چگالی کلمات کلیدی در متن چقدر است؟
باوجود اینکه پاسخ دقیقی برای سوال چگالی کلمات کلیدی در متن چقدر باشد؟ وجود ندارد و نمی توان درصد ثابتی را برای آن تعریف کرد ، اما می توان باتوجه به کلمه کلیدی ، رقابت و وضعیت سایت ، یک چگالی ایده آل بدست آورد. بسیاری از مشتریان ما این سوال را می پرسند که برای کسب رتبه بهتر در گوگل ، چه تعداد از کلمه کلیدی در یک متن باید استفاده شود، یا نسبت کلمات کلیدی به کل متن چند درصد باشد؟ در این مطلب در رابطه با چگالی ایده آل کلمات کلیدی برای بهبود سئو یک صفحه را بررسی می کنیم.
آنچه باید به آن توجه کنید این است که ، در حال حاضر و باتوجه به معیارهای جدید رتبه بندی گوگل ، چگالی کلمات کلیدی چندان اهمیتی ندارد ، اما باید درصد آن نسبت به کل متن در حدی باشد که سایت را درگیر جریمه گوگل نیز ننماید. یعنی بیش از حد معمول نباشد.
به اعتقاد بسیاری از متخصصین سئو ، برای بدست آوردن رتبه 1 در گوگل حتما لازم نیست درصد خاصی از کلمات کلیدی استفاده شود. اما در بسیاری از مقالات تاکید شده که این مقدار زیر 2 درصد باشد.
نکته دیگری که توجه به آن ضرورت دارد ، طبیعی بودن استفاده از کلمه کلیدی در یک محتوا می باشد. اگر شما قصد داشته باشید با کم یا زیاد کردن کلمات کلیدی در یک متن یا استفاده در مکان های بی مورد ، موتورهای جستجو را فریب دهید و یا قانع کنید که رتبه بهتری به صفحه مورد نظر اختصاص دهند ، بدون شک با شکست مواجه خواهید شد.
مقاله پیشنهادی جهت مطالعه و افزایش اطلاعات شما: چگونگی پیدا کردن کلمات کلیدی مهم
چگونه می توان تراکم کلمات کلیدی را محاسبه کرد؟
محاسبه تراکم کلمه کلیدی در یک متن بسیار راحت است. نسبت همان کلمه به کل کلمات استفاده شده در محتوا ضرب در صد ، این درصد را به شما نشان می دهد. اما برای عباراتی که بیش از یک کلمه دارند کمی متفاوت است. در این حالت شما باید تعداد دفعاتی که کلمات عبارت کاملا در کنار هم قرار دارند و یا بصورت جداگانه در یک پاراگراف نوشته شده اند را جمع کنید و سپس بر کل کلمات تقسیم نمایید. البته ابزارهایی هم برای این کار طراحی شده اند. ابزار تعیین چگالی کلمه کلیدی در متن ، درصد تراکم هر کلمه را در صفحات وب سایت شما نمایش می دهد.
به طور کلی می توان گفت که هیچ چگالی مشخصی برای کلمات کلیدی وجود ندارد که بتوان آن را بهترین درصد و حالت دانست.
اما اگر در صفحه ای کلمات کلیدی بیش از حد و غیرطبیعی تکرار شوند ، یک نوع دستکاری و فریب موتور جستجو به شمار می رود.
چگالی کلمه کلیدی برای رتبه بهتر در گوگل
یکی از سوالات متداول در مورد چگالی کلمات کلیدی این است: چه تعداد کلمه کلیدی در یک متن استفاده کنیم تا رتبه بهتری در گوگل بدست آورم؟
تفکر بسیاری این است که گوگل در حین رتبه بندی نتایج ، به صفحاتی که تعداد بیشتری از کلمه کلیدی را در خود جای داده اند اعتبار بیشتری می دهد و صفحات کم تراکم را در رتبه های پایین تری قرار می دهد.
به عبارت ساده ، این تئوری به این معنی است که اگر شما دو صفحه وب را در نظر بگیرید که یکی از آنها دارای تراکم 2 درصد و دیگری 1 درصد از کلمه کلیدی خاصی باشند ، وب سایت اول به ازای جستجوی آن کلیدواژه در رتبه بهتری قرار می گیرد. اما آیا این تفکر درست است؟
ما می دانیم که گوگل بیش از 250 فاکتور سئو و رتبه بندی سایت را در نظر می گیرد و چگالی کلمه کلیدی تنها یکی از این فاکتورهاست. پس طبیعتا تئوری بالا نمی تواند صحیح باشد.
جان مولر یکی از مدیران گوگل در مورد چگالی کلمات کلیدی در سال 2014 اعلام کرد که این فاکتور اهمیت چندانی در رتبه بندی ندارد . کمتر به آن توجه می شود. همچنین مت کاتس ، به این نکته در سال 2011 اشاره کرده بود. یعنی مدتها قبل از اینکه گوگل چنین چیزی را رسما اعلام کند.
جمه بندی نهایی
طراحی و بروزرسانی الگوریتم های گوگل باعث شده که فاکتورهای رتبه بندی ، وابستگی زیادی به رضایت کاربری و کیفیت محتوا داشته باشد. پس اگر در سئو به دنبال حالت ایده آل هستید ، وقت خود را تلف کرده اید. بهتر است تمرکز خود را بر تولید محتوای ارزشمند ، افزایش سرعت سایت و بهبود تجربه کاربری قرار دهید.
نکات زیر را حتما به خاطر داشته باشید:
سئو باید کاملا طبیعی انجام شود ، از پر کردن متن با کلمات کلیدی خودداری کنید.
زمانی که یک محتوای جدید تولید می کنید ، اگر چگالی و نحوه استفاده از کلمات کلیدی طبیعی به نظر برسد هیچ ایرادی ندارد. اما معمولا استفاده بیش از حد و بالابردن تعداد کلمات کلیدی نتیجه بدی به همراه دارد.
استفاده از عبارات کلیدی در تگ عنوان ، هدینگ و url به درک بهتر رباتهای جستجوگر و کاربران از محتوای صفحه کمک خواهد کرد.
به کاربردن کلمات مترادف با کلیدواژه اصلی و کلمات کلیدی lsi تاثیر بهتری در سئو دارد. ( جهت آشنایی با کلمات کلیدی lsi روی لینک مشخص شده کلیک کنید)
به عنوان پیشنهاد آخر و برای جلوگیری از جریمه توسط گوگل ، تراکم کلمات کلیدی صفحه را زیر 2درصد نگه دارید.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.