اصول مهم ایمیل مارکتینگ
یکی از ابزارهای بازاریابی اینترنتی ایمیل است که به کمک ایمیل مارکتینگ می توان به تعداد زیادی از مخاطبین و مشتریان بالقوه دسترسی پیدا کرد. اگرچه بازاریابی ایمیلی یکی از روشهای قدیمی می باشد ، اما کماکان نتایج مثبت زیادی را برای کسب و کارها و وب سایتها به دنبال دارد.
ارسال ایمیل ، ارتباط مستقیمی بین شما و کاربران به وجود می آورد و معمولا لینک هایی که در ایمیل ارسال می شوند می توانند بازدید سایت را به راحتی و بدون هیچ هزینه ای افزایش دهند.
البته برای اینکه بتوان در ایمیل مارکتینگ موفق عمل کرد باید اصول و تکنیک های این روش را به خوبی بدانید تا نرخ بازدید بالاتری را کسب کنید و بتوانید مخاطبان بیشتری را به سمت محصولات و خدمات و یا صفحات وب سایت خود جذب کنید.
این روش جز روشهای دیجیتال مارکتینگ مبتنی بر قابلیت های اینترنت است و برخلاف برخی از روش های بازاریابی دیجیتال عملا بدون اینترنت امکانپذیر نیست.
6 اصل در ایمیل مارکتینگ
زمانی که شما یک کمپین ایمیل مارکتینگ را راه اندازی می کنید ، می خواهید با مشتریان بالقوه و جدیدی دست پیدا نماید. برای این کار باید اصول و قواعدی را در نظر بگیرید. توجه به عنوان و متن ایمیل ، درج واقعیت ها ، استفاده به جا از تصاویر و لینک ، حجم مناسب متن ، بیان نقاط قوت و مزیت ها ، ارائه ارزش افزوده به کاربر و موارد دیگر جز اصول مهم بازاریابی ایمیلی هستند. 6 مورد از مهم ترین نکاتی که باید رعایت کنید عبارتند از:
یک پیشنهاد خاص ارائه دهید
در مقالات بازاریابی ، برای انجام تبلیغات به این مورد تاکید زیادی شده است که نباید چیزی به عنوان پیام عمومی وجود داشته باشد. بازاریاب باید یک هدف مشخص و از پیش تعیین شده برای برقراری ارتباط با مخاطبان داشته باشد. که این هدف حتی بر کلماتی که در تبلیغ استفاده می کنیم تاثیر می گذارد.
شما باید در ایمیل مارکتینگ ، پیشنهادات خاص و قابل توجه را به کاربران ارائه کنید. عنوان ایمیل باید فرد را ترغیب به مشاهده محتوای آن نماید و آنچه که ارائه می دهید باید خاص و متمایز باشد. بخاطر داشته باشید که سعی نکنید با ایمیل محصول یا خدمات را بفروشید. بلکه کاربر را باید به وب سایت خود هدایت کنید تا فرآیند خرید ، فروش و ثبت درخواست از طریق سایت انجام شود.
ایمیلی که بتواند یک پیشنهاد خاص و جذاب به کاربر بدهد ، در افزایش بازدید سایت ، سئو و نرخ کلیک تاثیر گذار خواهد بود.
انتخاب کاربران هدف مناسب در ایمیل مارکتینگ
شما دقیقا می دانید چه چیزی را ارائه می دهید. اما پیام شما برای کاربر هدف نیز باید مشخص باشد. به همین خاطر علاوه بر پیشنها ویژه و ارسال پیام صریح و واضح ، باید به انتخاب کاربران هدف دقت داشته باشید و مخاطب مناسب را انتخاب کنید. اگر محصولات و خدماتی که ارائه می دهید با شخص گیرنده ایمیل هیچ ارتباطی نداشته باشد ، وقت خود را تلف کرده اید.
به عنوان مثال ، یک کمپین بازاریابی اینترنتی جهت فروش املاک ، باید خریداران و فروشندگان را در نظر بگیرد. باید بتواند در زمان مناسب اطلاعاتی در مورد محلات مناسب و خانه های مناسب در اختیار مشتری قرار دهد. در این حالت ایمیل های ارسالی زیاد خواهند بود و اگر مخاطب هدف خود را درست انتخاب نکرده باشد ، نه تنها مفید نیست بلکه برای کاربران آزار دهنده خواهد بود.
برای ارسال ایمیل های تبلیغاتی ، از دیتاست های دسته بندی شده ایمیل کاربران استفاده کنید.
تبلیغات غیرمستقیم نتیجه بهتری دارد
یک لحظه شبکه های اجتماعی را در نظر بگیرید. زمانی که شما وارد اینستاگرام می شوید ، بیشتر به کلیپ ها و تصاویر جذاب و سرگرم کننده دقت می کنید. اما در برخی از این کلیپ ها ، یک متن یا لینک تبلیغاتی که کاملا با محتوای کلیپ متفاوت است را مشاهده می کنید. این نوعی از تبلیغات اینترنتی غیرمستقیم است. شما کمتر تمایل دارید که کلیپهایی که مستقیما جهت تبلیغات ساخته شده اند را مشاهده کنید. در ایمیل مارکتینگ هم به همین نحو است. شما نباید همیشه بصورت مستقیم ایمیل های تبلیغاتی را ارسال کنید. بلکه باید در متن ایمیل تصاویر و یا یک مطلب کاربردی قرار دهید که بتواند به طور غیرمستقیم کاربر را به سمت هدف شما هدایت نماید.
ایمیل های تبلیغاتی زیاد ، کاربران را خسته و آزرده خواهد کرد.
انتظار موفقیت در گام اول را نداشته باشید
از اولین ایمیل تبلیغاتی خود انتظار کمال را نداشته باشید. شما در اولین گام نکات و اصول مهمی را خواهید آموخت که با تجربه خود بدست آورده اید. بازاریابی از طریق ایمیل مانند سایر روشهای بازاریابی آنلاین است ، به این معنی که شما نیاز دارید که به جای فرضیات ، به تجزیه و تحلیل و نتایج مستند تکیه کنید.
اطلاعات و تجاربی که پس از یک یا دوبار ارسال ایمیل تبلیغاتی بدست خواهید آورد ، می تواند شمال زمان مناسب ارسال ایمیل ، تعداد لینک هایی که در متن قرار می دهید ، تعداد تصاویر ، تعداد کلمات ، عنوان و بسیاری از موارد دیگر خواهد بود.
تمام نکاتی که بدست می اورید ، اطلاعات بسیار خوبی برای شروع برنامه ریزی و استراتژی ایمیل مارکتینگ شماست و تا زمانی که شروع به جمع آوری اطلاعات مخاطبان خود نکنید ، موفق نخواهید شد.
پس تجزیه تحلیل اطلاعات پس از هر بار ارسال ایمیل ، اهمیت بسیار بالایی دارد تا در گام بعدی بتوانید موفق تر عمل کنید.
مزیت و ارزش خود را نشان دهید
از موضوع گرفته تا محتوا و تصاویر ، باید اطمینان حاصل کنید که ارزش و مزیت محصول یا خدمات خود را به مخاطب نشان می دهید.
در دنیای سئو ، ما اغلب در مورد اینکه چگونه شما فقط چند ثانیه برای جلب توجه مشتریان به محض فرود به سایت دارید ، صحبت می کنیم. در ایمیل مارکتینگ هم اینگونه است.
هنگامی که شخصی پس از دریافت ایمیل به وب سایت شما می رسد ، فرض بر این است که حداقل به یکی از خدمات ، محصولات یا مطالب سایت شما علاقه مند شده ، زیرا با مطالعه ایمیل بر روی لینک تبلیغاتی که در محتوا قرار داده اید کلیک کرده است. پس باید مزیت شما نسبت به رقبا را کاملا لمس کند.
از مخاطب ، زیاد درخواست نکنید
یک ایمیل با یک دکمه درخواست cta موفق عمل خواهد کرد. سعی نکنید هرچیزی را در ایمیل بفروشید. ارسال زیاد درخواست ، کاربر را سردرگم می کند. بهتر است در هر ایمیل روی یک هدف خاص تمرکز کنید. کاربران علاقه دارند که با آزادی عمل تصمیم بگیرند. اگر احساس کنند که شما سعی دارید به زور آنها را وادار به انجام عملی کنید ، مطمئنا به شما توجهی نخواهند کرد. پس زیاد درخواست نکنید و اجازه دهید خود مخاطب تصمیم نهایی را بگیرد ، شما باید سعی کنید به وی خوراک و جهت گیری فکری دهید.
هر پیامی که ارسال می کنید ، نهایتا شامل یک یا دو درخواست و دعوت به انجام عملی خاص از مخاطب باشد. همچنین فروش مستقیم محصول در ایمیل کار عاقلانه ای نیست.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.