فرصت های بازاریابی دیجیتال برای آژانس مسافرتی

فرصت های بازاریابی دیجیتال برای آژانس مسافرتی

آیا می دانید چرا بازاریابی دیجیتال برای آژانس های مسافرتی ضروری است؟ در سال‌های اخیر، با توجه به ظهور فناوری ‌های جدید، آژانس‌های گردشگری فیزیکی با چالش بزرگی روبرو شده‌اند. به گفته کارشناسان و مشاورین استراتژیک، علیرغم موفقیت حضور شرکت هایی مثل علی بابا، کماکان نیز فرصت هایی در بازار برای همه به خصوص شرکتهای نوپا و آژانس هایی که هنوز روی بازاریابی دیجیتال سرمایه گذاری نکرده اند، وجود دارد.

در این پست برخی از مزایای فعالیت هوشمندانه در فضای مجازی نسبت به تبلیغات و کسب وکارهای سنتی آژانس های مسافرتی را بررسی میکنیم. همچنین امکان و فرصتهای تبلیغاتی در اینترنت را بررسی میکنیم.

بسیاری از کاربران فکر می کنند که رزرو سفر خود باعث صرفه جویی در وقت آنها می شود، زیرا می توانند تمام مراحل را از خانه انجام دهند. از طرف دیگر، برخی از افراد ترجیح می دهند تمام مراحل را به یک آژانس حضوری بسپارند و نگران انواع جستجوها و مقایسه ها نباشند. شما نباید هیچکدام از این مشتری ها را از دست دهید.

همچنین بسیاری از وبلاگ ها و صفحات بررسی وجود دارند که به کاربر در تصمیم گیری در مورد سفر خود کمک می کنند، با این حال، تعداد زیادی از مشتریان وجود دارند که ترجیح می دهند مشاوره شخصی و چهره به چهره را برای حل مشکل خود انتخاب کنند.

خدمات خاص و پیچیده تر و حتی تورهایی که هزینه های بسیار بالایی دارند، معمولاً به صورت آفلاین ارائه می شوند، زیرا مشتری اولا نیاز به توضیحات بیشتری دارد و ثانیا به نظر میرسد این نوع مشتریان خدمات حضوری را به دلیل اعتماد و اطمینان بیشتر، در اولویت قرار میدهند.

با تمام این اوصاف، حضور در اینترنت و انجام بازاریابی دیجیتالی یک ضرورت برای آژانسهای مسافرتی است که قصد دارند کسب و کار خود را توسعه دهند و سهم بیشتری از بازار کسب کنند. در واقع، فرصت ها برای هر نوع آژانس بستگی به مخاطبان هدف و نحوه جذب آنها دارد، زیرا فاکتورهای متعددی مثل مقاصد گردشگری، نوع خدمات و نوع مخاطب در این مسئله تاثیرگذار است. در ادامه، برخی از فرصت‌های تبلیغاتی برای آژانس‌ های فیزیکی که هنوز سرمایه گذاری مناسبی روی دیجیتال مارکتینگ ندارند، را تحلیل می‌کنیم:

اقدامات بازاریابی دیجیتال برای آژانس های مسافرتی

اکنون که از برخی شرایط مشتریان بالقوه آژانس‌ها آگاه شدیم، قصد داریم توصیه ‌هایی را برای دستیابی به مخاطبان هدف از طریق بازاریابی دیجیتال ارائه کنیم. به یاد داشته باشیم که حتی اگر بخواهیم یک شرکت فیزیکی را تبلیغ کنیم، این واقعیت با ارتقای آن از طریق فناوری های جدید ناسازگار نیست. اول از همه، ابتدا باید مشتریان بالقوه خود را بشناسید تا بتوانید از طریق دیجیتال مارکتینگ برای شرکت خود مشتری جذب کنید و ارتباطات خود را گسترش دهید. تصور کنید که مشتری شما چگونه فکر می کند، سلیقه و علایق او را بشناسید. پروفایل های مختلف مشتریان بالقوه را تعریف کنید و نوع سفر، خدمات موردنیاز و سطح خدمات را که به بهترین وجه با نیازهای آنها مطابقت دارد، تعیین کنید.

یک طرح بازاریابی به شما کمک می کند تا مخاطبان هدف را به شما نزدیک تر کند. از طریق آن، باید تصمیم گرفت که ابزارها و منابعی که باید مورد استفاده قرار گیرند کدامند. علاوه بر این، تعریف بودجه و زمان ضروری خواهد بود.

در زیر، ما برخی از اقداماتی را که بیشتر توسط شرکت سئوبهینه برای جذب مشتری برای کارفرمایان خودمان استفاده کرده ایم و نتایج مثبت و مطلوبی داده اند را به شما پیشنهاد میکنیم. شما هم میتوانید این روشها را اجرا کنید و البته در صورتیکه مایل باشید میتوانید فرآیند بازاریابی اینترنتی خود را به شرکت سئوبهینه بسپارید:

طراحی وب سایت سازگار با موبایل

مهمتر از همه، طراحی صفحه وب برای آژانس مسافرتی است که این وبسایت باید واکنش گرا و سازگار با دستگاه های تلفن همراه باشد. باید بدانید که سایتهای رقیب شما از نظر فناوری بسیار پیشرفته هستند، بنابراین کاربران می توانند به راحتی از طریق تلفن هوشمند خود به پلتفرم آنلاین این آژانس ها دسترسی داشته باشند.

این وب ‌سایت هویت شرکتی شما را تقویت می‌کند و به شما کمک می‌کند اطلاعات مرتبط در مورد خدمات خود و همچنین اطلاعات تماس خود را ارائه دهید. برای طراحی سایت میتوانید به ما اعتماد کنید. سایتی که برای شما طراحی میکنیم، با امکانات کامل و ویژه برای آژانس مسافرتی ایجاد میشود و شامل قابلیتهایی مثل امکان نمایش ویدئو، اسلایدشو فانتزی، قابلیت ساخت بلاگ، دسته بندی خدمات، فیلتر حرفه ای امکان نمایش جزئیات هتل، مقاصد گردشگری، شهرها، نقشه ها و… میباشد. وبسایت بهترین ابزار ورود شما به فضای مجازی است. بسیاری از آژانسهای گردشگری وبسایتی ندارند و تمرکز خود را بر روی افزایش مخاطبان در اکانت اینستاگرام خود داشته اند که باتوجه به محدودیت های ایجاد شده برای اینستاگرام، تمام تلاششان هدر رفته است. در مقاله بهترین جایگزین اینستاگرام برای کسب و کارهای ایرانی چیست؟ این مسئله را به دقت بررسی کرده ایم.

سئو و بهینه سازی سایت

اگرچه وبسایت لازم است اما یک وبسایت غیربهینه که رتبه ای در نتایج گوگل ندارد، نمیتواند تعداد زیادی مشتری را برای شما به ارمغان بیاورد.  سئو مخفف عبارت Search Engine Optimization (بهینه سازی موتور جستجو) است. مجموعه ای از تکنیک ها و استراتژی های متمرکز بر بهبود رتبه ارگانیک در موتورهای جستجوی اینترنتی مثل گوگل، بینگ، یاهو و حتی یوتیوب است. بسیار مهم است که بدانید که سئو به نتایج ارگانیک اشاره دارد، یعنی پولی نیست. اگرچه برای رسیدن به صفحه اول باید زمان و هزینه صرف کنید اما سئو شبیه به جستجوی یک پارکینگ رایگان خوب در صفحه اول موتورهای جستجوست که رونق کسب و کار شما را تضمین میکند.

مانند تقریباً تمام رشته های بازاریابی آنلاین، سئو در طول سال ها مسیر طولانی را طی کرده است. در اصل، تکنیک های موقعیت یابی وب بسیار ابتدایی بودند و بیشتر بر اساس تکرار برخی کلمات کلیدی خاص بودند، در حالی که اکنون تجربه کاربری بسیار مهمتر است و سئو باید توسط متخصصین حرفه ای انجام شود. سئو سایت آژانس های مسافرتی را بطور ویژه توضیح داده ایم.

داشتن یک صفحه وب برای برند یا شرکت شما اساس حضور دیجیتالی است، اما تلاش برای ایجاد آن بی فایده است اگر مطمئن نباشید که مخاطبان شما آن را پیدا میکنند. بنابراین، ضروری است که با سئو، سایت خود را در دید مشتریان قرار دهید.

استفاده از  Adwords

کسب رتبه در گوگل روش دیگری هم دارد که البته کمی پرهزینه است. تبلیغات ادوردز که یک روش تبلیغات کلیکی مربوط به بازاریابی شبکه های اجتماعی است، امکان حضور در اولین موقعیت های صفحه نتایج در موتور جستجوی گوگل را ارائه می دهد. تبلیغات متنی شما در این موتور جستجو بر اساس پرداخت هزینه به ازای هر کلیک نمایش داده میشود و میتوانید از طریق کاربر را به وب سایت خود منتقل کنید. برای اطلاعات بیشتر میتوانید تبلیغات اینترنتی ما را مشاهده کنید.

بازاریابی محتوا

انتشار مقالات در وبلاگ وب سایت آژانس مسافرتی، از طریق فهرست ها، توصیه ها و راهنماهای مفید، محتوای جالبی را برای مشتریان احتمالی شما ارائه می دهد.

مدیریت شبکه های اجتماعی هم باعث می شود ارتباط دو طرفه ای با مخاطبان خود برقرار کنید. شما می توانید محتوای وب سایت و پیشنهادات خود را از طریق تبلیغات در فیس بوک منتشر و تبلیغ کنید.

بازاریابی محتوا یک استراتژی بازاریابی است که بر جذب مشتریان بالقوه به روشی طبیعی و بر اساس محتوای مرتبطی که در کانال‌ها و رسانه‌های دیجیتالی مختلف که مخاطبان در آن حضور دارند، توزیع می‌شود.

دیجیتال مارکتینگ دیگر به یک روند بازار به خصوص برای آژانس های مسافرتی تبدیل شده و یک سرمایه گذاری ضروری برای اکثر شرکت ها شده است. امروزه، هرکسی که می‌خواهد با مشتریان خود مرتبط بماند، باید حضور آنلاین داشته باشد.

به همین دلیل، موضوع دیگر فقط حضور در اینترنت نیست، بلکه نحوه حضور در آن برای جلب توجه عموم و متمایز شدن در میان رقبای خود است.

شما باید بهترین و مدرن ترین استراتژی های جذب مشتری را اتخاذ کنید، که در این میان محتوا به عنوان پادشاه تبلیغات یاد میشود و بازاریابی محتوا حتما باید جز روشهای روتین شما باشد.

بازاریابی ایمیلی

خدمات و تبلیغات خود را به صورت گسترده و سریع از طریق ایمیل منتشر کنید. از ابزارهایی برای چیدمان و ارسال مانند Mailchimp استفاده کنید.

بر اساس مخاطبینی که قرار است خبرنامه را برایشان ارسال کنید، پیام های جذاب و شخصی سازی شده ارسال کنید. ایمیل مارکتینگ این مزیت را دارد که شما کاربران ورودی به سایتتان را به مشتریان وفادار و دائمی خود تبدیل کنید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد 6 پلتفرم ایمیل مارکتینگ رایگان برای تبلیغات کلیک کنید.

همانطور که دیدید، گزینه‌ های زیادی برای چند برابر کردن مشتریان آژانس مسافرتی در اختیار شما هستند. برای تبدیل شدن به یک آژانس موفق به بازاریابی دیجیتال، طراحی وب و سئو سایت اعتماد کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *