7 اشتباه وحشتناک در سئو سایت که نباید مرتکب شوید
برای سئو سایت باید بدانید که چه چیز خوب است و چه اشتباه هایی منجر به نتایج وحشتناک در سایت می شود. در این مقاله 7 مورد از این اشتباهات سئو را بیان کرده ایم که حتما باید آنها را کاملا بشناسید و از این موارد دوری کنید.
همانطور که شناسایی بهترین روش های سئو می تواند منجر به نتایج مثبتی برای سایت شود و سیر صعودی رتبه را در گوگل به همراه داشته باشد ، موارد اشتباه هم باعث ضعف سئو می شود.
مطلب پیشنهادی مرتبط : بهترین روش های سئو در سال 2020 را بشناسید
گوگل جای اشتباهات نیست!
متاسفانه یا خوشبختانه گوگل جای اشتباهات سئو نیست ، متاسفانه از این جهت که با چند اشتباه وحشتناک به کلی رتبه سایت شما از دست می رود و سئو منفی را تجربه می کنید و خوشبختانه به این دلیل که گوگل جلوی روش های تقلب را برای برخی از سودجویان در زمینه سئو می گیرد و از پایمال شدن حق بقیه سئوکار هایی که برای بالا کشیدن خود زحمت کشیده اند جلوگیری می کند.
اگر به دنبال کسب رتبه های ممتاز در گوگل هستید باید ابتدا خوب و دقیق در زمینه سئو مطالعه کنید ، بهترین روش های سئو را بشناسید ، ماهیت و کارکرد های یک پایگاه اینترنتی را بررسی کنید و زمانی که بیش از 80 درصد مطالب را اموختید دست به تغییرات کلان مد نظر خود بزنید تا مرتکب خطای کمتری شوید.
این 7 اشتباه سئو را به خاطر بسپارید
اشتباهات فراوانی هستند که می توانند منجر به افت یک سایت شوند که از انها با عنوان عوامل منفی و سیاه یاد می شود. در ادامه 7 مورد اصلی را توضیح داده ایم. هرچند به غیر از این موارد نکات دیگری هم هستند که می توان به این لیست اضافه کرد اما تاثیر کمتری نسبت به این فاکتورها دارند.
سئو به این معنی نیست که شما هر کاری که مربوط به بهینه سازی می شود را با افراط انجام دهید ، بلکه هدف اجرای درست فرآیند سئو است.
وقتی سئو را به اشتباه انجام می دهید در کل زحمات خود را از دست می دهید چون اطلاعات شما در این باره کم است و بهتر است خودتان اقدامی نکنید تا حداقل سئو و وضعیت موجود را بهم نریزد.
بک لینک بی کیفیت و انبوه اشتباه بزرگ در سئو
بکلینک بد ، بی کیفیت و انبوه کمر یک سایت را می شکند و خرید و ثبت بکلینک های ضعیف اعتماد گوگل به سایت شما را از بین می برد و سایت را دستخوش افت و نزول خواهد کرد. گوگل با کمک الگوریتم پنگوئن لینک های بد را شناسایی می کند و برای سایت هایی که بکلینک خریداری کرده اند جریمه هایی مثل حذف صفحات سایت از گوگل را در نظر می گیرد.
مقاله پیشنهادی جهت مطالعه : اهمیت بک لینک در سئو
استفاده بیش از حد از کلمه کلیدی
یکی از اشتباهات رایج که بسیاری از افراد در سئو مرتکب می شوند این است که از کلمه کلیدی بیش از حد استفاده می کنند که گوگل با این کار مشکل دارد و با آن برخورد می کند.
طبق استاندارد های سئو افراط در استفاده از کلمه کلیدی برای گوگل خوشایند نیست و براساس معیار های جدید منجر به جریمه خواهد شد.
کپی مطالب از سایت های دیگر یک اشتباه وحشتناک
یکی از موارد اصلی اشتباه کردن در فرآیند سئو ، کپی مطالب و مقالات سایتهای دیگر است و گوگل از این مورد به شدت تنفر دارد. علاوه بر اینکه یک کار غیر اخلاقی به حساب می آید ، صد در صد در جریمه گوگل و حذف آن از نتایج نقش دارد.
کپی برداری از سایت های دیگر به عنوان یک عمل غیر اخلاقی و ناخوشایند است که عکس العمل شدید و بازدارنده گوگل را به همراه دارد.
کپی مطالب یکی از اشتباهات وحشتناک است که در صورت مرتکب شدن راه بازگشت دشواری را پیش روی شما قرار می دهد و چندین برابر حالت معمول زمان و انرژی نیاز دارد تا گوگل متوجه حذف مطالب شود.
عدم توجه به نسخه موبایل و تبلت اشتباه است
در بررسی های جدید ، گوگل وضعیت نمایش سایت در موبایل و تبلت را بر نمایش در دسکتاپ ارجح می داند و تمرکز بیشتری بر قابلیت موبایل فرندلی صفحات سایت دارد.
در این شرایط رتبه بندی های موتورهای جستجو براساس قابلیت های سئو موبایل انجام می شود پس نباید این فاکتور را فراموش کرد و عدم توجه به آن یک اشتباه بزرگ محسوب می شود.
محتوای بی کیفیت و با تعداد کلمات کم
تشخیص محتوای بی کیفیت و اسپم در گوگل به عهده الگوریتم پاندا می باشد. این الگوریتم مطالبی که ارزش کمی دارند و طول مناسبی ندارند و در واقع ارزشی را به دنبال مطالعه برای کاربر به همراه ندارند را شناسایی می کند و رتبه ضعیفی به انها می دهد.
اگر تعداد این گونه از مطالب در سراسر وبسایت شما افزایش یابد بر دامنه اصلی و قدرت آن تاثیر بدی می گذارد و باید از این اشتباه شدیدا دوری کرد.
جلوگیری از دسترسی گوگل
اگر به اشتباه دسترسی گوگل به سایت را از طریق فایل robots.txt و یا افزونه یوست ببندید بخشی از مطالب و یا کل صفحات را از نتایج حذف می کنید.
بسیاری از افراد به دلیل عدم آشنایی کافی سهوا مرتکب چنین اشتباهات بدی در سئو می شوند و به راحتی در رقابت برای تصاحب جایگاه مطلوب در گوگل عقب می افتند. خزنده ها باید همیشه به بخش های اصلی و مهم وب سایت دسترسی داشته باشند.
اشتباه در انتخاب عناوین صفحات
در انتخاب عنوان وبسایت باید دقت کرد ، عناوین باید برای هر صفحه به صورت اختصاصی تعیین شوند و مرتبط با محتوای نگارش شده باشند و در صورتی که عناوین دو یا چند صفحه شبیه هم باشند فرآیند شناسایی را با مشکل مواجه می کنند و باعث سردرگمی گوگل در آنالیز مطالب شما می شود و یکی از اشتباهات وحشتناک در سئو محسوب می شود.
جهت کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می کنیم مقاله روبرو را مطالعه نمایید : انتخاب عنوان مناسب صفحات 30 درصد سئو !
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.