فرآیند سئو چه مدت زمانی طول می کشد؟
در تمام روش های تبلیغات و بازاریابی ، علاقه داریم که بدانیم چه مدت طول می کشد تا شاهد نتایج مطلوب باشیم و یکی از متداول ترین سوالاتی که مشتریان از ما می پرسند ، مدت زمان انجام و به نتیجه رسیدن سئو می باشد که پاسخ به این سوال کمی سخت و پیچیده است ، زیرا مشتری قصد دارد به طور واضح زمان سئو را بداند ، در صورتیکه برعکس بسیاری از روش های دیگر بازاریابی ، این فرآیند به عوامل زیادی بستگی دارد و به سادگی نباید به این قضیه نگاه کرد.
مثلا در تبلیغات ادوردز پس از پرداخت هزینه ، بلافاصه لینک مورد نظر در بالا یا پایین نتایج قرار می گیرد و برای کاربران قابل مشاهده است. اما همانطور که می دانید باتوجه به قیمت ارز ، این روش خیلی هم به صرفه نیست. در عوض سئو زمان بیشتری جهت تحقق نتایج دلخواه نیاز دارد اما بسیار به صرفه و با نرخ بازگشت سرمایه بالاتر است.
مهم است که به خاطر داشته باشید ، سئو یک سرمایه گذاری بلندمدت است و نیاز به استمرار و صرف مدت زمان کافی دارد.
علاوه بر همه متغیرهایی که در بهینه سازی ساختار سایت نقش دارند ، تلاش های رقبای دیگر نیز در رتبه و جایگاه سایت شما تاثیر می گذارد. بطور کلی اگر به دنبال یک پاسخ مشخص هستید ، ما مدت زمان 4 ماه تا یک سال را متناسب با شرایط سایت شما ، رقبا ، کلمات کلیدی و اهداف شما از سئو ، تعیین می کنیم.
نکته مهم این است که حتی با وجود بررسی و آنالیز دقیق و جمع آوری اطلاعات مربوط به رقبا هیچ فرمول ثابتی برای تعیین زمان دقیق سئو وجود ندارد. اما می توان با درنظر گرفتن برخی متغیرها زمان حدودی را مشخص کرد. خدمات مشاوره سئو سئوبهینه این اطلاعات را در اختیار شما قرار میدهد.
چه مدت طول می کشد تا سئو نتیجه دهد؟
تمام سایت هایی که اکنون در صفحه اول گوگل قرار دارند ، روزی در رتبه های پایین بوده اند و به کمک سئو ، جایگاه خود را ارتقا داده اند. فاکتورهایی مثل حوزه فعالیت ، وضعیت فعلی سئو سایت ، تعداد و کیفیت لینک های دریافتی ، شرایط فعلی رقبا ( بیشتر بدانید: چگونه وب سایت رقبا را بررسی کنیم؟ ) ، میزان فعالیت رقبا در آینده ، عبارات کلیدی ، میزان تولید محتوا ، می توانند پاسخ سوال سئو چه مدت طول می کشد؟ را دقیق تر کنند.
برای اینکه درک بهتری از زمان سئو داشته باشید ، این فرآیند و اقداماتی که در 6 ماه اول اتفاق می افتد را توضیح می دهیم.
ماه اول – تحقیق و اکتشاف ، ممیزی وب سایت ، تعیین کلمات کلیدی و برنامه ریزی جهت ارتقای رتبه. اگر تحقیقات اولیه به سرعت انجام شود ، ممکن است شاهد تغییرات فنی در ماه اول نیز باشیم. اگرچه در وب سایت های بزرگ ، این مرحله می تواند بیش از یک ماه طول بکشد.
ماه دوم – شروع فرآیند فنی سئو ، یعنی ایجاد اصلاحات و تغییرات در وب سایت بر اساس نتایج بدست آمده در ماه اول. در بعضی موارد ، وب سایت نیاز به بازنگری و اصلاحات زیادی دارد و این خود ماه ها طول می کشد. در طول اجرای این اقدامات ، تصحیح لینک سازی و ساختمان لینک سایت نیز انجام می شود. اما کماکان نتیجه مطلوب و تغییر در رتبه سایت در موتورهای جستجو ایجاد نمی شود زیرا مدتی زمان می برد تا موتورهای جستجو متوجه تغییرات شوند.
ماه سوم – تمرکز بر تولید و انتشار محتوا آغاز می شود. وبلاگ نویسی ، سؤالات متداول ، مقالات ، اطلاعات مربوط به محصولات و سایر موارد. درصورتی که این اقدامات صحیح و اصولی انجام شود ، به احتمال زیاد شاهد ارتقا رتبه برخی صفحات در گوگل خواهیم بود.
ماه چهارم – ادامه تولید محتوا ، بهینه سازی فنی و سئو تکنیکال وب سایت و ایجاد بک لینک های قوی و باکیفیت (که باید همراه با پاک سازی لینک های با کیفیت پایین باشد). در این ماه انتظار پیشرفت چشمگیر در رتبه بندی و نتایج جستجو را داریم. اما به هیچ وجه هدف اصلی و شرایط کاملا ایده آل که در بلندمدت به آن خواهیم رسید ، نیست و تلاش خود را باید همچنان ادامه دهید.
ماه پنجم – در ماه پنجم جهت افزایش بازدید و جذب کاربران بیشتر تعامل سایت با شبکه های اجتماعی افزایش می یابد. که می تواند منجر به ایجاد بک لینک های سالم و طبیعی شود. همچنان که به تولید محتوا ادامه می دهیم ، انتشار مطالب و به اشتراک گذاری آنها را در شبکه های اجتماعی افزایش می دهیم تا شاهد ترافیک بیشتری باشیم.
ماه ششم – اگر تا این لحظه میزان ترافیک شما به 2000 بازدید کننده یا بیشتر در ماه رسیده باشد ، وقت آن رسیده به نرخ تبدیل کلیک به مشتری توجه کنید و بازدیدکنندگان سایت را به خرید محصول یا دریافت خدمات ترغیب نمایید. پس از این نقطه ، ادامه فعالیتها بصورت مداوم بر ایجاد محتوا ، لینک سازی و به اشتراک گذاری مطالب متمرکز خواهد بود.
زمان تقریبی سئو
بسیاری از شرکت های سئو جهت تعیین زمان تقریبی ، به شما می گویند که حداقل 4 تا 6 ماه طول می کشد تا نتایج سئو را مشاهده کنید و این کاملا درست است. اما مسلما نتایج مثبت و اهدافی که در 6 ماه بدست می آید بسیار کمتر از موفقیت هایی است که در 12 ماه کسب خواهید کرد. زمان فاکتور مهمی در سئو محسوب می شود. شما تلاش می کنید ، سایت خود را بهینه سازی می کنید ، تغییرات ضروری را انجام می دهید و منتظر می مانید تا گوگل یا بقیه موتورهای جستجو این تغییرات را درک کنند و سپس در رتبه سایت خود پیشرفت را خواهید دید.
دست از تلاش برندارید!
بسیاری از شرکت ها و سایت ها به استمرار در سئو و صرف زمان و انرژی کافی در این زمینه توجهی ندارند. بسیاری از سایت ها هستند که 3 تا چهار ماه هزینه زیادی برای سئو صرف می کنند اما پس از مدتی توجهی به تولید محتوا و سئو ندارند و در نتیجه با افت رتبه مواجه خواهند شد. برای سئو ، اولا باید صبر و تلاش زیادی داشته باشید و فاکتور زمان را در نظر بگیرید. ثانیا ، اگر نمی توانید برای این کار بودجه ای در حد 12 ماه اختصاص دهید ، بهتر است سایر روش های بازاریابی اینترنتی را دنبال کنید. سئو یک تاکتیک بازاریابی بلند مدت است و نباید به عنوان راهی برای فروش و کسب درآمد سریع به آن نگاه کرد. اما اگر سرمایه گذاری مناسبی را انجام دهید و برای بلند مدت برنامه ریزی کنید ، سئو بالاترین نرخ بازگشت سرمایه را نسبت به سایر روش های بازاریابی دارد.
هدف نهایی در سئو رسیدن به رتبه های برتر در صفحه اول گوگل است. برای دریافت پاسخ دقیق تر پیشنهاد می کنیم مقاله مدت زمان رسیدن سایت به صفحه اول گوگل را مشاهده کنید تا اطلاعات دقیقتری در این زمینه کسب کنید.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.