بهترین جایگزین اینستاگرام برای کسب و کارهای ایرانی چیست؟

بهترین جایگزین اینستاگرام برای کسب و کار ایرانی

آیا از محدودیت های دسترسی به شبکه های اجتماعی در ایران ناامید شده اید؟ به دنبال یافتن جایگزین مناسبی برای اینستاگرام جهت ادامه دادن به کسب و کار خود هستید؟ اگر طی سالهای اخیر از اینستاگرام برای تبلیغات، بازاریابی، معرفی و فروش محصولات خود استفاده میکردید و در حال حاضر در دسترسی به این شبکه اجتماعی و کسب و کار شما با مشکل مواجه شده اید، طبیعتا نباید دست روی دست بگذارید و باید دنبال راهی برای ادامه فعالیت های تجاری خود باشید. ما بهترین جایگزین اینستاگرام را به شما معرفی میکنیم و مزایای آن را بررسی میکنیم.

بسیاری از کسب و کارها تا امروز از طریق اینستاگرام کسب درآمد میکردند، اما با وضعیت کنونی در اینترنت ایران مشکلات زیادی برای آنها به وجود آمده که به صحت این جمله میرسیم که به اعتقاد کارشناسان بازاریابی، قرار دادن همه تخم مرغ های تبلیغاتی در یک سبد بهترین ایده نیست! اگرچه پلتفرم ها و رسانه های اجتماعی دیگری مثل توئیتر، فیسبوک، لینکدین و پینترست نیز برای بازاریابی و فروش موجود هستند، اما محدودیت هایی برای دسترسی کاربران ایرانی به آنها وجود دارد و طبیعتا نمیتوان روی آنها برای بلندمدت حساب باز کرد.

از طرفی وقتی مسئله تبلیغات اینترنتی مطرح میشود، همه پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی ممکن است به عنوان جایگزین اینستاگرام به خوبی کار نکنند. به همین دلیل است که اگر به دنبال راه های مفیدی برای فروش محصولات یا جذب مشتری هستید، بسیار مهم است که به دنبال راه حلی باشید که از فرآیند معرفی خدمات یا محصولات به کاربر تا تبدیل آنها به مشتری و خرید نهایی، بدون محدودیت و مشکل خاصی انجام شود.

پیشنهاد ما به شما برای انتخاب جایگزین اینستاگرام، وب سایت یا فروشگاه های اینترنتی است، که طبق مستنداتی که در ادامه ارائه میکنیم، به شما ثابت میکنیم که وب سایت بهترین گزینه است.

چرا طراحی سایت بهترین جایگزین اینستاگرام است؟

امروزه وب سایتها به عنوان بهترین ابزار فروش آنلاین شناخته میشوند و شاید به دلیل اطلاعات کم کاربران ایرانی یا راحتی استفاده از تبلیغات شبکه های اجتماعی بوده که بسیاری از کسب و کارهای کوچک، کمتر به سمت راه اندازی سایت تمایل داشته اند. این درحالیست که بیزینس های بزرگ و برندهای شناخته شده، همگی وب سایتهای فعال و معتبری دارند، که خیلی از آنها بیش از هزینه و زمانی که صرف بازاریابی اینستاگرام میکنند، بیشتر روی وب سایت و ارتقای فروشگاه اینترنتی و جذب مشتری از این طریق متمرکز هستند.

حتی به کمک وبسایت خیلی راحت تر میتوانید محصولات خود را به کاربران معرفی کنید، تعداد بیشتری محصول را به فروش برسانید و حتی شرایط واریز وجه تسهیل میشود. یک وب سایت دارایی ارزشمندی برای هر شرکتی در عصر دیجیتال مدرن است و کاربردها و ارزش فراوانی برای کسب و کارها دارد.

3 نکته مهم برای انتخاب جایگزین اینستاگرام

برای اینکه یک جایگزین مناسب برای رسانه اینستاگرام انتخاب کنید، توجه به چند نکته ضروری است، اول، جایگزینی که برای اینستاگرام که انتخاب می‌کنید باید فرصت‌هایی برای گفتگو بین شما و کاربران فراهم کند. این احتمال وجود دارد که آنها سوالاتی داشته باشند که باید قبل از خرید پاسخ داده شود.

همچنین می‌خواهید که گفتگوی مشتریان با هم، تبادل نظرات، مشاهده نظرات مشتریان پیشین از طریق یک پلتفرم دیجیتال برای مشتریان بالقوه آسان باشد، که از این نظر سایت و فروشگاه آنلاین، بالاترین و بهترین عملکرد را دارد. نمونه چنین عملکردی را در دیجی کالا مشاهده میکنید.

دوم، بهترین ابزارهای تبلیغاتی آنلاین ویدئو و فایلهای چندرسانه ای هستند، از طرفی انتشار محتوای متنی هم اهمیت دارد.  هر جایگزینی که برای اینستاگرام انتخاب میکنید باید قابلیت نمایش ویدئو، تصاویر، متن و سایر انواع محتوا را نیز داشته باشد. وبسایت این امکان را به راحتی برای شما فراهم میکند.

سومین نکته، توجه به تامین روشهای بازاریابی است، جایگزین اینستاگرام باید شرایط خوبی را برای تبلیغات شما فراهم کند تا همانگونه که در اینستاگرام بازاریابی میکردید، در پلتفرم جدید هم به این کار ادامه دهید.

در ادامه مزیت های کامل طراحی وب سایت را توضیح خواهیم داد تا متوجه شوید چرا بهترین جایگزین برای شماست!

مزیت های طراحی وب سایت برای کسب و کار

در دنیای مجازی، جایی که رفتارهای مصرف‌کننده روزانه تغییر می‌کند، کسب‌وکارها باید خود را با خواسته‌های مصرف‌کننده سازگار کنند. یکی از کارآمدترین راه ها برای رسیدن به این هدف، داشتن یک وب سایت تجاری است. حتی در مرحله ایده، بسیاری از کسب‌وکارها از قبل وب‌سایت‌های خود را برنامه‌ریزی می‌کنند.

یک وب‌ سایت حرفه‌ای با ایجاد فرصت‌های مهم مانند افزایش سودآوری، جذب مشتریان جدید، دستیابی به شراکت ‌های استراتژیک، دسترسی به بازارهای جدید، ایجاد آگاهی از برند و بسیاری از مزیت های دیگر، را به همراه دارد.

دلایل اینکه چرا سایت بهترین جایگزین اینستاگرام است

درست مانند اینستاگرام و حتی خیلی بهتر از آن، یک وب سایت به شما امکان می دهد دقیقاً در جایی که تقاضا وجود دارد (یعنی هر نقطه ای از ایران که کاربری آنلاین میشود) حضور داشته باشید (تا بتوانید به راحتی محصول و خدمات خود را ارائه دهید). به همین دلایل، وب سایت شما اساسا ابزاری است که می توانید از آن برای رشد کسب و کار خود در جهان دیجیتال استفاده کنید.

جذب مشتریانی که محصولات شما را میخواهند

تحقیقات انجام شده یک آژانس دیجیتال مارکتینگ، نشان داد که 81٪ از مشتریان قبل از اینکه وادار به خرید شوند، ابتدا به تحقیق آنلاین می پردازند. مطالعه دیگری نشان می دهد که جستجو برای محصولات آنلاین و فروش تجارت الکترونیک 27.6 درصد رشد داشته است.

تصور کنید که یک فروشگاه آجر و ملات در یک منطقه محلی فعالیت می کند و تنها به بخشی از مشتریان بالقوه خدمات ارائه می دهد. نه فقط برای این کسب و کار، بلکه تمام فروشگاه های سنتی که فقط بصورت فیزیکی فعالیت میکنند به طور کلی فقط به یک کانال برای جذب مشتریان جدید متکی هستند. اما، در دنیای دیجیتال امروز، چنین رفتاری در کسب وکار اصلا پذیرفته نیست.

یک وب سایت مجموعه کاملا جدیدی از کانال های جذب مشتری را معرفی می کند که با فروشگاه فیزیکی نمی توانید به آنها دسترسی پیدا کنید. در تجارت، این عمل به عنوان بازاریابی کششی شناخته می شود. در اصل، متکی به مشتریان بالقوه ای است که در حال جستجو برای محصولاتی که شما ارائه میدهید هستند. مشتریان محصولات را کجا جستجو میکنند؟ پاسخ واضح است، در گوگل! قبل از گسترش شبکه های اجتماعی، گوگل مرجع اصلی جستجو در اینترنت بوده و حتی پس از افزایش محبوبیت اینستاگرام، باز هم گوگل محبوب ترین منبع مشتریان برای جستجوی محصولات و کسب اطلاعات است. با فرآیندهایی مثل سئو یا تبلیغات کلیکی گوگل ادوردز به راحتی میتوانید بدون اینکه اقدام خاصی انجام دهید، از گوگل مشتری جذب کنید.

امکان ارتباط مستقیم با مشتری

وب سایت خیلی راحت تر از اینستاگرام امکان ارتباط شما با مشتریان را فراهم میکند. علاوه بر اینکه میتوانید شماره تلفن های خود را روی سایت قرار دهید تا کاربران با شما تماس تلفنی بگیرند، شرایط دیگری هم برای ارتباط مستقیم با مشتری وجود دارد.

  • امکان ارتباط در واتساپ و تلگرام با یک کلیک
  • چت آنلاین در خود سایت
  • ارسال پیام و ایمیل از طریق فرم تماس با ما
  • قابلیت درج نظرات و سوالات در صفحه محصول

فرض کنید از پلتفرم های فروش شخص ثالث مانند دیجی کالا برای جمع آوری مخاطب استفاده می کنید. در این صورت، اساساً از فرصت مالکیت مشتریان و ارتباط بی واسطه محروم میشوید.

یکی از این اطلاعات ارزشمندی که از ارتباط با کاربر بدست میآورید، مشخصات مشتری است که میتوانید برای ارتباطات بعدی هم استفاده کنید. وب سایتی که خودتان مالک آن باشید، ضمن اینکه فرآیند فروش را آسان میکند، اطلاعات کلیدی مشتریان شامل سن، جنسیت، محل سکونت، شماره تماس، ایمیل و … را نیز برای شما تامین میکند. حتی در اینستاگرام هم اگر بخواهید به چنین اطلاعاتی دسترسی پیدا کنید، باید به شرکت متا هزینه پرداخت کنید.

قابل راه اندازی روی سرورهای داخلی بدون محدودیت دسترسی

محدودیتی که برای بسیاری از کسب و کارها در اینستاگرام ایجاد شد به دلیل محدودیت در دسترسی به سرورهای این رسانه اتفاق افتاده. چون سرورهای اینستاگرام خارج ایران هستند، با تصمیماتی که اتخاذ شد، دسترسی به سرورهای خارجی محدود شد و باعث شد که به دنبال جایگزین اینستاگرام باشیم. حالا فرض کنید پلتفرمی در اختیار دارید که روی سروهای داخلی قرار دارد. پس دیگر مشکل محدودیت دسترسی برای کاربران داخلی وجود ندارد! هزینه سالانه یک هاست داخلی هم بصورت سالانه چیزی در حدود 300 هزار تومان است(مینیمم)، البته هرچقدر هاست بزرگتری را خریداری کنید، هزینه نیز بیشتر خواهد شد.

راه اندازی سایت روی سرورهای ایران این مزیت را دارد که حتی اگر فقط اینترنت ملی و داخلی فعال باشد هم شما مشکلی برای جذب مشتری و ارائه محصول به کاربران نخواهید داشت. مشتری میتواند بدون هیچ محدودیتی از سایت شما خریداری کند و کسب و کار شما به حیات خود در شرایطی کاملا موفق ادامه میدهد.

هزینه پایین تر تبلیغات و بازاریابی

هزینه طراحی سایت حتی برای کسب و کارهای کوچک هم به صرفه است. قیمت طراحی سایت معمولا از هزینه های 2 میلیون تومان آغاز میشود و شامل قابلیتهای متعددی برای فروش، نمایش محصول، نمایش ویدئو و تصاویر، پرداخت وجه، ارتباط با مشتری و موارد دیگر میشود. جهت دریافت خدمات طراحی سایت ما و مشاهده هزینه و نمونه کارها کلیک کنید.

یکی دیگر از مزیت های وبسایت به عنوان بهترین جایگزین اینستاگرام شرایط تبلیغاتی فوق العاده از نظر روشها و هزینه است. وب سایت به شما اجازه می دهد کاری را انجام دهید که هیچ کانال دیگری قادر به انجام آن نیست. انجام ورشهایی مثل سئو در می توانید به طور هوشمندانه بازاریابی کسبوکار شما را انجام دهد. جدا از روشهای تبلیغاتی آنلاین که به کمک طراحی سایت میتوانید انجام دهید، زمانیکه یک سایت داشته باشید، حتی بصورت دهان به دهان نیز میتوانید تبلیغات محصولات یا خدمات خود را انجام دهید. بازاریابی از طریق موتورهای جستجو، درج بنرهای لینکدار در سایتهای پربازدید مثل ورزش3 و ارجاع کاربران به سایت خودتان، درج وبسایت روی کارت ویزیت و بروشورها و بیلبوردها، روشهایی هستند که بازدید سایت شما را افزایش میدهند. و بازدید بیشتر به معنی مشتری بیشتر و درآمد بالاتر برای شماست.

وب سایت شما دریچه ای به سوی بازار جهانی است. با یک وب سایت، می توانید در مناطق جغرافیایی دوردست به مخاطبان دسترسی پیدا کنید. هر مشتری بالقوه ای که به اینترنت دسترسی داشته باشد می تواند از هر کجای ایران به وب سایت شما دسترسی داشته باشد و با شما معامله کند. این مزیت درها را به روی رشد و گسترش سریعتر باز می کند – که به نوبه خود می تواند گسترش فروشگاه های فیزیکی شما را تکمیل کند.

مدیریت سایت بصورت کامل در اختیار شماست

زمانیکه صفر تا صد یک پلتفرم در اختیار شماست، قطعا توان بیشتری برای مدیریت کسب و کار خود دارید.

یکی از مزایای بزرگ جایگزینی یک وب سایت فروش محصولات یا خدمات با اینستاگرام نیز همین است. در اینستاگرام شما تنها به اکانت خود نظارت دارید و مابقی اکانت ها، صفحات، نظرات تحت اختیار شما نیستند.

  • 24 ساعته 7 روز هفته همه چیز تحت کنترل شماست
  • امکان جذب شریک تجاری و اعطای نمایندگی
  • اندازه گیری و تحلیل تمامی اطلاعات
  • جمع اوری اطلاعات رقبا
  • وب سایت به شما کمک میکند نمایش محصولات یا پنل کاربری را برای هر کاربر سفارشی سازی کنید
  • دریافت مستقیم هزینه از کاربر
  • مدیریت نظرات، توضیحات و رتبه بندی محصولات
  • شخصی سازی ساختار سایت از نظر رنگ بندی، تصاویر، نحوه نمایش، شرایط فروش

اینها مواردی هستند که میتوان به عنوان جزئیات این مزیت برشمرد. در اینستاگرام یا سایر رسانه ها، شما تنها مدیریت بخش های محدود و از پیش تعریف شده ای را دارید، درحالیکه اگر یک سایت شخصی، تجاری، سازمانی یا فروشگاهی داشته باشید، قادرید از صفر تا 100 آن را خودتان تغییر دهید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *