نحوه راه اندازی فروشگاه اینترنتی در 6 مرحله

مراحل راه اندازی فروشگاه اینترنتی

آیا به راه اندازی فروشگاه اینترنتی برای توسعه کسب و کار خود فکر می کنید؟ این اقدام همان چیزی است که بسیاری از افرادی که فروشگاه فیزیکی دارند برای یافتن مکان جدیدی که بتوانند محصولات خود را در آن بفروشند، انجام می دهند. دیجیتالی شدن خرید، فروش و بطور کلی امور روزمره افراد که امروزه در حال وقوع است، دلیل اصلی راه اندازی کسب و کار آنلاین بسیاری از شرکتها و صاحبین صنایع است. اگر شما هم در حال مطالعه این مقاله هستید به احتمال فراوان قصد راه اندازی فروشگاه اینترنتی آنلاین را دارید تا بتوانید از این طریق مشتریان بیشتری خارج از محدوده جغرافیایی که فعالیت میکنید جذب نمایید و درآمد بیشتری کسب کنید. در 6 مرحله صفر تا صد راه اندازی یک آنلاین شاپ را به شما توضیح میدهیم.

شما چه فروشنده مواد غذایی باشید، یا پوشاک، یا لوازم الکترونیکی و یا حتی کتاب و نسخه های چاپی، خیالتان راحت است که همواره از اینترنت میتوانید از سرتاسر ایران مشتری داشته باشید. مواردی که در ادامه توضیح داده میشود، از نحوه امکان سنجی ورود یک کسب وکار به فضای مجازی تا برخی از روشهای بازاریابی میباشد.

بازار هدف را به خوبی انتخاب کنید

اولین قدم راه اندازی فروشگاه اینترنتی برای ایجاد یک کسب و کار آنلاین این است که بازاری را که قصد داریم به آن وارد شویم به خوبی انتخاب کنیم. مانند هر کسب و کاری، شما باید فعالیت خود را بر روی محصولاتی که قرار است بفروشید متمرکز کنید و وب سایت خود را بر روی آنها متمرکز نمایید. در پایان، باید این جمله را در نظر بگیریم که “کسی که محصولات خود را مخفی میکند، موفق نمیشود”، به این معنی که هر چه بخواهید محصولات مختلف بیشتری را از دید کاربران مخفی نگه دارید، نتایج بدتری به دست خواهید آورد. شما نیاز دارید که مشتریان بدانند در فروشگاه آنلاین خود چه می فروشید، زیرا این اولین راه برای کسب جایگاه در میان کاربران خواهد بود.

فضای رقابتی بازار را بشناسید

هنگامی که قبلاً محصولاتی را انتخاب کرده اید که می خواهید کسب و کار آنلاین خود را براساس آنها ایجاد کنید، باید بازاری را که قرار است هدف گذاری کنید کاملاً بشناسید. شناخت بازار شما به معنای شناخت مشتریان بالقوه ای است که ممکن است داشته باشید. یعنی بدانید که آیا محصولات شما برای چه نوع کاربرانی یا گروه سنی از مردان، زنان، کودکان، نوجوانان، سالمندان و غیره است. یکی از راه های رسیدن به موقعیت مناسب، تمرکز بر مشتریان بالقوه خود تا حد امکان است.

قدم بعدی برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی ، شناخت رقابت احتمالی است که قرار است داشته باشید. برای انجام این کار، باید به وب سایت آن دسته از مشاغلی که محصول مشابه شما را می فروشند، مراجعه کنید تا نقاط قوت و ضعف این فروشگاه ها را تجزیه و تحلیل کنید. با این کار می توانید بدانید که بخشی که قرار است وارد شوید چگونه است و اگر می خواهید از رقبای خود پیشی بگیرید باید چه مسیری را طی کنید.

انتخاب هاست و دامنه فروشگاه اینترنتی

مرحله دیگر در مورد نحوه راه اندازی فروشگاه اینترنتی این است که تصمیم بگیرید هاست، محل میزبانی وبسایت و دامنه، نامی که مشتریان شما با آن به وب سایت شما دسترسی خواهند داشت را انتخاب نمایید. بهترین گزینه برای انتخاب دامنه این است که نامی را بیابید که متناسب با محصولاتی که می فروشید باشد، کوتاه باشد و به راحتی در ذهن مخاطب به خاطر سپرده شود.

همچنین باید بدانید که اگر نمی دانید چگونه یک فروشگاه آنلاین ایجاد کنید، تعداد زیادی پلتفرم برای این کار مناسب هستند. اگر بودجه زیادی برای استخدام طراحان وب حرفه ای ندارید، استفاده از پلتفرم هایی مثل ووکامرس، شاپیفای، اپن کارت و موارد مشابه می تواند کمک بزرگی باشد. بسیاری از این پلتفرمها ثل شاپیفای از همان لحظه اول در مورد انتخاب دامنه و هاست به شما کمک می کند، بنابراین در وقت و هزینه صرفه جویی میشود.

محصولات خود را آپلود کنید و آنها را بهینه نگه دارید

هنگامی که متوجه شدید که قصد فروش دارید، دامنه و هاست را تهیه و فروشگاه اینترنتی خود را روی آن راه اندازی کردید، گام بعدی کسب و کار آنلاین ایجاد کاتالوگ از اقلام مختلفی است که در وب سایت خود می فروشید. باید در نظر داشته باشید که آپلود عکس و نام کافی نیست و حتما باید روی سئو فروشگاه اینترنتی و محصولات خود کار کنید.

برای اطمینان از اینکه مشتری بالقوه می تواند محصولات شما را در وب پیدا کند، باید روی بهینه سازی هر یک از آنها کار کنید. برای شما کافی نیست که توضیحات مختصری از محصول را که اغلب روی برچسب آن می آید بنویسید، بلکه باید متون قابل توجه و منحصر به فرد ایجاد کنید. این به شما کمک می کند تا رتبه خوبی در صفحه اول گوگل پیدا کنید و کاربران بتوانند شما را پیدا کنند.

تولید محتوا برای دستیابی به رتبه بهتر

یکی دیگر از مراحل راه ‌اندازی فروشگاه اینترنتی این است که بدانید چگونه خود را در اینترنت جلوی چشم مخاطبان قرار دهید. به همین دلیل است که می توانید روی بازاریابی محتوا شرط بندی کنید. یکی از راه‌های اعمال چنین بازاریابی، ایجاد وبلاگی در فروشگاه است که به شما امکان می‌دهد روی سئو کار کنید و در نتیجه به موقعیت خوبی برسید. علاوه بر این، محتوایی که در این وبلاگ ها ایجاد می کنید می تواند برای هدایت مشتریان به محصولات مورد نظر شما استفاده شود که مطمئناً فروش شما را افزایش می دهد.

ایجاد استراتژی بازاریابی برای دستیابی به فروش

هنگامی که کسب و کار آنلاین خود را ایجاد کردید، باید با تبلیغات شروع کنید. برای این کار می توانید یک برنامه بازاریابی ایجاد کنید که به شما امکان می دهد به اولین فروش خود برسید. یکی از راه های اجرای این طرح استفاده از شبکه های اجتماعی است. در این شبکه ها می توانید افراد و مشتریان بالقوه زیادی پیدا کنید که یکی از فرصت های عالی برای موفقیت پس از ایجاد یک کسب و کار آنلاین است.

برای این کار، می توانید نوعی تقویم ایجاد کنید، که در آن مطالب مختلفی را که قرار است در شبکه های اجتماعی آپلود کنید تا مشتریان جدید جذب کنید، ثبت شود. علاوه بر این، برای تبلیغ کسب و کار خود می توانید روی تبلیغات پولی در Google Ads که به SEM نیز معروف است، سرمایه گذاری کنید.

بازاریابی یک مرحله کلیدی در ایجاد و موفقیت یک فروشگاه آنلاین است. هنگام شروع تجارت خود در اینترنت، باید در نظر داشته باشید که بخشی از پولی که سرمایه گذاری می کنید باید برای تبلیغ اختصاص داده شود، به خصوص در ابتدا که هیچ کس شما را نمی شناسد. پیروی از یک برنامه بازاریابی بسیار مهم است، زیرا به موفقیت ایجاد یک تجارت آنلاین نزدیک می شوید.

جهت راه اندازی فروشگاه اینترنتی با حرفه ای ها همکاری کنید!

اکنون که می دانید چگونه یک فروشگاه آنلاین راه اندازی کنید، می توانید وارد جهان مجازی شوید و پروژه خود را به تنهایی شروع کنید یا از طرف دیگر به متخصصان واقعی در این بخش اعتماد کنید که در هر مرحله به شما کمک می کنند. در سئوبهینه ما یک آژانس دیجیتال مارکتینگ با تمرکز روی خدمات سئو سایت هستیم که می تواند به کسب و کار آنلاین شما کمک کند تا موقعیت و فروش شما را بهبود دهد. برای طراحی فروشگاه اینترنتی و ایجاد کسب و کار آنلاین خود به متخصصان ما اعتماد کنید!

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *