25 فاکتور ضروری سئو محلی

25 فاکتور و سیگنال مهم در سئو محلی برای بهبود رتبه در نتایج جستجوی محلی

اگر تمایل دارید به منظور ارتقا رتبه در نتایج محلی ، با 25 فاکتور سئو محلی آشنا شوید ، پیشنهاد می کنیم این مطلب را با دقت مطالعه نمایید. کسب رتبه در جستجوهای محلی برای یک کسب و کار کار دشواری نیست و در عین حال مزایا و سود زیادی نیز برای شما به همراه دارد. افزایش تعداد دستگاه های تلفن همراه و استفاده از موبایل جهت خرید و جستجوی محصولات در گوگل و تمایل افراد به خرید از نزدیک ترین فروشگاه به خود و همچنین افزایش رقابت برندها و سایتهای مختلف ، ضرورت  سئو محلی را افزایش داده است. در این شرایط گوگل نیز به جستجوی محلی توجه ویژه ای دارد و 3 مورد از نزدیک ترین سایت ، شرکت ، فروشگاه و خدمات را بصورت مجزا و در یک باکس ویژه به هر کاربر باتوجه به ip  و موقعیت جغرافیایی وی نمایش می دهد.

این اقدام گوگل بویژه برای کاربران موبایل فوق العاده مفید است. آنها می توانند به سرعت کسب و کاری را در نزدیکی خود پیدا کنند و حتی بدون کلیک روی سایت ، ساعت فعالیت ، شماره تلفن ، نظرات مشتریان دیگر و بسیاری از اطلاعات مربوطه را مشاهده کنند.

تمام این موارد به معنی اهمیت سئو محلی برای وب سایت ها و کسب و کارهای آنلاین و مخصوصا فروشگاه های اینترنتی می باشد.

ما در این مطلب به شما توضیح می دهیم که چه سیگنال هایی در سئو محلی اهمیت بیشتری دارند . کدام فاکتور ها را برای قرار گرفتن در لیست نتایج جستجوی محلی باید رعایت کنید.

فاکتورهای برتر رتبه بندی سئو محلی کدامند؟

ما مهمترین فاکتور های سئو محلی را به دو دسته تقسیم می کنیم. فاکتورهای اولیه که شامل مبانی و اصول سئو محلی هستند و برای اینکه در لیست نتایج ظاهر شوید باید حتما آنها را رعایت کنید. دسته دوم ، فاکتور های تکمیلی هستند که درصورتی که در یک رقابت شدید با چچند رقیب دیگر حضور دارید می توانید جهت بالا بردن رتبه خود در میان رقبای دیگر در نتایج محلی این موارد را عملی کنید.

تمام فاکتورهای موجود در لیست زیر با تحقیقات انجام شده در search engine journal بدست آمده که مورد تایید گوگل نیز می باشد. برخی از فاکتورهایی که ذکر می کنیم به حدی جامع و ضروری هستند که خود نیازمند یک مقاله مجزا جهت تشریح و معرفی می باشند.

آیا می خواهید مطمئن شوید که تمام پایه های شما در انجام یک حسابرسی محلی کامل SEO تحت پوشش هستند؟ از اینجا شروع کنید

 Google My Business

اگر صفحه Google My Business خود را ایجاد نکرده اید ، اکنون این کار را انجام دهید. فقط چند دقیقه طول می کشد و کاملا رایگان است و یکی از ساده ترین و مؤثرترین راه ها برای شروع بهینه سازی سئوی محلی شما است.

دسته بندی مشاغل در گوگل

در حساب  My Business گوگل دقت کنید که دسته بندی صحیح را انتخاب کرده باشید.

برای به دست آوردن بهترین نتیجه ، کسب و کار خود را در چند دسته و بصورت دقیق ثبت نمایید.

به عنوان مثال ، اگر یک رستوران هستید که بیشتر سرویس نهار ارائه می دهید ، حتما ساعات کار و فعالیت خود را دقیق درج نمایید.

درج عکس از کسب و کار در گوگل

احتمالا با جستجوی نام یک رستوران ، تصاویری از مشتریان ، منو و غذاها را در گوگل در کنار آدرس سایت رستوران مربوطه دیده اید. شما هم دست به کار شوید. از مکان ، محصولات ، کارکنان خود ، حتی مشتریان خود عکس بگیرید. تصاویر به افزایش اعتبار تجاری شما کمک می کنند و به عنوان یک فاکتور مهم در سئو محلی عمل می کنند.

ثبت سایت در جستجوی محلی bing

گوگل موتور جستجوی محبوب و بسیار پر کاربر در دنیاست. با این وجود بینگ هنوز ادعا می کند که سهم 33 درصدی را از جستجو ها در اختیار دارد.  پس حتما اطلاعات سایت و کسب و کار خود را در جستجوی محلی بینگ نیز ثبت نمایید.

مطلب پیشنهادی: علت تفاوت نتایج جستجو در گوگل و بینگ چیست؟

ثبت سایت در دایرکتوری ها

شما می توانید سایت خود را در دایرکتوری های تخصصی مربوط به کسب و کار خود ثبت نمایید. مثلا اگر در زمینه پیمانکاری ساختمان فعالیت دارید می توانید ، سایت خود را وبسایت های آگهی مربوط به خدمات ساختمانی درج نمایید. اگرچه این فاکتور تاثیر مستقیمی در سئو محلی ندارد اما می تواند به شهرت برند شما کمک نماید.

ثبت سایت در لیست های نقد و بررسی

علاوه بر دایرکتوری های آنلاین می توانید دامنه خود را در سایت هایی که لیست های نقد و بررسی دارند و مشتریان و کاربران بر روی خدمات ، محصولات و شرکت های مختلف نظرات و تجارب خرید خود را ثبت می کنند ، درج نمایید. این کار تاثیر بسیار مثبتی در سئو محلی دارد و نه تنها کاربران اطراف شما با وبسایت شما آشنا می شوند، بلکه بواسطه سایر کاربران اطلاعاتی در رابطه با وبسایت و کسب و کار شما بدست می آورند. خود گوگل مپ نیز چنین قابلیتی را ایجاد کرده و با ستاره دار کردن صفحات امکان درچ نظرات و ثبت پیشنهادات و تجارب را به کاربر می دهد.

تعداد نظرات مثبت

همه سایت ها تمایل دارند که تعداد نظرات مثبت بیشتری داشته باشند. یعنی از 5 ستاره ای که در گوگل دریافت می کنند بهترین امتیاز را از میان تعداد زیادی نظرات دریافت کنند. زمانی که ستاره های کنار لینک سایت شما تعداد بیشتری را بصورت طلایی نشان دهد ، نمادی از اعتبار و کیفیت شما نسبت به رقبا می باشد که یکی از سیگنال های مثبت و فاکتور تاثیر گذار در سئو محلی است.

درج نظرات نوشتاری فاکتور مهم سئو محلی

در گوگل این قابلیت وجود دارد که کاربران توانایی ثبت نوشتاری نظرات خود ، به تجمید از یک سایت و یا انتقاد از آن اقدام نمایند. حتی شما می توانید از دوستان خود بخواهید که با آدرس ایمیل شخصی ، نظرات مثبتی برای شما بنویسند.

سئو همزمان کلمات کلیدی و مکان جغرافیایی

یکی از فاکتورهای مهم در سئو محلی ، این است که شما علاوه بر درج کلمات کلیدی در یک صفحه ، نام شهر یا موقعیت جغرافیایی را نیز به آن اضافه کنید. مثلا اگر یک شرکت سئو در تهران هستید و در پونک فعالیت می کنید ، می توانید مقاله ای تحت عنوان خدمات سئو سایت در پونک را منشتر نمایید و از عبارات سئو و پونک در این محتوا در حد مورد قبول استفاده نمایید.

ایجاد صفحه کسب و کار در فیسبوک

فیسبوک کاربران فراوانی دارد و حتی می توان از آن به منظور جستجوی محصولات و خدمات به عنوان یک موتور جستجو استفاده کرد. حتما در فیسبوک یک صفحه کسب و کاری ایجاد نمایید .و به سایت خود لینک دهید. توضیحات کامل ، اطلاعات تماس و معرفی خدمات و محصولات شما در فیسبوک توسط کاربران فراوانی دیده خواهد شد.

شبکه های اجتماعی ؛ فاکتور تاثیرگذار در سئو محلی

سایر شبکه های اجتماعی مثل لینکدین و اینستاگرام نیز می توانند سینگال های مثبتی در سئو محلی ایجاد کنند و علاوه بر این به رونق کسب و کار شما نیز کمک می نمایند. درج اطلاعات تماس ، آدرس و مکان فعالیت در اینستاگرام می تواند به افزایش مشتریان شما بیانجامد.

تطابق و صحت شماره تماس ، آدرس و نام

مطمئن شوید که نام برند ، شماره تماس و آدرس شما در تمام لیست های بالا صحیح و کاملا با یکدیگر تطابق داشته باشند.

اطمینان از صحت نام تجاری ، آدرس و شماره تلفن اعث می شود ارتباط مشتریان با شما با سهولت و سرعت انجام شود.

سازگاری با موبایل فاکتور ضروری سئو محلی

گوگل رتبه بندی را براساس نحوه بارگزاری سایت ها در موبایل انجام می شود. یعنی رتبه بندی هم در دسکتاپ و هم در موبایل و سایر وسایل براساس میزان سازگاری سایت با موبایل است.

شما باید یک سایت با طراحی ریسپانسیو و کاملا بهینه برای موبایل داشته باشید تا بتوانید در صفحه اول گوگل قرار بگیرید. این فاکتور برای سئو محلی ضرورت زیادی دارد و در صورتی که سایت با موبایل سازگار نباشد ، امکان قرار گرفتن در نتایج محلی کاهش می یابد.

درج داده های ساختار یافته

روش های مختلفی وجود دارد که می توانید از نشانه گذاری داده های ساختار یافته برای سئو محلی استفاده کنید.در قسمت structured data در گوگل وبمستر تولز ، می توانید تمام اطلاعات ضروری را برای گوگل برجسته کنید تا در نتایج آنها را به کاربر نمایش دهد.

توسط گوگل توصیه زیادی بر استفاده از نشانه گذاری اسکیما دارد  و آن را یکی از فاکتورهای بهبود رتبه سایت می داند.

بررسی نرخ کلیک در نتایج جستجو

اگر اقدامات سئو محلی را به درستی انجام داده باشید ، پس از مدتی ctr سایت یا همان نرخ کلیک صفحات در گوگل افزایش می یابد . یکی از سیگنال های مثبت و نشان از موفقیت شما دارد.

فاکتور انتشار و سئو محتوای محلی

یکی از ویژگی های وب سایت های خوب و فعال ، انتشار مداوم محتواست. در سئو محلی ، شما باید در رابطه با رویدادها و اتفاقات و اطلاعات محدوده جغرافیایی که فعالیت دارید بیشتر بنویسید. زیرا طبیعتا ساکنین این مناطق تمایل بیشتری به مطالعه مقالاتی در این زمینه دارند. به عنوان مثال ، در مورد رویدادهای محلی بنویسید ، اطلاعاتی در مورد جمع آوری کمک های مردمی برای یک موسسه خیریه محلی به اشتراک بگذارید یا هر آنچه که در محدوده شما اتفاق می افتد.

درج محدوده جغرافیایی در عنوان و توضیحات متا

در صورت امکان از نام و نشانی مکان جغرافیایی محل فعالیت اصلی خود در عنوان و توضیحات متا استفاده کنید. این فاکتور متفاوت از به کار بردن مکان در محتوا می باشد.

دریافت بک لینک با کیفیت

اهمیت بک لینک باکیفیت در سئو بر هیچ کس پوشیده نیست. این تاثیرات در نتایج محلی نیز دیده می شود و موجب جذب مشتریانی از محدوده مکانی فعالیت شما خواهد شد.

تنوع در لینک های ورودی

لینک هایی که دریافت می کنید باید بصورت طبیعی ایجاد شده باشند به همین دلیل بک لینک هایی با انکرتکست متنوع و به url  های مختلف از سایت شما داده می شود.

دریافت لینک از سایت های محلی

یکی دیگر از فاکتورهای مهم در سئو محلی ، درج تبلیغات و دریافت لینک از سایر سایت های محلی میباشد. مثلا در پایگاه ها یا سایتهای خبری محلی که مربوط به یک شهر یا استان است می توانید بک لینک بگیرید و تاثیر مثبتی در میزان بازدید و رتبه سایت در گوگل خواهد داشت.

بک لینک با انکرتکست کلمه کلیدی و موقعیت جغرافیایی

یکی از مهم ترین اقداماتی که در سئو محلی باید انجام دهید ، دریافت بک لینک های قوی از سایت های معتبر ، اما با درج کلمه کلیدی و مکان جغرافیایی بصورت همزمان در انکرتکست می باشد. مثلا اگر در زمینه فروش نرم افزار در اهواز فعالیت می کنید ، می توانید انکرتکست یا متن لینکی شبیه به فروش نرم افزار در اهواز دریافت کنید.

نزدیکی به کاربر جستجوگر

شما هرچه اطلاعات دقیق تری از مکان فعالیت شامل ، شهر ، خیابان ، کوچه و پلاک را ثبت کنید ، می توانید به کاربرانی که در گوگل جستجو می کنند و نزدیک محدوده شما هستند ، دسترسی بهتری داشته باشید. فرض کنید یکی از رقبای شما در نزدیکی موقعیت جغرافیایی شما ، فعالیت می کند. یک کاربر محصول یا خدماتی متناسب با سایت شما و رقیبتان را جستجو می کند. در این شرایط هر سایتی که اطلاعات دقیق تر و نزدیک تر به کاربر را ثبت کرده باشد ، در نتایج بالاتر نمایش داده می شود.

اتوریتی دامنه سایت

در صورتی که دو سایت یکسان با شرایط سئو محلی مشابه وجود داشته باشند ، گوگل سایتی که اتوریتی دامنه بیشتری دارد را در نتایج گوگل بالاتر نمایش می دهد.  افزایش اتوریتی دامنه شما یک فرآیند سریع یا آسان نیست ، اما می تواند با صرف وقت و دریافت لینک های قوی محقق شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *