آیا زیبایی سایت در سئو تاثیر دارد؟

تاثیر زیبایی سایت در سئو

یکی از فاکتورهایی که گوگل برای دسته بندی و رتبه بندی سایت ها لحاظ می کند زیبایی سایت است که تاثیر مهم و بسزایی در سئو دارد. این عامل با تاثیر بر بهبود تجربه کاربری می تواند موجب افزایش رضایت کاربران از سایت و مدت زمان بازدید آنها از صفحات سایت شود.

اما چه عواملی بر زیبایی سایت تاثیر دارند؟ گوگل چگونه این فاکتور را بررسی می کند؟ کدام یک از الگوریتم های گوگل این وظیفه را برعهده دارد؟ چگونه سایت را زیبا و کاربردی ارائه دهیم؟ برای پاسخ به این چنین سوالاتی پیشنهاد می کنیم این مقاله را به صورت دقیق مطالعه نمایید.

الگوریتم Intrusive Interstitials Penalty

هدف گوگل از ارائه هر یک از الگوریتم ها ، سنجش بهتر سئو و تاثیر فاکتور های مربوطه می باشد. در اوایل سال 2017 میلادی گوگل ااز این الگوریتم رونمایی کرد و هدف آن بررسی زیبایی و کارآمدی یک سایت می باشد. اما گوگل چگونه متوجه این موضوع می شود؟

این الگوریتم با بررسی رفتار کاربران بر روی سایت و همینطور رفتار وب سایت مخصوصا در نسخه موبایلی در قبال ورود کاربر جدید اقدام به امتیازدهی به وبسایت ها می کند. در صورتیکه سایت جذاب و زیبا باشد کاربر علاقه بیشتری به آن نشان می دهد و زمان بیشتری را روی سایت سپری می کند که گوگل با الگوریتم Intrusive Interstitials Penalty آن را شناسایی می کند.

این الگوریتم به طور ویژه سئو صفحات موبایل سایت را بررسی می کند و زیبایی آن در موبایل را مهم می داند.

به همین دلیل حتما سفارش می شود که از لینک های تبلیغاتی و پاپ آپ های کمتری در صفحه استفاده کنید تا کاربران کلافه و سردرگم نشوند و راحت تر بتوانند به هدف خود برسند.

آشنایی با الگوریتم Intrusive Interstitials Penalty در زیبایی سایت

چه عواملی در بهبود زیبایی سایت تاثیر دارد؟

برای درک این موضوع یک مثال ساده می زنیم ، یک مجله را در نظر بگیرید ، زمانی که شما آن را مطالعه می کنید اگر سرفصل ها و تصاویر و محتوای آن نظم یا فونت ( سایز و نوع ) مناسبی نداشته باشد خیلی سریع از ادامه مطالعه صرف نظر می کنید.

برای سایت هم به همین شکل است و باید به عواملی که در جذاب آن تاثیر دارند توجه شود.

در همین راستا عواملی که در بهبود زیبایی سایت تاثیر دارند و مستقیما سئو را هدف می گیرند تشریح می نماییم.

عوامل موثر در بهبود زیبایی سایت و تاثیر گذار در سئو

نقش زیبایی قالب سایت در سئو

یکی از مهم ترین عواملی که در زیبایی سایت تاثیر دارد و به دنبال آن بر سئو سایت تاثیر می گذارد انتخاب قالب مناسب می باشد. شما در ابتدا باید یک قالب کارآمد که قابلیت های بالایی در نمایش تصاویر و متن و ویدیو داشته باشد را انتخاب کنید.

قالب سایت باید دارای جذابیت های بصری باشد تا کاربری که به صفحات آن رجوع می کنند اولا خوب بتوانند به سایر صفحات دسترسی داشته باشند و ثانیا از حضور روی سایت خسته و کسل نشوند.

عدم استفاده از پاپ آپ

یکی از بدترین فاکتورهایی که موجب کلافه شدن کاربران می شود استفاده از پاپ آپ و یا تبلیغات زیاد روی سایت است. تجربه ثابت کرده که بسیاری از کاربران با دیدن این عناصر خیلی سریع سایت را ترک می کنند که این عامل موجب کاهش رضایت کاربری و زشت شدن سایت می شود و در سئو تاثیر منفی دارد.

پاپ آپ یا تبلیغات مزاحم در سایت به صورت مستقیم موجب ایجاد نارضایتی کاربران و افت رتبه سایت در گوگل می شود.

تاثیر رنگ های مناسب در سئو

رنگ ها معجزه می کنند. اما باید میان رنگ های انتخابی در یک صفحه تناسب وجود داشته باشد و باید به خوبی از روانشناسی رنگ ها مطلع باشید تا بتوانید بر زیبایی سایت خود بیافزایید.

تاثیر تصاویر کم حجم و زیبایی سایت در سئو

باتوجه به اینکه تصاویر تاثیر زیادی در سئو دارند حتما باید در یک صفحه استفاده شوند. اما جذابیت تصاویر و تناسب آنها با محتوا بر زیبایی سایت می افزاید. در عین حال باید از تصاویر کم حجم استفاده کرد و بهتر است از عکس هایی استفاده کنید که متنی مرتبط در آنها نوشته شده باشد.

جهت مطالعه و کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می شود : بهینه سازی تصاویر سایت بر اساس استاندارد های سئو

تناسب در خطوط و پاراگراف ها

خوانایی و یا تناسب خطوط و پاراگراف ها با یکدیگر یکی دیگر از عوامل مهم موثر در زیبایی سایت است که مستقیما سئو را تحت تاثیر قرار می دهد. اگر یک خط دارای 5 کلمه و یک خط دارای 30 کلمه باشد شرایط نامساعد و زشتی به وجود می آید. این عامل به طور مستقیم در سئو و دید گوگل تاثیر نمی گذارد بلکه به صورت غیرمستقیم با کاهش رضایت کاربری موجب افت یا ارتقای سایت در موتورهای جستجو می شود.

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *