موثرترین فاکتورهای سئو سایت در 2023 طبق تحقیقات ahrefs و backlinko
در مطالعه ای که توسط دو پلتفرم معتبر انجام شده، کلیدی ترین و موثرترین فاکتورهای سئو 2023 که در رتبه بندی گوگل تاثیر بسیار زیادی دارند توضیح داده شده است. ما با مطالعه این مقاله واقعا شگفت زده شدیم و تصمیم گرفتیم برای افزایش سطح اطلاعات مخاطبان خود در مورد سئو و فاکتورهای رتبه بندی در سال 2023، ترجمه مقاله را با شما به اشتراک بگذاریم تا بتوانید رتبه سایت خود در نتایج جستجوی ارگانیک را بهبود دهید.
✅دو پلتفرم معتبری که این تحقیق را انجام داده اند AHREFS و BACKLINKO هستند که جز وب سایتهای پیشرو در حوزه سئو محسوب میشوند.
این مطالعه با بررسی 11.8 میلیون سایت در نتایج گوگل انجام شده. پس، در مورد یک نمونه کوچک صحبت نمی کنیم، بلکه جامعه مورد بررسی، نمونه ای بزرگ و قابل اعتناست. طبق تحقیقات و بررسی های انجام شده، در نهایت موثرترین فاکتورهای رتبه بندی مشخص شده اند. شما با آشنایی با چنین تکنیک هایی میتوانید بهترین رتبه در گوگل را کسب کنید.
موثرترین تکنیک ها و فاکتورهای رتبه بندی در 2023
گوگل مرتبا بروزرسانی میشود و مدیران این شرکت برای ارائه بهترین و مرتبط ترین نتایج به کاربران خود الگوریتمهای رتبه بندی را هوشمند و پیشرفته تر میکنند. و این یعنی در هر بازه زمانی کوتاه، معیارهای رتبه بندی و سئو متفاوت است. قطعا خیلی از عوامل و تکنیک هایی که در اوایل پیدایش سئو در رتبه بندی ارگانیک موثر بودند، امروزه دیگر کاربردی ندارند؛ مانند: پر کردن صفحه با کلمات کلیدی!
محققین و شرکتهای مختلفی همواره در پی یافتن به روزترین تکنیکها، روشها و معیارهای سئو 2023 هستند. هرچقدر که مرجع تحقیقاتی شناخته شده تر باشد، طبیعتا نتایج بدست آمده معتبرتر و قابل اتکاتر است. مواردی که در ادامه مطرح میشود حاصل تحقیق مشترک ahrefs و backlinko دو پلفترم شناخته شده و مطرح حوزه بهینه سازی سایت است:
اهمیت کلمه کلیدی در عنوان سئو!
🔴🔴طبق مطالعه انجام شده، آنها هیچ ارتباطی بین وجود کلمه کلیدی در عنوان سئو (متاتگ عنوان) و رتبه ارگانیک پیدا نکردند. شاید به این دلیل که همه صفحات وبی که حول یک موضوع صحبت میکنند، از کلمه کلیدی مرتبط در عنوان استفاده میکنند.
بر اساس تجربه و تجزیه و تحلیل هایی که قبلا توسط متخصصین سئوبهینه و بسیاری از شرکتهای دیگر انجام شده بود، برای زبان فارسی به این نتیجه رسیدیم که وجود کلمات کلیدی هر صفحه در متاتگ تایتل، ارتباط مستقیمی با رتبه دارد.
یکی از نتایج بسیار عجیبی که در تحقیق این دو پلتفرم بیان شده، همین عدم رابطه مستقیم بین قرار دادن کلمه کلیدی در تایتل تگ و رتبه در نتایج گوگل است که واقعا شگفت آور است.
البته شاید با کمی دقت در تغییر عنوان سئو بسیاری از سایتها و صفحات وب در نتایج گوگل میشد به چنین نتیجه ای رسید. اگر یادتان باشد از حدود یک سال قبل، گوگل عنوان بسیاری از صفحات را در نتایج تغییر داد و عنوانی که ترجیح میداد را به بسیاری از صفحات اعطا کرد.
ما نمیتوانیم عدم ارتباط درج کلمه کلیدی در عنوان در رتبه را برای عناوین فارسی تایید کنیم! نتیجه بدست آمده توسط دو وب سایت ahrefs و backlinko مطرح شده و احتمالا بیشتر مرتبط با عناوین و محتوای انگلیسی باشد!
اهمیت DA یا DR در رتبه ارگانیک
بین DR (رتبه بندی دامنه) AHREFS با رتبه ارگانیک همبستگی وجود دارد. این بدان معنی است که هر چه DR بالاتر باشد، موقعیت بهتری در SERP ها وجود دارد.
نظریه ها و مطالعات زیادی در این زمینه وجود دارد. صفحه ای با DR یا DA بالا شانس بیشتری برای نمایش در صدر نتایج جستجو دارد. البته باید بدانید که متغیر تعیین کننده کیفیت محتوا است. اگر محتوا خوب نباشد حتی اگر DR یا DA خوبی داشته باشید، نمی توانید رتبه خوبی کسب کنید. به عبارت دیگر متغیرهای دیگری هستند که مکمل آن هستند.
اهمیت طول متن در رتبه
طبق نتایج منتشر شده، بین طول محتوا و موقعیت صفحه در نتایج ارتباط مستقیمی وجود دارد. در مطالعات قبلی مشخص شده بود که صفحات وب قرار گرفته در جایگاه اول گوگل به طور متوسط 2500 کلمه دارند. در مطالعه انجام شده توسط ahrefs و backlinko محققین به این نتیجه رسیدند که میانگین 1477 کلمه است.
طول مطالب باید با عمق موضوع مورد بحث مرتبط باشد. بسیار مهم است که محتوای توسعه یافته درباره موضوعاتی که در مورد آنها بحث میکند کاملاً واضح و دقیق باشد. بنابراین، اگر میخواهید به یک موقعیت خوب برسید، نمیتوانید نادیده بگیرید که این یکی از تکنیک های سئو است که باید در استراتژی بازاریابی محتوا در نظر بگیرید.
✅فراموش نکنید که همیشه سایتهایی را که در اولین رتبه های گوگل ظاهر میشوند بررسی کنید تا محتوا را بهتر و عمیقتر از افرادی که در جایگاه اول قرار دارند توسعه دهید. در تکنیک آسمان خراش تاکید زیادی روی این مسئله داشته ایم.
طول URL یا آدرس صفحه
آن دسته از صفحاتی که آدرس های اینترنتی کوتاه تری دارند، رتبه بهتری دارند. این نکته جدید نیست و دلیل قرار دادن تک کلمات یا نهایتا دو کلمه در URL دقیقاً همین است. این تکنیکی است که از طولانی شدن آدرس ها جلوگیری می کند.
آدرس صفحه اصلی سایت که همان دامنه است و بعد از / کلمه ای قرار نمیگیرد، ولی دقت کنید که برای صفحات دیگر مخصوصا برگه های اصلی از یک یا نهایتا دو کلمه استفاده کنید. برای مقالاتی که در وبلاگ منتشر میکنید، چون موضوع بحث جزئی تر است میتوانید از تعداد لغات بیشتری در آدرس استفاده کنید، اما توجه داشته باشید که بی جهت طولانی نشود.
اهمیت بک لینک به عنوان یکی از تاثیرگذارترین فاکتورهای سئو 2023
ارتباط مستقیمی بین بک لینک های دریافت شده صفحات وب با رتبه آنها در گوگل وجود دارد.
محققین دریافتند که محتوایی که در جایگاه اول قرار دارد به طور متوسط 3.8 بک لینک بیشتر از محتوایی که در جایگاه 2 تا 10 قرار دارد کسب کرده. نکته جالبی که در این تحقیق به آن اشاره شده این است که حدود 94 درصد از صفحات 0 بک لینک دارند!
🔶صفر بک لینک؟! فوق العاده عجیب است!🔶
واقعا تعجب آور است! زیرا بک لینک ها در خیلی از کسب و کارها اصلی ترین فاکتور محسوب میشوند. صنایعی مثل پوشاک یا لوازم الکترونیکی، جز کسب وکارهایی هستند که در آنها بک لینک نه فقط یکی از معیارها، بلکه اصلی ترین عامل پیشی گرفتن از رقبا در نتایج گوگل است.
🔵بک لینک چیست؟
همانطور که در مقالات دیگر توضیح دادیم، بک لینک معادل رای مثبت یک سایت به محتوای سایت دیگر است.
به عبارت دیگر، اگر لینکی در مقاله A به مقاله B در سایت دیگری با دامنه متفاوت داده شود، به عنوان امتیاز دادن سایت A به سایت B در نظر گرفته می شود.
اگر می خواهید اهمیت و معنای آن را عمیق تر کنید، وارد لینک بک لینک چیست شوید!
علاوه بر موارد فوق، بین تعداد دامنه های بک لینک و رتبه ارتباط وجود دارد.
آنها دریافتند که صفحاتی که در موقعیت اول قرار دارند 3.2 برابر بیشتر از صفحاتی که در موقعیت های 2 تا 10 قرار دارند، دامنه ارجاع دهنده دارند.
به عبارت دیگر، داشتن هزاران «رای» از یک سایت مهم نیست، بلکه داشتن هزاران رأی از هزاران سایت اهمیت دارد!
🔵چرا باید بک لینک ها را در سایت خود قرار دهم؟
گوگل برای محتوای عالی ارزش قائل است. این یکی از حقایق اساسی سئو 2023 است. در تمامی متن هایی که در سایت خود منتشر می کنیم حتما باید لینک های خارجی (بک لینک) وجود داشته باشد تا اعتبار صفحه بالاتر برود و ارزشمندتر شود. نکته مهم این است که آنها را به محتوای رقبای قرار ندهیم، زیرا اگر این کار را انجام دهیم، به رقیب خود رای مثبت داده ایم.
اهمیت سرعت در تست page speed گوگل
داشتن میانگین سرعت بارگزاری کمتر از 3 ثانیه باید هدف هر برنامه نویسی باشد. این یکی از تکنیک های تعیین کننده سئو برای دستیابی به رتبه ارگانیک خوب است.
در مطالعات دیگر همیشه ذکر شده است که سرعت دانلود در تلفن های همراه اندازه گیری شده در تست Google Page Speed تعیین کننده است. در تمام تحقیقات ذکر شده است که حداکثر زمان نباید بیش از 3 ثانیه باشد. فاکتور پایین بودن زمان نمایش سایت تجربه کاربری بهتری ایجاد می کند.
به عبارت دیگر، سرعت بیشتر برابر است با تجربه کاربری بهتر که در تمام شرایط و دستگاه ها صادق است. اگر سرعت سایت پایین باشد، نرخ پرش یا خروج سریع کاربر از سایت بالا میرود و واضح است که گوگل چنین چیزی را نمی پسندد.
🔰🔰نتایج نشان میدهند که میانگین زمان بارگزاری صفحات وب در پوزیشن اول 1.65 ثانیه است!🔰🔰
از ماه می 2021 و به دنبال رونمایی از mobile-first نمیتوانید نسبت به سرعت سایت بی تفاوت باشید.
کیفیت محتوا: یکی از معیارهای اساسی سئو در 2023
حتی اگر بتوانید موارد 1-6 را نقض کنید، اما نباید نسبت به کیفیت محتوای سایت خود بی تفاوت باشید.
ما باید درک کنیم که کیفیت محتوا به این واقعیت اشاره دارد که اگر من موضوع خاصی را بررسی می کنم، این محتوا باید به طور گسترده موضوع مورد بحث را پوشش دهد.
برای درک این متغیر، یک کلمه کلیدی خاص را انتخاب کنید و محتوایی را که در جایگاه اول قرار دارد مرور کنید. اگر می خواهید در موقعیت اول ظاهر شوید، باید متنی بهتر از متنی که در حال حاضر در رتبه 1 ظاهر می شود ایجاد کنید. شک نکنید که این یکی از مهم ترین تکنیک های سئو در هنگام تلاش برای دستیابی به کسب بهترین رتبه در نتایج است.
سعی ما این است که همیشه جدیدترین مقالات و اطلاعات را اختیار مخاطبان خود قرار دهیم.
همچنین در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر و تحلیل سایت خود میتوانید با متخصصین ما کاملا رایگان و بدون واسطه صحبت کنید: ⚠️جهت مشاوره سئو کلیک کنید!
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.