• سئوبهینه
  • نمونه پروژه سئو سایت
  • تماس با ما
  • ثبت سفارش
سئوبهینه
  • صفحه نخست
  • طراحی سایت
  • سئو فروشگاه اینترنتی
  • بررسی رایگان سایت
  • خدمات ما
  • درباره ما
  • منو

سئوبهینه » مقالات سئو » سئو سایت های چند زبانه

مقالات سئو

سئو سایت های چند زبانه

روش های سئو سایت چند زبانه

وقتی از سئو سایت چند زبانه صحبت می کنیم ، باید مطمئن شوید که مخاطبان شما از کشور های هدف و زبان هایی که سایت شما پشتیبانی می کند با بهترین کیفیت و بالاترین سرعت به وب سایت شما دسترسی دارند و علاوه بر این رتبه سایت در گوگل در هر کدام از زبان ها مناسب و در صفحه اول قرار دارد. یعنی تمام روش ها ، اقدامات و فاکتورهایی که در سئو نسخه فارسی سایت خود رعایت می کردید را باید در نسخه های  دیگر سایت های چند زبانه ( معمولا دو زبانه فارسی و انگلیسی بیشتر هستند ) نیز پیاده کنید. جستجوی کلمات کلیدی ، بهبود سرعت ، تجربه کاربری ، ترجمه منو و فوتر باید برای هر زبان بصورت اختصاصی انجام شود.

سئو چند زبانه فرآیند بهینه سازی مطالب ، محتوا و ساختار وب سایت شما برای کاربرانی با زبان های مختلف است ، که در نتیجه آن شما در بازار کشورهای جدید نیز شناخته می شوید و به راحتی کسب و کار خود را بین المللی خواهید کرد.

به منظور راه اندازی ، طراحی و بهینه سازی سایت می توانید به صفحه اصلی وب سایت سئوبهینه مراجعه نمایید.

5 روش سئو سایت چند زبانه

هنگام راه اندازی یک سایت چند زبانه ، چند فاکتور مهم سئو باید در نظر گرفته شود. ابتدا باید مطمئن شوید که ترجمه مطالب سایت ، به عنوان محتوای تکراری توسط گوگل شناخته نمی شود و در ادامه به بهبود ux و ui سایت خود متناسب با کاربر هدف بپردازید.

استفاده از url قابل تشخیص و متفاوت ، درج برچسب hreflang اختصاصی برای هر زبان ، تحقیق کامل درباره ترجمه کلمات کلیدی و توجه به تاثیر موقعیت مکانی کاربر در سرعت بارگزاری سایت ، مواردی هستند که باید بهینه شوند.

url اختصاصی صفحات

یکی از مشکلات رایج در سئو سایت چند زبانه ، ایجاد محتوای تکراری است. اگر علاقه مند به تشخیص محتوای تکراری سایت خود هستید لینک مشخص شده را مطالعه کنید.

اگرچه همه محتوای تکراری مضر نیستند ، محتویاتی که در URL های مختلف ظاهر می شوند ممکن است منجر به جریمه هایی مانند افت رتبه یا حتی حذف سایت شوند.

برای جلوگیری از جریمه ناشی از محتوای تکراری محتوا ، گوگل توصیه می کند از “URL های اختصاصی” استفاده کنید که یک علامت برای مشخص کردن زبان صفحه باشد.

این نماد موتورهای جستجوگر و کاربران را قادر می سازد تا زبان را از همان URL شناسایی کنند. به عنوان مثال اگر آدرس صفحه اصلی و به زبان فارسی سایت شما example.com باشد ، می توانید در سئو سایت چند زبانه برای ورژن انگلیسی همین صفحه از آدرس example.com/en استفاده کنید. نماد en به گوگل می فهماند که زبان صفحه انگلیسی است.

البته قرار دادن این نشانه زبان در URL به سه شکل برای موتورهای جستجو قابل قبول و قابل فهم است:

به کار بردن نشانه زبان در دامنه مثل سایت seobehine.ir

استفاده از ساب دامنه مانند : en.example.com

و درج نشانه زبان صفحه با ایجاد دایرکتوری مانند آنچه در مثال بالا توضیح دادیم. اما رعایت این موارد نیز نمی تواند تنها فاکتور سئو سایت های چند زبانه باشد.

تگ hreflang را درج کنید

علاوه بر استفاده از نشانگر زبان در آدرس  ، گوگل باتوجه به تگ hreflang زبان صفحه را تشخیص می دهد

این تگ را می توان در بخش هدر صفحه اصلی یا از طریق نقشه سایت درج کرد. به عنوان مثال ، یک تگ hreflang به زبان انگلیسی برای کاربران ساکن در ایران به این صورت درج می شود:

<link rel = “alternative” hreflang = “en-ir” href = “http://example.com/en/” />

اگر یک صفحه با هدف ارائه خدمات به چندین کشور و زبان ارائه شده باشد ، می توان چندین ویژگی hreflang اضافه نمود. این کار باید با دقت بالا انجام شود و پیشنهاد می کنیم افراد مبتدی که آشنایی کاملی با سئو سایت چند زبانه ندارند از تغییر و دستکاری قالب بپرهیزند.

در هر صفحه فقط از یک زبان استفاده کنید

در سئو سایت های چند زبانه لازم است که تمام عناصر صفحه از یک زبان به زبان دیگر ترجمه شوند. یعنی منو ، فوتر ، بخش نظرات ، breadcrumbs و تمام اجزای دیگر به همراه محتوای صفحه.

برخی از مشکلاتی که این نوع وب سایت ها دارند مانند ، عدم ترجمه متن breadcrumbs یا ثبت نظرات با چند زبان در یک صفحه است.

در مورد اول بالا ، خواننده ممکن است محتوای اصلی را درک کند اما در یافتن و ارجاع به صفحات دیگر دچار مشکل شود. در حالت دوم ، محتوای تولید شده توسط کاربر به زبانهای مختلف می تواند منجر به کاهش بحث و گفتگو و گیج شدن خواننده شود.

سایت هایی هستند که استفاده از چند زبان در یک صفحه نشکلی را ایجاد نمی کند ، مثل وب سایت هایی که برخی از اصطلاحات لاتین عبارات تخصصی را در کنار متن فارسی توضیح می دهند. که البته در این مورد هم گوگل توصیه کرده از به کار بردن چند زبان مختلف در یک صفحه خودداری کنید و حتما باید با تگ hreflang زبان اصلی را مشخص نمایید.

ترجمه متا تگ ها

در سئو وب سایت چند زبانه ، باید اطمینان حاصل کنید که نه فقط محتوای موجود در سایت ، بلکه متا تگ ها ف عبارات کلیدی ، ابرداده ها نیز بر اساس عبارات تخصصی ترجمه شده باشد. یعنی دقیقا باید معادل لغوی و فنی آن در زبان دیگر به کار برده شود.

این موضوع آنچنان هم که به نظر می رسد ساده نیست و ممکن است یک کلمه کلیدی در زبان اصلی سایت ، لزوماً در ترجه به زبان دوم سایت یکسان نباشد. برای این کار شما نیاز به انجام تحقیقات کلمات کلیدی جدید دارید که می توانید از وب سایت ahrefs کمک بگیرید و کلمات کلیدی پرکاربرد و پیشنهادی را استخراج کنید.

همچنین باید به این نکته هم دقت کنید که در کشور و زبان هدف شما ، از چه عبارات و کلماتی برای نوع محصولات ، خدمات و فعالیت کسب و کاری شما استفاده می شود.

مقاله پیشنهادی مهم: مهم ترین تگ های صفحه که در سئو تاثیر دارند

توجه به سرعت در سئو سایت چند زبانه

یکی از کارهایی که می توانید در سئو چند زبانه انجام دهید بالا بردن سرعت سایت است. از سال 2018 سرعت به عنوان یک فاکتور اصلی در رتبه بندی سایت ها لحاظ شده است و برای هر نوع وب سایتی اهمیت دارد. در سایت چند زبانه که مخاطبینی از کشورهای مختلف دارید و فاصله آنها از سرور سایت شما متفاوت است ، سرعت بارگزاری سایت شما برای کاربران متغییر خواهد بود و کم بودن سرعت می تواند موجب از دست رفتن جایگاه سایت در گوگل شود.

به همین منظور علاوه بر اقداماتی مثل تنظیمات کش ، بهینه سازی تصاویر و کدهای سایت ، حتما باید از cdn استفاده کنید. Cdn این امکان در سئو سایت چند زبانه می دهد تا متناسب با محل اقامت هر کاربر از نزدیک ترین سرور اطلاعات سایت را دریافت کند.

این مقاله به شما کمک زیادی خواهد کرد: روش های افزایش سرعت وب سایت

ژانویه 19, 2020/0 دیدگاه /توسط سئوبهینه
اشتراک این مطلب
  • اشتراک در Facebook
  • اشتراک در Twitter
  • اشتراک در Linkedin
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دوست دارید به بحث ملحق شوید؟
نظرات خود را با ما در میان بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در اینستاگرام سئوبهینه را دنبال کنید

سئو سایت با آنالیز کامل

سوالات متداول

  • کلمات کلیدی چیست و چه اهمیتی داردکلمات کلیدی چیست ؟فوریه 27, 2021 - 17:30
  • داده های ساختار یافته یا structured dataساخت structured data برای سایتسپتامبر 1, 2020 - 17:44
  • نحوه ارزیابی ارزش و کیفیت بک لینکچگونه ارزش یک بک لینک را ارزیابی کنیم؟آگوست 23, 2020 - 19:38
  • تفاوت هاست از سرور ایران و سرور خارجیهاست سرور ایرانی بهتر است یا خارجی؟آگوست 6, 2020 - 13:16
  • روش های ایجاد دسته بندی محصولات فروشگاه اینترنتیدسته بندی محصولات در فروشگاه اینترنتی چگونه انجام می شود؟ژوئن 29, 2020 - 09:01

آموزش اختصاصی سئو با تخفیف ویژه

درباره شرکت سئوبهینه

بایگانی‌ها

  • فوریه 2021
  • ژانویه 2021
  • نوامبر 2020
  • اکتبر 2020
  • سپتامبر 2020
  • آگوست 2020
  • جولای 2020
  • ژوئن 2020
  • می 2020
  • آوریل 2020
  • مارس 2020
  • فوریه 2020
  • ژانویه 2020
  • دسامبر 2019
  • نوامبر 2019
  • اکتبر 2019
  • سپتامبر 2019
  • آگوست 2019
  • جولای 2019

تماس با سئوبهینه

آدرس : تهران – پونک

جهت تماس با سئوبهینه با شماره 44871861 تماس بگیرید.

امکان ارتباط در تلگرام و واتساپ

از ما بخواهید…

  • سئو چیست
  • تعرفه سئو
  • تبلیغات اینترنتی
  • طراحی سایت
  • طراحی فروشگاه اینترنتی

دسته بندی مطالب

هدف سئوبهینه رونق کسب و کار شماست! Copyright © 2021 seobehine.ir
  • Twitter
  • Instagram
  • Linkedin
  • Facebook
  • Youtube
رفتن به بالا