اصول سئو سایت خبری

بهینه سازی و سئو سایت خبری خبرگزاری ها

قواعد ، روش ها و استراتژی و اصول سئو سایت خبری و پایگاه های آنلاین اخبار که به منظور انتشار اطلاعات و خبرهای روز طراحی می شوند ، از لحاظ ساختار ، محتوا و مخاطبان تفاوت های زیادی با وب سایت های شخصی و شرکتی دارند و به همین دلیل بهینه سازی سایت خبری باید کاملا ویژه و اختصاصی انجام شود.

وبسایت هایی که مختص خبری و اطلاع رسانی هستند به دلیل اینکه تولید مداوم اخبار و محتوا را دارند نمی توانند بر روی عبارات کلیدی خاصی تمرکز کنند مگر در چند حالت محدود! مثلا عبارات کلیدی مثل خبرگزاری ، اخبار آنلاین و یا دسته ای خاص از خبرها مثل اخبار ورزشی. در هر صورت تعداد کمی از کاربران با این عبارات وارد سایت می شوند، در عوض برندینگ بیشترین نقش را در افزایش بازدید و ترافیک سایت های خبری دارد. همچنین سئو محتوای خبر ها در این نوع از صفحات وب تقریبا بی مورد و غیر ضروری است ولی می توان با ایجاد یک وبلاگ مناسب جهت افزیش ترافیک سایت مطالبی کاربردی و براساس اصول سئو منتشر نمود.

برخی از انواع وبسایتهای خبری فقط به منظور انتشار اخبار هستند ، برخی دیگر تصاویر عکاسان خبری را نیز منتشر می کنند ، بسیاری از وبسایت های خبری از طریق تبلیغات و درج رپورتاژ های تبلیغاتی کسب درآمد می کنند ، هرچه هست تمام بخش ها باید کاملا سئو و بهینه باشند.

چه نکاتی باید در سئو سایت های خبری رعایت شود؟

در سئو سایت خبری نمی توان همواره مشابه وبسایت های دیگر اقدام کرد زیرا بسیاری از موارد تاثیر آن چنان مثبتی در بازدید و افزایش کاربران آن ندارند. اما در عوض نکات مهمی که  به منظور هرچه بیشتر دیده شدن این وبسایت ها باید انجام داد را در ادامه توضیح می دهیم.

البته قبل از اینکه وارد جزئیات شویم باید شناخت صحیحی از کارکرد سایت خود داشته باشید ، هدف شما چیست؟ چه نوع اخباری را قصد دارید پوشش دهید؟ آیا از اخبار دریافتی استفاده می کنید یا خبرنگار فعال دارید؟ مایل به انجام تبلیغات نیز هستید؟ و بسیاری از موارد دیگر که توجه به آنها در سئو سایت خبری ضرورت دارد و در تدوین استراتژی سئو و مراحل و نحوه اجرا موثر هستند. نکته ای که برای سایتهای خبری مهم است کاهش رتبه الکسا می باشد. زیرا بسیاری از مخاطبین برای ثبت تبلیغات و آگهی بر روی سایت خبری به رتبه الکسا دقت می کنند و روش هایی که برای سئو سایت خبری استفاده می شوند در بلندمدت رتبه های جهانی و ایرانی سایت در الکسا را کاهش می دهند.

مهم ترین نکات و روش های سئو سایت های خبری

دسته بندی اخبار

به علت حجم زیادی از اخبار و مطالب موجود روی سایت خبرگزاری ها ، حتما باید دسته بندی مناسبی انجام شود. یعنی اخبار ورزشی ، فرهنگی ، اقتصادی ، سیاسی و انواع دیگر در کتگوری های منظم و مشخصی دسته بندی شوند.

علاوه بر این دسته بندی باید براساس زمان و تاریخ انتشار نیز انجام شود. مثلا زیرشاخه اخبار ورزشی خود به چندین دایرکتوری دیگر براساس تاریخ انتشار ، اخبار داخلی یا خارجی ، تصاویر ورزشی ، مقالات تخصصی و دسته های دیگر قابل بخش بندی است. این فرآیند جز مهمی از سئو سایت های خبری محسوب می شود که باید با ایجاد دایرکتوری یا ساب دامنه های مختلف اجرا شود.

تمرکز بر ارتقای برند خبرگزاری

در مقاله ای که تحت عنوان تاثیر سئو بر برندینگ و بالعکس منتشر کردیم ، اهمیت برندینگ در سئو را واضح توضیح داده ایم که پیشنهاد می کنیم حتما مطالعه بفرمایید. یک پایگاه انلاین خبری بیشترین بازدید خود را از مخاطبان وفادار کسب می کنند. همان کسانی که از قبل با برند یک سایت خبرگزاری آشنا شده اند و به منظور بررسی تحولات و اطلاعات روز به آن مراجعه می کنند. برای شناساندن و جا افتادن برند یک سایت خبری ، تبلیغات نقش مهمی ایفا می کند ، اما روش هایی مثل ارسال ایمیل های خبری ، انتشار مقالات علمی ، سیاسی ، فرهنگی و اجتماعی می تواند نقش کلیدی در بالا بردن ترافیک و سئو سایت خبری داشته باشد.

فعالیت در شبکه های اجتماعی

یکی از استراتژی های جذب مخاطبان و ارتقای سئو وب سایت خبری بهره گیری از قابلیت های شبکه های اجتماعی است. رسانه هایی که مملو از کاربران تشنه برای کسب اطلاعات و خبرهای روز و جدید هستند. در چنین شرایطی درج تصاویر و ویدئو همراه با مختصری از آخرین اخبار می تواند مخاطب را جهت مطالعه ادامه مطلب به وبسایت مربوطه بکشاند. طبق پژوهشهای انجام شده در این زمینه ، ثابت شده که بیش از 70 درصد کاربرانی که به این شکل و سایر روش های مشابه جذب می شوند ، در آینده و مدت زمان بیشتری با سایت در ارتباط خواهند ماند ، این قاعده نه تنها برای وبسایت خبری ، بلکه برای سایت شرکتی و فروشگاه های اینترنتی نیز صادق است.

سرعت در انتشار خبر

شما به عنوان یک خبرگزاری و سایت خبری ، رقبای فراوانی دارید ، علاوه بر این وبسایت هایی نیز هستند که در کمتر از چند ثانیه جدیدترین اخبار پایگاه های خبری را کپی و عینا منتشر می کنند و از آنجا که صفحه اول گوگل فقط 10 لینک بیشتر را نمی تواند نمایش دهد پس باید سرعت را چاشنی کار خود کنید. شما باید تلاش کنی که حتی قبل از سایر خبرگزاری ها ، اخبار جدید را منتشر نمایید تا جایگاه بهتری را در موتور های جستو به ازای عبارات کلیدی یا خبری خاص را در اختیار بگیرید.

سئو و بهینه سازی کدها و قالب سایت

یکی از بخش های کلیدی در سئو سایت های خبری ، توجه به فشرده سازی ، بهینه سازی کدهای ساختار و سئو قالب سایت است. ایرادات کدنویسی و خطاهای قالب تاثیر مستقیمی در افت رتبه سایت دارد. در دو سه سال اخیر یکی از فاکتورهایی که گوگل تاکید زیادی روی آن داشته توجه به سرعت بارگزاری وبسایت در موبایل و نسخه دسکتاپ است.

به همین دلیل باید با فشرده سازی و تجمیع فایل های برنامه نویسی زمان بارگزاری را به حداقل ممکن رساند تا میزان پرش کاربر را کاهش داد. بهینه سازی کدهای قالب مستقیما در تجربه کاربری تاثیر دارد و هرچه رضایت کاربر ورودی از سرعت ، جذابیت بصری ، مسیریابی و دستیابی راحت به مطالب داخلی بیشتر باشد مطمئنا ترافیک وبسایت نیز افزایش می یابد.

ساخت وبلاگ فعال

برای سئو سایت خبری ، انتشار مطالب نباید محدود به اخبار باشد. گاها پس از جستجوی یک عبارت تخصصی در نتایج گوگل مشاهده کرده اید که مطلبی از یک وب سایت خبری یا خبرگزاری نیز به چشم می خورد. این همان اهمیت ساخت وبلاگ فعال برای وبسایت خبرگزاری ها را نشان می دهد.

از نظر انتشار خبرهای روز ، حدود 90 درصد سایت ها مشابه و با یک نوع محتوا هستند. تفاوت میان آنها از همین وبلاگ مربوط به انتشار مقالات و مطالب تخصصی در زمینه های اقتصادی ، ورزشی ، اجتماعی ، علمی و… ناشی می شود. زمانی که شما بتوانید کاربران را به دلایلی به غیر از مطالعه اخبار به سایت خود بکشانید اتوریتی دامنه و پیج رنک را افزایش می دهید. همچنین می توانید با ارائه خدمات ثبت رپورتاژ آگهی با یک تیر دو نشان بزنید ، هم کسب درآمد داشته باشید و هم مطالب مختلفی را برای ثبت روی سایت دریافت نمایید.

سئو متاتگ صفحات سایت خبری

سئو متاتگ توضیحات ، عناوین ، هدینگ ها در سایت های خبری اهمیت زیادی دارد. این فاکتورها مخصوصا برای لندینگ پیج های اصلی که شامل صفحات نخست خبرگزاری ، تماس با ما ، صفحات اخبار دسته بندی شده اختصاصی ، آرشیو ، ساب دامین مربوط به اخبار تصاویر می باشند ضرورت بالایی دارند. در وهله اول این قابلیتها باید در طراحی سایت در نظر گرفته شود و سپس با تولید و ایجاد هر صفحه ، به درستی و کاملا متفاوت از دیگر صفحات درج شوند تا گوگل به خوبی متوجه محتوا و اهداف هر دایرکتوری یا زیردامنه شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه مقاله پیشنهادی را مطالعه نمایید: مهم ترین تگ های صفحه که در سئو تاثیر دارند

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *