• سئوبهینه
  • نمونه پروژه سئو سایت
  • تماس با ما
  • ثبت سفارش
سئوبهینه
  • صفحه نخست
  • طراحی سایت
  • سئو فروشگاه اینترنتی
  • بررسی رایگان سایت
  • خدمات ما
  • درباره ما
  • منو

سئوبهینه » مقالات تبلیغات » استراتژی کسب و کار الکترونیکی شرکت های کوچک و متوسط

مقالات تبلیغات

استراتژی کسب و کار الکترونیکی شرکت های کوچک و متوسط

تدوین استراتژی های کسب و کار الکترونیکی برای شرکت های کوچک و متوسط sme

تدوین استراتژی کسب و کار الکترونیکی برای سازمان های کوچک و متوسط که در اصطلاح به SME ها شناخته می شوند نیازمند تغییرات گسترده در فرآیند های تجاری و روش های جدید ارتباط و تعامل با مشتریان می باشد و باتوجه به فضای حاکم امروزی در صورت نقص در این فرآیند ، موفقیت و ماندگاری کسب و کار آنها شدیدا تهدید خواهد شد. به همین دلیل تدوین و طرح ریزی یک استراتژی مناسب برای کسب و کارهای کوچک اهمیت زیادی دارد.

تاکنون مدل های فراوانی در این زمینه ارائه شده که می توان به مدل پلانت ، دیس ، ونکاترامن اشاره کرد. در این میان مدل مدیریت استراتژیک سنتی را می توان محبوب ترین و البته یکی از کامل ترین استراتژی های کسب و کار الکترونیکی که توسط بسیاری از سازمان های کوچک و متوسط مورد استفاده قرار می گیرد ، دانست که در این مطلب بصورت دقیق و با تشریح مراحل این مدل با شما خواهیم بود.

کلیه فعالیت های بازاریابی و تبلیغات اینترنتی زمانی بازدهی خواهند داشت که فرآیند کسب و کار الکترونیکی که بیشتر با نام کسب و کار اینترنتی شناخته می شود به درستی اجرا شوند.  با اجرای ناقص و یا عدم تدوین استراتژی ، نمی توان انتظار داشت بازاریابی آنلاین با موفقیت همراه باشد.

مراحل استراتژی کسب و کار الکترونیکی

مدل سنتی مدیریت استراتژیک یک روش جامع ، کارا و مختصر برای کسب و کارهای کوچک و متوسط محسوب می شود که طبق تحقیقات انجام شده نتایج مثبتی را به همراه داشته است.

اهمیت دسترسی به اینترنت و فضای وب برای sme ها بسیار زیاد است. فضای مجازی بستری را مهیا کرده که انواع مشاغل ، خدمات و محصولات به راحتی و با حداقل سرمایه گذاری و صرف هزینه می توانند شروع به فعالیت کنند. امروزه اینترنت به یک ابزار حیاتی برای تمام سازمان ها و مخصوصا شرکت های کوچک تر تبدیل شده است. Sme ها که معمولا به نیروی انسانی کم و بودجه بندی مالی مشخصی محدود می شود  می توانند از الگوهای تجارت الکترونیک جهت افزایش درآمد و سود استفاده نمایند. در نتیجه به منظور کاهش ریسک و موفقیت این نوع سازمان ها ، استفاده از مدل ها و روشهای استراتژیک کسب و کار الکترونیکی که بارها آزمایش خود را به خوبی پس داده اند راهکاری مطمئن است. مراحل اصلی که یک sme  باید دنبال کند به شرح زیر است:

تحلیل محیط های داخلی وخارجی

تحلیل محیط و عوامل داخلی و خارجی یک شرکت در ابعاد کوچک یا متوسط ضرورت زیادی دارد. در مدل سنتی تدوین استراتژی ، مالک یا مدیر باید نقاط قوت و ضعف را با همان کیفیت تشخیص تهدیدها و فرصت ها در محیط تجاری که در ان حضور دارند شناسایی کنند. از این رو آنها قادر خواهند بود تصمیمات استراتژیک برای ایجاد تعادل میان شایستگی های شرکت و فرصتهایی که دراطراف آنها قرار دارد، اتخاذ نمایند. این مرحله برای تدوین کسب و کار الکترونیکی بسیار اثرگذار و تعیین کننده است.

موانعی مانند نوع جامعه مشتریان و مخاطبان و  ماهیت محصولات و خدمات شرکت ممکن است باعث بروز مشکلاتی در ورود شما به دسته کسب و کارهای اینترنتی و استراتژی های کسب و کار الکترونیکی شود. مثلا اگر غالب مشتریان شما به اینترنت دسترسی مناسبی نداشته باشند ، یا مکان فعالیت شما دور از شهر بوده و امکان توزیع کالاها دشوار باشد ، یافتن روشی جهت ارائه خدمات و فروش محصولات بصورت آنلاین با محدودیت هایی مواجه خواهد شد. اما مهم ترین محدودیتی که برای کسب و کارهای کوچک و متوسط می توان طبق تجربیات و تحقیقات انجام شده ، متصور شد فقدان منابع مالی است. سرمایه کم ، عدم اطمینان از بازگشت تضمینی سرمایه و هزینه های تبلیغات و بازاریابی اینترنتی به عنوان موانع اصلی در سر راه شرکت های کوچک هستند.

پس در این شرایط باید محیط تجاری ، رقبا ، روش های بازاریابی ، تبلیغات ، موانع و مشکلات ، هزینه های احتمالی و بسیاری از موارد دیگر کاملا بررسی و آنالیز شود.

انتخاب استراتژی مناسب کسب و کار الکترونیکی

انتخاب یک روش و استراتژی کسب وکار الکترونیکی به اطلاعات کافی و دقیق زمینه راه اندزای،  شروع و نحوه سوددهی اقتصادی در آن صنعت دارد . شرکت هایی که به خوبی محدوده فعالیتی ، محصولات و خدمات ، مشتریان و بازارهای مناسب را تشخیص دهند  در فعالیت های تجاری الکترونیکی و اینترنتی موفق خواهند بود .

پیاده سازی استراتژی کسب و کار الکترونیکی

در این مرحله پس از تعیین تمام فرصت ها ، تهدیدها ، بررسی مشتریان ، آنالیز بازارهای هدف و رقبا نوبت به پیاده سازی استراتژی تعیین شده می باشد و شما باید تصمیم بگیرید که چه راه حل ها و تکنیک هایی را به منظور اجرای موثر استراتژی مد نظر استفاده نمایید.

طبق تجربه ، می توان اظهار داشت که شرکت های کوچک تر بهترین راه برای کسب و کارهای الکترونیکی را توسعه فروشگاه اینترنتی و طراحی وب سایت می دانند. سایت های اینترنتی ، ابزاری جهت دستیابی سریعتر یک شرکت به مشتریانی با تعداد بسیار بالا هستند. علاوه بر این توجه استراتژی سئو سایت نیز به عنوان مکمل و نیروی مضاعف در این مسیر خواهد بود. اینگونه تفکر بازاریابی و گسترش یک کسب و کار الکترونیکی بر پایه ظرفیت های گوگل و یا دیگر موتور های جستجو استوار است.

سئو و بهینه سازی این امکان را به مالکین وبسایت و فروشگاه های اینترنتی می دهد تا با ارتقا به صفحات و رتبه های بالا در موتور های جستجو ( به طور خاص گوگل ) هم در کوتاه مدت و هم بلند مدت توان فروش و کسب درآمد خود را افزایش دهند. هرچند استراتژی های دیگری مانند شبکه های اجتماعی نیز برای SME ها زودبازده است و می تواند منجر به جلب مخاطبان فراوانی شود.

ارزیابی میزان موفقیت استراتژی

در پایان و پس از اجرای استراتژی مورد نظر میبایست نتایج بدست آمده مورد تجزیه و تحلیل قرار بگیرند. هر روشی که انتخاب کرده اید ، چه بر مبنای موتورهای جستجو باشد و چه رسانه های اجتماعی و یا سایر ابزارهای کسب  و کار الکترونیکی باید ارزیابی شوند تا میزان موفقیت آن به صورت اختصاصی در کسب و کار شما تعیین گردد. ممکن است یک استراتژی در صنعتی نتایج پرباری دهد اما در صنعت دیگری راندمان مناسب را نداشته باشد. همچنین مراحلی که طی شده ، ضعف ها و نقاط قوت ، هزینه های وارد شده ، میزان سود و نواقص استراتژی نیازمند ارزیابی هستند.

دسامبر 22, 2019/0 دیدگاه /توسط سئوبهینه
اشتراک این مطلب
  • اشتراک در Facebook
  • اشتراک در Twitter
  • اشتراک در Linkedin
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دوست دارید به بحث ملحق شوید؟
نظرات خود را با ما در میان بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در اینستاگرام سئوبهینه را دنبال کنید

سئو سایت با آنالیز کامل

سوالات متداول

  • کلمات کلیدی چیست و چه اهمیتی داردکلمات کلیدی چیست ؟فوریه 27, 2021 - 17:30
  • داده های ساختار یافته یا structured dataساخت structured data برای سایتسپتامبر 1, 2020 - 17:44
  • نحوه ارزیابی ارزش و کیفیت بک لینکچگونه ارزش یک بک لینک را ارزیابی کنیم؟آگوست 23, 2020 - 19:38
  • تفاوت هاست از سرور ایران و سرور خارجیهاست سرور ایرانی بهتر است یا خارجی؟آگوست 6, 2020 - 13:16
  • روش های ایجاد دسته بندی محصولات فروشگاه اینترنتیدسته بندی محصولات در فروشگاه اینترنتی چگونه انجام می شود؟ژوئن 29, 2020 - 09:01

آموزش اختصاصی سئو با تخفیف ویژه

درباره شرکت سئوبهینه

بایگانی‌ها

  • فوریه 2021
  • ژانویه 2021
  • نوامبر 2020
  • اکتبر 2020
  • سپتامبر 2020
  • آگوست 2020
  • جولای 2020
  • ژوئن 2020
  • می 2020
  • آوریل 2020
  • مارس 2020
  • فوریه 2020
  • ژانویه 2020
  • دسامبر 2019
  • نوامبر 2019
  • اکتبر 2019
  • سپتامبر 2019
  • آگوست 2019
  • جولای 2019

تماس با سئوبهینه

آدرس : تهران – پونک

جهت تماس با سئوبهینه با شماره 44871861 تماس بگیرید.

امکان ارتباط در تلگرام و واتساپ

از ما بخواهید…

  • سئو چیست
  • تعرفه سئو
  • تبلیغات اینترنتی
  • طراحی سایت
  • طراحی فروشگاه اینترنتی

دسته بندی مطالب

هدف سئوبهینه رونق کسب و کار شماست! Copyright © 2021 seobehine.ir
  • Twitter
  • Instagram
  • Linkedin
  • Facebook
  • Youtube
رفتن به بالا