحی و بهینه سازی سایت ارتباط دارد. برخی از شرکت ها هزینه های بالایی را برای سئو پیشنهاد می دهند. برای اینکه شما بتوانید بهترین تعرفه خدمات سئو را استعلام بگیرید لازم است که با چند شرکت در این زمینه مشورت کنید و از هزینه های هرکدام آگاه شوید و سپس منطقی ترین هزینه ( نه خیلی بالا و نه خیلی پایین ) را انتخاب و با شرکت مربوطه همکاری نمایید.
درضمن طبق قراردادی که میان شما و شرکت خدمات سئو بسته می شود تمام موارد باید در قرارداد ذکر شود تا مشخص گردد شما بابت چه فرآیند و خدماتی هزینه پرداخت می کنید.
دیدگاه خود را ثبت کنید
دوست دارید به بحث ملحق شوید؟نظرات خود را با ما در میان بگذارید!