آنالیز سئو سایت نی نی سایت با آدرس Ninisite.com
امروز به بررسی و تحلیل وضعیت سایت نی نی سایت می پردازیم و این وب سایت را بطور کامل از نظر سئو، ترافیک، عملکرد، شرایط فنی و سرعت، اعتبار دامنه و برخی فاکتورهای دیگر مورد آنالیز قرار میدهیم. نی نی سایت با دامنه ninisite.com ، از اواخر سایت 2005 میلادی فعالیت خود را آغاز کرده و در حوزه های بانوان، بارداری، کودکان، سلامتی، تغدیه و سبک زندگی مقالات، تصاویر و ویدئوهای مختلفی را منتشر می کند.
یکی از دلایل محبوبیت این سایت، امکان ایجاد پروفایل کاربری و ثبت تاپیک، نظرات و مطالب کاربران اینترنتی است که امکان تبادل نظر و ارتباط آنها را با هم فراهم می نماید. همچنین ninisite یک بخش با عنوان کلینیک تخصصی راه اندازی کرده و با معرفی متخصصین و مشاورین مختلف، مخاطبان خود را در زمینه سوالات پزشکی، سلامت، بهداشتی و بسیاری موارد دیگر راهنمایی و پشتیبانی می کند.
همچنین نی نی سایت، دارای ابزارهای کاربردی آنلاین است که در محاسبه قد و وزن ایده آل، میزان کالری مورد نیاز، پیش بینی رنگ چشم نوزاد، شاخص توده بدنی و … به شما کمک میکنند.
در ادامه نقاط ضعف و قوت سئو نی نی سایت را بررسی میکنیم و در پایان خواهیم گفت که آیا خرید رپورتاژ یا بک لینک از ninisite باتوجه به وضعیت دامنه، سئو و شرایط فنی آن، مقرون به صرفه و منطقی است یا خیر!؟
بررسی وضعیت دامنه
دامنه ninisite.com از سال 2005 فعال بوده است. دامین دارای پروتکل امنیتی ssl می باشد و با https نمایش داده میشود و تمامی آدرس ها به https://www.ninisite.com به خوبی ریدایرکت میشوند.
دامنه نی نی سایت، دارای page rank 4 است که انتظار میرفت باتوجه به سابقه فعالیت، عدد بالاتری باشد. همچنین اتوریتی دامنه 28 است. اتوریتی صفحه اول سایت نیز 53 می باشد.
تعداد کل صفحات ایندکس شده دامنه در نتایج گوگل (شامل کتگوری ها و ساب دامین ها و صفحات ) در حدود 15 میلیون می باشد. که البته بسیاری از این صفحات مانند صفحه پروفایل کاربری، از نظر گوگل ارزشمند نیستند و میتوان با مدیریت دسترسی خزنده به سایت، چنین صفحاتی را از ایندکس گوگل خارج کرد تا خزنده زمان بیشتری برای بررسی صفحات مهم و اصلی داشته باشد.
🔴همچنین صفحات 404 زیادی از دامنه نی نی سایت، در نتایج ایندکس شده. مانند:
https://www.ninisite.com/discussion/topic/10340486/%D9%86%D8%B8%D8%B1-%D8%B3%D9%86%D8%AC%DB%8C
که چنین صفحاتی که احتمالا تعداد زیادی هم دارند، باید شناسایی و از نتایج حذف شوند.
آنالیز متاتگ صفحات اصلی نی نی سایت
متاتگ عنوان: ( نی نی سایت |راهنمای بارداری و بچه داری) برای صفحه اصلی درج شده که موضوع و حوزه فعالیت وبسایت را نشان میدهد. همچنین همین تگ به عنوان متاتگ دیسکریپشن درج شده که باتوجه به اینکه گزینه مناسبی نیست و یک ایراد محسوب میشود، خود گوگل از میان محتوای صفحه اصلی، یک خط را به عنوان تگ توضیحات انتخاب کرده است.
در تگ کلمات کلیدی، کلمه ها و عبارات (نی نی,نی نی سایت,ني ني سايت,حاملگی,مراقبت های دوران حاملگی,نوزاد,شیرخوار,كودك,شیر خوار,شیر دهی,شیر مادر,والدین,پدر و مادر,حاملگی,حامله,آبستن,شیر,نوزاد,كودك,كودكان,شیرخواران,شیر خواران,نوزادان,كودكان,عوارض حاملگی,مراقبت های حاملگی,بارداری,باردار,زن حامله,زن باردار,آبستنی,بیماری های كودكان,بیماریهای كودكان,ninisite,pregnancy,prenatal care ) به چشم میخورد که البته این تگ، اگرچه در گذشته برای سئو مهم بود، اما امروزه تاثیری ندارد.
⚠️از نکات جالب توجه و شاید یکی از ایرادات صفحه اصلی نی نی سایت، عدم درج هدینگ H1 است.
46 هدینگ H2 و 33 مورد H3 نیز به چشم می خورد.
در رابطه با تگ alt باید گفت که بسیاری از تصاویر دارای تگ انگلیسی هستند که این هم یک ضعف به حساب می آید.
🔴شاید به دلیل همین انتخاب اشتباه در برخی از متاتگ های صفحه باشد که سایت به ازای عباراتی مثل راهنمای بارداری یا بارداری و بچه داری رتبه خوبی ندارد و در صفحه اول گوگل نیست.
آنالیز بک لینک های سایت
نی نی سایت، در کل از بیش از 3600 دامنه دیگر بک لینک دریافت کرده که 41 درصد آنها بصورت لینک follow هستند. تعداد کل صفحات وب که به نی نی سایت لینک داده اند نیز در حدود 1.2 میلیون صفحه است که از این تعداد 97درصد آنها فالو هستند.
دو فاکتوری که در سئو نی نی سایت به ترتیب کمیت بک لینکها و کیفیت بکلینکها را نشان میدهند، CF و TF هستند که 31 و 38 را نشان میدهند و تایید کننده این موضوع هستند که لینک های دریافتی از کیفیت و تعداد قابل قبولی برخوردارند.
بیشترین انکرتکست لینکهای دریافتی با نام سایت، یعنی نی نی سایت هستند.
⛔همچنین تعداد بک لینک هایی که از دامنه های EDU دریافت کرده، فقط 7 دامنه و تعداد بک لینک های GOV فقط 2 دامنه است که انتظار میرفت باتوجه به اهمیت دامنه های edu و gov تلاش بیشتری برای کسب بک لینک از چنین سایتهایی شود.
وضعیت سئو فنی
امتیاز تست سرعت عمکلرد نسخه دسکتاپ سایت در گوگل، بین 80 تا 90 میباشد که میتوان آن تاحدودی را قابل قبول دانست.
اما امتیاز نسخه موبایل که اهمیت بیشتری هم دارد، زیر 50 درصد است و نشان از عدم سازگاری کامل سایت با نسخه تلفن همراه و الگوریتم core web vitals گوگل دارد، که یک ضعف بسیار بزرگ برای وبسایتی با این حجم مخاطب زیاد، به شمار می رود.
از زمان افزایش تعداد کاربران موبایلی، گوگل تصمیم گرفت نسخه موبایل سایتها را برای رتبه بندی در اولویت قرار دهد و با رونمایی از mobile-first indexing نشان داد که نسخه موبایل اهمیت بسیار بالایی دارد. مسلما اگر ایرادات فنی نی نی سایت از نظر سازگار با موبایل رفع شود، نه تنها رتبه های بهتری در نتایج، بلکه بازدید چند برابری را کسب می کند.
از مهمترین ایرادات فنی می توان به موارد زیر اشاره کرد:
❌ترتیب نامناسب بارگزاری عناصر صفحه
❌عدم بهینه سازی و فشرده سازی کدهای html
❌حجم بالای تصاویر
❌ایراد در مدیریت کش مرورگر
❌تعداد زیادی از کدهای css و js مورد استفاده در قالب، بدون استفاده هستند.
❌ساختار برنامه نویسی نامناسب و تو در تو
❌سرعت پایین سایت و زمان بارگزاری بالا
❌عدم بارگزاری صحیح و اصولی فونت های سایت
همانطور که در تصویر زیر مشاهده میکنید، کدهای جاوااسکریپت و استایل بیشترین زمان بارگزاری را صرف میکنند که باعث شده زمان نمایش سایت در برخی سرورها به حدود 10 ثانیه نیز برسد که یک فاکتور منفی از نظر سئو شناخته میشود.
آیا از نی نی سایت رپورتاژ و بک لینک بگیریم؟
هزینه خرید رپورتاژ نی نی سایت، حدود 4 میلیون تومان از طرف مدیریت سایت تعیین شده است. اگرچه این سایت از نظر اتوریتی و قدمت شرایط قابل قبولی دارد، اما وب سایتهای دیگری هستند که اتوریتی، پیج رنک و اعتبار دامنه بالاتری دارند، بازدید روزانه به مراتب بیشتری دارند و هزینه رپورتاژ در آنها پایین تر هم هست. سایتهایی مثل ایرنا یا فرارو و حتی تابناک از این دست هستند.
حتی وب سایتهایی مثل نی نی بان یا حتی نمناک که موضوع و محتوای مشترکی با این سایت دارند نیز هزینه پایین تری دارند. شاید اگر هزینه خرید رپورتاژ در نی نی سایت به حدود 2 میلیون تومان برسد، بتوان خرید رپورتاژ را توصیه کرد. البته تصمیم نهایی با شماست!
در صورتیکه مایل به آنالیز رایگان سایت خود و دریافت یک پروپوزال کامل هستید، کلیک کنید: 🔶 دریافت پروپوزال سئو 🔶
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.