15 تکنیک پیشرفته سئو سایت در 3 سال اخیر

تکنیک های پیشرفته سئو سایت در سال های اخیر

اگر با مفاهیم پایه سئو آشنایی دارد ، اکنون وقت آن رسیده که به تکنیک های پیشرفته سئو سایت که مربوط به چند سال اخیر هستند و بیشترین تاثیر را درجهت موفقیت شما در اینترنت دارند ، مسلط شوید. در این راهنما ، 15 تکنیک مهم و مورد توجه موتورهای جستجو  را یاد می گیرید.

تکنیک های پیشرفته سئو به روش هایی اطلاق می شود که فراتر از روشهای پایه هستند و عملکرد و جایگاه سایت را به طرز شگفت انگیزی بهبود می دهند. این تکنیک ها معمولاً مربوط به سئو تکنیکال هستند و جز فاکتورهای مهم رتبه بندی سایت ها در 3 سال اخیر به شمار می روند و به احتمال زیاد تا چند سال آینده نیز نقش کلیدی خود را حفظ خواهند کرد.

چک لیست تکنیک های پیشرفته سئو برای رتبه بالا

تکنیک های سئو که توضیح می دهیم ، بسیار ساده هستند و کلمه پیشرفته نباید شما را بترساند. فراموش نکنید ، زمانی که صحبت از بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو می شود ، هر فاکتور هرچند کوچک نیز می تواند رتبه سایت شما را ارتقا دهد. تمام تکنیک هایی که در ادامه مطرح می شوند ، آزمایش خود را با موفقیت پس داده اند و در نمونه پروژه های سئو که ما تا به حال کار کرده ایم نقش زیادی در موفقیت کسب و کار مربوطه داشته اند.

این 15 تکنیک سئو را اجرا کنید تا در سریعترین زمان ممکن به رتبه های بالا در گوگل دست پیدا کنید. ابتدا به صورت تیتروار این روشها را بیان می کنیم و سپس در ادامه هریک را کامل شرح می دهیم.

  1. حتما کلمات کلیدی مورد نظر خود را در پاراگراف اول متن و توضیحات متا قرار دهید
  2. محتوای هر صفحه از سایت خود را با استفاده از rich snippets بهینه کنید
  3. صفحات مختلف سایت را برای قرار گرفتن در سایت لینک ، بهینه نامگذاری کنید
  4. از faq یا سوالات متداول برای متمایز کردن سایت خود در گوگل استفاده نمایید
  5. مطالبی بیشتری نزدیک به موضوعاتی که قبلا در گوگل رتبه خوبی کسب کرده اید منتشر کنید
  6. صفحاتی از سایت که رتبه خوبی در گوگل دارند را بروزرسانی کنید
  7. قابلیت درج نظرات را در بلاگ را فعال کنید
  8. تکنیک لینک دادن به سایت هایی با اتوریتی بالا یکی از پیشرفته ترین روش ها در سئو است
  9. حذف محتوای تکراری با استفاده از canonical url
  10. Link juice  را میان صفحات مهم سایت توزیع نمایید
  11. برای تصاویر و فیلم ها از بارگذاری Lazy استفاده کنید
  12. از URL های مطابق با کلمه کلیدی استفاده نمایید.
  13. از  google trends  برای یافتن موضوعات و کلمات کلیدی مهم استفاده کنید
  14. خطاهای موجود در سئو تکنیکال را بیابید و برطرف کنید
  15. نرخ bounce rate را برای صفحات اصلی و مهم سایت کاهش دهید

درج کلمات کلیدی در پاراگراف اول و توضیحات متا

لازم نیست شما یک متخصص سئو باشید تا بدانید که باید در عناوین و توضیحات ، از کلمات کلیدی استفاده کنید.

اما ، آنچه بسیاری از افراد نمی دانند این است که استفاده از کلمات کلیدی هدف در پاراگراف اول متن و توضیحات متا بسیار مهم است.

این تکنیک مزایای زیادی در سئو دارد. محتوا را به عبارات جستجو شده توسط کاربران مرتبط می کند ، همچنین به موتورهای جستجو کمک می کند تا کلمات کلیدی اصلی محتوای موردنظر را شناسایی کنند و این یعنی کسب رتبه بهتر به ازای کلمه کلیدی مدنظر شما در گوگل.

تطابق کلمات کلیدی در نتایج جستجو باعث می شود سایت شما برای کاربران جذاب تر شود.

این یک تکنیک پیشرفته در سئو است و درعین حال اجرای آن بسیار آسان است.

استفاده از لیست ها در rich snippets

آیا می دانید که گوگل دوست دارد لیست ها را در نتایج جستجوی خود نمایش دهد؟

جستجوی عباراتی که کلماتی مثل چگونه ، چک لیست ، فهرست و … باشد ، در گوگل قابلیت نمایش فهرست وار دارند.

برای این کار مراحل زیر را انجام دهید:

مطمئن شوید که لیست را در بالای نوشته قرار داده اید – لازم نیست حتما در صدر محتوا باشد اما سعی کنید این لیست را در مکان های بالایی محتوا قرار دهید.

هدینگ H2 یا H3 را برای عنوان لیست اضافه کنید.

هریک از موارد موجود در لیست باید با عنوان h2  یا h3 در خود متن نیز تشریح شوند.

از تگ های <ul> و <li> برای فهرست بندی لیست استفاده کنید.

قالب بندی لیست را ساده نگه دارید.

ایجاد sitelink بهینه با نامگذاری بخش های مختلف صفحه

اجرای این تکنیک در سئو بسیار آسان است ولی جز روشهای پیشرفته به شمار می رود. تنها کاری که باید انجام دهید نام گذاری بخش های مختلف یا صفحه یا سایت است.

با افزودن ویژگی ID به عناوین و بخش های یک صفحه می توانید ، یک url  را در نتایج به چند آدرس مجزا تفکیک کنید.

نکته جالب در مورد این روش اینست که گوگل می تواند بخش “نامگذاری شده” را بخواند و آنها را به عنوان لینک های سایت در قسمت جستجوی شما در sitelink صفحه نشان دهد.

استفاده از نشانه گذاری FAQ  برای بهبود جستجوی سایت

روش دیگر برای بهبود سئو و نحوه نمایش سایت در نتایج جستجوی گوگل ، استفاده از سوالات متداول و نشانه گذاری faq می باشد.

شما احتمالاً در مورد نشانه گذاری های structured data  مطالبی را مطالعه کرده اید ، که faq یکی از انواع داده های ساختاریافته است.

نشانه گذاری  faq برای صفحاتی که ساختار پرسش و پاسخ ایجاد شده توسط مدیریت سایت را دارند بسیار مناسب است

با این کار باکس نمایش داده شده مربوط به اطلاعات سایت شما در نتایج جستجو بزرگتر و جامع تر دیده می شود.

تولید محتوا پیرامون موضوعاتی که رتبه خوبی داشته اید

یکی از تکنیک های پیشرفته سئو که بسیاری از افراد اهمیت آن را درک نکرده اند ، همین موضوع است.

کسب رتبه خوب برای یک کلمه کلیدی که مربوط به موضوعی باشد که شما قبلاً رتبه های بالایی کسب کرده اید و مورد اعتماد گوگل هستید ، آسانتر است.

با ذکر یک مثال درک این موضوع را ساده تر می کنیم.

مثلا اگر سایتی در گوگل به ازای کلمه کلیدی بهینه سازی سایت ، رتبه قابل قبولی داشته باشد ، به ازای مقالات دیگری که با ترکیب ان عبارت نیز منتشر می کند ، حتما رتبه خوبی را کسب خواهد کرد. مثل روش های انجام بهینه سازی سایت!

توجه کنید ، سایر موضوعات باید با موضوع اصلی ارتباط نزدیکی داشته باشند.

اگر بتوانید موضوعات و مباحثی از سایت خود که رتبه بالایی دار گوگل دارند را پیدا کنید ، به راحتی می توانید در همان راستا به تولید محتوا ادامه دهید.

پس ابتدا به کنسول جستجوی گوگل بروید و عبارات کلیدی که رتبه خوبی را در نتایج جستجو برای شما به ارمغان آورده اند را بیابید. سپس کلمات کلیدی مرتبط با هر عبارت را بدست آورید و پیرامون همان موضوع اقدام به تولید محتوای جدید و سئو شده کنید.

صفحات برتر سایت را بروزرسانی کنید

یکی از 15 تکینک پیشرفته سئو ، بروزرسانی صفحاتی است که در گوگل رتبه خوبی دارند. به ازای هر کلمه کلیدی که در گوگل رتبه بالایی دارید ، باید جایگاه خود را مستحکم کنید.

گوگل می خواهد اطلاعات به روز را به کاربران نشان دهد ، بنابراین اگر که محتوای سایت را بروزرسانی نکنید به تدریج رتبه خود را از دست خواهید داد.

وب سایت های رقیب خود را بررسی کنید و ببینید چه اطلاعات اضافی و جدید را منتشر کرده اند که در سایت شما وجود ندارد.

لینک های شکسته و قدیمی را بررسی و رفع کنید. لینک های صفحه را بروزرسانی کنید. تصاویر و ویدئوهای جدید را منتشر کنید.

به سوالات جدیدی که توسط کاربران مطرح شده پاسخ دهید. توضیحات متا را به روز کنید.

پیشنهاد می کنیم این مطلب را مطالعه نمایید: بروزرسانی محتوای قدیمی

ثبت نظرات را در بلاگ سایت فعال کنید

بسیاری از افراد قابلیت درج نظرات را در وبلاگ خود به این دلیل که معتقدند تاثیری در سئو ندارد یا از ترس هرزنامه ، فعال نمی کنند. این تفکر کاملا اشتباه است.

در پیشنهادات گوگل برای مهم ترین روش های سئو ، از درج نظرات توسط کاربران و یا امتیازدهی به یک مطلب به عنوان یک تکنیک موثر در سئو اشاره شده است.

نظراتی که کاربران در مورد یک صفحه درج می کنند ، سیگنال های مثبتی را از میزان محبوبیت و اهمیت محتوا به گوگل ارسال می کند. اگر یک صفحه نظرات و امتیازات زیادی دارد ، یک سیگنال خوب است.

پس از فعال کردن نظرات ، مطمئن شوید که به تمام نظرات پاسخ دهید و نظرات اسپم یا بی کیفیت را می توانید حذف کنید.

درج نظرات یک تکنیک عالی برای تعامل با کاربران است. همچنین افرادی که اظهار نظر می کنند ، بیشتر مایل به بازنشر و به اشتراک گذاری محتوای سایت هستند.

تکنیک لینک دادن به سایت های با اتوریتی بالا

همه ما می دانیم که لینک ها تاثیر زیادی در رتبه بندی سایت ها در موتورهای جستجو دارند. اما نه فقط دریافت بک لینک ، بلکه لینک دادن به وسایت هایی که دامین اتوریتی بالایی دارند نیز باید انجام شود.

لینک سازی برای تمام موتورهای جستجو و مخصوصا برای گوگل اهمیت زیادی دارد. به همین دلیل ، وب مسترها را تشویق می كند كه حتما با صفحات با كیفیت ارتباط برقرار كنند.

تکنیک پیشرفته لینک دادن به سایت های با اتوریتی بالا به دو صورت به سئو سایت شما کمک می کند:

شما به کاربران این امکان را می دهید تا در مورد یک موضوع خاص که در مورد آن نوشته اید از یک منبع معتبر نیز اطلاعاتی کسب کنند.

همچنین شما محتوای خود را به عنوان یک محتوای جامع ، معتبر و باکیفیت به گوگل و کاربران معرفی می کنید. البته این تنها عاملی نیست که وب شما را با کیفیت بالا می کند بلکه به شما کمک می کند.

تکنیک حذف محتوای تکراری با  تگ canonical

استفاده از URL های canonical یک تکنیک پیشرفته سئو تکنیکال است که هر سایتی باید آن را اجرا نماید.

یکی از مشکلاتی که اکثر وب سایتها با آن روبرو هستند ، محتوای تکراری یا duplicate content است. مطمئنا صفحاتی در سایت شما نیز وجود دارند که محتوای یکسانی دارند یا به علت عدم سئو url های سایت ، چند آدرس به یک صفحه اشاره می کنند که همین عامل موجب ایجاد محتوای تکراری می شود.

وجود چند آدرس برای یک صفحه ، گوگل را به اشتباه می اندازد و نمی تواند تشخیص دهد که کدام آدرس را ایندکس و در نتایج نمایش دهد.

برای حل این مشکل ، می توانید از تگ canonical برای مشخص کردن آدرس اصلی استفاده کنید.  با این کار شما به گوگل اعلام می کنید که کدام آدرس را در نتایج جستجو ایندکس کند.

آموزش تخصصی مربوط به تگ کانونیکال را بخوانید: آدرس و تگ canonical چیست؟

Link juice را بین صفحات مهمتر توزیع کنید

ساختار لینک سازی داخلی یک وب سایت در رتبه بندی نقش بسیار مهمی دارد. وب سایت ها نیاز به ساختاری دارند که تمام صفحات را به هم متصل نماید. اگر با مفهوم link juice آشنایی ندارید پیشنهاد می کنیم مقاله link juice چیست؟  را مطالعه نمایید. شما باید سعی کنید اعتبار لینک ها را به صفحات مهمتر سایت خود اختصاص دهید.

لینک سازی داخلی ، اگرچه یک تکنیک ساده در سئو است ، اما توسط اکثر وب سایت ها به طور صحیح استفاده نمی شود ، به همین دلیل در دسته تکنیک های پیشرفته قرار می گیرد.

شما باید از لینک های داخلی برای افزایش اتوریتی صفحات مهم سایت خود استفاده کنید.

صفحات برتر سایت خود را در کنسول جستجوی گوگل پیدا کنید و از آنها به صفحات مهم سایت خود لینک دهید.

استفاده از بارگذاری lazy برای تصاویر

یکی از عوامل مهم رتبه بندی ، سرعت سایت است. کاربران از وب سایت های کند متنفر هستند. از طرف دیگر گوگل نیز علاقه دارد سایت هایی را در رتبه های بالاتر نمایش دهد که سرعت بیشتری دارند و در زمان کمتری بارگزاری می شوند.

یکی از روش های افزایش سرعت سایت ، مخصوصا در تلفن های همراه ، استفاده از بارگزاری تنبل یا lazy load برای تصاویر و ویدئوهای سایت است.

بارگذاری تنبل تکنیکی است که تصاویر و ویدئو را فقط درصورت نیاز کاربر نمایش می دهد. یعنی در بارگزاری اولیه صفحه ، تصاویر لود نمی شوند ولی پس از اینکه کاربر با اسکرول موس به پایین صفحه می آید ، هریک از تصاویر به نوبت بارگزاری می شوند.

اگر از وردپرس استفاده می کنید ، می توانید از افزونه  WP-ROCKET یا افزونه  استفاده کنید تا این ویژگی را در وب سایت وردپرس خود فعال نمایید.

تکنیک سئو url با درج کلمات کلیدی

این مورد یکی از تکنیک های قدیمی و البته اثرگذار در سئو محسوب می شود. استفاده از کلمات کلیدی در url ، نقش زیادی در افزایش درک موتورهای جستجو از محتوای صفحه دارد. همچنین آدرس صفحات نباید خیلی طولانی باشد و برای جداکردن عبارات حتما از خط تیره (–) استفاده کنید.

استفاده از google trends برای یافتن عبارات کلیدی رقابتی

یکی از اولین فاکتورهایی که باید در سئو مورد توجه قرار بگیرد یافتن عبارات کلیدی مهم می باشد.

شما می توانید با استفاده از google trends اقدام به یافتن کلمات کلیدی رقابتی کنید و مهم ترین عباراتی که در کسب و کار شما وجود دارد را بیابید. با این کار شما قادر خواهید بود که فرآیند تولید محتوای سایت خود را با قدرت و تاثیر بیشتری انجام دهید.

گوگل تمایل دارد محتوای جدید مرتبط به موضوعات و کلمات کلیدی محبوب میان کاربران را در صفحه اول خود قرار دهد.

به وب سایت google trends بروید و هر تعدادی عبارت مرتبط که به ذهنتان می آید را بررسی کنید و میزان اهمیت و جستجوی آن در گوگل را مشاهده نمایید.

تکنیک برطرف کردن ایرادات سئو تکنیکال سایت

بررسی سئو تکنیکال سایت یکی از پیشرفته ترین تکنیک های سئو سایت می باشد که باید مرتبا در طول زمان بصورت مستمر انجام شود.

سئو تکنیکال ، دربرگیرنده بهینه سازی مباحث فنی و زیرساخت سایت می باشد و رفع خطاهای خزیدن ربات های گوگل یکی از اقدامات مهم در این حوزه است. همواره وضعیت فایل های robots.txt  ، htaccess ، تگ ها ، هدینگ ها ، دسترسی خزنده گوگل به سایت و بسیاری از فاکتورهای مرتبط به سئو تکنیکال را چک کنید و در صورت مشاهده خطا آن را برطرف نمایید.

نرخ bounce rate صفحات اصلی را کاهش دهید

یکی از تکنیک های پیشرفته در سئو ، کاهش bounce rate  می باشد.

بله! نحوه و زمان حضور کاربران روی وب سایت نقش پررنگی در رتبه بندی سایت دارد. هرچقدر کاربر زمان بیشتری روی سایت شما باشد و از تعداد صفحات بیشتری بازدید کند رتبه سایت ارتقا خواهد یافت.

کاربری که در گوگل جستجو می کند و برای بازدید از سایت روی یکی از نتایج کلیک می کند  و بلافاصله به لیست نتایج باز می گردد ، این سیگنال را به گوگل می دهد که صفحه مورد نظر از کیفیت کافی برخوردار نبوده است و نتوانسته من را راضی کند. در این حالت bounce rate صفحه مورد نظر افزایش می یابد. نرخ پرش درصدی است که نشان می دهد چند کاربر در یک صفحه وب وارد و بلافاصله از وب سایت خارج شده اند ، بدون اینکه تعاملی در صفحه داشته باشد. به این معنی که روی هیچ لینک یا تصویری کلیک نکند. نرخ پرش بالا یک امتیاز منفی برای سایت به شمار می رود.

اگر بسیاری از کاربران به همین روش رفتار کنند ، گوگل رتبه بندی آن صفحه را کاهش می دهد.

شما به راحتی می توانید این فرآیند را کنترل کنید نرخ پرش  را کاهش دهید.

حتما برای بهبود رتبه سایت خود در گوگل مقاله روش کاهش bounce rate را مطالعه نمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *