آشنایی با الگوریتم فرد (google fred)

معرفی الگوریتم فرد و تاثیر fred در رتبه بندی

الگوریتم فِرِد google fred ، یکی از چندین الگوریتم گوگل است ، که با هدف مقابله با وبسایت های خاطی ، بی کیفیت و متقلب و ارائه نتایج بهتر و باکیفیت به کاربران طراحی شده. این موتور جستجو دائما الگوریتم های خود را بهبود می بخشد تا تجربه کاربری بهتری را ارائه دهد. پس یک سایت برای اینکه رتبه بهتری کسب کند و یا احیانا مورد جریمه قرار نگیرد باید تمام قوانین و استانداردها را رعایت نماید. فرد الگوریتمی است که برای مقابله با تکینک های سئو کلاه سیاه ، طراحی شده و سایت هایی که لینک های تبلیغاتی زیاد ، محتوای کم ارزش و کوتاه و بطور کلی سایت هایی که ارزش و کاربرد کمی برای کاربران دارند را هدف قرار می دهد.

آشنایی کامل با فرد و اجرای سئو طبق این الگوریتم ، اهمیت زیادی دارد و نه تنها می تواند در افزایش بازدید و رتبه سایت شما تاثیر چشمگیری داشته باشد، بلکه در صورت عدم بهینه سازی طبق الگوریتم فرد ، سایت شما جریمه خواهد شد.  به نظر می رسد بیشترین جریمه این الگوریتم ، شامل سایت هایی شده که بیشتر بر کسب درآمد تمرکز دارند ( برای مثال لینک های تبلیغاتی زیادی دارند ) و کمتر به دنبال ارائه اطلاعات و مطالب مفید به کاربران هستند.

الگوریتم فرد در 8 مارس 2017 رونمایی شد و مانند سایر الگوریتمها ، مرتبا در حال بروزرسانی بوده است. طبق آخرین بروزرسانی انجام شده ، می توان گفت که fred سایت هایی را جریمه می کند که دستورالعمل های گوگل را نقض می کنند.

در رابطه با تمام الگوریتم های گوگل بیشتر بدانید: تاریخچه تغییرات و بروزرسانی الگوریتم های گوگل

در این مقاله به دنبال پاسخ به سوالات زیر هستیم

تغییرات ناشی از بروزرسانی الگوریتم فرد چیست؟

چگونه بفهمیم سئو سایت تحت تاثیر بروزرسانی الگوریتم Fred قرار گرفته یا خیر؟

چگونه سایت را براساس Google Fred بهینه کنیم؟

Google fred چه فاکتورهایی را بررسی می کند؟

هر کدام از الگوریتمهای گوگل برای بررسی ویژگی ها و معیارهای مشخصی طراحی شده اند. یکی از جامع ترین الگوریتم ها ، فرد است که یک سایت را چند جنبه مورد بررسی قرار می دهد.

تجربه کاربری – فرد بررسی می کند که سایت شما چه وضعیتی در تجربه کاربری دارد. نرخ کلیک سایت چقدر است؟ bounce rate چند درصد است؟ زمان میانگین حضور کاربران در سایت چقدر است؟ نحوه نمایش سایت در موبایل چگونه است؟ سرعت و زمان بارگزاری سایت و بسیاری از فاکتورهای دیگر که مربوط به ux می شوند را بررسی می کند.

کیفیت محتوا – یکی دیگر از فاکتورهای مورد توجه الگوریتم فرد ، کیفیت ، طول و اعتبار محتواست. آیا محتوای سایت منحصر به فرد است؟ کاربران به محتوا علاقه مند هستند یا خیر؟ اطلاعات و داده های ارائه شده در محتوا به روز هستند؟ چه نوع محتوایی در سایت ارائه می شود؟ میزان اشتراک گذاری محتوای سایت در شبکه های اجتماعی چه میزان است؟ انسجام و ارتباط معنایی و مفهومی محتوای صفحات چگونه است؟

تبلیغات و لینک های ورودی و خروجی – اما یکی از مهم ترین نکاتی که توسط فرد ، ارزیابی می شوند ، وضعیت و تعداد بک لینک های دریافتی و لینک های خروجی است. خرید بک لینک ، مزرعه لینک ، بک لینک انبوه ، تبلیغات زیاد در سایت ، تبلیغات فریبنده ، تعداد بالای لینک خروجی از سایت ، مورد علاقه fred نیستند و برخورد سختی با سایتهایی که چنین ویژگی هایی دارند خواهد داشت.

معیارهای مورد بررسی الگوریتم فرد چیست

تغییرات ناشی از بروزرسانی الگوریتم فرد چیست؟

دانستن اینکه دقیقا هدف گوگل از ارائه یا بروزرسانی هر الگوریتم چیست کار دشواری است. اما می توان با بررسی دقیق پس از اعلام رسمی هر بروزرسانی و مشاهده تغییرات ، به نتایج خوبی رسید. الگوریتم فرد نیز تاثیر زیادی بر رتبه بندی داشته و وب سایت هایی که دارای ویژگی های زیر بودند ، 50 تا 90 درصد ، افت رتبه را تجربه کرده اند. به ویژه در همان سال 2017 که این الگوریتم رونمایی شد، برخی سایتها تحت تاثیرات منفی شدیدی قرار گرفتند به گونه ای که به فاصله چند روز میزان ترافیک آنها شدیدا کاهش یافت.

افت رتبه ، جریمه و تغییرات ناشی از بروزرسانی fred را سایت هایی با مشخصات زیر تجربه می کنند:

  • سایت هایی که فقط بر درآمدزایی تمرکز دارند
  • تبلیغات گمراه کننده یا فریبنده که با هدف افزایش کلیک هستند را نمایش می دهند
  • بک لینک و لینک های تبلیغاتی بی کیفیت زیادی دارند
  • دارای محتوای کوتاه ، بی ارزش و بی کیفیت هستند
  • روی یک موضوع خاص متمرکز نیستند و معمولا مطالب وبلاگ آنها برای کسب رتبه روی موضوعات کاملا متفاوت منتشر می شود.
  • مشکلات زیادی در تجربه کاربری دارند
  • سازگاری بسیار ضعیفی با موبایل دارند

اساساً ، الگوریتم گوگل فرد به ما ثابت می کند که بروزرسانی های گوگل در راستای برخورد با روشهای کلاه سیاه و متقلبانه در سئو است. همچنین سایتهایی که به جز کسب درآمد ، به هدف دیگری مثل تامین رضایت کاربران یا ارائه مطالب ارزشمند ، به چیز دیگری فکر نمی کنند ، نمی توانند رتبه مناسبی در گوگل داشته باشند.

آیا الگوریتم فرد سایت شما را جریمه کرده؟

بدترین اتفاق برای یک سایت ، جریمه شدن توسط موتورهای جستجو، از دست دادن جایگاه در رتبه بندی و کاهش بازدید می تواند باشد. افت رتبه قابل توجه در نتایج گوگل نشان می دهد که یا فرآیند سئو را به خوبی انجام ندادید یا تحت تاثیر منفی یکی از الگوریتم ها قرار گرفته اید. معمولا تغییر دو یا سه پله ای در نتایج ، بحرانی نیست، اما زمانی که جایگاه سایت چند صفحه در نتایج پایین برود ، باید سریعا به فکر چاره باشید. اگرچه فقط الگوریتم فرد نیست که سایت را جریمه می کند و الگوریتم هایی مثل پنگوئن و پاندا نیز این خاصیت را دارند.

اما اگر پس از افت رتبه وب سایت خود را بررسی کردید و با مواردی مثل تعداد زیاد تبلیغات در سایت ، صفحات کم ارزش و با محتوای بسیار کم ، عدم سازگاری سایت با موبایل و تجربه کاربری ضعیف ، مواجه شدید ، بدانید که fred سایت را جریمه کرده.

برای تشخیص اینکه جریمه شده اید یا خیر، می توانید از آمار گوگل آنالیتیکس استفاده کنید. وارد اکانت خود در google analytics شوید ، سپس از مسیر Acquisition > All Traffic > Channels ، گزینه organic search را انتخاب نمایید. از این بخش می توانید میزان ترافیک و بازدید سایت خود از نتایج گوگل را مشاهده کنید. کاهش شدید این آمار نشان می دهد که احتمالا توسط الگوریتم فرد ، سایت شما جریمه شده است.

پیشنهاد می کنیم مقاله بسیار مهم 29 علت جریمه سایت توسط گوگل را مطالعه نمایید.

بهینه سازی سایت براساس الگوریتم فرد

گوگل فرد وب سایت هایی را که به وضوح بر کسب درآمد متمرکز هستند ، مجازات می کند. از طرف دیگر به وب سایت هایی که تجربه کاربری عالی ، مقالات ارزشمند ، اطلاعات به روز را به کاربران ارائه می دهند را ارتقا رتبه می دهد.

نحوه بهینه سازی و سئو سایت براساس الگوریتم فرد

پس مدیران سایت ها ، منطقا باید سایت خود را براساس الگوریتم فرد بهینه سازی کنند.نه فقط این الگوریتم ، بلکه تمام قوانین و بروزرسانی های گوگل! برای اینکه سئو را مطابق با استانداردهای فرد انجام دهید و رتبه بهتری کسب کنید ، چند پیشنهاد کلیدی ارائه می دهیم:

هر آنچه در سایت شماست ( شامل محتوا ، لینک ، تصاویر ، ویدئو) باید هدف مشخصی داشته باشد

از متاتگ ، برچسب ها ، کلمات کلیدی و داده های ساختار یافته ، مرتبط و مناسب استفاده کنید تا محتوای صفحات برای ربات جستجوگر واضح و قابل فهم باشد.

طراحی سایت خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که تجربه کاربری (ux) مناسبی را ارائه می دهید

تبلیغات خوب است ، ایرادی ندارد از تعداد مشخصی لینک تبلیغاتی استفاده کنید ، اما افزایش بیش از حد تبلیغات ، پاپ آپ و لینک ها ، نتیجه منفی دارد.

برای اطلاع از آخرین بروزرسانی ها و دستورالعمل های گوگل ، مقالات سئو را مرتبا مطالعه نمایید. در حال حاظر علاوه بر سایتهای خارجی ، وبسایتهای ایرانی زیادی نیز مقالات فارسی خوبی را منتشر می کنند.

بازبینی مستمر سایت ، بررسی و آپدیت محتوای قدیمی ، حذف لینک های شکسته ، رفع ایرادات مربوط به تجربه کاربری ، پرهیز از روش های سئو کلاه سیاه ، باید جزئی از فعالیت های همیشگی مدیران سایتها باشد.

محتوای باکیفیت ، افزایش اتوریتی و اعتبار سایت ، طراحی ریسپانسیو سایت ، سازگاری با نسخه تلفن همراه و تجربه کاربری عالی ، مهم ترین معیارهای افزایش رتبه و بازدید از گوگل هستند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *