11 روش افزایش ترافیک طبیعی سایت برای جذب کاربر واقعی

11 روش موثر در افزایش ترافیک طبیعی با جذب کاربر واقعی

صاحبین سایت و فروشگاه اینترنتی همگی یک هدف دارند و آن بالابردن یا افزایش ترافیک طبیعی سایت است. هرچه ورودی کاربران به سایت بیشتر شود احتمال خرید و ثبت درخواست و درنتیجه سود و درآمد آنلاین هم بهتر میشود. اما با چه روش هایی می توان ترافیک سایت را بصورت طبیعی و به منظور جذب کاربر واقعی افزایش داد؟ کدام روش بازده سریعتری دارد؟

برخی از روش هایی که جهت افزایش ترافیک به کار می روند به عنوان تقلب یا روشهای سیاه سئو نامیده می شوند که مخرب و منسوخ هستند. باید دقت کرد که روش سئو انتخابی تاثیر منفی نداشته باشد.

سئو ممکن است در نگاه اول پیچیده به نظر برسد. اما در حقیقت رشته ای است که همه میتوانند با یادگیری مهارتهای مربوطه، آن را درک کنند. به عبارت دیگر، برای همه قابل درک است اگر به آن علاقه داشته باشند.

امروز قصد داریم 11 روشی را که هر کسی می تواند برای افزایش ترافیک طبیعی از آنها استفاده کند، بررسی کنیم.

این مقاله توسط تیم سئو سئوبهینه، نوشته شده است و به اشتراک گذاری آن در شبکه های اجتماعی یا سایر وبسایتها با ذکر منبع بلامانع است. همچنین شما میتوانید روزانه جدیدترین مقالات را در وبسایت سئوبهینه مشاهده نمایید. در ادامه بهترین و موثرترین روشهایی که برای افزایش بازدید یک سایت می توانند به شما کمک کنند را معرفی می کنیم.

روش های موثر در افزایش ترافیک سایت

همه ما در زندگی واقعی از کلمه ترافیک متنفریم! اما در فضای مجازی اینگونه نیست و هدف به حداکثر رساندن ترافیک سایت و هرچه بیشتر و بهتر دیده شدن در اینترنت می باشد. عبارت ترافیک سایت، به میزان بازدید و ورود کاربران به یک دامنه خاص اشاره دارد که از دو جنبه بازدید تعدادی و زمانی مورد بررسی قرار می گیرد. در مرحله اول باید سعی کرد که تعداد ورود کاربران واقعی(نه ربات و کاربر فیک) را به سایت بهبود داد. همچنین زمانی که هر کاربر بر روی سایت سپری می کند نیز بعد دیگری از این مفهوم است. یک سئوکار حرفه ای باید افزایش ترافیک سایت را همزمان هم از بعد ورود تعداد کاربر و هم زمان حضور آنها روی سایت برآورده نماید.

تا همین چند سال پیش ، از روش هایی مثل خرید انبوه بک لینک یا پاپ آپ برای افزایش ترافیک یک سایت استفاده می شد و واقعا هم استراتژی هایی موثر در این راستا به شمار می رفتند. اما امروزه اینگونه نیست و ابزار و روش های دیگری جایگزین ایده های قدیمی شده اند تا جایی که برخی از روشهای قدیمی به عنوان تقلب محسوب شده و نتیجه عکس خواهند داد.

زمانی که از افزایش ترافیک طبیعی سایت صحبت می کنیم ، مقصودمان دریافت سهم بیشتری از کاربران و مخاطبان نسبت به سایر رقباست. چه روشهایی برای این کار وجود دارد!؟ 11 تا از موثرترین آنها را توضیح داده ایم:

یک سایت با UX / UI بهینه داشته باشید

اولین نکته این است که روی طراحی و تجربه کاربری سایت خود کار کنید. یعنی یک سایت جذاب از نظر بصری داشته باشید که در عین حال قابلیت های فنی بالایی داشته باشد.

بهبود ux و ui برای جذب ترافیک بیشتر

در اینجا چند نکته برای زیباتر کردن یک سایت تا حد امکان وجود دارد:

در طراحی وب سایت سعی نکنید انواع رنگ ها، فونت ها یا انیمیشن ها را در صفحات یک وب سایت ادغام کنید. هرچه ساده تر باشد، سرعت سایت و مسیریابی کاربر روان تر خواهد بود.

دو رنگ، یکی اصلی و دیگری ثانویه، در مرحله اول کافی است.

طراحی و تجربه کاربری خوب اولین مولفه های یک استراتژی سئو موفق در بلند مدت هستند. تا زمانی که این دو جنبه کاملاً در سایت شما قرار نگیرند، احمقانه است که روی سئوی خود کار کنید

طراحی خوب UX و UI تاثیر بهینه سازی را در دراز مدت چند برابر خواهد کرد. بنابراین، ایده خوبی است که قبل از شروع یک استراتژی سئو، صبور باشید و این مسائل را حل کنید. تفاوت ui و ux چیست؟ به شما کمک میکند اطلاعات بهتری در این مورد داشته باشید.

بهبود زمان بارگذاری در موبایل

صفحات یک وب سایت توسط Googlebot برای موبایل خزیده می شود. هرچه سایت سریعتر بارگذاری شود، بررسی و ایندکس صفحات برای Googlebot آسانتر خواهد بود. برای بهبود زمان در تلفن همراه، باید روی موارد زیر که جز ویژگی طراحی سایت سازگار با موبایل هستند کار کنید:

  • حجم تصاویر
  • جاوا اسکریپت
  • CSS
  • هاست سایت
  • DNS
  • حذف تصاوير متحرک

زمان بارگذاری که به عنوان سرعت وب سایت نیز شناخته می شود، تأثیر زیادی در رتبه سایت دارد. چند سال پیش، گوگل فرمت AMP را تبلیغ کرد که امکان حذف تمام منابع css و جاوا اسکریپت را در این نسخه فراهم میشود.

یک کاربر تلفن همراه لزوماً به WIFI دسترسی نخواهد داشت. اگرچه 4g، به زودی 5g، دسترسی کاربران موبایلی را آسان تر میکند، اما بطور کلی هدف این است که هر کسی بتواند از هر جایی از یک صفحه وب بازدید کند، حتی در تاکسی و مترو.

تگ های سئو را در صفحه قرار دهید

تگ هایی در HTML وجود دارند که به گوگل می گویند یک صفحه باید برای کدام کلمات کلیدی رتبه بندی شود. بنابراین،درج آنها در صفحات ضروری است که موجب بهبود رتبه سایت در گوگل و افزایش ترافیک میشوند.

برچسب های سئو از اهمیت بالایی برخوردار هستند. بدون تگ ها، رتبه بندی سایت برای کلمات کلیدی مرتبط بسیار دشوار خواهد بود.

با استفاده از این تگ ها کار گوگل را آسان می شود و اگر حجم بالای صفحاتی را که Googlebot باید هر روز جستجو کند را در نظر بگیریم، قابل درک خواهدبود که این مورد سیگنالی است که تأثیر زیادی در ارجاع طبیعی کاربران به سایت مورد نظر دارد.

از کلمات کلیدی مناسب استفاده کنید

علاوه بر تگ های HTML، یک صفحه باید از نظر معنایی بهینه شود. به عبارت دیگر، باید به بهترین شکل ممکن به هدف جستجوی کاربران پاسخ دهد. برای انجام این کار، هیچ چیز بهتر از مرور SERP ها و سایت های رتبه های اول تا سوم به ازای کلمات موردنظر نیست.

شناسایی موارد زیر ضروری خواهد بود:

  • بازه معنایی پرس و جوی هدف
  • سوالات متداول مرتبط با پرس و جوی هدف

الگوریتم سئو گوگل غیرشفاف و محرمانه است. مهم است که یک موتور جستجو عملکرد خود را برای سو استفاده محفوظ نگه دارد.

با این حال، گوگل از صدها عامل مختلف برای رتبه بندی صفحات در موتور جستجوی خود استفاده می کند. و در میان آنها مشخص است که غنای معنایی یک صفحه مهم است.

پست مهمان و رپورتاژ بسازید

از زمان ایجاد، الگوریتم گوگل از یک اصل اساسی استفاده کرده است: شبکه لینک سازی بین سایت ها. این بدان معنی است که هر لینک از سایت دیگری که به سایت شما اشاره می کند، مقداری اعتبار به شما منتقل می کند و بنابراین در بهبود رتبه و افزایش ترافیک طبیعی تأثیر می گذارد.

مقالات مهمان به نوعی بهترین راه برای جمع آوری بک لینک هستند. آنها به شما امکان می دهند استراتژی لینکسازی را از A تا Z کنترل کنید. برای درج مقالات مهمان باید سایت های مرتبط را پیدا کنید.

انتشار رپورتاژ آگهی هم مانند پست مهمان یکی دیگر از بهترین روش هایی است که مخاطبان را کاملا هدفمند و به صورت گزینشی به سایت شما ارجاع می دهد. رپورتاژ آگهی متنی تبلیغاتی یا آموزشی است که در زمینه های مرتبط با محتوای سایت یا فروشگاه اینترنتی شما نوشته می شود و معمولا در سایت های خبری منتشر می شود و بازدیدکنندگانی که در زمینه مدنظر شما علاقه مند هستند پس از بررسی رپورتاژ از طریق لینکهای داخلی آن را سایت شما مراجعه خواهند کرد.

به طور منظم پست کنید

ارسال منظم چندین مزیت برای یک وب سایت یا وبلاگ خواهد داشت. در وهله اول، به طور منطقی به شما این امکان را می دهد که صفحات بیشتری را در سایتتان قرار دهید و بنابراین، به ازای کلمات بیشتری در نتایج دیده میشوید.

ثانیاً، این استراتژی همراه با لینک سازی داخلی خوب، ارجاع دادن به سایر صفحات موجود را بهبود می بخشد. در نهایت، پست کردن به طور منظم گوگل را مجبور می کند که بیشتر از سایت شما بازدید کند و بنابراین ایندکس شدن را آسان تر می کند.

پست محتوا در وبلاگ بصورت مستمر روشی برای ترافیک طبیعی

برای داشتن نرخ پست بالا و منظم، باید اطراف خود را با تولیدکنندگان محتوای بزرگ وب که به موضوع سایت مورد نظر علاقه دارند، پر کنید. نوشتن یک مقاله 2000 کلمه ای یک روز طول می کشد و نیم روز دیگر برای بهینه سازی و یکپارچه سازی آن زمان لازم است.

حتما برای وبسایت خود یک وبلاگ فعال بسازید. شما با ساختن یک وبلاگ که به صورت مداوم مطالب و مقالاتی در آن پست می کنید هم نظر گوگل را به خود جلب می کنید و هم کاربران بیشتری به سایت شما سر خواهند زد و همین امر به افزایش ترافیک کمک خواهد کرد.

لینک های داخلی را بهینه کنید

لینک داخلی دارای مزیت دوگانه انتقال سئو بین صفحات است، در حالی که ایندکس شدن آنها را آسان می کند. در واقع، Googlebot کاوش در یک سایت خوب را آسان ‌تر انجام میدهد.

مهم این است که لینک سازی داخلی بر اساس معناشناسی انجام شود، یعنی دسته بندی مطالب یک سایت برای لینک کردن آنها به یکدیگر.

همچنین، لینک‌های داخلی نباید صرفاً به عنوان ابزاری برای درک بهتر خزنده موتورجستوج در دستیابی به سایت شما باشد. یک لینک داخلی خوب باید به بازدیدکننده شما اجازه دهد تا در سایت شما پرسه بزند.

بنابراین، شما نباید لینک های داخلی را فقط در قالب هایپرلینک مشاهده کنید. یک لینک داخلی خوب شامل فراخوانی برای اقدام (CTA) صفحات یک وب سایت است. گوگل این را می داند و اهمیت زیادی برای لینک از دکمه تماس یا دعوت به اقدام قائل است.

در شبکه های اجتماعی ارتباط برقرار کنید

بحثی وجود دارد که سال هاست سئوکاران را از هم جدا کرده است.

«آیا پست رسانه های اجتماعی تأثیری بر افزایش طبیعی ترافیک خواهد داشت؟

در واقع، لینک‌ های شبکه‌های اجتماعی (مثل فیسبوک، اینستاگرام، لینکدین، توئییر) به دلیل nofollow بودن توسط گوگل مورد توجه قرار نمی‌گیرند. بنابراین، آنها به طور مستقیم اعتبار دامنه را بالا نمیبرند.

با این حال، این درست است که شناخته شدن یک برند از طریق دهان به دهان به دیده شدن آن کمک می کند. و چه راهی بهتر از رسانه های اجتماعی برای انتشار دهان به دهان؟ پس واضح است که در افزایش ترافیک سایت تاثیر مثبتی دارد.

همچنین در بلندمدت، استراتژی بازاریابی رسانه ‌های اجتماعی تأثیر خوبی بر ارسال داده‌های مثبت از کیفیت یک سایت به گوگل دارد که موجب بهبود دید موتورهای جستجو به سایت میشود.

انتشار مطلب در فروم ها و انجمن های تخصصی

فروم ها یا انجمن ها وب سایت هایی کاربر محور هستند که با جذب مخاطبان در یک یا چند زمینه خاص یک شبکه مجازی اجتماعی را ایجاد نموده اند. در این وبسایت ها کاربر قادر خواهد بود تا مطالب و مقالات خود را به اشتراک و در معرض دید سایر کاربران قرار دهد. در بسیاری از فروم ها قابلیت لینک سازی در مقاله فعال است و این امکان را می دهد تا پس از مطالعه هر متن مخاطب به سایت شما ارجاع داده شود و بر این اساس ترافیک ورودی سایت بالا رود.

حتما در انجمن های تخصصی که متناسب با موضوع و محتوای سایت شما هستند یک اکانت تهیه کنید و چندوقت یکبار مطلبی را منتشر نمایید و با این روش افرادی که در حوزه فعالیت سایت شما علاقه مند و مرتبط هستند را وارد کنید.

ساخت ویدئو و پادکست

امروزه فایلهای چندرسانه محبوب ترین نوع محتوا برای کاربران هستند. یکی از جدیدترین روش های تقویت ترافیک سایت، ساخت ویدئو و پادکست است. باتوجه به اینکه امروزه بسیاری از کاربران زمان و حوصله کافی برای مطالعه را ندارند، بیشتر به دنبال دیدن و شنیدن هستند. خیلی کم پیش می آید کاربری که یک ویدئوی 3 دقیقه را مشاهده کرده، تمایلی به مطالعه یک متن 3 هزار کلمه داشته باشد.

به همین دلیل ساخت ویدئو یا پادکست های صوتی می تواند یک گزینه جایگزین مناسب برای جلب نظر کابرانی باشد که زمان کافی برای مطالعه مقالات و مطالب مکتوب را ندارند. در این گونه فایل ها با ارائه توضیحات ویدئویی یا صوتی ، می توان مخاطب را به بازدید از سایت یا فروشگاه اینترنتی ترغیب کرد.

افزایش ترافیک سایت با پروموشن و تخفیف ویژه

پروموشن و تخفیف های ویژه یکی از مهم ترین و بهترین روش های جذب مشتری در بازاریابی و تبلیغات است و از دیرباز در فعالیت های تجاری مورد استفاده قرار می گرفته. همین روش یک ابزار مناسب برای کسب مخاطب بیشتر در اینترنت نیز می باشد. معمولا پکیج های پروموشن یا ارائه تخفیفات فصلی یا دوره ای می تواند نظر مخاطبان را به سایت شما معطوف نماید و ترافیک بیشتر را به دنبال داشته باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *