مزایا و معایب پاپ آپ(pop-ups) در سئو

تاثیر پاپ آپ در سئو و مزایا و معایب آن

آیا شما در وب سایت خود از پاپ آپ استفاده می کنید؟ از میزان تاثیر پاپ آپ در عملکرد سایت ، رضایت کاربران ، سئو و رتبه گوگل اطلاع دارید؟  در حالی که بسیاری از بازاریابان از نارضایتی کاربران به خاطر نمایش pop-ups در وب سایت آگاه هستند ، با این وجود کماکان از آن استفاده می کنند ، به این علت که پاپ آپ هم نرخ کلیک بالایی دارند و کاربران نسبت به سایر اجزای سایت ، تمایل بیشتری برای کلیک روی پاپ آپ و مشاهده محتوای تبلیغاتی موردنظر دارند که گاهی نرخ کلیک به 50درصد کل بازدیدکنندگان سایت می رسد.

این بدان معناست که پاپ آپ مطمئنا به استراتژی های بازاریابی آسیب نمی رساند. اما آیا برای سئو نیز اینگونه است؟

سه نوع پاپ آپ اصلی وجود دارد: نوعی که به محض ورود به سایت ، کل صفحه را پوشش می دهد. نوع دیگر از پاپ آپ ها بصورت باکس کوچک در پایین یا کنار صفحه نمایش داده می شوند و نمونه دیگر بصورت یک نوار اطلاع رسانی در بالای صفحه قابل مشاهده است. هر کدام از این 3 نوع ، می توانند عملکرد های متفاوتی داشته باشند.

هرکدام از این سه نوع ، می توانند به یک سایت دیگر اشاره کنند و یا رویداد ، تخفیف و یا محصول خاصی را پیشنهاد دهند. برخی از پاپ آپها کاربر را مجبور به کلیک می کنند و برخی دیگر در رفتار کاربر در زمان حضور روی سایت اجباری را ایجاد نمی کنند و کاربر مختار است که روی پاپ آپپ مورد نظر کلیک کند یا خیر.

مثلا در پاپ آپ تمام صفحه ، کاربر برای اینکه محتوای اصلی را مشاهده کند ، مجبور است که از شر آن با یک یا دو کلیک راحت شود.

پاپ آپ خوب است یا بد؟

آیا پاپ آپ برای سئو مضر است؟ و  قوانین گوگل برای نمایش پاپ آپ چیست؟ استفاده از آن برای سایت خوب است یا بد؟ در این مطلب در مورد این صحبت می کنیم که پاپ آپ در چه شرایطی مفید و چه زمانی مضر است. چه مزایا و معایبی دارد و نهایت ، استفاده از آن چگونه در سئو تاثیر می گذارد.

همه پاپ اپ ها یکسان نیستند و موفقیت آنها در گرو متن ، مکان درج ، اندازه و ابعاد کادر و زمان نمایش دارد. همچنین هماهنگی پاپ آپ با محتوای صفحه تاثیر زیادی در نرخ تبدیل کاربر به مشتری دارد.

مطالعات مختلف نشان می دهد که پنجره های بازشو برای افزایش نرخ تبدیل در بازاریابی اهمیت زیادی دارند. همانطور که می دانید با توجه به افزایش رقبا در کسب و کارهای مختلف در اینترنت،  جلب توجه یک بازدید کننده هنگام رسیدن به وب سایت شما و تبدیل وی به یک مشتری دشوار است. در این حالت ، پاپ آپ می تواند به شما کمک نماید.

از اوایل سال 2017 ، گوگل وب سایت هایی را که دارای پاپ آپ غیر مرتبط هستند را جریمه می کند. به این معنی که اگر زمان ورود کاربر به سایت یک پنجره بازشو یا هر محتوای ثانویه دیگری که ارتباطی با موضوع اصلی سایت ندارد به کاربر نمایش داده شود ، تاثیر منفی در سئو و رتبه سایت خواهد گذاشت.

برای تعیین خوب یا بد بودن پاپ آپ به طور مجزا مزایا و معایب آن را بررسی می کنیم.

مزایای پاپ آپ

اکنون که می دانید که هر نوع پاپ آپ دارای هدف و مکان خاصی در سایت است ، برخی از مزایای آن عبارتند از:

توجه بازدید کنندگان را جلب می کند

اطلاعات مهم / فوری را به بازدید کنندگان یادآوری میکند

می تواند بازدید کننده را در  مدت طولانی تری در صفحه نگه دارد و جلوی خروج سریع کاربر را بگیرد که این مورد می تواند یک امتیاز مثبت برای سایت در رتبه بندی گوگل باشد.

بازدید کننده را درگیر و ترغیب به انجام عملی می کند.

نرخ کلیک به صفحاتی خاص یا محصول مورد نظر را افزایش می دهد

یکی از روش های مناسب در بازاریابی محسوب می شود

معایب پاپ آپ در سئو

به طور کلی پاپ آپ دارای معایب بزرگی است که می تواند عملکرد سایت و سئو را تضعیف کند. به همین دلیل توصیه ما این است که از تعداد زیادی پاپ آپ در صفحه استفاده نکنید و از نوعی که تمام صفحه را اشغال نمی کند ، استفاده نمایید. مهم ترین معایب عبارتند از:

پاپ آپ ها آزار دهنده هستند. صرف نظر از اندازه و مکان پاپ آپ ، اکثریت قریب به اتفاق کاربران ، آنها را آزاردهنده و ناخوشایند می دانند تا جایی که برخی از بازدیدکنندگان بلافاصله با دیدن پاپ آپ سایت را ترک می کنند

پاپ آپ ها ممکن است بازدیدکنندگان را منحرف و سردرگم کنند. علاوه بر اینکه برای بازدید کنندگان سایت آزار دهنده است ، در صورت داشتن پیام های غیر مرتبط با محتوای اصلی سایت ، کاربر را دچار ابهام نماید.

پاپ آپ می تواند تجربه کاربری UX و در نتیجه سئو  سایت را تضعیف کند. برخی از برنامه های پاپ می توانند زمان بارگذاری وب سایت شما را بالا ببرند و موجب کاهش سرعت سایت شوند. همانطور که می دانید سرعت سایت و تجربه کاربری دو فاکتور مهم رتبه بندی سایت ها در گوگل هستند و در صورتی که وبسایت شما امتیاز کمی از این فاکتور کسب کند ، طبیعتا افت رتبه در گوگل را تجربه خواهد کرد.

چگونه تاثیر منفی پاپ آپ در سئو را کاهش دهیم؟

از استفاده از پنجره های بازشو که بخش زیادی ار محتوای صفحه را اشغال می کنند خودداری کنید.

استفاده از پاپ در سایدبار یا بخشی از صفحه که کاربر را دچار مشکل نمی کند

استفاده از پاپ آپ های زمانبندی شده. یعنی مدتی پس از ورود کاربر به سایت پاپ آپ نمایش داده شود نه در لحظه ورود. اجازه دهید کاربر زمانی را در سایت شما به بررسی لینک ها و صفحات بپردازد.

محتوای پاپ آپ را ساده ، جذاب و مرتبط کنید. اقدامات مربوط به وبسایت و کسب و کار خود را بطور خلاصه در معرض دید کاربر قرار دهید.

چیزی با ارزش ارائه دهید تا بازدید کنندگان ترغیب به مشاهده و کلیک پاپ آپ شود

با تقویت الگوریتم های هوش مصنوعی گوگل ، تمام هدف این موتور جستجو بر رضایت کاربران است. به همین دلیل سایت هایی را در رتبه های بهتر قرار می دهد که تجربه کاربری خوبی را ارائه می کنند. استفاده از این نوع تبلیغات یا اطلاع رسانی ها در سایت به شرط اینکه براساس اصول و قوانین گوگل انجام شود ، ایرادی ندارد و حتی می تواند به بازاریابی آنلاین شما نیز کمک نماید.

جهت مطالعه بیشتر پیشنهاد می شود: 25 فاکتور ضروری سئو محلی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *