ویژگی Google Shopping Graph برای فروشگاه اینترنتی
یکی از مهم ترین اقدامات برای فروشگاه اینترنتی این است که تمام جنبه های سایت خود را بهینه کنید. Google Shopping Graph قابلیتی است که فروش و درآمد فروشگاه شما را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد و به گوگل اجازه می دهد تا به افراد کمک کند محصولات شما را در نتایج بیابند. مهم نیست که شما یک شرکت بزرگ هستید یا یک فروشگاه کوچک. استفاده از این قابلیت مزایای زیادی برای توسعه کسب و کار اینترنتی شما دارد.
برای اینکه بتوانید در نتایج فروش گوگل، محصولات خود را به نمایش بگذارید، باید تمامی اطلاعات مربوط به محصول، مثل قیمت، برند، موجودی انبار، تصاویر، ویدئو،امتیازدهی، نظرات مشتریان،نام وبسایت و سایر مواردی که به محصول مربوط هستند را بصورت دقیق در متاتگ های مربوطه درج کنید. همچنین میتوانید از خدمات سئو فروشگاه اینترنتی سئوبهینه کمک بگیرید تا محصولات، صفحات و دسته بندی های فروشگاه شما را به بهترین نحو بهینه سازی کنیم.
Google Shopping Graph چیست؟
برای اینکه بفهمیم Google Shopping Graph چیست، باید نحوه تعامل گوگل با فروشگاه های اینترنتی را بررسی کنیم. با استفاده از مدل های تقویت شده هوش مصنوعی، گوگل اکنون می تواند تفاوت های بین محصولات، فروشندگان، برندها، بررسیها و اطلاعات محصول را که دائماً در حال تغییر هستند را شناسایی کند. نمودار خرید گوگل یک فناوری نسبتا ساده است. ولی به کاربران همه چیزهایی را که باید در مورد یک محصول بدانند میبینند – از کجا محصول را تهیه کنم؟، قیمت آن چقدر است؟ ویدیوهای مربوط به آن؟ بررسیها، و دقیقاً محصول چه مزیت هایی دارد؟ و بسیاری از اطلاعات دیگر به کمک نمودار فروش گوگل در دسترس کاربر خواهد بود.
گوگل این قابلیت را ایجاد کرده، که وقتی کاربری نام محصولی را جستجو میکند، در بالای نتایج جستجو، این محصول با قیمت های متفاوت و ویژگی های متنوعی که هر فروشگاه اینترنتی( یا برند) ارائه میدهد به کاربر نمایش داده میشود. |
Google Shopping Graph که به اختصار GSG گفته میشود و ترجمه فارسی آن نمودار خرید گوگل است، یک مجموعه داده است که خریداران را به سیستمی متشکل از میلیاردها فروشنده در سرتاسر کره زمین متصل می کند و راهی مطمئن برای راه اندازی، مدیریت و توسعه کسب و کار شماست!
با جمع آوری اطلاعات از وب سایتها، قیمت ها، ویدیوها، بررسیها و موارد دیگر، GSG می تواند فهرست های مرتبط را به همه کاربران آسان تر و مؤثرتر نشان دهد. نمودار خرید از داده هایی استفاده می کند که در هر فروشگاه اینترنتی در صفحات محصولات درج شده است و این مزیت را دارد که برای مشتری حس دقتی را ایجاد کند که به سادگی با مدلهای قدیمی تر خرید اینترنتی امکان پذیر نبود.
چگونه محصولات خود را در سیستم خرید گوگل نمایش دهیم؟
خیلی ساده است. این فرآیند سه مرحله کلی دارد. اول اینکه شما باید تمام اطلاعات و متاتگ های محصول را بصورت دقیق درج کنید. هیچ دو محصولی نباید متاتگهای یکسانی داشته باشند و حداقل در یک یا چند مورد با هم تفاوت داشته باشند.
دوم، نوبت گوگل است که سایت و صفحات فروشگاه شما را بررسی و ایندکس کند. شما باید مدیریت خزش سایت توسط گوگل را بدست بگیرید و صفحات مهم را در اختیار خزنده قرار دهید.
سومین مرحله هم نمایش محصول در سیستم خرید گوگل است که پس از گذشت مدت زمانی از مرحله دوم نهایی میشود.
مزایای Google Shopping Graph چیست؟
در حالی که قدرتی که Google Shopping Graph به خرده فروشان ارائه می دهد در توانایی ارتباط آسان آنها با مشتریان مشهود است، اما GSG برای مشتریان نیز کاربرد زیادی دارد، زیرا در دسترسی سریعتر و بهتر به محصولات یا فروشگاه مدنظر آنها کمک میکند.
دلایلی که چرا سیستم جدید هم برای کاربران و هم برای فروشگاه اینترنتی مفید است را بدانید:
برای برندها و فروشگاه های اینترنتی
Google Shopping Graph چندین مزیت را برای شرکت شما ارائه می دهد، اما بزرگترین آنها کاملاً واضح است – قرار گرفتن رایگان در معرض میلیاردها خریدار در هر سال.
گوگل ادعا میکند که حتی می خواهد بازار تجارت الکترونیک را هم در اختیار بگیرد و تا حدی هم این کار را انجام میدهد. اما بیش از هر چیز، آنها به دنبال اطمینان از عدم تسلط بر پلتفرمهایی مانند آمازون هستند. و این بدان معناست که خردهفروشان کوچکتر میتوانند واقعاً از Shopping Graph بهره ببرند.
قرار گرفتن در معرض دید کاربران بسیار مهم است، اما شاید مهمتر از آن این باشد که گوگل داده های محصول شما را مستقیماً نمایش میدهد. این بدان معناست که شما می توانید مزایایی را که برای خریداران خود مهم است نشان دهید. شما اطلاعات محصول را مستقیماً از طریق Merchant Center به گوگل ارسال میکنید، و این نوع قرار گرفتن در معرض آن بینظیر است.
همچنین ادغام Shopify از طریق Google Shopping گسترش یافته است، بنابراین اگر از پلتفرم فروشگاه ساز شاپیفای استفاده میکنید، اکنون می توانید محصولات خود را در جستجو، خرید، نمایش تصویر و در YouTube بدون هیچ کار اضافی نشان دهید. با توجه به تعداد فروشگاههایی که در Shopify اجرا میشوند، این می تواند یک صرفه جویی در زمان برای بسیاری از فروشگاه های کوچکتر باشد.
پس برای برندها و فروشگاه ها:
- گرفتن رایگان در معرض دید تعداد زیادی از مشتریان اینترنتی
- افزایش ترافیک به فروشگاه شما
- افزایش آگاهی از برند
- جلب اعتماد بیشتر در ذهن مشتریان بالقوه
- افزایش فروش و درآمد اینترنتی
برای کاربران و مشتریان
در حالی که این قابلیت واقعا برای فروشگاه ها طراحی شده بود، بسیاری از مزایای واقعی برای خریداران را به همراه دارد. در ابتدا، ممکن است راهی برای به دست آوردن بهترین معامله و بیشترین اطلاعات در مورد یک محصول خاص به نظر برسد، و مطمئناً همین است.
اما حقیقتا Google Shopping Graph مزایای بسیار دیگری هم دارد. در واقع می تواند به کاربران کمک کند تا محصولات مورد نظر خود را پیدا کنند. وقتی از طریق جستجوی تصویری گوگل به یک اسکرین شات از محصول نگاه میکنند، پیشنهادهای جستجو میتوانند با فهرستهایی از محصولات مشابه ظاهر شوند و مطمئن شوند که در واقع نیازی به دانستن نام محصول یا نام تجاری برای دریافت فهرستی که بیشتر میخواهند ندارند.
این قابلیت فقط خریداران را با محصولات مرتبط نمی کند. می تواند به آنها بگوید که چه تعداد از آن محصول در موجودی یک فروشگاه باقی مانده است، به آنها کمک می کند تا اطلاعات بیشتری درباره محصول داشته باشند و بهترین قیمت را دریافت کنند.
همچنین، چون این سیستم به حساب گوگل خریدار متصل است. یعنی یادآوری هایی را به مشتریان میدهد تا اگر خرید خود را فراموش کرده اند یا اگر سبد خریدی در سایتی انتخاب کرده اند را تکمیل یا وضعیت آن را مشخص کنند. همچنین در صورت انتخاب کاربر، میتواند تبلیغات فروشگاه های مختلفی را نشان دهد.
پس مشتریان:
- به راحتی برندهای جدید را کشف میکنند
- محصولات موردنظر خود را راحت تر می یابند
- به تعداد بیشتری از فروشگاه های اینترنتی دسترسی دارند که مزیت مقایسه قیمت، پشتیبانی، مزایای هر فروشگاه و… را برای انها به همراه دارد.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.