توزیع محتوا چیست؟ کانال ها و استراتژی توزیع کدامند؟

توزیع محتوا چیتست؟ کانالها و استراتژی های توزیع محتوا

توزیع محتوا فرآیندی است که از طریق آن محتوای خود را منتشر و به اشتراک می گذارید، چه از طریق وبلاگ، شبکه های اجتماعی، ویدئوها و غیره. این روشی است که در آن محتوای خود را به مخاطبان خود ارائه می دهید و آنها آن را از طریق پلتفرم ها و قالب های مختلف بازدید می کنند.

مهم نیست چقدر زمان برای ایجاد استراتژی محتوای خود صرف می کنید یا متون با کیفیت و متقاعد کننده را می نویسید، اگر توزیع و تبلیغ محتوا را به درستی انجام ندهید، هرگز موفق نخواهید شد. امروزه پلتفرم‌های زیادی برای انتخاب وجود دارد و کانال‌های توزیع محتوا آنقدر زیاد است که دانستن نحوه انتخاب بهترین گزینه کمی دشوار است. در ادامه تاکتیک های توزیع محتوا را توضیح داده ایم که به شما در سئو و بازاریابی آنلاین کمک خواهند کرد.

استراتژی توزیع محتوا برای افزایش بازدید

به جرات میتوان گفت فضای مجازی از محتوا، تصاویر، ویدئوها و مطالب مختلف اشباع شده و هر کاربر بصورت روزمره با هزاران پیام سروکار دارد. در این شرایط فردی موفقتر خواهد بود و بازدیدکننده بیشتری را به خود جلب میکند که محتوای خود را در معرض دید کاربران قرار دهد. فقط تولید محتوا کافی نیست! نباید دست روی دست بگذارید و امیدوار باشید که محتوای شما خودبه خود مخاطب جذب میکند. بلکه شما باید به سراغ مخاطبان و مشتریان احتمالی بروید. استراتژیها و روشهای زیر را حتما اجرا کنید و نتایج مثبت آن را مشاهده نمایید.

گزینه های توزیع محتوا را تعریف کنید

هنگامی که محتوا تولید می کنید، یافتن مخاطبی که علاقه مند به بازدید آن است ضروری است. صرفا توزیع محتوا در حجم بالا نمیتواند ضامن جذب بازدیدکننده واقعی زیادی باشد. باید رویکرد مناسبی برای جذب کاربران هدف داشته باشید، یعنی مخاطبانی را هدف قرار دهید که برای کسب و کار شما موثر هستند.

مهم است که احتمالات را بررسی کنید و ارزش هر پلتفرم را قبل از به اشتراک گذاشتن محتوای خود در آنجا بسنجید. سه دسته پلتفرم مختلف وجود دارد:

رسانه شخصی: شما محتوا و کانال های توزیع مانند وب سایت یا ایمیل خود را کنترل می کنید

رسانه های اشتراکی: شبکه های اجتماعی به شما امکان توزیع محتوا را میدهند

روش های پرداخت: آنها به شما امکان می دهند در ازای هزینه، محتوای مورد نظر خود را به اشتراک بگذارید

اولویت بندی انتخاب رسانه توزیع محتوا

بسیاری از شرکت‌ها در نهایت چندین مورد از این پلتفرم‌ها را برای توزیع مؤثر محتوا ترکیب می‌کنند. با این حال، هنگام شروع یک استراتژی بازاریابی محتوا، راحت است که از کانال شخصی خود شروع کنید، مانند یک وبلاگ.

به این ترتیب اندازه گیری و کنترل ترافیکی که دریافت می کنید و میزان جذب مخاطب شما آسان تر است. هنگامی که جامعه ای متشکل از دنبال کنندگان متعهد ایجاد کردید، می توانید به کانال های دیگر گسترش دهید تا ترافیک بیشتری دریافت کنید و تجربه مخاطبان خود را بهبود بخشید.

وقتی یک کاربر محتوا را به اشتراک می گذارد، به این دلیل است که معتقد است اطلاعات به اندازه کافی برای افراد اطرافش ارزشمند است و به آن علاقه مند بوده است. پس براساس اولویت بندی کانالها ابتدا از طریق وبسایت یا وبلاگ خود که آمار آن به راحتی در اختیار شما قرار میگیرد، میزان اثرگذاری محتوا را بسنجید.

یک طرح توزیع تهیه کنید

هنگامی که کانال های توزیع محتوا را مشخص کردید، گام دیگری که به همان اندازه مهم است، تدوین برنامه ای برای آن کانال هاست. برای شروع، مخاطبان، اهداف و اولویت های استراتژی بازاریابی محتوای خود را تجزیه و تحلیل کنید. یک طرح تحریریه تنظیم کنید و اگر کانالی به دلایلی مناسب نیست، آن را از برنامه خود حذف کنید.

برای ایجاد یک طرح صحیح باید به سوالات زیر پاسخ دهید:

مخاطب: فعال ترین افراد در کانالی که انتخاب کرده اید چه کسانی هستند؟

اهداف: چرا این کانال بهتر است؟ چه ویژگی خاصی در مورد آن وجود دارد که نمی توانید آن را در کانال های دیگر دریافت کنید؟

موضوعات: فهرستی از موضوعاتی که می خواهید با مخاطبان خود استفاده کنید، تهیه کنید

زمان: چند وقت یکبار و در چه ساعتی از روز قرار است پست بگذارید؟

فرمت توزیع محتوا: از چه نوع محتوایی می خواهید استفاده کنید؟ چه فرمت هایی می تواند برای استراتژی بازاریابی محتوای شما مفید باشد؟

لحن: کدام سبک و لحن نوشتن بهتر عمل می کند؟ چه ملاحظات خاصی باید رعایت شود؟

ارتباط با مخاطب: چگونه می خواهید ارتباطات کانال با کاربران را مدیریت کنید؟ در صورت بروز سوال یا مشکل چگونه باید اقدام کرد؟

Call to Action: ترافیک به کدام صفحات باید هدایت شود؟

شاخص های کلیدی عملکرد (KPI): چه معیارهایی عملکرد محتوا و اهداف را اندازه گیری می کند؟

محتوا را تبلیغ کنید

فقط انتشار محتوا و منتظر ماندن برای کشف جادویی آن توسط مخاطبان کارآمد نیست. شما باید روی یک استراتژی بازاریابی توزیع محتوا کار کنید تا محتوای شما در زمان مناسب توسط مخاطبان مناسب پیدا و بازدید شود.

به قیف بازاریابی محتوای خود، به خصوص در پایین دست، نگاهی بیندازید و ببینید آیا در حال دسترسی به مخاطبان مناسب و ارائه محتوای مناسب در زمان مناسب هستید یا خیر. استراتژی بازاریابی محتوای خود را بر روی یافتن با ارزش ترین مشتریان خود متمرکز کنید و محتوای خود را به سمت آنها هدایت کنید.

برای ارتباط عمیق با کاربر پیام های خود را شخصی سازی کنید

اگر محتوای خود را برای شخص یا گروهی با ویژگی های خاص مانند نام، منطقه جغرافیایی یا علایق خود طراحی کنید، ارتباط بیشتری با آنها پیدا می کند و جذابیت بیشتری برای آنها خواهد داشت. بازاریابی محتوای شخصی شده نرخ بازدید و تبدیل را افزایش می دهد.

محتوای خود را برای جستجوی ارگانیک سئو کنید

محتوای خود را طوری بسازید که در جستجوها به موفقیت دست یابد، کسب رتبه خوب در گوگل تضمین می کند که به مخاطب هدف شما برسد. برای کشف محتوا، بسیار مهم است که محتوا سئو شود تا موتورهای جستجو آن را کشف کنند و زمانی که کاربران جستجوهای مرتبط را انجام می دهند، آن را در رتبه های برتر صفحه اول ببینند. سئو سایت یکی از بهترین راه های توزیع محتوا محسوب میشود. چند راه برای دستیابی به نتایج خوب در جستجوی گوگل عبارتند از:

داده های نشانه گذاری: این روشی است برای نسبت دادن معنا به محتوای شما، که شامل دسته ها، برچسب ها، عنوان ها و URL ها می شود.

کلمات کلیدی: آنها نشان می دهند که محتوای شما در مورد چیست، اطمینان حاصل کنید که کلمات کلیدی را به خوبی انتخاب کرده اید تا مخاطبان، شما را هنگامی که به دنبال اطلاعات مورد نظر خود می گردند، پیدا کنند.

لینکها: شما ترافیک ارجاعی را از طریق بک لینک به محتوای خود به دست خواهید آورد، به خصوص اگر از پست ها یا رسانه های اجتماعی پرمخاطب باشد.

فراخوان‌ برای اقدام: فراخوان‌ها نشان می‌دهد که می‌خواهید کاربران پس از مشاهده محتوای شما چه کاری انجام دهند و چه مسیری را دنبال کنند.

فرصت‌های پولی را برای گسترش اقتدار و نفوذ محتوای خود بیابید

اگر جستجوی ارگانیک و رسانه های اجتماعی بازدهی کافی برای توزیع محتوا را ندارند، سرمایه گذاری روی محتوا از طریق تبلیغات پولی یعنی تبلیغات کلیکی ppc مثل گوگل ادوردز را در نظر بگیرید. این می تواند از طریق بنرها، پست های حمایت شده، تبلیغات پولی و غیره باشد. برای استفاده از تمام این ابزارهای استراتژیک برای دستیابی به تعداد بیشتری از بازدید کنندگان، این روشها را در زیر توضیح می دهیم:

محتوای مارک دار: با ناشران وبلاگ مرتبط که قبلاً مورد اعتماد مخاطبان هدف هستند، شریک شوید.

جستجوی پولی: شامل خرید تبلیغات PPC است که هنگام جستجوی کاربران برای اطلاعات مرتبط با محتوا، در بالای موتورهای جستجو ظاهر می شود.

اینفلوئنسر مارکتینگ: افرادی که صدا و قدرت زیادی در صنعت شما دارند و می توانند به شما در جلب توجه به محتوایتان کمک کنند.

تبلیغ در شبکه های اجتماعی: می توانید کمپین های تبلیغاتی پولی را در شبکه های اجتماعی مختلف ایجاد کنید تا دسترسی به محتوای خود را افزایش دهید.

بازنشر محتوای با کارایی بالا

علاوه بر تبلیغات ارگانیک و پولی، می‌توانید با بازنشر محتوایی که در گذشته نتایج بسیار خوبی به شما داده است، دامنه دسترسی و توزیع محتوا را افزایش دهید. با این کار ارزش برند را در مقابل مخاطبان خود تقویت می کنید و به نوبه خود شانس کشف آن توسط مخاطبان جدید را افزایش می دهید.

می‌توانید از تکنیک‌های بازیافت زیر، به تنهایی یا ترکیبی، برای بازیابی ارزش قدیمی‌ترین محتوای خود استفاده کنید:

آن را مجدداً منتشر کنید: اگر عملکرد هر یک از محتوای شما شروع به افت کرده است، به سادگی آن را مجدداً منتشر کنید (با جایگزینی بخشهای منسوخ شده با اطلاعات جدید) تا دوباره آن را در رادار کاربران خود قرار دهید.

محتوا را باز طراحی کنید: می توانید محتوای طولانی مانند کتاب الکترونیکی یا کاغذهای سفید را بردارید و آن را به قالب های کوچکتر تقسیم کنید.

استفاده مجدد از آن: محتوایی که قبلاً به خوبی نوشته شده است را تطبیق دهید و به آن هدف دیگری بدهید یا آن را با پلتفرم دیگری نشر دهید.

در نهایت تاکید میکنیم که برای توزیع محتوا یک استراتژی مناسب ایجاد کنید که باعث رشد شما شود، گزینه های زیادی برای گسترش ارزش برند شما وجود دارد. هیچ بهانه ای برای رها کردن محتوا در تاریکی وجود ندارد. این مواردی که گفتیم بخشی از تجربه ما بود، شما هم احتمالا روشهایی را میشناسید که در حوزه فعالیت و کسب وکارتان اثرگذار بوده و توانسته به بازدید سایت و محتوایی که تولید کرده اید کمک نماید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *