16+9 روش افزایش بازدید سایت از گوگل و خارج از آن

یک صفحه وب به خودی خود نمیتواند حجم خوبی از بازدیدها را جذب کند مگر اینکه استراتژی های متمرکز بر افزایش بازدید سایت را انجام دهیم. اگر اقدامی برای معرفی، تبلیغ، سئو و افزایش ترافیک آن انجام ندهیم، حتی داشتن زیباترین وب سایت دنیا هم هیچ فایده های برای کسب و کار شما ندارد.

در این مقاله تکنیکها و روش ها را به دو گروه عمده تقسیم کرده ایم. دسته اول روش هایی هستند که ترافیک سایت از طریق موتورهای جستجو را به همراه دارند و چون در ایران گوگل اصلی ترین و شاید تنهاترین موتورجستجوی مورد استفاده کاربران است، روی گوگل تمرکز داریم. دسته دوم هم روش هایی برای افزایش بازدید خارج از کانال موتور جستجوی گوگل و از طریق پلتفرم های دیگر را شامل میشود.

25 در مجموع ترفند (16+9) برای افزایش بازدید سایت را به شما توضیح میدهیم که اجرای بسیاری از آنها به سادگی قابل انجام است. ضمن اینکه میتوانید از خدمات مشاوره سئو سئوبهینه استفاده کنید و با یک تماس با مشاورین ما ایرادات سایت خود را متوجه شوید.

16 روش افزایش بازدید سایت از گوگل

اگر بطور کلی بخواهیم روش های افزایش بازدید گوگل و ورود کاربران به سایت را بیان کنیم، می توانیم به سئو سایت و تبلیغات موتورهای جستجو اشاره کنیم. اما خود سئو چندین زیرشاخه را شامل می شود که برخی تاثیر بیشتری بر ترافیک سایت دارند.

برخی از اقدامات سئو به منظور بهبود سرعت سایت، برخی دیگر جهت جذب کاربران از طریق وب سایت های دیگر و مجموعه ای از اقدامات برای بهبود رتبه سایت انجام می شوند.

مهم ترین نکته در افزایش ورودی سایت در گوگل، تمرکز بر روش هایی است که کاربر را متقاعد به کلیک بر لینک سایت شما از میان تعداد زیاد رقبا در گوگل نماید. طبق تجارب ما ، اقدامات زیر تاثیر بیشتری در این زمینه دارند که با اجرای این روشها که اکثرا رایگان هستند ، می توانید ورودی سایت از طریق موتورهای جستجو را افزایش دهید.

روش های افزایش بازدید سایت از گوگل

اینها روشهایی هستند که افزایش بازدید را در google search console نشان میدهند. یعنی میتوانید برای بررسی نتایج این روشها از طریق سرچ کنسول گوگل، در قسمت search performance  تغییرات را مشاهده کنید.

تولید محتوا و وبلاگ فعال

وقتی به داده ها نگاه می کنید، درک مزایای تولید محتوا آسان است. به عنوان مثال، صفحات سایتهایی که وبلاگ دارند 55 درصد بیشتر از آنهایی که وبلاگ ندارند بازدیدکننده دارند. شما باید یک وبلاگ فعال برای سایت خود ایجاد کنید. پست هایی که در وبلاگ منتشر میشود در راستای محتوای صفحات اصلی و مرتبط با حوزه فعالیت سایت است.

گوگل همواره تلاش میکند بهترین و مرتبط ترین محتوا، متناسب با جستجوهای کاربران را به آنها نمایش دهد. هدف افزایش بازدید تنها یکی از دلایل اصلی تولید محتوا است. با محتوایی که در وب سایت خود ارائه میدهید به کاربران، اعتبار و تخصص خود را نشان میدهید و این مسئله تاثیر بسیار مثبتی روی دید کاربر نسبت به کسب و کار شما دارد.

به کمک تولید و انتشار محتوای خوب مزایای زیر را بدست می آورید:

رتبه بندی سایت در موتور جستجو را بهبود بخشید. با محتوای خوب و استراتژی پشت آن، می توانید در صفحه اول گوگل باشید. که باعث جذب ترافیک بیشتر به وب سایت می شود.

به رسمیت شناخته شدن برند و بهبود تصویر آن، که این باعث می شود که از رقبای خود متمایز شوید.

مشتریان خود را وفادار کنید و تعهد مخاطبان خود را افزایش دهید.

مشتریان بالقوه را به وب سایت، وبلاگ یا شبکه های اجتماعی خود جذب کنید. با دنبال کردن یک استراتژی محتوای خوب از طریق قیف بازاریابی، می توانید آنها را نیز به مشتری تبدیل کنید.

مشترکین بیشتری دریافت کنید. این کمک می کند تا پایگاه داده خود را داشته باشید و وابستگی به داده های شخص ثالث را کاهش دهید.

به مشتریان خود آموزش دهید، اطلاع دهید یا آنها را سرگرم کنید. همه چیز به هدف تولید محتوای شما و نیازهای مخاطبان بستگی دارد. هدف هرچه که باشد، محتوایی که خوب طراحی شده باعث ایجاد بازدید مکرر برای سایت می شود.

همه این موارد منجر به تحقق هدف نهایی می شود که فروش بیشتر یا کسب درآمد است. با این حال، این هدف در کوتاه مدت بدست نمی آید و باید برنامه ریزی دقیقی داشته باشید.

ترکیب انواع محتوا

محتوا فقط متن نیست. تصاویر، ویدئو، فایل صوتی و اینفوگرافیک ها جایگاه ویژه ای در تولید محتوا دارند.

برای جلب توجه گوگل و کاربران، استفاده همزمان و ترکیب چند نوع محتوا تکنیک هوشمندانه ای است. هرآنچه که بتواند مفهوم یا هدفی را به کاربر منتقل نماید برای یک سایت مفید است. یعنی شما در صفحات سایت، ترکیبی از متن، تصویر، ویدئو یا صوت را درج کنید. یکی از فرمول های جادویی در بازاریابی محتوا نیز همین است. تنوع محتوا در کنار طول و قالب آن می تواند جذابیت بیشتری برای کاربران داشته باشد. همچنین شانس حضور در نتایج به ازای جستجوهای مختلف و انواع محتوا را بیشتر خواهد کرد.

طبق تحقیقات انجام شده، صفحاتی که حداقل یک ویدئو در محتوای خود دارند، در حدود 50 درصد از وبسایت های دیگر نرخ کلیک بیشتری دارند. از طرفی چون گوگل، برای ویدئو، تصاویر، pdf و word و سایر فرمتها، بخش های مجزا و ویژه ای را در نظر گرفته، پس تنوع محتوا می تواند یک صفحه را در چندین کتگوری بگنجاند و تعداد دفعات مشاهده آن در نتایج را افزایش دهد.

اینفوگرافیک

اینفوگرافیک ها عناصری هستند که محتوای هر نوع وبلاگ را بسیار غنی می کنند و باعث میشود افزایش زمان حضور کاربر، احتمال به اشتراک گذاری محتوا افزایش یابد و علاوه بر این، امکان جدیدی برای دریافت لینک های ورودی به وب سایت است.

انتخاب عنوان مناسب و جذاب

عنوان صفحه از متاتگ هایی است که در نتایج جستجو به عنوان یکی از نمادهای سایت نمایش داده می شود. در سئو تاکید زیادی بر منحصر به فرد بودن تگ عنوان و استفاده از کلمه کلیدی اصلی به همراه برخی از کلمات توصیفی مثل خوب ، زیبا، ارزان و … شده است. در تگ عنوان چیست و چگونه آن را بهینه کنیم؟اتوضیح داده ایم که متاتگ عنوان باید نهایتا در 70 کاراکتر خلاصه شود و در عین کوتاه بودن بتواند کاربران را مجذوب نماید. نسبت به سایت های رقیب ، احساس بهتری را در مخاطب ایجاد نماید تا منجر به افزایش نرخ کلیک و ورودی سایت از گوگل شود.

یکی از بهترین تکنیک ها برای افزایش بازدید سایت از کانال گوگل، تولید عناوین جذاب است که CTR سایت را در SERP ها افزایش می دهد. هرچه تعداد کلیک‌های بیشتری در نتایج داشته باشیم، دید گوگل نسبت به سایت بهتر خواهد شد.

بنابراین توصیه می کنیم عناوین صفحات و پست های خود را بررسی کرده و آن ها را بهینه سازی کنید تا برای کاربران جذاب باشند.

سئو متاتگ توضیحات

دومین فاکتوری که در نتایج جستجوی گوگل برای معرفی سایت به کاربران نمایش داده می شود، تگ توضیحات است. تگ دسکریپشن توضیحات مختصری در حد 160 کاراکتر را از صفحه به ربات های گوگل و کاربران ارائه می دهد. نه تنها در بهبود رتبه سایت موثر است بلکه در افزایش ورودی از طریق جذب و متقاعد کاربران نقش پررنگی دارد. معمولا باید در متاتگ توضیحات بهترین جملات مرتبط با موضوع اصلی صفحه را به همراه ارائه یک پیام جدید برای مخاطب ارائه دهید.

برای بهینه سازی تگ توضیحات حتما مطالعه کنید: انتخاب متاتگ توضیحات مناسب برای سایت

عبارات کلیدی طولانی و lsi را هدف قرار دهید

الگوی جستجوی کاربران نسبت به گذشته تغییرات زیادی کرده. در حال حاضر ، کلمات کلیدی طولانی و عبارات، بیشتر توسط کاربران جستجو می شوند. همچنین به دلیل ارتقای الگوریتم های گوگل، این موتور جستجو قادر است که عبارات و کلمات هم معنا، در یک راستا و با مفهوم مشترک را به خوبی شناسایی کند. به همین دلیل عبارات کلیدی طولانی و کلمات lsi  می توانند موجب افزایش بازدید گوگل شوند.

یکی دیگر از عوامل سئو برای افزایش بازدید سایت این است که با کلمات کلیدی طولانی کار کنید. برای کسانی از شما که هنوز با اصطلاح “دم بلند” آشنا نیستید، به کلمات کلیدی دم بلند اشاره دارد. برای مثال:

کلیدواژه اصلی: “وکیل”

کلمه کلیدی دم بلند: “وکیل طلاق در تهران”.

اگرچه حجم جستجو برای عبارتهای طولانی معمولا کمتر از کلمات کلیدی عمومی تر است، اما عبارتهای طولانی خوب می توانند ترافیک زیادی را برای شما به ارمغان بیاورند.

همچنین تکرار و استفاده از کلمات lsi  در متن اهمیت بیشتری از خود کلمه کلیدی اصلی دارد و چون روشی کاملا طبیعی محسوب می شود، سایت را در جایگاه بهتری نیز قرار خواهد داد. اگر در این رابطه اطلاعات کمی دارید پیشنهاد می کنیم مقاله کلمات کلیدی lsi را مطالعه کنید تا شناخت بهتری از این نوع عبارات داشته باشید.

مزایای کلمات کلیدی دم بلند

رقابت کمتر: همانطور که قبلاً اشاره کردم، کلمات کلیدی دم بلند رقابت کمتری دارند، بنابراین امنیت رتبه به ازای یک کلمه کلیدی خاص بیشتر است. حتی اگر رقابت عملاً وجود نداشته باشد، می توانید در مدت زمان بسیار کوتاهی به رتبه خوبی برسید.

افزایش ترافیک: اگر تمام تلاش خود را بر روی مکان یابی یک نتیجه برای یک کلمه کلیدی عمومی با حجم بسیار زیاد جستجو و با رقابت زیاد متمرکز کنید، ممکن است بتوانید موقعیت خود را به دست آورید و با دستیابی به آن، ترافیک وب عالی به دست آورید. اما اگر موفق نشوید و سایت شما هرگز نتواند به صفحه اول گوگل برسد، تلاش شما نتیجه نخواهد داد. کلمات کلیدی دم بلند به شما این امکان را می دهند که اگر بتوانید چندین مورد از آنها را در صفحه اول گوگل قرار دهید، بازدید را افزایش دهید.

نرخ تبدیل بیشتر: اگر علاوه بر افزایش بازدید، به عنوان یک هدف تجاری تری میتوانید نرخ تبدیل کاربر به مشتری را بالاتر ببرید.

یافتن کلمات کلیدی جدید با google trends

به ازای هر کاربری که قصد یافتن یک محصول یا سایت را در گوگل دارد، می توان کلمه کلیدی بدست آورد. این نشان می دهد که کلمات محدودیتی ندارند. شما باید کلمات کلیدی جدید را پیدا کنید و در محتوای صفحات از آنها استفاده کنید. تحقق این هدف، مستلزم شناخت دقیق از فعالیت سایت، مشتریان و مخاطبان، محصولات یا خدماتی است که ارائه می دهید. یافتن عبارات جدید به توسعه سایت و افزایش حضور در نتایج جستجو می انجامد. هرچه دایره عبارات و کلمات مربوط به کسب و کار خود را توسعه دهید ، بازدید بیشتری بدست می آورید.

در یک وب سایت می توانید انواع مختلفی از مقاله ها را با توجه به زمان آنها ایجاد کنید: مقالات فصلی، موقت یا دائمی. Google Trends، یکی از ابزارهای عالی گوگل است که می تواند به شما در تولید محتوا کمک کند.

Google Trends به شما این امکان را می دهد که بدانید چه چیزی در هر کشوری بیشتر جستجو می شود، چه عبارات مرتبطی جستجو می شود، اگر این جستجوها در حال افزایش یا کاهش باشند متوجه میشوید، حتی به شما می گوید کدام کلمات کلیدی طولانی بیشتر جستجو می شوند.

همه این اطلاعات می تواند به شما کمک کند تا ایده هایی برای ایجاد مقالاتی در وبلاگ داشته باشید که واقعاً مورد علاقه کاربران هستند. پس حتما از این ابزار که اتفاقا رایگان هم هست، بیشترین بهره را ببرید.

بروزرسانی محتوای قدیمی

ثابت شده است که به روز رسانی مقالاتی که مدت ها پیش منتشر شده اند، رتبه سئوی شما را بهبود می بخشد. به این دلیل است که گوگل همیشه می خواهد بهترین و به روزترین محتوا را در جایگاه های برتر نشان دهد.

بنابراین، اگر محتوایی دارید که مدت‌هاست آن را تغییر نداده‌اید و می‌خواهید جایگاه آن را در فهرست نتایج ارتقا دهید، محتوا را گسترش دهید و کلمات کلیدی را که برای آنها قرار می‌دهید مرور کنید. اطلاعات آماری را به روز کنید و بدنه محتوا را نیز براساس اطلاعات روز مجددا بازنویسی کنید.نحوه بروزرسانی محتوای قدیمی را توضیح داده ایم.

تاثیر به روزرسانی محتوا برای وب سایت های قدیمی به مراتب از تولید محتوای جدید بیشتر است، زیرا صفحاتی که به روز میشوند بازدیدهایی در گذشته کسب کرده اند، لینک بدست آورده اند و طبیعتا با بروزرسانی محتوای قدیمی، خیلی سریعتر در نتایج گوگل صعود خواهند کرد وافزایش بازدید سایت را به همراه خواهند داشت.

استفاده از structured data

یکی از روش هایی که موجب درک بیشتر ربات گوگل از محتوای صفحات وب می شود ، داده های ساختار یافته یا structured data هستند. این داده ها نوعی کدهای html  هستند که با مشخص کردن نقش هر بخش از صفحه ، فهم آن را برای موتورهای جستجو افزایش می دهند. کاملا واضح است که هرچه خزنده گوگل درک بهتری از سایت داشته باشد ، به ازای جستجوی عبارات بیشتری در نتایج نمایش داده خواهد شد و بازدید بیشتری نیز کسب خواهد کرد.

کدهای نشانه گذاری schema ، ستاره دار کردن مطالب در گوگل ، نمایش لینک شبکه های اجتماعی در اطلاعات سایت ، اطلاعات تکمیلی در رابطه با یک شخصیت معروف ، rich snippents نمونه هایی از کاربرد داده های ساختار یافته هستند. تحقیقات نشان داده که structured data تاثیر کاملا مستقیمی در افزایش نرخ کلیک دارد.

استفاده از structured data برای درج اطلاعات دقیق در مورد سایت

لینک سازی داخلی اصولی

یکی دیگر از فاکتورهای سئو که باید در استراتژی های On-page در نظر گرفته شود، لینک سازی داخلی است.

لینک های داخلی مانند پلی میان صفحات و مطالب سایت هستند. زمانی که کاربر در حال مطالعه یک صفحه است، پیشنهاد یک لینک از صفحه دیگر ، می تواند او را ترغیب به بازدید بیشتر و ادامه حضور روی سایت نماید. لینک سازی داخلی نه تنها برای کاربران، بلکه حرکت خزنده موتورجستجو در سایت را نیز آسان و سریعتر می کند. علاوه بر این ، لینکسازی در بالا رفتن اتوریتی و اعتبار تمامی مطالب سایت تاثیر دارد. مجموع تمام این نتایج ، به افزایش بازدید گوگل کمک زیادی می کند.

به طور مستقیم، لینک دادن به صفحات یا مقالات می تواند برای افزایش بازدید سایت مفید باشد به یک دلیل بسیار ساده: اطلاعاتی را که نشان می دهید با مقالات دیگر تکمیل می کنید و به خوانندگان خود فرصت می دهید صفحات بیشتری را مرور کنند، بنابراین صفحات بیشتری را بازدید می کنند.

هر صفحه ای که سایر صفحات لینک میدهد، اعتباری را منتقل میکند که به آن ((link juice )) می گویند و صفحاتی که لینک های بیشتری دریافت می کنند از نظر اعتبار بهبود می یابند. بنابراین، لینکسازی داخلی اصولی و دقیق می‌تواند اعتبار سایت را در موتور جستجوی گوگل بهبود بخشد و با کسب رتبه بهتر، امکان افزایش بازدید سایت را افزایش میدهد.

بهبود تجربه کاربری

عوامل دیگری که می تواند بازدید وب سایت شما را افزایش دهد، ارائه یک تجربه کاربری عالی برای کاربرانی است که از سایت شما بازدید می کنند.

این فاکتور به طور مستقیم موقعیت سئو را بهبود نمی بخشد، اما به طور غیرمستقیم از طریق رفتار کاربر تاثیر مهمی در رتبه سایت دارد.

تجربه کاربری با عواملی مثل سرعت سایت، عملکرد، نحوه نمایش، رنگبندی، محل قرارگیری منوها و لینکها، ساختار سایت و بطور کلی هرآنچه در تجربه کاربر تاثیر دارد، سروکار دارد.

تصور کنید وارد وب سایتی می شوید که بارگذاری آن زمان زیادی طول می کشد و همچنین پیمایش در آن دشوار است. مطمئناً به جایی که از آنجا آمده اید برمی گردید و روی یکی دیگر از نتایجی که گوگل به شما ارائه می دهد کلیک می کنید. این باعث افزایش نرخ پرش و کاهش زمان بازدید صفحه می شود. همه این معیارها را گوگل هنگام رتبه بندی صفحات وب در نظر می گیرد، بنابراین تجربه کاربری عامل فوق العاده مهمی در میزان بازدید سایت است.

طراحی ریسپانسیو و سازگاری با تلفن همراه

نسخه موبایل سایت، جز فاکتورهای اصلی رتبه بندی گوگل محسوب میشود. یک سایت خوب باید در تمام دستگاه ها مثل لپتاپ، موبایل و تبلت به وضوح قابل مشاهده باشد. این یعنی تمام بخشهای سایت، مثل محتوا، جداول، تصاویر، اسلایدشو، هدر و فوتر، سایدبار، فرم ثبت درخواست، دکمه های cta، منو، لوگو و سایر اجزا، بدون هیچ مشکلی در هر حالتی اجرا شوند و سایت کاملا ریسپانسیو باشد.

چون به علت استفاده تعداد زیادی از کاربران از موبایل برای جستجو در اینترنت، بیش از 60درصد جستجوها با تلفن همراه انجام می شود و اگر سایت شما ریسپانسیو نباشد، نمی تواند در نتایج موبایل رتبه خوبی کسب کند و براساس الگوریتم mobile-first indexing نتایج جستجو در سایر دستگاه ها، همان رتبه بندی در موبایل است. پس برای افزایش بازدید گوگل، حتما به ریسپانسیو بودن و سازگاری با موبایل دقت کنید.

افزایش سرعت سایت

سایت هایی که سرعت پایینی دارند به هیچ وجه نمی توانند بازدید مناسبی کسب کنند. خود گوگل ادعا می کند که افزایش نیم ثانیه ای در زمان بارگذاری در وب سایت خود، ترافیک وب را تا 20 درصد کاهش می دهد. اینکه زمان بارگذاری وب سایت شما بیش از حد طول بکشد باعث نمی شود که گوگل شما را جریمه کند، اما نتایج دیگری بالاتر از شما را نشان می دهد. گوگل سایتی را در رتبه بالاتر قرار می دهد که سرعت بیشتری در هنگام بارگزاری داشته باشد. کاهش حجم عکس ها، بهینه سازی کدهای html، استفاده از افزونه های کش و یک هاست قدرتمند و پرسرعت می تواند موجب بالابردن سرعت سایت شود.

افزایش سرعت سایت یکی از فاکتورهای مهم رتبه بندی که در میزان بازدید تاثیر دارد

حتی پس از هر تغییری که روی سایت اعمال می کنید، حتما باید وبسایت خود را در pagespeed insights انالیز کنید. این مسئله به قدری برای گوگل اهمیت دارد که آن را یکی از فاکتورها و الگوریتم های رتبه بندی قرار داده است. اگر دقت داشته باشید، جدیدا در کنسول جستجوی گوگل، بخشی به نام core web vitals  اضافه شده که مربوط به سرعت و عملکرد سایت است. باید سعی کنید زمان بارگزاری هر صفحه از سایت خود را زیر 1.5 ثانیه نگه دارید.

راه اندازی Google AMP

مطمئناً اگر یک وب سایت یا وبلاگ دارید، اهمیت حیاتی سرعت بارگذاری یک وب سایت را می دانید.

زمان بارگذاری یک وب سایت به دو دلیل مهم است: تجربه کاربر و رتبه بندی در گوگل. هر دو دلیل ارتباط نزدیکی با هم دارند، چرا؟ گوگل یک شرکت است، مانند همه شرکت ها مشتری دارد و مشتریان گوگل کاربرانی هستند که در آن جستجو می کنند.

مانند هر شرکت دیگری، گوگل نیز می خواهد بهترین ها را به مشتریان خود ارائه دهد و این به معنای نشان دادن بهترین نتایج ممکن است. نه تنها سایتهایی که به سوالات پاسخ می دهند، بلکه سایتهایی که می توانند تجربه بهتری را ارائه دهند.

سرعت بارگذاری تأثیر مستقیمی بر بسیاری از آمارهای دیگر مانند تعداد فروش در فروشگاه اینترنتی دارد، اما ما قصد داریم در مورد اینکه چگونه سرعت بارگذاری و Google AMP می تواند به شما در افزایش بازدید سایت در گوگل کمک کند، تمرکز کنیم.

Google AMP چیست؟

به طور خلاصه، فناوری است که گوگل ایجاد کرده است که به شما امکان می دهد صفحاتی ایجاد کنید که تا 80٪ سریعتر در دستگاه های تلفن همراه بارگذاری شوند. وب سایت های نسخه AMP دارای HTML و جاوا اسکریپت هایی ساده سازی شده هستند.

با این پیشرفت ها در کد، صفحات بسیار سریعتر بارگذاری می شوند. اگر وب سایت شما صفحات AMP را فعال کرده باشد، ممکن است صفحاتی که در گوگل ایندکس کرده اید در این قالب ظاهر شوند. علاوه بر این، در مکان‌های دیگری مانند Linkedin، صفحات اشتراک‌ گذاری شده در قالب AMP در دسترس خواهد بود.

شناسایی این صفحات آسان است، آنها شامل نماد AMP هستند.

Google AMP چگونه موجب افزایش بازدید سایت می شود؟

گوگل وب ‌سایت‌ هایی را که سریع ‌تر بارگذاری می ‌شوند، در رتبه بهتری قرار می ‌دهد و به خصوص اکنون توجه ویژه ‌ای به نسخه ‌های موبایلی وب‌ سایت‌ها دارد. اینترنت از دستگاه های تلفن همراه بیشتر از رایانه ها جستجو می شود و گوگل می خواهد بهترین ها را در رتبه های بالاتر قرار دهد.

اگر سرعت بارگذاری وب سایت خود را بهبود بخشید، سئوی خود را بهبود می بخشید: به لطف این، می توانید بازدید را در نتایج افزایش دهید، و حتی می توانید چند رتبه در SERP ها صعود کنید.

افزایش بازدید سایت با سئو محلی

راه اندازی نتایج جستجوی محلی، بازدید گوگل بسیاری از سایت ها را افزایش داده است. به ویژه وبسایت های نوپا که از قدرت کمی برای رقابت در نتایج ارگانیک برخوردارند. جستجوی محلی این امکان را می دهد که کاربران به نزدیک ترین فروشگاه، محصول یا خدمات از نظر مکانی دسترسی داشته باشند و وبسایتهایی نزدیک به کاربر در بالای فهرست نتایج نمایش داده می شوند. تحقیقات نشان می دهد که جستجوهای محلی، بسیار بیشتر از جستجوهای ارگانیک به خرید کاربر می انجامد. برای اینکه بتوانید در نتایج محلی حضور پررنگی داشته باشید، باید اطلاعات تماس ، آدرس و محل فعالیت خود را در google map درج کنید. از طرفی به تقویت فاکتورهای سئو محلی مثل استفاده از نام مکان یا شهر در عنوان یا در متاتگ توضیحات بپردازید.

تاثیر سئو محلی در ترافیک سایت

ایجاد پروفایل google my business

Google my business یک ابزار رایگان برای ارتقا و معرفی بهتر کسب و کارها به کاربران می باشد که می توانید در این سامانه اطلاعات کسب و کار خود ، شامل آدرس سایت و محل فعالیت ، شماره های تماس، موضوع فعالیت و سایر اطلاعات مهم را ثبت نمایید. در کل هرچه گوگل اطلاعات بیشتری از سایت شما داشته باشد ، درک ربات ها بالاتر خواهد رفت ، شناخت بهتری نسبت به وبسایت شما پیدا می کنند و اعتماد بیشتری خواهند داشت ، پس در نتایج رتبه بهتری نصیبتان می شود که افزایش بازدید گوگل را به همراه خواهد آورد.متاسفانه در حال حاضر my business در ایران فعال نیست و کاربران نمی توانند آدرس و مکان جغرافیایی کسب و کار خود را ثبت کنند.

افزایش بازدید سایت با گوگل ادوردز

گوگل ادوردز هم یکی از روش هایی است که می تواند ورودی سایت از طریق این موتور جستجو را افزایش دهد. تنها مشکلی که این روش دارد ، هزینه های بالای آن است که در ازای هر کلیک از شما هزینه دریافت می گردد که این هزینه می تواند چیزی حدود یک تا دو دلار باشد. تبلیغات کلیکی گوگل برای شرکت ها و وب سایت هایی مناسب است که محصولات و خدمات گران قیمتی دارند و پرداخت هزینه های تبلیغاتی گوگل ادوردز برای آنها به صرفه تر است.

اگر قصد دارید سریع به افزایش بازدید گوگل برسید می توانید از ادوردز برای معرفی محصولات و خدمات سایت خود استفاده کنید، اما به فکر هزینه های بسیار بالای پرداخت به ازای هر کلیک نیز باشید. پیشنهاد می کنیم مطالعه نمایید: گوگل ادوردز یا سئو؟ کدام یک موثرتر است!

انجام سئو تکنیکال و بهبود دسترسی خزنده گوگل

برای اینکه ربات های خزنده بتوانند وبسایت شما را به خوب پیمایش و فهرست کنند، باید از طریق سئو تکنیکال ارتباط موثری بین سایت خود و موتور جستجو ایجاد کنید. یک وبسایت ابتدا باید از نظر فنی و وضعیت ساختاری عملکرد قابل قبولی داشته باشد تا سایر روشهای سئو نتیجه دهند. وضعیت سایت خود را حتما بررسی کنید و تنظیمات مربوط به url  ها، لینکها، تصاویر، متاتگ و کدهای سایت را بازبینی نمایید.

اگر سایت شما با وردپرس طراحی شده ، معمولا بسیاری از نکات تکنیکال در برنامه نویسی و ساختار سایت رعایت شده ، اما در تنظیمات robots.txt ، نقشه سایت ، فایل htaccess ، انتخاب نوع url، تگ alt تصاویر باید دقت داشته باشید. اگر گوگل در درک و خزش یک صفحه وب مشکل داشته باشد، مسلما رتبه خوبی به آنها نمیدهد و در نتیجه هدف افزایش بازدید سایت از همان ابتدای کار با مشکل مواجه میشود.

افزایش بازدید سایت از کانال های دیگر غیر گوگل

تمام موارد بالا به افزایش بازدید گوگل کمک می کنند، اما روش هایی نیز هستند که بازدیدکنندگانی خارج از موتورهای جستجو برای شما به ارمغان می آورند و اگرچه تاثیر مستقیم یا غیرمستقیمی بر رتبه سایت دارند اما نمی توان آنها را در دسته روش های قبلی قرار داد.

9 روش افزایش بازدید وبسایت خارج از کانال گوگل

شبکه های اجتماعی خود منبع بزرگی برای تامین مخاطب هستند تا جاییکه برخی از کسب و کارها فقط برپایه بازاریابی شبکه های اجتماعی فعالیت می کنند و عملا وبسایت یا فروشگاه اینترنتی ندارند. فیسبوک، لینکدین ، پینترست و اینستاگرام بهترین رسانه ها جهت افزایش بازدید سایت هستند. همینطور، سایتهای قدرتمند داخلی مثل ورزش3 یا برخی سایتهای خبری ، می توانند ترافیک سایت را به حداکثر برسانند.

تقویت آگاهی از برند سایت

معمولا سایت هایی که برند بسیار معتبر و شناخته شده ای دارند، توسط نام برند توسط کاربران جستجو می شوند و یا با وارد کردن آدرس دامنه در مرورگر، کاربر وارد سایت می شود. شما نیز می توانید با ارتقای برند و تقویت آگاهی کاربران از برند سایت خود ، بازدید سایت را افزایش دهید.

آگاهی از برند به عوامل متعددی مانند تبلیغات، کیفیت خدمات و محصولات، ارتباط با مشتری، مزایای رقابتی نسبت به سایر سایت ها، فعالیت در شبکه های اجتماعی، استفاده از نام سایت در تبلیغات ، تطبیق نام دامنه با برند و… بستگی دارد. نقش سئو به عنوان یکی از بهترین روشهای بازاریابی اینترنتی نیز در ارتقای برند پررنگ است و موجب شناسایی بیشتر به مخاطبان و جذب مشتریان جدید می شود.

درج بک لینک و تبلیغات لینکدار

ثبت بک لینک در سایت های پربازدید مثل سایتهای خبری، نه تنها مستقیما و به واسطه دریافت لینک های باکیفیت باعث افزایش بازدید گوگل می شود، بلکه به علت تعداد بازدیدکنندگان زیادی که سایتهای پر بازدید دارند، احتمال اینکه روی لینک، یا تبلیغات  شما کلیک کنند نیز بیشتر خواهد بود.

البته ساخت بک لینک قوانین و اصول خاص خود را دارد. برای مثال اگر قصد ثبت رپورتاژ یا بک لینک در سایتی را دارید ، حتما دامین اتوریتی، دامین ریتینگ، پیج اتوریتی، اسپم اسکور و رتبه الکسای آن سایت را چک کنید. همچنین از سایتهایی که محتوای مرتبط با سایت شما دارند لینک بگیرید.

دقت داشته باشید که لینک سازی، فرآیند حساس و دشواری است و یافتن سایتهایی که آمار بالایی داشته و مرتبط با سایت شما باشند ، مستلزم صرف وقت و هزینه است. در غیر این صورت با جریمه گوگل و افت رتبه مواجه خواهید شد.

انتشار رپورتاژ و پست مهمان

عامل متفاوتی وجود دارد که می تواند به وب سایت شما رونق زیادی بدهد، انتشار یک پست به عنوان نویسنده مهمان در یک وبلاگ قدرتمند با موضوع مرتبط است. مزایای زیادی دارد که از جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ترافیک ارجاعی به دست می آورید: به طور معمول، زمانی که مقاله ای را به عنوان مهمان یا رپورتاژ آگهی منتشر می کنید، می توانید یک یا دو لینک را به سایت خود وارد کنید تا اطلاعاتی در مورد موضوع یا جنبه ای که در مقاله پوشش داده شده است را گسترش دهید. بنابراین، اگر کسی بخواهد در مورد آن موضوع بیشتر بداند، روی لینک کلیک می کند و از سایت شما بازدید می کند.

شهرت خود را افزایش دهید: با انتشار در وبلاگ های خارج از سایت خود، دسترسی و بازدید محتوای خود را افزایش میدهید.  به لطف این اقدام، می توانید مخاطبان بالقوه جدیدی از خوانندگان را جذب کنید که شاید قبلاً نداشتید.

شما لینک های ورودی خوبی دریافت می کنید: یکی از ارکان اساسی سئو این است که بک لینک های خوب دریافت کنید. اگر مقاله ای را در یک وبلاگ بزرگ در مورد یک موضوع مرتبط منتشر کنید، به طور مستقیم موقعیت سئو وب سایت خود را تقویت خواهید کرد.

انتشار مقالات در لینکدین

لینکدین از جمله شبکه های اجتماعی است که علاوه بر ثبت لینک مقالات سایت ، به شما اجازه انتشار مقالات طولانی و با تعداد کلمات نامحدود را می دهد. درست مانند زمانی که در وب سایت خود مطلبی را منتشر می کنید ، می توانید در لینکدین نیز مطالبی با تصاویر ، درج هدینگ ، لینک سازی داخلی ، درج ویدئو یا صوت منتشر نمایید و درصورتیکه دقیق و صحیح این کار را انجام دهید ، امکان قرار گرفتن مطلب در رتبه های خوب نتایج گوگل وجود دارد که علاوه بر جذب بازدید مستقیم ، می تواند کاربران را به سایت شما هدایت کند و اعتبار سایت را افزایش دهد. کاربرد لینکدین در سئو و بازدید سایت بسیار زیاد است.

یکی از مزیت هایی که لینکدین دارد این است که شبکه اجتماعی متخصصین و کسب و کارهاست. پس انتشار هر مطلب در linkedin می تواند تاثیر زیادی در جذب مخاطبان تخصصی و بصورت غیر مستقیم و رایگان افزایش بازدید گوگل و ورود کاربران متناسب با موضوع فعالیت سایت شما باشد.

انتشار تصاویر و ویدئو در اینستاگرام

به جرات می توان گفت که اینستاگرام ، محبوبترین شبکه اجتماعی در بین کاربران ایرانی است. این رسانه اجتماعی ، امکان بارگزاری و انتشار هرنوع تصویر ، ویدئو و کلیپی را به شما می دهد. خود اینستاگرام دارای یک موتور جستجو می باشد که کاربران می توانند عبارات ، محصولات یا خدمات مدنظر خود را به آسانی بیابند. به علاوه تبلیغات در صفحات پربازدید امکان جذب مخاطبان بیشتری را به شما می دهد.

اینستاگرام به علت اینکه یک اپلیکیشن موبایل است ، به راحتی در دسترس کاربران قرار دارد و هر فردی در هر موقعیت مکانی و زمانی به راحتی می تواند از آن استفاده کند. به همین دلیل انتشار تصاویر و ویدئو در این شبکه اجتماعی یکی از بهترین ایده های افزایش بازدید سایت است. با محدودیت هایی که برای اینستاگرام ایجاد شده پیشنهاد میکنیم، بهترین جایگزین اینستاگرام برای کسب و کارهای ایرانی چیست؟ را بخوانید.

افزایش بازدید سایت با ارسال ایمیل

ایمیل مارکتینگ را می توان یکی از قدیمی ترین روش های بازاریابی اینترنتی دانست که همچنان نیز مزایای زیادی در افزایش ترافیک سایت ها دارد. ارسال ایمیل های تبلیغاتی ، بخشی از محتوای یک صفحه، اطلاع رسانی در رابطه با محصولات و خدمات، اعلام تخفیف یا پروموشن، ارسال تصاویر و لینک سازی از طریق ایمیل روش های مناسبی هستند.

کافیست که مجموعه ای از ایمیل های کاربرانی که جز گروه هدف شما قرار دارند را بدست آورید. برای این کار می توانید در سایت خود قسمتی را برای دریافت ایمیل کاربران ورودی قرار دهید و یا یک بخش خبرنامه ایجاد نمایید. همچنین بسیاری از شرکتهای تبلیغاتی هستند که دیتاست های خوب و دسته بندی شده ای از ایمیل ها را دارند که متناسب با نوع فعالیتی که دارید می توانید از آنها بخواهید که آدرس ایمیلها را در اختیار شما قرار دهند.

بازاریابی ایمیلی این مزیت را نیز دارد که به حفظ مشتری و بازگرداندن مجدد آنها به وبسایت شما کمک میکند. ایجاد خبرنامه و دریافت ایمیل کاربر، میتواند به اجرای بهتر و موفقتر این روش کمک کند.

تبلیغات فیسبوک

در مقاله بازاریابی در فیسبوک و مزایای آن ، اهمیت و روشهای تبلیغات در فیسبوک را توضیح داده ایم که پیشنهاد می کنیم حتما مطالعه کنید. فیسبوک به عنوان شبکه اجتماعی قدیمی و قدرتمند ، کاربران زیادی از سرتاسر دنیا دارد. این رسانه در طول زمان دستخوش بروزرسانی و تغییرات مثبت زیادی شده و امکان انتشار هرنوع محتوای با هر وضعیتی را به کاربر می دهد. انتشار مقالات ، متن ، فایل ، ویدئو ، تصویر ، صوت ، ساخت پروفایل کاری ، لینک سازی نامحدود، تبلیغات کلیکی ، بخشی از قابلیت های فیسبوک برای افزایش بازدید سایت و توسعه کسب و کارهای مختلف هستند که برخی از آنها علاوه بر تاثیر مستقیمی که دارند ، به علت اعتبار بالایی که فیسبوک برای گوگل دارد ، در بهبود رتبه سایت در گوگل نیز نقش بسزایی را ایفا می کنند.

کارت های توییتر

این قابلیت باعث میشود که سایت یا هر یک از مقاله‌ های وبلاگ را در توییتر جستجو کنیم، با یک فایل با یک تصویر بزرگ، یک عنوان و یک توضیح مختصر ظاهر خواهد شد.

طبق گفته توییتر، کارت های توییتر به طور متوسط ​​۴۳ درصد تعامل بیشتر و ۲۳ درصد کلیک بیشتر دارند. از سوی دیگر، توییت‌هایی با محتوای چندرسانه‌ای 313 درصد تعامل بیشتر و 52 درصد ریتوئیت بیشتر دارند.

اگر وب سایت یا وبلاگ وردپرسی دارید، اطمینان از اینکه وقتی یکی از صفحات شما در این شبکه اجتماعی منتشر می شود، به طور خودکار یک کارت توییتر ظاهر می شود، بسیار آسان است. بهترین راه برای رسیدن به این هدف از طریق یک افزونه رایگان وردپرس به نام yoast است که علاوه بر مدیریت سئو سایت، امکان ایجاد کارت توئیتر ویژه سایت شما را نیز فراهم میکند. پس از نصب آن، می‌توانید کارت توییتر را که به طور پیش‌فرض در صفحات ظاهر می‌شود، سفارشی سازی کنید.

دکمه هایی برای اشتراک گذاری

شبکه‌ های اجتماعی می‌توانند کانالی باشند که باعث شوند بازدید سایت خود را تا حد زیادی افزایش دهید، چه به این دلیل که خودتان محتوا را در کانال‌ ها و گروه‌های خود به اشتراک می‌گذارید، یا به این دلیل که مخاطبان شما می‌خواهند وب‌ سایت شما را در پروفایل خود به اشتراک بگذارند.

برای افزایش ترافیک از شبکه های اجتماعی، آسان کردن اشتراک گذاری برای کاربران ضروری است. برای انجام این کار، باید دکمه هایی را در وبلاگ یا وب سایت خود قرار دهید که به کاربر اجازه می دهد آنچه را که می بینند به روشی ساده به اشتراک بگذارند.

این دکمه‌ها به کاربر این امکان را می‌ دهند که روی آنها کلیک کرده و توییت یا پستی را که به توسط شما ایجاد شده است، در پروفایل خود در رسانه های اجتماعی مانند توییتر، فیس‌بوک، لینکدین، گوگل پلاس، پینترست یا حتی واتساپ منتشر کند.

افزونه‌ها و راه‌های زیادی برای اضافه کردن این دکمه‌ها وجود دارد، که البته اکثر قالبهای وردپرس چنین قابلیتی را فراهم کرده اند.

سوالات متداول:

روش های افزایش بازدید سایت از گوگل کدامند؟

 تحقیقات کلمات کلیدی، تولید محتوا، بهبود تجربه کاربری، افزایش سرعت سایت، سازگاری با موبایل، درج عناوین جذاب، گوگل ادوردز، سئو محلی، کدهای نشانه گذاری اسکیما و…

روش های افزایش ترافیک خارج از کانال گوگل؟

تبلیغات فیسبوک، بازاریابی اینستاگرام، اشتراک مطالب در لینکدین، ایجاد کارت توئیتر، رپورتاژ و پست مهمان، افزایش آگاهی از برند، ساخت بک لینک و تبلیغات لینکدار و…

آیا نرم افزار افزایش بازدید انتخاب خوبی است؟

خیر، به هیچ وجه فریب تبلیغات افزایش بازدید سایت با نرم افزار هوشمند یا موارد مشابه را نخورید. چنین ابزاری نه تنها بازدیدکننده ای برای شما تامین نمیکنند، بلکه موجب جریمه سایت میشوند. 

3 پاسخ
  1. خانه کار ایران
    خانه کار ایران گفته:

    من این مقالتون از بس آموزنده است بارگیری کردم و هر روز میخونمش

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *