google discover چیست؟ آماده سازی سایت برای گوگل دیسکاور
Google Discover یک ویژگی مبتنی بر جستجوی تلفن همراه موتور جستجوی گوگل است که محتوای متنوعی را به کاربران ارائه میدهد که بر اساس علایق، جستجوهای قبلی و محتوای شخصیشده آنها تنظیم شدهاند. مجموعه پیشنهادات گوگل دیسکاور به طور مداوم به روز می شود و راهی برای یافتن محتوای جدید بدون نیاز به جستجو ارائه می دهد.
هدف اصلی Google Discover پیشبینی هدف جستجوی کاربر و پیشنهاد محتوایی است که احتمال علاقه کاربر به آنها زیاد است.به طور خلاصه، این موتور جستجو سعی می کند در ارائه محتوای جالب به کاربران فعال باشد، حتی زمانی که آنها قصدی برای جستجو ندارند. باتوجه به عملکرد این سرویس، میتوان برای افزایش بازدید سایت از آن بهره برد، اما هر محتوایی قابلیت نمایش در گوگل دیسکاور را ندارد و ضمن اینکه باید سایت خود را از نظر چهارچوب، ساختار و سازگاری با موبایل آماده سازی کنید، پست هایی را هم که منتشر میکنید باید دارای ویژگی های خاصی باشند.
علاوه بر معرفی گوگل دیسکاور، تاثیر آن برای وبسایتها در جهت افزایش بازدید و ترافیک را توضیح میدهیم و اقدامات سئو لازم برای اینکه یک سایت بتواند در google discover نمایش داده شود را توضیح می دهیم.
Google Discover چیست؟
Google Discover (به فارسب گوگل دیسکاور) یکی از ویژگیهای برنامه گوگل در Android و iOS است که منبع محتوای مرتبط با علایق شما را فراهم میکند. جای تعجب نیست که گوگل از جزئیاتی که در مورد شما در محصولات مختلف خود جمع اوری میکند برای ارائه آن استفاده نماید.
در حال حاضر Discover فقط برای کاربران Android و iOS از طریق برنامه تلفن همراه گوگل در دسترس است. اگر از طریق مرورگر کروم در موبایل خود وارد سایت گوگل شوید در پایین نوار جستجو اخبار و مقالاتی را مشاهده میکنید. اطلاعات نمایش داده شده ناوبری شبیه به شبکه های اجتماعی مانند توییتر دارد که میتوانید با اسکرول کردن به پایین تعداد بیشتری لینک را مشاهده کنید.
این خبر دارای یک تصویر، یک عنوان، یک پیش نمایش برای خواندن، و یک تاریخ است. تمام محتوای نمایش داده شده به روز است و معمولا بیش از چهار یا پنج روز از تاریخ آن نمی گذرد، اگرچه بسته به موضوعات ممکن است محتوای قدیمی تر را نمایش دهد. در نهایت با کلیک روی آنها وارد سایتی که خبر را منتشر کرده میشوید.
تاریخچه پیدایش گوگل دیسکاور
برای صحبت در مورد پیدایش Google Discover ما باید به سال 2012 برگردیم، زمانی که گوگل اولین نسخه از این مفهوم با نام Google Now را راه اندازی کرد. گوگل دیسکاور بخشی از برنامه جستجوی گوگل بود که ابتدا برای اندروید در دسترس بود و بعداً در سال 2013 برای دستگاه های iOS در دسترس قرار گرفت. در نهایت، هدف Google Now ارائه اطلاعات مرتبط به کاربران مانند اخبار، ورزش و سرگرمی براساس سلایق و علاقه مندی های هر کاربر بود.
در دسامبر 2016، گوگل اعلام کرد که Google Now برای ارائه تجربه کاربری بهتر، به روز می شود. در نتیجه این ویژگی به دو بخش تقسیم شد: فید، که اخبار و سایر محتوای مرتبط را ارائه میکند، بهروزرسانیها، که اطلاعات شخصی بیشتری مانند جزئیات سفر، یادآوریهای قرار و موارد دیگر را ارائه میدهد.
ایده اصلی پشت تقسیم Google Now این بود که کاربران بتوانند محتوای جالب و اطلاعات شخصی را در مکانهای مشخص شده آسانتر پیدا کنند. در هر صورت، هرچه بیشتر از Google استفاده کنید و اطلاعات مورد علاقه بیشتری کسب کنید. همچنین می توانید علایق خود را در منوی تنظیمات برنامه گوگل سفارشی کنید تا به شما کمک کند سریعتر به آنها برسید!
مانند بسیاری از سرویسهای گوگل، Google Discover چندین تغییر نام داشته است. این قابلیت ابتدا با نام Google Now شناخته شد.
با گذشت زمان، گوگل این ویژگی را زنده نگه داشت، اما به تدریج نام آن را از Google Now به «Google Feed» تغییر داد. گوگل در حال حاضر از آن به عنوان “Google Discover” یاد می کند. به علاوه، این دستیار گوگل از بسیاری جهات جانشین Google Now است که فقط از دستورات صوتی اولیه پشتیبانی می کند.
محتوای google discover بر چه اساسی نمایش داده میشود؟
برای انتخاب این اخبار و مقالات، گوگل نه تنها جستجوهای پیشین شما را در نظر میگیرد، بلکه اطلاعات فعالیت در سایر برنامهها و اپلیکیشن ها، سابقه موقعیت مکانی و دادههای دیگر دستگاههای متصل به حساب کاربری گوگل شما را نیز میگیرد.
علاوه بر این، مطالبی را در اختیار کاربر قرار میدهد تا انتخاب کند که کدام محتوا با سلیقه او مرتبط است و کدام نه. از میان گزینههای ارائه شده، کاربر میتواند دستههایی را که در میان محتویات نمایش داده میشود انتخاب و حذف کند یا فهرستهایی را با محتوای مورد علاقه خود ایجاد نماید.
چرا Google Discover برای سئو مهم است؟
اول از همه، این یک فرصت عالی برای به دست آوردن بازدید و ایجاد ترافیک ارگانیک به یک وب سایت است. طبق داده های گوگل، دسترسی بالقوه Google Feed (نسخه قبلی Discover) در سال 2017 به 800 میلیون کاربر ماهانه بود، بنابراین به احتمال بسیار زیاد رقم فعلی خیلی بیشتر است.
به علاوه، این یک ویژگی منحصر به فرد برای دستگاه های تلفن همراه است، بنابراین با افزایش استفاده از تلفن همراه، ابزاری ایده آل برای بهبود عملکرد پست های یک وب سایت است.
محتوایی که در Google Discover نمایش داده میشود اختصاصی برای هر کاربر انتخاب شده است، بنابراین تمایل بیشتری به کلیک روی آن خواهد داشت و به این دلیل که محتوای هدایت شده است که به نیاز فوری پاسخ نمی دهد، استفاده از Google Discover به یک عادت تبدیل می شود، زیرا بسیاری از کاربران از آن برای کشف محتوای جدید استفاده می کنند.
چگونه سایت را برای Google Discover بهینه کنیم؟
یکی از اولین نکاتی که باید برای قرارگیری در Google Discover انجام دهید، ایجاد محتوای با کیفیت، همراه با اطلاعات مرتبط و مفید برای کاربران است. برای این منظور باید محتوایی ایجاد کرد که پاسخگوی سوالات و مطابق با علایق مخاطب باشد، با رعایت دستورالعمل های گوگل، EAT را رعایت کرده و بهترین تجربه کاربری ممکن را ارائه دهد. برای این مسئله باید بدانید گوگل چه محتوایی را دوست دارد؟ تا با سلیقه گوگل آشنا شوید.
در مرحله بعد، بسیار مهم است که صفحات وب به طور کامل برای دستگاه های تلفن همراه بهینه شوند. برای انجام این کار، وب سایت باید یک طراحی واکنش گرا یا AMP داشته باشد که معمولاً گوگل در رتبه بندی این فاکتور را در اولویت قرار می دهد. ویژگی طراحی سایت سازگار با موبایل را حتما مطالعه کنید.
همچنین استفاده از تصاویر با کیفیت بالا و بهینه سازی آنها با رعایت نکات کلاسیک سئو برای تصاویر توصیه می شود.
برای ظاهر شدن در این ویژگی، باید از خط مشیهای Google News پیروی کنید و محتوای فعلی یا جدید باکیفیتی را پست کنید که به طور جامع به همه سؤالات مربوط به یک موضوع پاسخ میدهد.
بعد از اینکه سایت شما در گوگل دیسکاور نمایش داده شد، در سرچ کنسول، در منو سمت چپ گزینه discover ظاهر میشود که نشان میدهد کدامیک از صفحات سایت شما در دیسکاور نمایش داده شده اند.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.