استراتژی سئو برای رسیدن به 100 هزار بازدید سایت در ماه
در این مطلب یک استراتژی سئو سایت مطمئن و دقیق را بیان می کنیم که می تواند بازدید سایت شما را به 100 هزار بازدید طبیعی در هر ماه برساند. ابتدا ممکن است دستیابی به 100 هزار بازدید در ماه آن هم بصورت طبیعی کمی برای شما عجیب باشد ، اما با یک برنامه عملی به صورت گام به گام جهت رسیدن به نتایج مطلوب در سئو همه چیز ممکن خواهد بود.
فقط باید کمی صبر و البته پشتکار داشته باشید ، فاکتورهای سئو را بشناسید ، یک استراتژی مناسب داشته باشید و براساس اصول سئو و روش های مطمئن کار خود را پیش ببرید.
استراتژی سئو چیست؟ استراتژی سئو یک برنامه عملی سطح بالا برای دستیابی به رتبه های بالاتر در موتورهای جستجو برای کلمات کلیدی مهم وب سایت شما است.
از تعریف فوق باید به دو نکته توجه داشته باشید: اول اینکه استراتژی باید شامل یک برنامه عملی باشد و دوم هدف نهایی استراتژی ، بهبود رتبه سایت برای کلمات کلیدی مهم و پربازدید است. در اینجا هدف ما دستیابی به 100 هزار بازدید طبیعی در هر ماه است.
13 مرحله دستیابی به 100k بازدید طبیعی در ماه
اگر نقشه و استراتژی مشخصی برای سئو و افزایش بازدید سایت ندارید ، قطعا در انتخاب کلمات کلیدی و بهینه سازی دچار اشتباه خواهید شد. انجام سئو بدون برنامه ای دقیق ، مانند رانندگی با چشمان بسته است
بنابراین ، برنامه شما باید روی چگونگی دستیابی به رتبه های بالاتر و ترافیک برای کلمات کلیدی مهم و نه برای هر کلمه کلیدی متمرکز باشد.
اینجا 13 مرحله برای تقویت سئو و بهبود رتبه بندی در موتورهای جستجو را برای دستیابی به 100 هزار بازدید طبیعی در ماه به شما توضیح خواهیم داد.
- مرحله 1: تحلیل موقعیت و وضعیت رقبا
- مرحله 2: بررسی سایت خود
- مرحله 3: تدوین برنامه سئو
- مرحله 4: سئو تکنیکال سایت
- مرحله 5: تعیین کلمات کلیدی
- مرحله 6: نوشتن مقالات و مطالب مرتبط
- مرحله 7: سئو داخلی صفحه
- مرحله 8: بررسی محتوای سایت
- مرحله 9: ارتقای برند در اینترنت
- مرحله 10: استراتژی لینک سازی
- مرحله 11: آگاهی از روش های روز سئو
- مرحله 12: تحلیل نتایج سئو
- مرحله 13: برزورسانی مطالب
در پایان مطالعه این مقاله می توانید به کسب 100 هزار بازدید در ماه امیدوار باشید.
مرحله 1: تحلیل وضعیت رقبا
مسلم است که صدها و شاید هزاران سایت در صنعت شما و کلمات کلیدی مورد نظر رقابت می کنند پس برای دستیابی به 100 هزار بازدید طبیعی در ماه کار سختی دارید.
برخی از این وب سایت ها ممکن است دارای صفحات بیشتر ایندکس شده ، محتوای بیشتر و لینک های قوی تری از سایت شما باشند.
آیا می توانید با آنها رقابت کنید؟
آیا ارزش صرف وقت ، هزینه و تلاش برای پیشی گرفتن از آنها وجود دارد؟
در صورتی که با تلاش زیاد در کلمات کلیدی پر رقابت رتبه خوبی کسب کردید بازدید شما نیز افزایش خواهد یافت؟
یافتن پاسخ های مناسب برای سؤالات فوق ، به شما کمک می کند استراتژی سئو خود را متناسب با آن تنظیم کنید.
به عنوان مثال ، پس از تجزیه و تحلیل رتبه بندی رقیب خود ، ممکن است متوجه شوید که میزان ترافیک یکی از کلمات کلیدی مورد نظر شما کمتر از آنچه که ابزارهای تحقیق کلمه کلیدی نشان می دهند ، است.
این اتفاق بارها برای ما و کارفرمایانی که به شرکت سئوبهینه مراجعه کرده اند ، پیش آمده است.
امکان دارد توجه شما به عبارات کلیدی پررقابت باشد در حالی که از کلمات کلیدی که می توانند به راحتی بازدید سایت را افزایش دهند غافل شوید.
بهترین روش برای تعیین ارزش یک کلمه کلیدی می تواند تحلیل میزان ترافیک وب سایت اول نتایج گوگل به ازای همان کلمه کلیدی باشد که می توانید از ابزاری مثل semrush برای آنالیز سایت رقبا استفاده کنید
از SEMRUSH یا سایر ابزارهای تجزیه و تحلیل رقبا می توانید استفاده کنید و بفهمید که کدام وب سایت ها در 5 موقعیت برتر گوگل برای کلمات کلیدی مورد نظر شما قرار دارند.
مرحله 2: بررسی وب سایت خود
هنگامی که شما تصویر روشنی در مورد رقبا بدست آوردید ، قدم بعدی ایجاد گزارش مفصلی درباره وب سایت خودتان است.
در این مرحله شما باید به دنبال پاسخ به سوالات زیر باشید:
سایت شما روزانه چقدر ترافیک در نتیجه سئو دریافت می کند
محبوب ترین لندینگ پیج های سایت شما
کدام کلمات کلیدی ترافیک بیشتری را وب سایت روانه می کنند
موقعیت فعلی سایت به ازای کلمات کلیدی مد نظر شما در گوگل
در پایان این مرحله باید لیستی از کلمات کلیدی را داشته باشید که شامل موارد زیر است:
کلمات کلیدی که در حال حاضر رتبه بالایی دارید و ترافیک دریافت می کنید
عبارات کلیدی که می خواهید رتبه بالایی در آینده داشته باشید
کلمات کلیدی که بواسطه آنها رقبای شما ترافیک بالایی دریافت می کنند و شما نمی کنید.
این اطلاعات را می توانید از سرچ کنسول یا گوگل آنالیتیک دریافت کنید.
مرحله 3: ایجاد فهرست سئو
اکنون که مرحله تحلیل رقبا و وب سایت خود را پشت سر گذاشته اید، قدم بعدی قبل از شروع هرگونه تغییر و اقدامی باید یک فهرست سئو ایجاد کنید. یک فهرست مکتوب از تغییرات ، اقدامات مورد نیاز ، شرایط فعلی وب سایت و اقداماتی که در فرآیند سئو می خواهید انجما دهید.
این فهرست به دلیل اینکه سئو یک فرآیند زمانبر است و شما باید بدانید در هر مرحله چه کاری انجام داده اید یا سایت چه شرایطی داشته ، اهمیت دارد.
مرحله 4: ارزیابی سئو تکنیکال سایت
قدم بعدی برای دستیابی به 100 هزار بازدید طبیعی در ماه این است گزارش و ارزیابی عملکرد سئو تکنیکال وب سایت خود را تهیه کنید
بررسی کنید که سایت شما از نظر فنی و زیرساخت چه شرایطی دارد.
از طریق بررسی سئو تکنیکال ، اطمینان خواهید یافت که موتورهای جستجو بدون هیچ مشکلی می توانند محتوای شما را ایندکس کنند.
مهمترین مواردی که باید بررسی کنید عبارتند از: خطاهای خزیدن ، بهینه سازی Robots.txt ، بهینه سازی نقشه سایت سرعت وب سایت ، آدرس های Canonical ، سازگاری با موبایل، استفاده صحیح از HTTPS ،استفاده صحیح از structured data
مرحله 5: تحقیق و یافتن کلمات کلیدی
تحقیقات کلمات کلیدی یک مؤلفه بسیار مهم استراتژی سئو است. مرحله ای است برای جمع آوری اطلاعات و تجزیه و تحلیل تحقیق کلمات کلیدی.
در مرحله 1 مشخص کرده اید که کدام کلمات کلیدی ترافیک زیادی را برای رقبای شما به ارمغان می آورند و در مرحله 2 مشخص کردید که کدام کلمات کلیدی ، بازدید و چه میزان ترافیک برای سایت خودتان به همراه دارند.
اکنون زمان آن رسیده است که از این اطلاعات استفاده کنید و لیست کلید واژه های اصلی خود را ایجاد نمایید. این لیست باید شامل موارد زیر باشد:
کلمات کلیدی که قبلاً آنها را می شناسید و برای کسب و کار شما مهم هستند
عبارات کلیدی که شما از آنها اطلاعاتی نداشتید اما رقبای شما در حال دریافت ترافیک هستند
کلمات کلیدی که بواسطه آنها در رتبه بندی گوگل حضور دارید و می خواهید رتبه خود را ارتقا دهید
مرحله بعدی مرتب سازی لیست بر اساس حجم ترافیک است. 10 کلید واژه برتر لیست با ارزش ترین کلمات کلیدی برای سایت شما هستند که باید بر آنها تمرکز کنید و براساس آنها مطالب ارزشمند تولید کنید و از صفحات دیگر به این مطالب لینک دهید.
مرحله 6: نگارش مقالات و محتوا براساس کلمات کلیدی
در این مرحله باید براساس کلمات اصلی ، عبارات کلیدی طولانی را تعیین کنید و مطالب و صفحات اصلی را تقویت کنید.
از آنجا که کلمات کلیدی طولانی رقابت کمتری دارند و هدف گیری آنها آسان تر است ، احتمالا ترافیک بیشتری از موتورهای جستجو دریافت می کنید.
برای مثال اگر به جستجوی یک کلمه کلیدی طولانی در گوگل بپردازید و کمی زمان می برد تا نتایج برتر نمایش داده شود ، زیرا گوگل تمایل دارد وب سایتهایی را که محتوای خوبی در مورد یک موضوع خاص دارند (و نه فقط کلمه کلیدی) را در رتبه های بالاتر قرار دهد.
یکی از روش های یافتن عبارات کلیدی طولانی استفاده از گوگل است.کلید واژه مورد نظر خود در گوگل جستجو کنید و به عبارات پیشنهادی در جستجوهای مرتبط دقت کنید
به عنوان مثال ، اگر عبارت سئو سایت را جستجو کنید عباراتی مثل بهبود سئو سایت نیز به شما یپشنهاد می شود. البته می توانید از ابزارهای آنلاین رایگان نیز در این زمینه استفاده کنید.
این نوع از عبارات پیشنهادی بهترین کلمات کلیدی طولانی برای هدف گذاری در سئو هستند.
مرحله 7: سئو داخلی سایت
در حین ایجاد محتوا و مقالات ، باید اطمینان حاصل کنید که سئو داخلی به درستی انجام می شود.
با سئو داخلی ؛ عناوین خود را بهینه کنید ، بهینه سازی توضیحات متا ، بهینه سازی برچسب ها و عناوین H1 ، استفاده صحیح از کلمات کلیدی در محتوای یک صفحه ، سئو تصویر و بهینه سازی ویدیو ، استفاده کارآمد از لینک های داخلی.
جهت کسب اطلاعات بیشتر: آشنایی با روش های سئو داخلی سایت
مرحله 8: بازبینی محتوا
علاوه بر ایجاد محتوای جدید ، یکی از کارهایی که شما باید انجام دهید تا مطمئن شوید محتوای موجود شما با اهداف سئو همگام است ، بررسی و اصلاح محتوا است.
بازبینی محتوا فرایندی است که باید برای تجزیه و تحلیل هر صفحه از وب سایت خود انجام دهید و برای حذف ، بهبود ، بازنشر و یا ادغام محتوا تصمیم بگیرید.
هدف کلی بازبینی محتوا تقویت وب سایت با حذف صفحاتی است که رتبه یا ترافیک مناسبی ندارند. داشتن صفحات کم با کیفیت بالا بسیار بهتر از داشتن صفحاتی با تعداد بسیار بالا اما کیفیت پایین است.
مرحله 9: ارتقای برند سایت
در این مرحله و پس از انجما سئو تکنیکال ، سئو داخلی تولید محتوا ، بازبینی مطالب و حذف صفحات کم اهمیت زمان آن رسیده به سئو خارجی توجه کنید.
به طور خلاصه سئو خارج از صفحه به تکنیک هایی در سئو اشاره دارد که فراتر از محتوای درونی وب سایت هستند.
که دو فاکتور اصلی بک لینک و ارتقا برند را شامل می شود.
اگر از هر یک از متخصصین سئو بپرسید ، به شما خواهد گفت که بک لینک ها برای دستیابی به رتبه های بالا در گوگل باتوجه به الگوریتم های جدید گوگل هنوز هم مهم هستند. از طرفی ارتقای نام تجاری نیز اهمیت زیادی دارد.
ذکر برند لزوما لینکی به وب سایت شما ندارد ، می تواند در هر رسانه آنلاین مانند فیس بوک و سایر شبکه های اجتماعی اتفاق بیفتد. لینک برند (در صورت وجود) می تواند به صورت nofollow باشد.
آیا می دانید؟ :تاثیر سئو در ارتقای برند و برندینگ سایت شما
مرحله 10: تدوین استراتژی لینک سازی
در حالی که روی ارتقای برند خود کار می کنید ، باید در مورد بک لینک ها نیز هوشیار باشید
دریافت بک لینک و لینک سازی خارجی یکی از پیچیده ترین و سخت ترین مراحل سئو سایت است.
اگر می خواهید برای کلمات کلیدی مورد نظر خود رتبه های برتر را بدست آورید ، حتما بک لینک با کیفیت دریافت کنید.
محتوای عالی می تواند شما را به رتبه اول گوگل و دریافت لینک از سایر سایت ها برساند.
شاید برای حضور در صفحه اول گوگل نیازی به بک لینک نداشته باشید اما برای کسب رتبه اول و افزایش ترافیک سایت صد در صد به بک لینک ها احتیاج دارید.
برای اینکه کسی به شما پیوند دهد ، باید درباره شما بداند. اگر مقالات و نوشته های شما رتبه بالایی در گوگل ندارند و اگر در تبلیغ و معرفی سایت خود در شبکه های اجتماعی فعال نیستید ، چگونه سایرین می توانند از وجود سایت شما مطلع شوند؟
پس حتما یک استراتژی لینک سازی مناسب داشته باشید و با انتشار مطالب ارزشمند دیگران را ترغیب به بازنشر مطالب و اشتراک گذاری انها کنید.
مقاله کاربردی جهت افزایش تخصص شما: روش های لینک سازی صحیح برای بهبود سئو سایت
مرحله یازدهم: آگاهی از جدیدترین روش های سئو
روش های سئو همیشه تغییر می کند. گوگل سالانه هزاران تغییر را در الگوریتم رتبه بندی خود اعمال می کند و این مهم است که شما بدانید چه فاکتورهایی تغییر می کند و چگونه می تواند سئو سایت را تحت تاثیر قرار دهد.
بهترین راه برای اطلاع رسانی از هرگونه به روزرسانی ، دنبال کردن وب سایت های معتبری است که مقالات سئو را منتشر می کنند.
مرحله 12: تحلیل نتایج سئو
هنگام اجرای هر استراتژی ، داشتن یک سیستم تحلیل نتایج اهمیت دارد
هنگامی که نوبت به سنجش نتایج سئو می رسد ، باید قبل از شروع کار اطلاعات دقیقی از رتبه بندی و ترافیک فعلی سایت داشته باشید. حتما باید گزارش و چک لیست کاملی از اقدامات لازم تهیه کنید.. این نکته هم ضروری است که تاریخ هایی را که گوگل در الگوریتم رتبه بندی خود تغییراتی اعمال می کند ، بررسی کنید و با مقایسه آمار سئو خود قبل و بعد از تغییرات ، نتیجه را تحلیل نمایید.
از گزارش های کلیدی Google Analytics استفاده کنید.
تمام تغییراتی را که در هر مرحله در سایت خود انجام داده اید را یادداشت کنید. رتبه بندی و ترافیک سایت را قبل و بعد از هر تغییری تجزیه و تحلیل کنید.
برخی از ابزارهای کاربردی و البته رایگان: 5 ابزار مهم آنالیز سئو
مرحله 13: بروزرسانی و بازنویسی مطالب
یکی از رازهای رشدمداوم ترافیک و دستیابی به 100 هزار بازدید طبیعی سایت در ماه ، بهبود و به روز بودن محتوای شماست.
وقتی رتبه خوبی برای یک کلمه کلیدی بدست آورید ، نمی توان تضمین کرد که این جایگاه را برای همیشه حفظ خواهد شد.
زیرا صدها وب سایت همان کلمات کلیدی را هدف قرار می دهند ، بنابراین باید اطمینان حاصل کنید که محتوای شما همیشه برتر و به روز است.
فقط روی ایجاد محتوای جدید تمرکز نکنید بلکه به عقب برگردید و یک بررسی کیفی از محتوای موجود انجام دهید. باید سعی کنید هر 4 تا 6 ماه یک بار مطالب قدیمی را بروزرسانی کنید.
پیشنهاد می کنیم با روش های بروزرسنای محتوا آشنا شوید: روش های مهم بروزرسانی محتوای قدیمی
چه زمانی برای دستیابی به 100 هزار بازدید در ماه نیاز است؟
اگر مراحل بالا را دنبال کنید ، تقریباً افزایش ترافیک سئو شما با گذشت زمان به طور پیوسته افزایش خواهد یافت.
زمان دستیابی به 100 هزار بازدید طبیعی در هر ماه بستگی به حوزه فعالیت شما دارد.
اگر در یک زمینه رقابتی بازدید و محبوبیت کمتری دارید باید با افزایش مقالات و محتوای مربوط به آن زمینه ، بازدید سایت را افزایش دهید.
می توانید از ابزاری مانند Google Trends استفاده کنید تا بدانید که اهداف جستجوی کاربران با گذشت زمان چگونه تغییر می کند و سعی کنید پیش از رقبا به این اطلاعات دسترسی پیدا کنید.
همیشه به یاد داشته باشید که موتورهای جستجو تلاش می کنند تا کاربران خود را راضی نگه دارند ، بنابراین اگر می خواهید رتبه های خوبی بدست آورید ، باید هدف خود را رضایت کاربران و مخاطبان خود قرار دهید.
روش های دیگری جهت افزایش ترافیک سایت : افزایش ترافیک با 9 روش موثر بالابردن ترافیک سایت
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.