سئو خارجی و 7 فاکتور خارجی مهم برای افزایش رتبه

جدید ترین فاکتورهای سئو خارجی چیست

سئو خارجی که به سئو بیرون صفحه ای نیز شناخته می شود به فرآیندهای خارجی که موجب بهبود و تاثیر بر رتبه سایت در نتایج SERPs می گردد ، اشاره دارد.  SEO off page تکنیکی است که می توانید برای بهبود موقعیت یک وب سایت در صفحه نتایج موتور جستجو (SERPs) استفاده کنید. بسیاری از افراد سئو خارج از صفحه را فقط ایجاد بک لینک می دانند درصورتی که این مورد به تنهایی مصداق سئو خارجی نیست

به طور کلی ، Off Page SEO با روشهای تبلیغاتی ارتباط دارد – فراتر از طراحی وب سایت – به منظور رتبه بندی وب سایت بالاتر در نتایج جستجو.

در مقاله سئو چیست؟ دو مفهوم سئو داخلی سایت و سئو خارجی را به صورت کلی توضیح دادیم و گفتیم که بهینه سازی سایت در یک مدل دسته بندی به فاکتورهای داخلی و خارجی تقسیم می شود.

همچنین در مطلب تخصصی که پیرامون سئو داخلی سایت ارائه دادیم ، این مفهوم را دقیق و با معرفی استراتژی ها و تکنیک های تاثیرگذار در سئو داخلی بیان نمودیم. در همین راستا جهت ارتقای دانش و اطلاعات شما ، به تشریح مفهوم و جزئیات سئو خارج از صفحه ای می پردازیم. با ما همراه باشید.

نتایج سئو خارجی صفحات سایت

افزایش رتبه – وب سایت در SERP ها رتبه بالاتری خواهد داشت و این به معنی افزایش ترافیک بیشتر است.

افزایش PageRank – رتبه صفحه عددی بین 0 تا 10 است که نشان دهنده اهمیت یک وب سایت در نظر گوگل است که با سئو خارجی این عدد بالاتر خواهد رفت. این سیستم امتیازدهی توسط لری پیج و سرگئی برین بنیانگذاران گوگل ابداع شده است که یکی از 250 فاکتور موثر در رتبه بندی سایت ها از دید گوگل است.

قرار گرفتن در معرض  دید بیشتر – رتبه بندی بالاتر همچنین به معنای قرار گرفتن در معرض دید بیشتر است زیرا وقتی وب سایت در رده های برتر قرار می گیرد: به پیوندهای بیشتر ، بازدید بیشتر و رسانه های اجتماعی بیشتری دست پیدا می کند. این فرآیند مانند یک دنباله پایان ناپذیر و زنجیروار است.

افزایش اعتماد گوگل – علاوه بر موارد فوق ، گوگل مفاهیم Expertise ، Authority و Trust را معرفی کرده است که نقش مهمی در رتبه بندی بازی می کند و به طور مستقیم با سئو خارجی سایت مرتبط است.

به عبارت ساده تر، گوگل می خواهد وب سایتهایی را در نتایج نشان دهد که مهارت و اقتدار در مورد یک موضوع را نشان می دهد و یکی از راه های تشخیص بهترین وبسایت ها ، بررسی وضعیت بک لینک های دریافتی آنها بر اساس سه معیار T-E-A است.

یعنی شما باید از سایت های مرتبط با وبسایت خودتان که قدرت کافی و اعتبار بالایی نزد گوگل دارند لینک بگیرید.

روش های اصلی سئو خارجی – off page seo

مهم ترین روش هایی که برای ارتقا وضعیت خارجی سایت باید انجام دهید را توضیح می دهیم. البته دقت گنید این موارد را پس از سئو تکنیکال و داخلی باید انجام دهید ، یعنی ابتدا وضعیت داخلی را بهبود دهید. برخلاف سئو درون صفحه ای ، سئو خارجی به فعالیت های بهینه سازی اشاره دارد که خارج از چهارچوب وبسایت انجام می شوند. لینک سازی خارجی ، ارتقای برند ، بازاریابی شبکه های اجتماعی بخشی از فاکتورهای اصلی سئو خارجی هستند.

موتورهای جستجو همواره در تلاش هستند تا بهترین صفحات و و بسایت ها را در نتایج خود نمایش دهند و جهت دستیابی به این هدف بسیاری از فاکتورهای درون و بیرون از یک سایت را در نظر می گیرند. سئو خارجی نمایانگر چگونگی درک محیط بیرون از سایت ( سایر وبسایت ها و کاربران ) از وضعیت آن است. مثلا اینکه در صورتی که محتوای یک وبسایت مناسب و باکیفیت باشد طبیعتا بک لینک های زیادی دریافت می کند و در شبکه های اجتماعی مثل فیسبوک بیشتر به اشتراک گذاشته می شود از همین تفکر سرچشمه گرفته است.

مهم ترین فاکتورهای اصلی سئو خارجی

لینک سازی خارجی مناسب سایت

لینک سازی محبوب ترین و موثرترین تکنیک سئو خارجی سایت است. در واقع با ایجاد لینک به وب سایت خود ، شما سعی می کنید تا آنجا که ممکن است ورودی سایت خود را افزایش دهید و از رقبای خود فاصله بگیرید.

برای نمونه ، اگر کسی این مقاله را دوست داشته باشد و از وب سایت یا وبلاگ خود به آن ارجاع دهد ، دقیقا مصداق این است که به گوگل می گوید این صفحه محتوای خوبی دارد.

در طول سالهای پیدایش مفهوم سئو وب مسترها سعی در ایجاد لینک هایی به وبسایت های خود برای دستیابی به رتبه های بالاتر داشته اند که محبوب ترین روش های لینکسازی در گذشته عبارتند از:

  • امضاهای تالار گفتگو یا فروم ها
  • ثبت لینک در قسمت نظرات سایت های دیگر
  • درج لینک با ذکر منبع در مقالات منتشر شده
  • تبادل لینک ( در بعضی موارد شما حتی می توانید با انجام یک پیوند 3 جانبه مبادلات پیچیده تری را انجام دهید: من از وب سایت خود به وب سایت شما پیوند می دهم اما شما از وب سایت دیگری به وب سایت من پیوند می دهید )

توجه کنید که ما از کلمه  گذشته برای توصیف تمام روشهای فوق استفاده کردیم  زیرا این روش ها امروزه کاربردی ندارند و بعضا موجب جریمه سایت توسط گوگل هم می شوند

در حال حاضر اگر سعی کنید موتورهای جستجو را به ایجاد لینک های مصنوعی فریب دهید ، به احتمال زیاد به جای افزایش رتبه ها (به ویژه در مورد Google) جریمه خواهید شد.

در گذشته می توانستید به راحتی هزاران لینک بدست آورید و با این روش رتبه بالاتری داشته باشید اما امروزه باید بیش از دقت داشته باشید و هرگونه لینکی را دریافت نکنید.

مقاله اهمیت بک لینک در سئو جهت افزایش اطلاعات شما پیشنهاد می شود.

بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی

بازاریابی شبکه های اجتماعی بخشی از سئو خارجی و ابزاری برای ایجاد بک لینک های باکیفیت است. لازم به ذکر است که تقریباً تمام پیوندهایی که از سایت های شبکه های اجتماعی دریافت می کنید nofollow هستند ، اما این بدان معنی نیست که آنها هیچ ارزشی ندارند.

آیا از اهمیت بالا  و تاثیر شبکه های اجتماعی در سئو مطلع هستید؟ می توانید حدس بزنید چگونه این شبکه ها به بهبود سئو کمک می کنند؟

تاثیر رسانه های اجتماعی در حال افزایش است و به عنوان یکی از عوامل رتبه بندی و افزایش اعتبار سایت می توانید مناسب از پروفایل رسانه های اجتماعی برای تقویت سئو استفاده کنید.

توسعه و ارتقای نام تجاری

Google علامت های تجاری را دوست دارد و ترجیح می دهد وب سایت های برند را در بالای نتایج رتبه بندی درج کند. این موضوع به اهمیت سه فاکتور ذکر شده T-A-E در بالاست. این برند ها از اعتبار بیشتری برخوردار بوده و مورد اعتماد کاربران قرار گرفته اند و با تاثیر بر بهبود تجربه کاربری گوگل را متقاعد می کنند که در رتبه های بهتری قرار بگیرند.

ارتقای نام تجاری نیازی به لینک سازی خارجی زیادی ندارد، بلکه همین که برند شما در سایت ها ، انجمن  و فروم ها و در شبکه های اجتماعی و تبلیغات اینترنتی در معرض چشم و گوش مخاطب قرار بگیرد می تواند در سئو و رتبه سایت موثر باشد. برای بهتر شدن رتبه سایت خود باید سعی کنید بازخوردها و نظرات مثبت را برجسته کنید.

تبلیغات کلیکی در موتورهای جستجو

اخیرا ثابت شده که ثبت تبلیغات کلیکی در گوگل و موتورهای جستجو به علت اینکه کاربر را مستقیما وارد سایت می کند و هر ورود یک کلیک در آمار ورودی از موتور  جستجو برای سایت ثبت می شود، تاثیر کاملا مشهود و زیادی در سئو و رتبه سایت دارد. به این نوع تبلیغات بازاریابی موتورهای جستجو گفته می شود. البته هزینه این روش کمی بالاست. اما بازده بسیار مناسبی دارد و می تواند در عرض چند روز تغییرات چشمگیری را در سئو خارجی و رنک سایت داشته باشد.

گوگل ادروز شناخته شده ترین روش تبلیغات کلیکی ppc در موتورهای جستجوست که در مدت زمان بسیار کمی ، حجم بالایی از کاربر ورودی را به سایت شما روانه می نماید. البته برای این نوع تبلیغ باید به ازای هر کلیک هزینه ای را پرداخت کنید که باتوجه به کلمات کلیدی متفاوت خواهد بود.

درج رپورتاژ در خبرگزاری های معتبر

یکی از بهترین اقدامات سئو خارجی ، نگارش رپورتاژ و ثبت آن در سایت خبرگزاری های معتبر و پربازدید است. در مقاله رپورتاژ آگهی چیست اطلاعات کاملی را ارائه داده ایم که می توانید به خوبی نحوه نوشتن رپورتاژ و ثبت آن در سایت های خبری را بیاموزید.

رپورتاژ ها این قابلیت را دارند که علاوه بر معرفی برند سایت ، معرفی محصولات و خدمات به کاربران یک خبرگزاری ، با ایجاد بک لینک درون محتوا ، کاربران را بصورت مستقیم وارد سایت شما کنند و به این صورت بازدید طبیعی و اعتبار دامنه سایت شما نیز افزایش می یابد.

ایجاد وبلاگ خارج از سایت

یکی دیگر از بهترین روش های سئو خارجی ساخت وبلاگ بیرون از سایت ، یعنی یک یا چند وبلاگ فعال به غیر از وبلاگ اصلی سایت که تحت نام دامنه سایت در دسترس است ، میباشد. در وبلاگ سازهایی مثل میهن بلاگ ، بلاگفا ، تبیان و… وبلاگهای شخصی ایجاد کنید. ابن وبلاگها میتواند مطالب تخصصی یا حتی مطالبی عمومی را ارائه دهند. با بروزرسانی و انتشار مستمر محتوا برای وبلاگ ها کاربر واقعی جذب کنید و در نهایت با لینک سازی و ترفندهای بازاریابی ، کاربران را به سایت اصلی ارجاع دهید یا محصولات و خدمات خود را در سایدبار وبلاگ به کاربران معرفی کنید.

وبلاگها به دلیل اینکه در سایتهایی با دامنه معتبر و اتوریتی بالا ساخته می شوند ، اگر محتوای جدید و غیرتکراری ارائه دهند به سرعت و راحتی در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده می شوند و می توانند کاربر را مستقیم از گوگل جذب کنند و در ادامه خلاقیت شماست که میتواند کاربران را به یک سایت هدف راهنمایی نماید.

درج بنر لینکدار در سایت های پربازدید

احتمالا تا به حال سایت ورزش3 را دیده اید ، در بالا و اطراف صفحه تعدادی بنر ثابت و گیف که محصولات و خدمات شرکتهای دیگر را معرفی میکنند قابل مشاهده است. این بنرهای لینکدار گزینه های فوق العاده ای برای بهبود سئو خارجی هستند. اگرچه در ورزش3 قیمت ماهانه بنرها بسیار گران است ، اما در بسیاری از سایتها با قیمت های مختلف بنرهای تبلیغاتی ارائه می شوند.

بک لینک هایی که از طریق بنرها ساخته می شوند ، اعتبار بسیار بالایی دارند و به دلیل اینکه در یک بنر توضیحات دقیق و کاملتری ارائه می شود کاربر با هدف وارد سایت شما می شود و زمان حضور کاربر روی سایت بالاتر خواهد بود که در نهایت به سئو خارجی را تقویت می نماید.

آنالیز و بررسی سئو خارجی سایت

برای بررسی سئو خارجی سایت باید به تمام فاکتورهای اصلی توجه داشت. ما جهت بررسی معمولا از ابزارهای آنالیز سئو استفاده می کنیم. در این نوع از ابزارها اطلاعات کاملی از بک لینک ها ، کیفیت آنها ، قدرت دامنه و جریان ثبت و حذف بکلینک ارائه می شود. معمولا کار با این نوع وبسایتها به این صورت است که شما دامنه سایت خود را ثبت می کنید و پس از چند دقیقه داده های استخراج شده از page rank , page authority , trsut flow, citation flow  و بسیاری از اطلاعات ضروری دیگر به شما داده خواهد شد. برخی از این ابزار آنالیز سایت پیشنهاداتی را جهت بهبود سئو خارجی نیز مطرح می کنند که می تواند یاریگر شما باشد.

برای آنالیز سئو خارجی حتما به پروفایل لینک ( ترکیب بک لینک های دریافتی ) توجه داشته باشید. بک لینک های اسپم و بی کیفیت را حذف کنید. سعی کنید هم لینک follow هم لینک nofollow ، هم متنی ، از تصاویر ، لینک های پولی ، از پست مهمان و رپورتاژ دریافت کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *