چرا بهبود رتبه گوگل اهمیت دارد؟
دلیل اهمیت رتبه سایت در گوگل را می توان در آمار و ارقام ارائه شده از طرف شرکت های معتبر تحلیل موتورهای جستجو مشاهده کرد. گوگل پادشاه مطلق همه موتورهای جستجو است و در میان کاربران محبوبیت فوق العاده ای دارد. به همین دلیل است که افرادی که فعالیتهای سئو سایت را انجام می دهند بیشتر تمایل دارند که رتبه گوگل را بهبود دهند تا موتورهای جستجوی دیگر!
با این حال ، برخی از مدیران سایت ها ترجیح می دهند که شانس خود را برای بهبود رتبه در serp موتورهای جستجوی دیگر به غیر از گوگل امتحان کنند. زیرا کسب رتبه خوب ساده تر انجام می شود ولی عملا سود چندانی مخصوصا برای وب سایت های ایرانی نخواهد داشت.
آمار منحصر به فرد جستجو در گوگل
طبق آمار و با توجه به ترافیک جستجو از طریق دسکتاپ در سرتاسر جهان ، گوگل 71.98٪ ، بایدو با 14.04٪ ، بینگ با 7.76٪ و یاهو 4.44٪ رتبه های اول و چهارم را در اختیار دارند.چیزی نزدیک به 3 مورد از 4 اقدام به جستجو در گوگل انجام می شود و این نشان از نقش منحصر به فرد این موتور جستجو در کسب و کارهای آنلاین است.
گوگل عامل 44٪ از کل ترافیک ورودی به وب سایت هاست.
بک لینک و تبلیغات لینکدار می توانند تاثیر زیادی در افزایش ورودی سایت داشته باشند و روش های دیگری نیز مثل استفاده از شبکه های اجتماعی وجود دارد ، اما باید گفت که گوگل به راحتی نزدیک به نیمی از ترافیک و بازدید وب سایت ها را تامین می کند. تا آنجا که 80 درصد کاربران تبلیغات گوگل را نادیده می گیرند و فقط به سایت های حاضر در رتبه بندی نتایج جستجو توجه می کنند.
این آمار نشان می دهد که نرخ بازگشت سرمایه برای تبلیغات کلیکی گوگل بسیار پایین است ، اگرچه مزایایی نیز دارد ولی آمار حکایت از برتری بی چون چرای نقش پر اهمیت سئو در افزایش بازدید سایتها و بهبود رتبه در گوگل دارد.
مقاله پیشنهادی مهم: بازاریابی موتورهای جستجو و مقایسه SEM با SEO
تعداد کل جستجوها در گوگل
تقریباً در هر ثانیه 71،780 جستجو در گوگل انجام می شود و این یکی از دلایل اهمیت رتبه سایت در گوگل است.
البته ، جستجوی هر عبارتی وب سایت یا کلمات کلیدی سایت شما را شامل نمی شود، اما این آمار نشان می دهد که گوگل در هر ثانیه چه ترافیک بالایی دارد به همین دلیل است که سئو و بهبود رتبه در گوگل باید اصلی ترین استراتژی برای بازاریابی باشد.
گوگل روزانه حداقل 5.8 میلیارد جستجو در سراسر جهان را پردازش می کند که از این بین ، 15٪ عبارات جستجو شده جدید هستند و قبلاً هرگز سرچ نشده اند.
توجه به همین 15٪ اهمیت دارد زیرا نشان می دهد که همواره عبارات و کلماتی هستند که هنوز حتی یک بار هم توسط کاربران جستجو نشده اند و شما می توانید روی آنها سرمایه گذاری کرده و رتبه سایت در گوگل را بهبود دهید. در آن 15٪ هم اکثرا فقط عبارت جستجوست که تغییر می کند ، نه موضوع و مفهوم.
بیش از 2 تریلیون جستجو در سال نیز ، نشان از اهمیت رتبه وب سایت در گوگل دارد.
تعداد جستجوها در گوگل به مرور زمان حال افزایش است. در سال 2012 ، گوگل سالانه 1.2 تریلیون جستجو را ثبت کرده است امروزه این آمار به نزدیک 3 تریلیون در سال رسیده است و طبیعتا در سالیان بعد نیز بیشتر خواهد شد ، که به خوبی اهمیت بهبود رتبه گوگل را آشکار می کند.
درمورد اینکه چه تعداد از افراد به طور ماهانه از موتورهای جستجو استفاده می کنند ، پاسخ بالغ بر 1 میلیارد نفر است.
در نتیجه ، تعداد تخمینی جستجوهایی که هر ماه در گوگل انجام می شود 40-60 میلیارد است.
چند روش ساده برای بهبود رتبه سایت در گوگل
وب سایت هایی که رتبه اول را در نتایج نسخه دسکتاپ گوگل دارند به طور متوسط دارای نرخ کلیک 34.36٪ هستند
وقتی صحبت از بهبود رتبه در گوگل می شود ، در حقیقت هرچه از بالای لیست نتایج به پایین می آیید نرخ کلیک CTR کاهش می یابد زیرا اکثر کاربران به بررسی همان رتبه های اول و نهایتا دو لینک بعدی بسنده می کنند. برای اینکه در رتبه خوبی قرار بگیرید دو روش خیلی ساده را حتما انجام دهید.
صفحاتی که در صفحه اول گوگل قرار دارند به طور متوسط 1890 کلمه دارد.
میانگین نزدیک به 2000 کلمه برای وب سایت یا صفحاتی که به ازای حداقل یک کلمه کلیدی در صفحه اول قرار دارند نشان می دهد که تولید محتوا با طول زیاد ضرورت دارد. پس بهبود رتبه گوگل ، تولید محتوا و مطالبی با طول زیاد و غیرتکراری اهمیت دارد.
اگر یک ویدیو در لندینگ پیج سایت شما وجود دارد ، شانس حضور آن را در صفحه اول گوگل 53٪ بیشتر خواهد کرد.
محتوای ویدیو و همچنین تصاویر از دیدگاه سئو مطلوبیت دارند ، اما تنها در صورتی که به درستی بهینه سازی شوند. مطمئن شوید که ویدئو ، نحوه بارگزاری و سرعت سایت شما را به خطر نمی اندازد.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.