هزینه سئو چگونه محاسبه می شود؟

هزینه سئو چگونه و بر اساس چه تعرفه ای محاسبه می شود؟

تخمین و محاسبه هزینه سئو سایت و قیمت بهینه سازی یک وبسایت باید بر اساس فاکتورهای مشخصی صورت پذیرد! همانطور که قبلا اشاره کردیم سئو سایت پروسه ای متشکل از چندین زیرشاخه و روش های متفاوت می باشد که اجرا هر کدام در عین حال که ضروری می باشد ولی به اختیار سفارش دهنده می توانند کم یا زیاد یا حذف شوند

برخی از افراد گاها به بخشی از این فرآیند برای بهینه سازی وب سایت خود نیاز دارند اما در اکثر مواقع سفارش هایی که به ما داده می شود کل مراحل را در قالب یک پکیج کامل طلب می کنند.

با توجه به اینکه هر وب سایت شرایط خاص خودش را دارد و برای ارتقای رتبه باید با رقبا رقابت کند تعرفه مشخصی برای سئو وجود ندارد ولی عواملی هستند که مستقیما در هزینه های انجام سئو تاثیر گذار هستند.

 توجه! با مطالعه این مطلب، با نحوه قیمت گذاری خدمات سئو و تخمین هزینه تقریبی آشنا می شوید. اما هزینه دقیق باتوجه به شرایط هر سایت تعیین میشود. در صورتیکه مالک یک سایت هستید و قصد دارید از هزینه دقیق مطلع شوید، فرم  سفارش آنلاین را تکمیل کنید تا محاسبه دقیق براساس وبسایت شما انجام شود. 

عوامل موثر در هزینه سئو سایت

یکی از مواردی که جهت محاسبه هزینه سئو باید در نظر گرفته حجم پروژه می باشد

اینکه کارفرما کل موارد را نیاز دارد یا به صورت گزینشی مثلا بهینه سازی تصاویر ، یا بهینه سازی بک لینک ها و انکر تکست ها را سفارش می دهد در قیمت نهایی موثر است

یکی دیگر از متغییر هایی که در تعیین و محاسبه هزینه سئو سایت نقش دارد میزان پیشرفت ساختار وبسایت می باشد

تاثیر شرایط وبسایت در هزینه سئو سایت

اگر پیش از این اقداماتی در جهت بهینه سازی بر روی سایت مورد نظر به صورت صحیح انجام گرفته باشد طبیعتا منجر به کاهش قیمت خواهد شد

تعداد صفحات ، حجم و شرایط سایت و میزان اطلاعات و دیتایی که بر روی آن قرار دارد نیز در هزینه سئو تاثیر دارد

عامل تاثیرگذار دیگری که موجب افزایش یا کاهش هزینه سئو خواهد شد این است که باید ببینیم با چه نوع ساختاری طرف هستیم. آیا صرفا یک وب سایت شرکتی ساده را پیش رو داریم یا یک فروشگاه اینترنتی پر از محصولات و صفحات را باید بهینه کنیم؟

همچنین میزان عمر دامنه و مدت زمان  فعالیت آن می تواند موجب تغییر در هزینه های سئو شود. اما یکی از مهم ترین عوامل نحوه طراحی سایت مورد نظر می باشد و باید دید که آیا طراحی مناسبی دارد یا خیر؟

طراحی پایه اصلی سئو اصولی می باشد و اگر طراحی مناسبی نداشته باشد بدون شک برای اینکه سئو بر روی آن جواب دهد حتما باید بازطراحی انجام شود.

که در این صورت قیمت طراحی نیز با هزینه سئو محاسبه خواهد شد که منجر به روند صعودی قیمت می گردد.

عوامل موثر در هزینه سئو

تعرفه ارتقا سایت به ازای یک کلمه کلیدی

نکته بعدی دیگر این است که بسیاری از افراد سئو را با ارتقا رتبه به ازای یک کلمه کلیدی در گوگل می شناسند

پس یکی از عوامل دیگر این است که شما به ازای چه کلمه کلیدی یا چه تعداد کلمات کلیدی قصد دارید رتبه سایت خود را ارتقا دهید

آیا هدف فقط بهبود وضعیت است یا می خواهید در صفحه اول گوگل قرار بگیرید ؟؟

این مورد نقش کلیدی در تعیین تعرفه سئو و قیمت نهایی آن دارد

تعیین هزینه سئو داخلی

مطابق اکثر متعلقات سئو ، تعیین قیمت یا هزینه نیز به دسته بندی داخلی و خارجی تقسیم می شود و با توجه به هریک از مراحل که خود هزینه مختص به خود را دارند قیمت نهایی برآورد می شود.

در مجموع برای شروع کار ابتدا باید به سئوی داخلی پرداخت و زیرساخت های مهم را فراهم نمود.بدون انجام سئوی داخلی سایر مراحل بهینه سازی و سئو خارجی غیر ممکن و بی اثر می باشد.

سعی ما این است که موارد مربوط به بهینه سازی داخلی را با پایین ترین هزینه ممکن برای شما انجام دهیم که هزینه پایه سئو داخلی با توجه به مواردی که در بالا گفتیم تعیین می گردد و شامل موارد زیر می باشد.

تعیین قیمت سئو داخلی شامل چه مواردی می شود؟

  • بهینه سازی عنوان صفحات بر اساس کلمات کلیدی
  • هزینه سئو تگ های نوشتاری محتوا
  • ایجاد یک سایت مپ داینامیک و با قابلیت بروزرسانی لحظه ای
  • اعمال تنظیمات مربوط به فایل های htaccess  و robots.txt
  • نصب افزونه های ضروری و مهم برای سئو
  • هزینه سئو سایت برای فشرده سازی و کاهش حجم فایل های استایل و جاوا
  • قیمت سئو و بهینه سازی url  صفحات
  • بروزرسانی کد های html   قالب سایت شما
  • کاهش حجم فایل های دیتا و فشرده سازی و بهینه سازی کد های سایت
  • فعال نمودن قابلیت های کش سایت
  • حذف محتوای غیر ضروری و مخرب
  • بررسی تمام لینک های داخلی و خارجی و حذف لینک های شکسته
  • بهینه سازی تصاویر با کاهش حجم و اضافه نمودن متن جایگزین برای آنها
  • ترکیب و درون خطی نمودن فایل های css  و js
  • ثبت سایت در وبمستر گوگل و بینگ
  • هزینه افزایش سرعت سایت
  • هزینه بهبود انگر تکست ها و لینکدهی داخلی

اجرای هر کدام از موارد بالا شامل قیمت و ارزشی مشخص می باشد که البته کل پکیج ارائه شده با تخفیف و لحاظ نمودن کاهش هزینه کلی به شما ارائه می گردد

محاسبه قیمت و هزینه سئو داخلی

هزینه سئو خارجی

در مرحله بعدی که کار به سئو خارجی می رسد تعیین قیمت به ازای برخی از مراحل دیگر تعیین می شود. مراحلی همچون بهبود ارتباط سایت با شبکه های اجتماعی ، بهینه سازی بک لینک ها ، حذف بک لینک های مخرب  و بسیاری از فعالیت های دیگر که نسبتا گستردگی بیشتر از موادر داخلی دارند. در نهایت هزینه سئو و خدماتی که جهت بهبود عملکرد و بارگزاری وب اجرا می گردد به متغیر های گوناگونی وابسته است.

تخمین دقیق قیمت سئو

تخمین دقیق قیمت سئو در هر نمونه با وبسایت های دیگر متفاوت است و شرایط خاص خود را دارد

برای تعیین این هزینه ابتدا آنالیز کاملی بر روی سایت انجام می دهیم و با بررسی تمام جوانب و ویژگی هایی که سایت شما دارد قیمت نهایی را پیشنهاد می دهید

این طور نیست که برای تمامی سایت ها یک بودجه مالی مشخصی وجود داشته باشد و با توجه به تجارب چندین ساله ما و ارتباط با مشتریان و کارفرمایان مختلف به ما ثابت شده که بیشتر به دنبال یک عدد هستند و می خواهند که هزینه نهایی را همان ابتدای کار بدانند ولی باید بدانید که واقعا این دید اشتباه است و اگر به دنبال یک فرآیند اصولی و دقیق هستید باید کاملا سایت شما بررسی شود و سپس اعلام هزینه گردد.

نحوه قیمت گذاری سئو

برخی از سایت ها یک رقم ثابت را به تمام مشتریان اعلام می کنند و مشتری نیز بدون هیچ اطلاعی از نحوه قیمت گذاری ، هزینه اعلام شده را می پذیرد در صورتی که ممکن است هزینه واقعی کمی بیشتر یا کمتر از هزینه اعلام شده باشد و موجب ضرر برای کارفرما شود

برخی از سئوکار ها هم برای رسیدن به رتبه های بالا دست به سئو کلاه سیاه و متقلبانه می زنند

و به همین دلیل هزینه آن را اعلام می کنند که این کار شدیدا اشتباه هست و سایت را نابود می کنند ،

در کوتاه مدت سایت ارتقای رتبه خواهد داشت ولی پس از اینکه گوگل متوجه شود سریعا سایت را حذف خواهد کرد

در کل باید گفت هزینه سئو باتوجه به وضعیت فعلی ، کلمات کلیدی ، شرایط رقبا ، مراحل مد نظر برای سئو و… تعیین می شود و هرگز یک قیمت ثابت ندارد

نحوه قیمت گذاری و تعیین هزینه سئو سایت

تعیین تعرفه سئو با توجه به هدف گذاری

معمولا یکی از روش های تعیین قیمت و هزینه سئو سایت این است که با توجه به هدف گذاری کارفرما ، هزینه مشخص می شود

مثلا کارفرما می خواهد به ازای یک کلمه کلیدی در صفحه اول گوگل قرار بگیرد ، در این صورت پس از آنالیز اولیه سایت و رقبا به ایشان اعلام هزینه خواهد شد و پس از رسیدن به هدف تعیین شده ، سایت تحویل داده خواهد شد و هزینه دریافت می گردد و در صورتی که تمایلی به همکاری از جانب مشتری نباشد ، قطع همکاری صورت می گیرد.

روش مذکور برای وبسایتهایی مناسب است که مالک آنها هزینه مشخص و بودجه بندی معینی را برای سئو در نظر گرفته است. این روش بیشتر به درد افرادی می خورد که به دنبال کسب درآمد سریع از وب سایت خود هستند.

تعیین هزینه سئو سایت به صورت همکاری ماهیانه

اما برخی از شرکت ها و سازمان هایی که به دنبال پیشرفت بیشتر و ارتقای کسب و کار اینترنتی خود هستند غالبا به صورت ماهیانه قرارداد می بندند ، مثلا برای یک دوره مشخص 6 ماهه قراردادی میان کارفرما و شرکت سئوبهینه منعقد خواهد شد و کلیه امور مربوط به سئو و بهینه سازی از صفر تا صدبا تعرفه کمتری  برای آنها انجام می شود.

مزیتی که این نوع همکاری دارد این است که با پرداخت هزینه سئو به جای یک کلمه کلیدی در چندین کلمه سایت در رتبه های بالا قرار می گیرد. این حالت مناسب افرادی است که قصد سرمایه گذاری بلند مدت را دارند و ممکن است طی دوره ای سرمایه گذاری کنند ولی پس از اتمام مراحل سئو ، سود و درآمدی بیشتری را نسبت به حالت اول بدست خواهند آورد.

بهترین قیمت سئو سایت

بهترین قیمت ، تعرفه و هزینه سئو سایت که می توان برای ارتقا و پیشرفت وبسایت تعیین کرد به سئوکار و شرکت طراحی و بهینه سازی سایت ارتباط دارد. برخی از شرکت ها هزینه های بالایی را برای سئو پیشنهاد می دهند. برای اینکه شما بتوانید بهترین تعرفه سئو  و خدمات طراحی وب را استعلام بگیرید لازم است که با چند شرکت در این زمینه مشورت کنید و از هزینه های هرکدام آگاه شوید و سپس منطقی ترین هزینه ( نه خیلی بالا و نه خیلی پایین ) را انتخاب و با شرکت مربوطه همکاری نمایید.

درضمن طبق قراردادی که میان شما و شرکت خدمات سئو بسته می شود تمام موارد باید در قرارداد ذکر شود تا مشخص گردد شما بابت چه فرآیند و خدماتی هزینه پرداخت می کنید.

لیست قیمت سئو

دقیقا نمی توان یک لیست قیمت مشخص برای خدمات سئو ارائه داد زیرا باتوجه به معیارهای فراوانی که وجود دارد و شرایط وبسایت های مختلف قیمت نهایی متغیر است. ولی مشاورین شرکت سئوبهینه سعی کرده اند که لیست کاملی را تهیه نمایند تا کارفرمایان ما درک نسبتا دقیقی نسبت به هزینه سئو پرداختی داشته باشند و به راحتی بتوانند بودجه بندی و تصمیم گیری خود را انجام دهند. جهت دریافت لیست قیمت می توانید در تلگرام به ما پیام دهید و یا مستقیما با شماره شرکت تماس بگیرید تا در اسرع وقت برای شما ارسال شود.

سوالات متداول در رابطه با هزینه و قیمت سئو

طبق توضیحات اولیه ای که دادیم ، تعیین قیمت سئو آسان نیست و نیاز به بررسی چندین فاکتور مختلف دارد.

احتمالا با بازه قیمتی وسیعی مواجه شده اید و برای انتخاب پکیج سئو کمی سردرگم هستید. اما جای نگرانی نیست. با راهنمایی و توضیحاتی از قیمت سئو که در ادامه می خوانید ، می توانید با دید بهتری یک شرکت یا سئوکار را با بهترین هزینه و بهترین خدمات انتخاب نمایید.

سوالات متداول در مورد هزینه و قیمت خدمات سئو

سوالات متداولی که در مورد هزینه مطرح می شوند و برای یافتن پاسخ قطعی قیمت سئو چقدر می شود باید به آنها پاسخ داد عبارتند از:

  • چه اقداماتی در سئو انجام می شود؟
  • سایت شما به چه اقداماتی نیاز دارد؟
  • چه مقدار زمان برای بهینه سازی سایت شما نیاز است؟
  • رقابت در صنعتی که فعالیت می کنید چقدر است؟
  • به ازای چه عباراتی قصد بهبود رتبه سایت را دارید؟
  • چه اهدافی را دنبال می کنید؟

مجموع پاسخ این سوالات می تواند قیمت نهایی سئو را بطور دقیق مشخص کند. متاسفانه بسیاری از آژانس ها و شرکتهای تبلیغاتی ، هیچگاه به مشتریان عدد دقیقی از قیمت را ارائه نمی دهند و شما نمی توانید به درستی تصمیم گیری کنید. اما ما به شما پاسخ دقیقی خواهیم داد.

طبیعی است که مالک یک سایت بخواهد بداند که قیمت سئو چقدر می شود؟ مدیریت یک کسب و کار به مدیریت هزینه ها و بودجه بندی شفافی نیاز دارد.

چرا سئو به صرفه است؟

سئو یک استراتژی بازاریابی طولانی مدت است که می تواند موفقیت و سودآوری یک کسب و کار را تضمین کند. از نظر آماری ، وب سایت های صفحه اول گوگل در حدود 92 درصد کلیک های کاربران را دریافت می کنند و ترخ تبدیل بازدیدکننده به مشتری چیزی در حدود 15درصد است که نشان از اهمیت و تاثیر بالای قرارگرفتن در صفحه اول گوگل در کسب و کارها دارد.

جستجوی ارگانیک ، به طور میانگین 51درصد از ترافیک وبسایت ها را فراهم می کند و صاحبان مشاغل  و وب سایت ها زمانی که متوجه اهمیت حضور در گوگل می شوند ، در رابطه با قیمت سئو نیز باید اطلاعات کافی بدست آورند. بنابراین سعی می کنیم یک راهنمای جامع برای قیمت گذاری سئو را ارائه دهیم.

در حال حاضر کل سرمایه گذاری انجام شده در سئو ، 80 میلیارد دلار در کل دنیا برآورد می شود و شرکتهای سئو ، نقش پررنگی در بازاریابی و تبلیغات آنلاین کسب و کارها دارند.

مطابق تمامی امور ، در سئو نیز هر هزینه ای که بپردازید باید به ازای آن ارزش و خدمات و مطلوبیت دریافت کنید. عاقلانه این است ، قیمتی که برای سئو می پردازید باید مقداری نسبت به درآمد شما باشد و اهداف مورد انتظار شما را برآورده نماید.

نرخ بالای بازگشت سرمایه

سئو سرمایه گذاری است و نه تنها به مرور زمان رتبه سایت را در گوگل به ازای عبارات مختلف ارتقا می دهد ، بلکه بر ارزش وبسایت شما نیز می افزاید.

سئو بیشترین نرخ بازگشت سرمایه نسبت به سایر روشهای بازاریابی آنلاین را دارد. اگر در ماه سه میلیون تومان برای گوگل ادوردز ، یک میلیون تومان برای سئو و یک میلیون تومان برای تبلیغات شبکه های اجتماعی پرداخت می کرده اید، خیلی بهتر است که بودجه بیشتری را به سئو اختصاص دهید تا نتایج مطلوبتری کسب کنید زیرا بدون تردید برای اکثر مشاغل ، سئو بیشترین نرخ بازگشت سرمایه را دارد.

برای اطمینان از به حداکثر رساندن نرخ بازگشت سرمایه ROI ، باید یک آژانس سئو معتبر را انتخاب کنید که بتواند شما را به رتبه های برتر در صفحه اول موتورهای جستجو برساند.

3 روش قیمت گذاری سئو

هزینه خدمات سئو بسته به نوع پکیجی که انتخاب می کنید متفاوت است. هرچقدر که خدمات مدنظر شما افزایش یابد ، هزینه نیز بیشتر خواهد شد. اما قیمت ارزان و کمتر از حد معمول نه تنها مناسب نیست ، بلکه خطراتی را نیز به همراه دارد. برخی از سایتها با تبلیغات سئو ارزان ، مشتری جذب می کنند و متاسفانه با اقدامات غیر اصولی و ناشیانه موجب افت ارزش و جایگاه سایت و جریمه آن توسط گوگل می شوند.

3 روش قیمت گذاری خدمات سئو

نکات مهم زیر را به خاطر داشته باشید:

اگر قصد دارید سریعتر به اهداف خود برسید باید در روز و ماه زمان بیشتری برای سئو صرف شود

اگر می خواهید کلمات کلیدی محبوب و پربازدیدتری را هدف قرار دهید ، بودجه بیشتری نیاز دارید.

اگر تمایل دارید در صنعت خود بهترین جایگاه ( اول گوگل ) را بدست آورید نیاز به پرداخت هزینه های بیشتری دارید

به طور معمول 3 نوع قیمت گذاری سئو وجود دارد.

قیمت ساعتی سئو

معمولا اگر به دنبال مشاوره یا تحلیل و بررسی سئو و یا بهینه سازی برخی از بخش های سایت هستید ، می توانید خدمات ساعتی را دریافت کنید که هزینه آن در حدود 150 هزار تومان در هر ساعت می باشد. این روش برای پروژه های کوچک به صرفه است و برای پروژه هایی که نیاز به صرف وقت زیاد دارند نمی تواند گزینه خوبی باشد.

جهت مشاهده نمونه پروژه های سئوبهینه کلیک کنید!

قیمت گذاری ماهانه سئو

برای اجرای پروژه های بلندمدت انتخاب پکیج ماهیانه مناسب ترین گزینه است و بطور میانگین یک میلیون و پانصدهزار تومان در ماه قیمت دارد.

قیمت ماهانه پروژه سئو

طبق یکی از مطالعات انجام شده در این زمینه، فعالیت سئو روی هر سایت بین 12 تا 104 ساعت در هفته تخمین زده می شود. همانطورکه می بینید ، اختلاف زیادی بین ماکزیمم و مینیمم ساعات وجود دارد. که می توان هزینه ای بین 500 تا 3 میلیون تومان را بصورت ماهیانه برای آن در نظر گرفت. اما قصد داریم کمی دقیقتر شویم و بازه قیمتی را براساس هر پروژه کوچکتر نماییم.

معمولا استخدام یک متخصص سئو برای شرکت های کوچک و متوسط به صرفه نیست ، زیرا متخصصین خبره سئو ، حداقل در ماه 20 میلیون تومان حق الزحمه دریافت می کنند. اما همکاری با یک مجموعه و شرکت ، کاملا به صرفه و با قیمت کمتری انجام می شود.

پرداخت هزینه به ازای عملکرد

پرداخت به ازای عملکرد یا تحقق اهداف از پیش تعیین شده نیز یکی از روش های قیمت گذاری سئو محسوب می شود که شرکت طرف قرارداد موظف است با رسیدن به اهدافی که مدنظر شماست ، هزینه را دریافت کند. مثلا شما قصد دارید به ازای کلمه کلیدی خاصی در رتبه های اول تا پنجم گوگل قرار بگیرید و در زمان ثبت قرارداد این هدف تعیین می شود و طبق سختی کلمه کلیدی و میزان رقابتی که وجود دارد ، قیمت سئو تعیین می شود و تمامی امور شامل لینک سازی ، افزایش سرعت ، تولید محتوا ، درج رپورتاژها  و هر اقدامی که برای رسیدن به این هدف نیاز باشد را شرکت متعهد می شود.

البته در پرداخت به ازای عملکرد ، ایرادات زیادی وجود دارد ، مثلا اگر روی ارتقای یک عبارت قرارداد بسته باشید ، امکان اینکه سایر عبارات و کلمات کلیدی مهم را از دست بدهید زیاد است. یا شاید بتوان حتی با عبارات بسیار ساده و کم رقابت تر نیز به بازدید و درآمد بالا دست پیدا کرد و شما آنها را نادیده بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *