اگر در رابطه با سئو کلاه سیاه چیست قصد بدست آوردن اطلاعات دارید یا جستجو کرده اید و در حال بازدید این صفحه هستید بی شک قصد دارید اطلاعات تخصصی در رابطه با سئو سایت به روش black hat بدانید. پس ما دقیقا از پایه این مفهوم را توضیح می دهیم و تاثیر مخرب روش هایی که نمونه هایی از کلاه سیاه بر سایت ها هستند را تشریح خواهیم کرد.
در ابتدا باید بدانیم که سئو کلاه سیاه چیست؟ اگر روش ها و تکنیکهای سئو را به سه دسته تقسیم کنیم ، می توانیم انها را با سه عبارت ، کلاه سفید ، کلاه خاکستری و کلاه سیاه کدبندی کنیم. سئو کلاه سیاه تکنیک و استراتژی هایی هستند که به زبان ساده ، متقلبانه و غیرطبیعی و کاملا مضر و مخرب هستند. در روش های کلاه سیاه ، فرد به اشتباه یا به علت عدم آگاهی کافی قصد دور زدن قوانین را دارد. در تکنیک کلاه سیاه بجای اینکه تمرکز بر روی کسب رضایت کاربران باشد ، رضایت موتورهای جستجو درنظر گرفته می شود که کاملا اشتباه است زیرا امروزه گوگل سایت ها را براساس میزان رضایت کابران رتبه بندی می کند.
در مقاله تجربه کاربری چیست؟ این موضوع را کاملا توضیح داده ایم و قوانین و اصولی که باید یک سئوکار رعایت کند تا بهترین نتیجه را در موتور جستجوی گوگل بدست آورد را بیان نموده ایم که پیشنهاد می شود مطلب مذکور را مطالعه نمایید.
سئو کلاه سیاه به مجموعه ای از شیوه ها اطلاق می شود که برای افزایش رتبه سایت یا یک صفحه خاص در موتورهای جستجو از طریق ابزاری که از دید موتورهای جستجو تخلف محسوب می شود استفاده می نماید. کلاه سیاه نقطه مقابل کلاه سفید است و نمادی از تقابل خوبی و بدی هستند.
سئو کلاه سیاه چیست
روش های کلاه سیاه ، تکنیک هایی مغایر با قوانین موتورهای جستجو هستند که با هدف افزایش رتبه سایت انجام می شوند. این روش ها خیلی راحت منجر به جریمه سایت می شوند. به ویژه که در سالهای اخیر با تقویت و بروزرسانی الگوریتم های گوگل ، شناسایی این روش های برای این موتور جستجو خیلی راحت تر از قبل شده و شک نکنید اگر هریک از این روش ها را روی سایت خود اجرا کنید در مدت زمان کمی جریمه می شوید که می تواند شامل حذف یک یا چند صفحه و حتی حدف کل سایت از نتایج باشد.
اگرچه اصلی ترین روش ها را در ادامه توضیح می دهیم تا از آنها دوری کنید ، اما از رایج ترین و بارزترین روش های کلاه سیاه می توان به ساخت بک لینک انبوه ، استفاده بیش از حد از یک انکرتکست برای صفحه ، چگالی بالای کلمات کلیدی و محتوای کپی و تکراری نام برد. اگر طی ماه های اخیر افت رتبه را تجربه کرده اید ، احتمالا یکی از این روش ها را عمدا یا سهوا اجرا نموده اید و باید سریعا تجدید نظر نمایید.
مخرب ترین روش های سئو کلاه سیاه
تکنیکهای black hat یا سئو کلاه سیاه ، به چند دسته و معیار تقسیم بندی می شوند. مواردی که مربوط به سئو داخلی هستند و برخی از عوامل سئو خارجی را هدف قرار می دهند. گوگل نسبت به اقدامات کلاه سیاه بسیار حساس است و در صورت مشاهده هرکدام از این روش ها در یک دامنه ، متناسب با سطح تقلب یا خطا سایت را جریمه می کند.
مطلب پیشنهادی و بسیار مهم : علت جریمه سایت توسط گوگل
در مقاله علل جریمه سایت توسط گوگل تعداد زیادی از فاکتورهای متقلبانه و مضر را توضیح داده ایم. اما همه آنها در دسته کلاه سیاه قرار نمی گیرند. تکنیک های سئو کلاه سیاه تاثیر منفی بیشتری روی سایت دارند. پس خیلی دقیق تر این فاکتورها را توضیح خواهیم داد.
با بروزرسانی معیارهای سئو سایت در گوگل ، بسیاری از روش های قدیمی نه تنها کاربردی ندارند بلکه با تاثیر منفی در دسته بندی کلاه سیاه ها قرار می گیرند.
اگر به دنبال یک فعالیت تجاری بلند مدت در اینترنت هستید حتما از روش های کلاه سیاه دوری کنید زیرا امکان دارد این روش های در کوتاه مدت تاثیر مثبتی روی سئو داشته باشند اما در عرض چند روز یا چند هفته منجر به حذف کامل وبسایت شما از موتور جستجو می شوند.
بک لینک نخرید!
بک لینک ها از یک دامنه و سورس جدا از دامنه شما دریافت می شوند و بک لینک هایی که متناسب با قوانین گوگل نیستند تاثیرات کاملا منفی روی سئو خواهند داشت.
بسیاری از وبسایت ها برای اینکه بتوانند نظر موتورهای جستجو را جلب کنند اقدام به خرید و یا اجاره بکلینک های مدت دار می کنند. صاحبین این وبسایت ها خیال می کنند هرچه بک لینک بیشتری خریداری کنند شانس کسب رتبه های بهتر در گوگل را افزایش داده اند. در صورتی که اینگونه نیست. هر نوع بک لینک را نخرید! لینک های اسپم ، بی کیفیت ، فیلتر شده و بک لینک های هدفمند در رمزه روش های کلاه سیاه قرار گرفته اند. در گذشته اینگونه نبود اما زمانی که گوگل الگوریتم های بررسی لینک خود را به روز کرد در عرض 24 ساعت بسیاری از وبسایت هایی که از این روش کلاه سیاه استفاده کرده بودند را از نتایج حذف کرد.
به شما پیشنهاد میکنیم مقاله ضرروی ( روش های لینک سازی صحیح برای بهبود سئو سایت ) را برای کسب اطلاعات بیشتر مطالعه نمایید.
ثبت لینک در قسمت نظرات
این روش از دو منظر قابل بررسی است. اول برای فردی که لینک سایت خود را در قسمت نظرات یک سایت دیگر ثبت می کند و دوم برای وبسایتی که نظرات و لینک های بی ربط را در قسمت نظرات تایید می نماید.
به این نوع لینک دهی ، اسپم گفته می شود که از روش های اصلی سئو کلاه سیاه است هم برای سایت اول و هم سایت دوم! مخصوصا زمانی که مطالب و عناوین دو سایت هیچ ربطی به هم نداشته باشند. گوگل را دست کم نگیرید ، این مورد را به سرعت تشخیص می دهد و جریمه خواهد کرد.
Duplicate content روش کلاه سیاه در سئو
محتوای تکراری یا duplicate content یکی دیگر از روش های سئو کلاه سیاه است که هم با کپی و سرقت مطالب از یک دامنه دیگر ایجاد می شود و هم با تکرار مطالب در صفحات یک سایت.
حتی اگر شما مطلبی را از سایت یا صفحه ای دیگر بردارید و کلمات آن را جابجا کنید و یا تغییر دهید باز هم توسط موتورهای جستجو قابل شناسایی و در حکم محتوای تکراری است. این روش به عنوان article spinning شناخته می شود و خود یکی از تکنیک های مخرب کلاه سیاه است.
تولید خودکار محتوا
همانطور که می دانید بازاریابی محتوا یکی از موفق ترین روش های بازاریابی و تبلیغات است که تاثیر بسیار مثبتی بر روی سئو نیز دارد البته به شرط اینکه اصولی و درست انجام شود. برای تولید محتوای مناسب باید زمان و انرژی مناسبی صرف شود و بسیاری از افرادی که در تولید محتوا به مشکل می خورند متاسفانه به سراغ نرم افزارها و روش های تولید خودکار محتوا می روند. تولید خودکار یا content automation یکی از روش های سئو کلاه سیاه است که برای موتورهای جستجو کاملا قابل تشخیص است و جز محتوای بی کیفیت و منجر به جریمه محسوب می شود.
محتوای پنهان cloaking
محتوای پنهان یا cloaking یکی از روش های مخرب سئو کلاه سیاه است که در این حالت ربات های جستجوگر یک متن را می بینند ولی کاربر متن و محتوایی متفاوت را مشاهده می کند. در اینکه ربات های جستجوگر تمام ساختار صفحه را بررسی و ایندکس می کنند شکی نیست و زمانی که تشخیص دهند محتوایی در صفحه به کار رفته که آنها می بینند ولی از دید کاربران مخفی و پنهان است ، این کار را تخلف تشخیص می دهند.
کوچک کردن بخشی از محتوا ، قراردادن محتوا با فونت سفید در پس زمینه سفید و لینک های مخفی غیرقابل مشاهده توسط کاربر همگی از روشهای cloaking محسوب می شوند.
صفحات doorway
صفحات Doorway صفحاتی در وب هستند که فقط با هدف بهبود ترافیک وب سایت ها بصورت هدفمند طراحی و ساخته شده اند به گونه ای که برای عبارات یا کلمات کلیدی خاصی به کاربر ارائه می شوند و علاوه بر اینکه جز روش های سئو کلاه سیاه محسوب می شوند دارای محتوای اسپم و بی ارزش برای کاربران هستند.
صفحات doorway علاوه بر ایجاد ترافیک مضر برای وبسایت ، کاربر را از نتیجه جستجو مایوس می کند. مثلا فرض کنید شما با لینکی مواجه شده اید یا صفحه ای را جستجو کرده اید که در نتایج با عنوان سئو تخصصی وردپرس قابل مشاهده است اما زمانی که وارد صفحه می شوید با عنوان و محتوایی در رابطه با نحوه طراحی افزونه وردپرس مواجه می شوید ، در این وضعیت شما سایت را بلافاصله ترک می کنید و این موجب افت رنک وبسایت مربوطه می شود.
افراط در عبارات کلیدی
طبق آمار بدست آمده از تحلیل گران وب سایت ها ، بهترین چگالی برای عبارات کلیدی در یک صفحه بین یک تا 2.5 درصد از کل محتواست. استفاده افراطی و بیش از حد یکی از روش های کلاه سیاه است که هرچند در گذشته استفاده می شد اما امروزه منسوخ و جز روش های سئو منفی است. جهت اشنایی بیشتر مقالات سئو منفی چیست؟ و راه های مقابله با حملات سئو منفی را مطالعه نمایید.
همچنین صفحات دارای رفتار مخرب مانند فیشینگ ، ویروس ها ، تروجان ها و سایر بدافزارها ، مزارع لینک ، دستاری لینک ، ریدایرکت های اشتباه ، ایجاد زیردامنه هایی و بسیاری دیگر از روش ها هستند که جز کلاه سیاه ها به حساب می آیند.
و در انتها 2 مقاله بسیار ضروری برای هر علاقه مند به سئو پیشنهاد می شود:
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.