تعیین رتبه سایت در گوگل + 13 روش ارتقا رتبه
تعیین رتبه سایت در گوگل یکی از اقدامات وبمسترها و ارتقا رتبه به صفحه 1 و درنهایت رنکینگ اول نتایج به ازای آی پی ایران هدف مدیران سایتهاست. در این مقاله، ابتدا ضمن معرفی ابزارهای بررسی جایگاه سایت، برخی از روشهای ارتقا رتبه و وضعیت در سرچ گوگل را توضیح میدهیم.
به طور کلی، هرچه رتبه گوگل بالاتر باشد، وب سایت بازدید بیشتری از موتور جستجو دریافت میکند. چون کاربران وقتی به دنبال جیزی در اینترنت باشند، از بالای لیست نتایج کلیک را شروع میکنند و طبیعتا هر سایتی بالاتر باشد، تعداد کاربر بیشتری از آن بازدید میکنند.
بررسی رتبه سایت در گوگل برای سئو سایت بسیار مهم است. مشاهده جایگاه و تجزیه تحلیل تغییرات در رتبه بندی به شما امکان می دهد در مورد کارایی بک لینک های ساخته شده و کلمات کلیدی انتخاب شده؛ اقداماتی که برای سئو و تولید محتوا انجام داده اید، نتیجه گیری کنید. کسب رتبه در صفحه اول گوگل نشان می دهد که عبارات به خوبی انتخاب شده اند و روند سئو در مسیر درستی پیش می رود. اما جایگاه های ضعیف و رتبه پایین در رتبه بندی SERP به وضوح نشان می دهد که وب سایت شما به بهینه سازی های بهتری نیاز دارد.
ابزارهای بررسی رتبه سایت در گوگل
هر متخصص سئو باید بداند که سایت هایش به ازای هر کلمه چه رتبه ای در گوگل دارند. همچنین باید رتبه بندی رقبا را پیگیری کنند. می توانید این کار را به صورت دستی با تایپ پرس و جو در گوگل و موتورهای جستجوی دیگر انجام دهید، که این کار زمانبر است و می تواند نادرست باشد. خوشبختانه، ابزارهای بسیار جذابی وجود دارند که این کار را به صورت خودکار انجام می دهند. اینکه متوجه شویم به ازای هر کلمه کلیدی(نام محصول، خدمات، دسته بندی ها، عنوان مقالات) در چه رتبه ای قرار داریم، بخشی از تلاش های سئوسایت است. برای بررسی رتبه سایت در گوگل، ابزارهای مختلفی وجود دارد.
ابزارهایی که داده های مربوطه را ارائه می دهد و به وضوح نشان می دهد که وب سایت شما در یک روز خاص در گذشته برای یک کلمه کلیدی خاص چه رتبه ای داشته است. در زیر می توانید لیستی از ابزارهای آنلاین ویژه را مشاهده نمایید که بسیاری از آنها رایگان هستند و برخی دیگر با دریافت حق عضویت ماهیانه، خدمات تحلیلی را ارائه میدهند.
کنسول جستجوی گوگل (گوگل سرچ کنسول)
برای بررسی موقعیت و رتبه سایت در گوگل با استفاده از کنسول جستجوی گوگل، وارد محیط کاربری شده و روی تب Performance در سمت چپ کلیک کنید. سپس، محدوده زمانی موردنظر خود را انتخاب کنید و نموداری را مشاهده خواهید کرد که تعداد کل کلیکها، تعداد نمایش(ایمپرشن)، میانگین CTR و موقعیت سایت را در دوره انتخابی نشان میدهد:
نحوه بررسی رتبه وب سایت در گوگل با سرچ کنسول
جدا از آن، شما همچنین می توانید کلمات کلیدی که وب سایت شما برای آنها نمایش داده می شود را بررسی کنید و استراتژی مناسبی را طراحی کنید که به شما امکان می دهد از پتانسیل آنها به طور کامل بهره مند شوید.
آیا می خواهید یاد بگیرید که چگونه حساب کنسول جستجوی گوگل را راه اندازی کنید مطلب آموزش کار با گوگل سرچ کنسول (کنسول جستجوی گوگل) را مطالعه نمایید
بررسی رتبه سایت در گوگل با SEMrush
برای ورود به این سایت و استفاده از آن باید از vpn استفاده کنید، زیرا آی پی ایران را بلاک کرده است. این بخش از وب سایت semrush که از طریق لینک position tracking در دسترس است به شما کمک میکند، رتبه سایت در گوگل را متوجه شوید.
SEMrush یک ابزار پولی بسیار مفید و محبوب است که می تواند به شما کمک کند تا بینش ارزشمندی در مورد فرآیند سئو به دست آورید. با استفاده از آن، می توانید رقبای اصلی خود را کشف کنید، از کلمات کلیدی یا محتوای آنها الهام بگیرید و به سرعت زمینه های بهبود را تعیین کنید.
برای بررسی رتبه سایت در گوگل، در SEMrush، روی برگه تحقیقات ارگانیک در سمت چپ کلیک کنید. سپس URL خود را در نوار جستجو وارد کنید:
جایگاه گوگل را در semrush بررسی کنید:
تب Positions را انتخاب کرده و لیستی از کلمات کلیدی (و موقعیتها) ارگانیک را مشاهده خواهید کرد که وب سایت شما برای آنها در نتایج نمایش داده میشود.
همانطور که می بینید، جدا از آن، می توانید زیر دامنه ها، صفحات و رقبا را نیز تجزیه و تحلیل کنید.
thehoth.com ابزار رایگان تعیین رتبه سایت در گوگل
اگر میخواهید امکانات semrush را بصورت رایگان ولی کماکان نیازمند به vpn در اختیار داشته باشید به لینک search engine rankings مراجعه کنید.
ابزار رایگان جستجوگر رتبه گوگل که توسط SEMrush پشتیبانی میشود، به شما کمک میکند کلیدواژههای مهم ترافیکی خود را پیدا کنید.
بررسی رتبه سایت در گوگل با این ابزار رایگان است و به شما کمک کند تا رتبه سئوی وب سایت خود را تعیین کنید و کلمات کلیدی پربازدید را که شما را به بالای نتایج SERP گوگل برده است، بیابید.
فاکتورهای زیادی وجود دارد که الگوریتم گوگل هنگام رتبه بندی سایت شما در نظر می گیرد. اما، یک چیزی که می توانیم تضمین کنیم این است که استفاده از کلمات کلیدی پربازدید در محتوای صفحه یکی از عوامل افزایش بازدید سایت است.
تنها کاری که باید انجام دهید این است آدرس سایت های پربازدید رقیب(سایت هایی که رتبه های خوبی در گوگل دارند) را در این ابزار وارد کنید، تا کلمات کلیدی که این وبسایت ها به ازای آنها رتبه خوبی در نتایج را دارند پیدا نمایید و میتوانید از این کلمات در محتوای صفحات سایت خودتان استفاده کنید. گزارشی که این ابزار به شما میدهد، شامل صدها کلمه کلیدی خواهد بود. رتبه بندی کلمات کلیدی، حجم جستجو، میزان ترافیکی که به سایت می آورد و اینکه آیا کلمه کلیدی روند صعودی یا نزولی دارد را شناسایی می کند.
میتوانید فهرست را بهعنوان CSV یا PDF برای اعمال تغییرات و ذخیره سازی، خروجی بگیرید. یا آن را به عنوان بخشی از گزارش اضافه کنید.
یکی از مزایای مهم این وبسایت، کمک به دریافت بک لینک از طریق پست مهمان است. تا از طریق پست مهمان به سایت خود بک لینک اضافه کنید. بک لینک از سایت های معتبر رتبه شما را افزایش می دهد. درواقع این یکی از بهترین راه ها برای کسب رتبه بالاتر است.
ابزار تعیین رتبه ahrefs
Ahrefs ابزار محبوب دیگری است که می تواند به شما کمک کند موقعیت وب سایت خود را در گوگل بررسی کنید. این بسیار شهودی است و به شما امکان می دهد تعدادی از عناصر مانند بک لینک های خود، لینک های خروجی، جستجوی پولی و موارد دیگر را تأیید کنید. برای استفاده از آن، روی تب کلمات کلیدی ارگانیک در سمت چپ کلیک کنید. سپس URL خود را در نوار جستجو در بالای صفحه وارد کنید.
نحوه بررسی رتبه سایت در گوگل با ahrefs:
لیستی از موقعیت های کلمات کلیدی ارگانیک که وب سایت شما برای آنها نمایش داده می شود همراه با حجم، دشواری، CPC و ترافیک آنها را مشاهده خواهید کرد.
علاوه بر این، پس از کلیک بر روی یک کلمه کلیدی خاص، ابزار اصطلاحات و ایدههای سوالی را به شما نشان میدهد که میتوانید در هنگام طراحی استراتژی محتوای خود از این عبارات استفاده کنید.
در Ahrefs، عملکرد بررسی رتبه کلمات کلیدی در 3 ابزار اصلی شده:
کاوشگر سایت: کلمات کلیدی را که وب سایت یا صفحه وب مورد نظر برای آنها در گوگل رتبه کسب کرده، نمایش میدهد.
ردیاب رتبه: تغییرات رتبه سایت تا 10000 کلمه کلیدی را در طول زمان پیگیری می کند.
کاوشگر کلمات کلیدی: اطلاعات مفیدی را در مورد صفحات با رتبه برتر برای هر کلمه کلیدی را نشان می دهد.
هر کلمه کلیدی که وب سایت یا صفحه وب مورد نظرتان به ازای آن در بین 100 رتبه برتر به ازای آی پی 155 کشور قرار دارد، مشاهده کنید.
بررسی از طریق وب سایت SERPWatcher.com
SERPWatcher که با نام mangools هم شناخته میشود، دیگر از ابزارهای فوق العاده برای تشخیص رتبه سایت در گوگل است. اگرچه پولی است، اما می توانید از یک دوره رایگان بهره مند شوید. در پنل کاربری این سایت میتوانید با انتخاب ابزار سئو از منوی بالای صفحه و رفتن به SERP Checker، موقعیتهای خود را در گوگل بررسی کنید:
جدا از آن، این ابزار به شما امکان تجزیه و تحلیل بک لینک ها و کلمات کلیدی را می دهد. 10 روز بصورت رایگان و آزمایشی میتوانید از بخشی از خدمات آن استفاده کنید، اما برای ادامه باید یکی از پکیجها را خریداری نمایید.
مشاهده رتبه سایت در گوگل با رنک واچ
RankWatch.com یک ابزار ایده آل برای هر فردی است که نمی خواهد پول اضافی خرج کند اما باید پارامترهای اساسی وب سایت را بررسی کند.
برای دسترسی به داده های مورد نیاز، Resources & Free tools را از منو انتخاب کنید. همانطور که می بینید، این وبسایت ابزارهای با کیفیت زیادی را ارائه می دهد که به شما امکان می دهد دانش سئو خود را گسترش دهید.
در این سایت، URL وب سایت خود را درج کنید و روی تجزیه و تحلیل کلیک کنید.
یک گزارش مفید (که می تواند به صورت PDF نیز دانلود شود) با تمرکز بر عناصر سئو مشاهده خواهید کرد.
همچنین بازدیدکنندگان، نرخ پرش، رتبه جهانی و کشوری و همچنین تخمینگر ترافیک را خواهید دید که اطلاعات کلیدی در سئو محسوب میشوند.
RankWatch یک پلتفرم بازاریابی اینترنتی مبتنی بر ابر است که دارای هوش مصنوعی مخصوص به خود است. این ابزار به صاحبان وبسایتها و آژانسهای سئو کمک میکند تا با ردیابی فاکتورهایی مانند رتبهبندی، بک لینکها، تجزیه و تحلیل رقبا و غیره و تجزیه و تحلیل و ارائه دادههای هوشمند، نقاط کلیدی را که در آن وبسایت در حال از دست دادن ترافیک است و نقاط قوتی که میتواند ترافیک کسب کند، مشخص کنند که به نوبه خود باعث افزایش درآمد می شود. اگرچه ابزارهای متعددی در این زمینه در حال طراحی و ارائه هستند، اما به جرات میتوان گفت کهrankwatch یکی از کاملترین ابزارهای تشخیص رتبه سایت در گوگل است که پایگاه مشتریان این وبسایت از بیش از 29000 کاربر فراتر رفته و به سرعت در حال رشد است.
SearchMetrics یکی دیگر از ابزارهای بررسی وضعیت سایت
اگرچه این ابزار پولی است، اما چند عملکرد ساده و البته کاربردی بررسی وضعیت سایت را بصورت رایگان ارائه می دهد.
برای دسترسی به آنها، به سایت SearchMetrics بروید و URL خود را وارد کنید تا تجزیه و تحلیل شروع شود. رتبه ارگانیک سایت در نتایج و رتبه PPC، کلمات کلیدی و رقبای ارگانیک برتر خود و همچنین صفحات لینک داده شده را خواهید دید.
Searchmetrics یک ارائه دهنده جهانی داده های جستجو، نرم افزار و مشاوره است. پیشنهادات این وبسایت دادههای جستجو را به بینشهای تجاری منحصربهفردی تبدیل میکند که باعث رشد مداوم رتبه سایت در گوگل میشود.
Searchmetrics که در سال 2005 راه اندازی شد، مجموعه ای از 1000 مشتری و 100000 کاربر را بدست آورده است. بیش از 200 عضو تیم به پایگاه مشتریان بین المللی خدمات می دهند. در سرتاسر جهان، هزاران کسبوکار درآمد خود را با این ابزار تخصصی و مجموعه جامع راهحلهای آن افزایش میدهند.
ارتقا رتبه سایت در سرچ نتایج گوگل
درصد زیادی از کسب و کارها ، مشتریان خود را از موتور جستجوی گوگل بدست می آورند و همین امر اهمیت ارتقا رتبه سایت در نتایج جستجو را افزایش داده است. روش های زیادی برای افزایش رتبه و بالا بردن یک سایت در گوگل مطرح شده که هرکدام در یک دوره زمانی مفید بوده اند. اما در چند سال اخیر با تغییر رویکرد گوگل در رتبه بندی سایت ها ، برخی از روشهای قدیمی نه تنها به ارتقا رتبه سایت در نتایج جستجو کمک نمی کنند ، بلکه موجب افت رتبه نیز می شوند. از این رو شناخت و اجرای متدهای نوین و یا سپردن فرآیند بهینه سازی به یک شرکت معتبر راهکارهای منطقی به نظر می رسد.
عوامل زیادی وجود دارد که می تواند بر رتبه سایت در گوگل تأثیر بگذارد. دلیل ممکن است در خود دامنه، انتخاب کلمات کلیدی، فعالیت رقابتی یا محتوا(یا کمبود آن) در سایت شما باشد. نظارت بر موقعیت وبسایت در گوگل به شما امکان می دهد ارزیابی کنید که آیا فعالیت های شما به خوبی انجام می شود یا نه! این یک نقطه شروع عالی برای تجدید نظر و بهبود استراتژی سئو است. با این حال، به یاد داشته باشید که الگوریتم های گوگل دائما در حال تغییر هستند و موقعیت شما در SERP ها هرگز دائمی نخواهد بود، به همین دلیل است که باید نظارت را به عنوان یک فرآیند دائمی و نه یک اقدام یکباره ببینید. فرآیند سئو چه مدت طول می کشد؟ را بدانید.
چرا ارتقا رتبه سایت در گوگل اهمیت دارد؟
طبق آمار منتشر شده ، موتورهای جستجو نقش زیادی در جذب مشتریان برای کسب و کارهای اینترنتی دارند و در این میان ، گوگل به عنوان محبوبترین موتور جستجو ، بیش از 60درصد جستجوی کاربران اینترنت در دنیا را به خود اختصاص داده است که این میزان در ایران به مراتب بیشتر است و اهمیت گوگل را نشان می دهد. در این شرایط بالا بردن رتبه یک وب سایت در گوگل می تواند تضمین خوبی برای جذب مشتری و کسب درآمد بیشتر باشد. ارتقا رتبه سایت در گوگل، در نهایت با هدف رسیدن سایت به صفحه اول گوگل انجام می شود زیرا بیش از 90 درصد کاربران پس از جستجوی یک عبارت، محصول یا خدماتی که مدنظر آنهاست ، به بررسی صفحه اول بسنده می کنند.
به یاد داشته باشید که سئو یک فرآیند مرحله به مرحله است، که در گام اول ارتقای رتبه و سپس رساندن سایت به صفحه اول و در نهایت تلاش برای قرار گرفتن در 3 لینک اول گوگل را دنبال می کند.
روش های ارتقا رتبه سایت در گوگل تا رنکینگ اول
برای بدست آوردن جایگاه در صفحه اول و حتی ارتقا به رنکینگ 1 باید اقداماتی را انجام دهید. برای این هدف ثبت بک لینک، افزایش چگالی کلمه کلیدی ، استفاده از متن و لینک مخفی در صفحه ، روش هایی بودند که در گذشته بسیار مورد استفاده قرار می گرفت، اما امروزه این موارد نه تنها به ارتقا رتبه سایت در نتایج جستجو کمکی نمی کنند ، بلکه کاملا منسوخ و با تاثیر منفی هستند. گوگل در مقالاتی که ارائه می دهد ، بر 13 روش همواره تاکید داشته و از وبمسترها خواسته جهت ارتقای رتبه سایت ، حتما این موارد را رعایت کنند.
زمانی شما رتبه سایت در گوگل بالاتری کسب می کنید، که نسبت به رقبا سئو بهتری انجام دهید ، فعالیت بیشتری در تولید محتوا داشته باشید ، اطلاعات سایت را برای قرار گرفتن در جستجوی محلی به درستی ثبت کنید و سرعت سایت را افزایش دهید!
انتشار مطالب مرتبط
در هر زمینه ای که فعالیت می کنید، انتشار مطالب هم راستا با کسب و کارتان می تواند موجب قرار گرفتن سایت در نتایج براساس عبارات کلیدی مختلفی باشد. مطالب مرتبط با خدمات ، محصولات و برند شما نه فقط برای ارتقا رتبه در نتایج جستجو موثر است بلکه در افزایش شناخت مخاطبان نسبت به وب سایت و کسب و کار شما نیز نقش دارد. همچنین باعث می شود کاربران مدت زمان بیشتری را در سایت شما سپری کنند و از صفحات بیشتری بازدید کنند که تمام این موارد در بلند مدت باعث بالا رفتن سایت در گوگل خواهد شد.
حتما عبارات کلیدی مرتبط با صنعتی که در آن فعالیت می کنید و قصد ارتقا رتبه سایت را برای آن کلمه در گوگل دارید ، را بیابید و در رابطه با هرکدام مقالات و مطالب جدید تولید نمایید. در این مسیر می توانید از خدمات تولید محتوا که شرکت های سئو ارائه می دهند استفاده کنید.
بروزرسانی منظم محتوا
گوگل و کلا موتورهای جستجو ، به مطالب جدید و به روز علاقه بیشتری دارند. بسیاری از مطالبی که منتشر می کنید ، به مرور زمان افت رتبه را تجربه می کنند. داده های آماری ، اطلاعات و قیمت محصولات ، تعرفه خدمات و بسیاری از اطلاعات نیاز به بروزرسانی دارند. کاربران در فضای مجازی تشنه اطلاعات جدید هستند و به مطالب قدیمی اهمیتی نمی دهند.
با بروزرسانی منظم محتوا شما می توانید مطلب قدیمی خود را زنده کنید و آنها را به رتبه های مطلوب در گوگل بازگردانید. از آنجا که عمر دامنه یا صفحه یکی از فاکتورهای موثر در سئو است ، این کار یکی از بهترین روش های ارتقا سایت در نتایج جستجوی گوگل است که ارزش یک صفحه قدیمی و معتبر را چند برابر می کند.
درج داده های متا ( metadata)
متادیتا یا داده های متا، اطلاعات و تگ هایی هستند که محتوای سایت را برای موتور جستجو شفاف سازی می کنند و تاثیر زیادی برای تعیین رتبه سایت در گوگل دارند. متای کلمات کلیدی، متای توضیحات، عنوان صفحه، تگ های h1 تا h6، تگ alt تصاویر، مهم ترین داده های متا در صفحه هستند که حتما باید آنها را درج کنید. Metadata تصویر روشنی از موضوع و ماهیت یک صفحه وب به گوگل می دهد و می تواند به راحتی در افت یا ارتقا رتبه سایت در نتایج موتورهای جستجو نقش حیاتی داشته باشد.
در صفحات سایت خود، کلید های ctrl+u را فشار دهید و سورس کد صفحه را مشاهده نمایید. در کدها به دنبال عبارات meta description ،meta keywords ، h1 ، title بگردید. چک کنید که آنها را مرتبط با موضوع صفحه ثبت کرده باشید در غیر این صورت حتما آنها را اصلاح نمایید.
انتخاب هاست مناسب و پرسرعت
یکی از فاکتورهای مهم ارتقا رتبه سایت در نتایج جستجو، مقایسه سرعت سایت های رقیب توسط گوگل می باشد. هر وب سایتی که در مدت زمان کمتری بارگزاری و برای کاربران قابل مشاهده شود، در رتبه بهتری قرار خواهد گرفت. در مقاله روش های افزایش سرعت سایت، اقداماتی مثل کاهش حجم تصاویر ، بهینه سازی کد ها را توضیح داده ایم. اما مهم ترین عامل در سرعت وب سایت ، انتخاب هاست از سرورهای پرسرعت است. اگر مخاطبان شما از ایران هستند ، حتما سرورهای ایرانی به علت نزدیکی به کاربر هدف ، انتخاب کنید. همچنین از شرکت های هاستینگ قدیمی و باسابقه خدمات بگیرید و مناسب ترین سرویس را از نظر حجم و ترافیک ماهانه انتخاب نمایید.
ارتقا رتبه سایت در نتایج جستجوی محلی
گوگل به منظور ارتقای کسب و کارهای کوچک و نوپا، و همچنین بهبود دسترسی کاربران به خدمات و محصولات، جستجوی محلی خود را تقویت کرده است. به گونه ای که هر کاربری که از منطقه محل سکونت خود، عبارتی را جستجو می کند، ابتدا نزدیک ترین شرکت ها و وبسایت ها را از نظر موقعیت مکانی نمایش می دهد. برای اینکه سایت خود را در رتبه های جستجوی محلی ببینید، حتما اطلاعات دقیق محل فعالیت، شماره تماس و موضوع وب سایت را در گوگل مپ ثبت نمایید.
بخش بندی محتوا با استفاده از هدینگ ها
یکی از تکنیک هایی که می تواند موجب بازدید بیشتر صفحات و مقالات شود، بخش بندی محتوا با استفاده از هدینگ می باشد. هدینگ ها راهی دیگر برای کمک به بهبود تجربه کاربری در وب سایت شما هستند. زیرا مطالب را بخش بندی می کنند و مطالعه مطلب را آسان تر می کنند. به علاوه، محتوای صفحه را برای کاربر جذاب تر خواهند کرد. اگر شما مطالبی که منتشر می کنید را با یک هدینگ ارائه می دهید، مطالعه متن طولانی برای کاربر خسته کننده خواهد بود در نتیجه رغبت و حوصله کمتری برای بررسی صفحه خواهد داشت که موجب کاهش زمان حضور کاربر در سایت می شود. اگر از وردپرس استفاده می کنید، می توانید به راحتی تگ های هدینگ h1 تا h6 را در صفحه قرار دهید
بررسی و حذف لینک های شکسته
نه خزنده گوگل و نه کاربران، به لینک های شکسته علاقه ای ندارند. سعی کنید تمامی لینکهای داخلی سایت خود را هرچند وقت یکبار بررسی کنید تا در صورت تغییر آدرس یا از بین رفتن صفحه هدف، مانع از ایجاد لینک شکسته در صفحه شوید. لینکهای شکسته یا ناقص پس از مدتی رتبه صفحه در نتایج جستجو را کاهش می دهند.
بهبود رتبه سایت در گوگل با عناوین و توضیحات ارزشمند
عناوین و توضیحاتی که ارزش کلیک کردن دارند را به کار ببرید. اولا برای ارتقا رتبه سایت در گوگل، باید عناوین کاملا منحصر به فرد و جذابی استفاده کنید، چون اولین فاکتوری که کاربر قبل از ورود به سایت مشاهده می کند، عنوان و تگ توضیحات صفحه است. ثانیا، در عنوان یا متاتگ توضیحات کلمات و عباراتی که برای کاربر ارزشمند هستند و او را به کلیک روی لینک سایت شما ترغیب می کنند بهره ببرید.
ایجاد URL واضح و کوتاه
اگر می خواهید به سرعت در نتایج گوگل ارتقا رتبه پیدا کنید، چند نکته ضروری را در آدرس یا url صفحات رعایت کنید. url باید شامل کلمه کلیدی صفحه مربوطه باشد. آدرس صفحات را حتما کوتاه، واضح و سئوبیس انتخاب کنید. تا هم در نتایج جستجو و هم در زمان به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی کاربرپسند باشد. نحوه بهینه سازی url سایت را مطالعه نمایید.
طراحی اپلیکیشن موبایل
علاوه بر بهینه سازی نسخه موبایل سایت، بد نیست به طراحی اپلیکیشن هم فکر کنید. اپلیکیشن ها برای کاربران موبایل جذابیت زیادی دارند و برای وب سایت هایی که محصولات یا کالاهایی را به فروش می رسانند می تواند موجب افزایش بازدید و رتبه سایت شود. همچنین گوگل در بخشی از نتایج به معرفی اپلیکیشن هایی که در زمینه عبارت جستجو شده باشند، می پردازد.
حذف کدهای اضافه از قالب
حذف کدهای اضافه و بی کاربرد، نه تنها موجب سبک شدن سایت می شود، بلکه سرعت و عملکرد سایت را نیز ارتقا می دهد. این نکته، به ویژه برای افرادی که از قالب های وردپرس استفاده می کنند، اهمیت دارد. زیرا معمولا قالب های وردپرس برای اینکه بیشترین کارایی را داشته باشند، مملو از ماژول و افزونه هستند که احتمالا تمام آنها به درد شما نمی خورد. پس با بهینه سازی ، فشرده سازی و حذف کدهای اضافی می توانید به بهبود رتبه سایت خود امیدوار باشید.
افزایش رتبه با لینک سازی متنوع
انواع مختلفی از روش های لینک سازی وجود دارد که می توانید از آن استفاده کنید، از جمله لینکهای وبلاگ، لینکهای صفحه اصلی، بک لینک از شبکه های اجتماعی، لینکهای آموزشی و غیره.
اگر می خواهید رتبه سایت را در نتایج گوگل ارتقا دهید، نمی توانید فقط روی یک روش لینک سازی تمرکز کنید. در عوض باید روش های متنوع و مختلفی را به کار بگیرید. تنوع لینک ها باید زیاد باشد و نوع لینکی که دریافت می کنید نیز می تواند فالو ، نوفالو، مستقیم، غیر مستقیم، لینک از تصاویر و بسیاری از حالت های دیگر باشد.
حتما جهت مطالعه به شما پیشنهاد می شود: بهترین روش های ساخت بک لینک باکیفیت
اینستاگرام را فراموش نکنید
در حال حاضر اینستاگرام یکی از شبکه های اجتماعی محبوب در میان کاربران ایرانی است. اگرچه نمی توان تاثیر مستقیم شبکه های اجتماعی بر سئو را تایید کرد، اما طبیعتا هرچقدر بازدید بیشتری کسب کنید، اعتبار صفحه و سایت شما افزایش می یابد و این مسئله منجر به ارتقا رتبه سایت خواهد شد زیرا گوگل همواره در تلاش است پربازدیدترین و محبوبترین صفحات را در نتایج به کاربران نمایش دهد.
نحوه بالا نگه داشتن رتبه سایت در گوگل پس از افزایش
سئو یک رقابت است. رتبه بندی گوگل نیز بر مبنای مقایسه صفحات و وب سایت های گوناگون انجام می شود. هر وبسایتی که کیفیت و ارزش بیشتری داشته باشد، از دید گوگل مستحق جایگاه بالاتری است. زمانی که با اقدامات بالا خود را به صفحه اول و رتبه های برتر در نتایج رساندید، کار به هیچ وجه تمام نشده. حفظ رتبه بسیار سخت تر و مهم تر از افزایش رتبه در گوگل است. باید بدانید که رقبای شما بیکار نخواهند نشست و با سئو، تولید محتوا و لینک سازی به فعالیت خود ادامه می دهند.
در این شرایط برای بالا نگه داشتن سایت در نتایج باید سئو را به نحو دقیق تر و بهتر از قبل انجام دهید. انتشار رپورتاژ، تولید محتوای تصویری و ویدئویی در شبکه های اجتماعی دریافت بک لینک های طبیعی قدرتمند، بررسی و آنالیز وضعیت سایت، استمرار در تولید محتوا و مقالات ، راهکارهای خوبی جهت حفظ رتبه و بالا نگه داشتن سایت در نتایج گوگل هستند.
وب سایت های زیادی دیده ایم که پس از چند ماه فعالیت و انجام سئو، افزایش رتبه سایت در گوگل داشته اند، اما در مدت زمان کوتاهی پس از کم کردن فعالیت خود و بی توجهی به سئو، جایگاه خود را از دست داده اند.
یکی دیگر از مواردی که در بالا نگه داشتن سایت در گوگل باید توجه کرد دقت به بروزرسانی های گوگل و ارائه الگوریتم های جدید است. معمولا هرچندوقت یکبار گوگل یک الگوریتم جدید که تاثیر زیادی در رتبه بندی دارد را ارائه یا بروزرسانی می نماید و اگر سایتی استانداردهای لازم را نداشته باشد طبیعتا با افت رتبه مواجه می شود.
مطالب مرتبط با رتبه سایت در گوگل:
الان من به عنوان یک نفر که شروع به ساخت سایت نموده یک مقاله تو سایت خودم نوین تراشه دادم این مقاله صفحه دوم گوگل این بعد چند وقت پیشرفت می کنه یا نه