افزایش impression سایت در گوگل

روش افزایش impression گوگل

بهبود و افزایش impression  سایت در ازای کلمات کلیدی اصلی ، اهمیت زیادی دارد و باتوجه به اینکه یکی از فاکتورهای ذکر شده در کنسول جستجوی گوگل نیز هست ، توجه افراد زیادی را به خود معطوف کرده است. سوالات بسیاری در رابطه با اینکه impression  چیست و چگونه می توان آن را افزایش داد از ما پرسیده می شود. برخی از افراد ایمپرشن را با نرخ کلیک اشتباه می گیرند در صورتی که دو فاکتور کاملا متفاوت اما مرتبط با هم هستند. در این مطلب قصد داریم این مفهوم و روش های بالا بردن آن را توضیح دهیم.

عبارت impression  در بسیاری از ابزار بازاریابی و تبلیغات آنلاین مثل گوگل ، بینگ یا شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام به چشم می خورد. که دفعات دیده شدن یک سایت ، تبلیغ ، پست یا ویدئو را نشان می دهد. افزایش ایمپرشن در شبکه های اجتماعی هدف نهایی تبلیغات است. اما در گوگل اینگونه نیست و این فاکتور نمایانگر تعداد دفعاتی است که یک دامنه ( به ازای هر صفحه یا لینکی از آن دامنه ) در نتایج جستجو دیده شده ،امکان دارد توسط کاربری در صفحه اول دیده شده باشد یا ممکن است کاربری با بازدید از صفحه 5 نتایج جستجو لینک شما را دیده باشد. صرفا بالا بودن آن نشان از موفقیت سایت شما نیست ، بلکه می تواند عاملی برای بهبود بازدید و افزایش نرخ CTr باشد.

Impression  چیست؟

اگر به سرچ کنسول گوگل در بخش performance نگاهی انداخته باشید ، احتمال مقدار impression مشخص شده را دیده اید.  این عدد نشانه چیست؟ زمانی که صفحه ای از سایت شما به ازای جستجوی یک عبارت کلیدی در نتایج توسط یک کاربر دیده می شود ، یک بار impression  سایت شما افزایش می یابد. هرچقدر که تعداد صفحات سایت بیشتر باشد و به ازای عبارات کلیدی بیشتری در نتایج جستجو دیده شوید ، این عدد نیز افزایش خواهد یافت.هرچه بیشتر دیده شوید احتمال جذب کاربران به سایت شما هم بیشتر خواهد بود و البته ورود بیشتر کاربران به سایت نیز ترفندهای خاص خودش را دارد که در مقاله روشهای افزایش نرخ کلیک سایت جهت افزایش فاکتور CTR دقیقا توضیح داده ایم.

روش های بهبود impression  سایت

فاکتور impression  با هر بار مشاهده حتی یک لینک از سایت شما در گوگل ، افزایش می یابد. این موضوع هم می تواند خوب باشد و هم بد. باید دید که به ازای چه کلمات کلیدی سایت در نتایج جستجو ظاهر می شود. اگر یا جستجوی کلمات بی ربط به موضوع سایت ، در نتایج دیده شوید ، طبیعتا یک جای کار را اشتباه انجام داده اید و باید در استراتژی های سئو سایت خود بازبینی کنید. اما روش هایی که موجب افزایش بهینه و مثبت این فاکتور می شوند را در ادامه توضیح داده ایم.

افزایش عبارات کلیدی سایت

برای اینکه دفعات بیشتری در نتایج گوگل سایتی دیده شود ، افزایش کلمات کلیدی و افزودن عبارات کلیدی طولانی و lsi  منطقی به نظر می رسد. زمانی که دایره لغات تخصصی سایت بیشتر وسیع تر می شود ، طبیعتا اگر اصول سئو را رعایت کرده باشید ، شانس حضور در رتبه بندی نتایج را بالا برده اید.

تولید محتوای عالی

یکی دیگر از راه های افزایش impression قرار گرفتن در صفحات اول گوگل است و برای این کار باید محتوای عالی و مفید برای کاربران تولید کنید. هرچه بهتر بنویسید گوگل به شما رتبه بهتری می دهد. منور از محتوای عالی ، مطالبی جدید ، غیر تکراری و با رعایت تمام فاکتورهای سئو محتوا است.

عناوین متفاوت از سایر سایت ها

یک راه دیگر برای بالا بردن تعداد دفعات حضور سایت در رتبه های بالای گوگل و دیده شدن توسط کاربران ، استفاده از عناوین متفاوت از سایر رقبای شماست. این موضوع برای گوگل اهمیت دارد ، زیرا علاوه بر محتوای خوب ، عنوان متفاوت نیز می تواند عامل تمایز یک سایت باشد. باز هم اشاره می کنیم که ایمپرشن به معنی اتمام کار سئو نیست ، بلکه آغاز آن است. زمانی که impression  سایتی بالاتر رود ، شانس کسب کلیک آن بیشتر خواهد شد.

1 پاسخ
  1. خانه کار ایران
    خانه کار ایران گفته:

    به نظر من سایت ها بزرگ را نمیشه روی کلمه به کلمه شون تمرکز کرد.

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *