تبلیغات ppc چیست؟

تبلیغات ppc چیست ( پرداخت به ازای هر کلیک)

تبلیغات PPC چیست و چگونه انجام می شود؟ ppc (با مفهوم پرداخت هزینه به ازای هر کلیک pay per click ) یکی از موثرترین روشهای بازارایابی در اینترنت می باشد که به موفقیت کسب و کارها کمک میکند و معمولا جزئی از یک کمپین تبلبغاتی است. Ppc می تواند به یک کسب وکار یا وب سایت نوپا و تازه راه اندازی شده کمک زیادی نماید.

آیا می دانید معروفترین شکل تبلیغات ppc چیست ؟ روشی که بسیاری از افراد با آن آشنایی دارند ، تبلیغات گوگل یا گوگل ادوردز می باشد. اگر می خواهید اطلاعات کافی در مورد google adwords بدست آورید ، مطلب بسیار مهم گوگل ادوردز یا سئو؟ کدام یک موثرتر است! به شما کمک خواهد کرد.

بسیاری از صاحبان مشاغل کوچک مزایای ppc را دست کم می گیرند و در نتیجه فرصت بزرگی را برای رشد سریع کسب و کار خود و کسب درآمد بالا را از دست می دهند.

پرداخت هزینه تبلیغات به ازای هر کلیک ، چه از طریق Google Ads ، تبلیغات بینگ ، فیس بوک یا حتی توئیتر تبلیغی توییتر ، راهی عالی برای دستیابی سریع به مشتریان بالقوه و تبلیغ محصولات یا خدمات شما است.

اما اگر به تبلیغات Adwords ، Bing  یا Facebook آشنایی کاملی ندارید ، بهتر است از افراد متخصص را برای راه اندازی ppc کمک بگیرید کنید.

تبلیغات ppc چیست؟

ابتدا بطور دقیق به این سوال که PPC چیست پاسخ می دهیم. pay per click یکی از اصطلاحات تبلیغات جستجوی پولی (PSA) و بخشی از بازاریابی موتور جستجو (SEM) است.

این روش درکنار سئو سایت یکی از اصلی ترین روش های هدف قراردادن کاربران و جذب مخاطب از طریق موتورهای جستجو مثل گوگل و بینگ است. اما با این تفاوت که به ازای هر کلیکی که روی لینک سایت یا صفحه شما می شود، هزینه ای از حساب شما کسر خواهد شد، در حالیکه وقتی شما با سئو ، سایت خود را به رتبه های برتر صفحه اول می رسانید ، به ازای کلیک کاربران هیچ هزینه ای پرداخت نمی کنید.

با گذشت سالها ، این مدل تکامل یافته است و کمپین های PPC ممکن است از روشهای قیمت گذاری دیگری مانند CPM  یا CPA استفاده کنند.

ایده تبلیغات ppc چیست ؟

ایده کلی در مورد PPC این است که به شما امکان می دهد برای کلمات و عبارات کلیدی مدنظرتان به راحتی و بدون صرف زمان طولانی لینکی از سایت شما در دید و دسترس کاربران باشد و وقتی فردی از طریق لینک تبلیغاتی وارد سایت شما شود هزینه ای پرداخت می کنید. یعنی شما هزینه می دهید ، کاربر برای سایت خود می خرید ، ایده پشت تبلیغات ppc دقیقا همین است.

در مقاله بازاریابی موتورهای جستجو و مقایسه SEM با SEO ، به مقایسه تفاوت های بازاریابی موتور جستجو با سئو پرداخته ایم که پیشنهاد می کنیم حتما آن را مطالعه نمایید.

در ادامه توضیحات بیشتری از اینکه مزایای ppc چیست ، و اینکه برای شرکت های نوپا و وبسایت هایی که به تازگی راه اندازی شده اند چه مزایایی دارد ارائه می کنیم. شاید یکی از مزایای اصلی تبلیغات ppc این است که نسبت به سئو در مدت زمان خیلی کمی به نتیجه می رسد ، یعنی کافیست پس از تحقیقات و یافتن کلمات کلیدی مهم در حوزه فعالیت خود ، یک اکانت در google adwords ایجاد نمایید و به راحتی تبلیغ خود را ثبت کنید. همچنین در ایران بسیاری از شرکت ها این فرآیند را برای شما انجام می دهند.

Cpc  مخف چیست؟

Cpc مخفف cost per click هزینه ای است که شما به ازای هر کلیک در تبلیغات ppc می پردازید. این هزینه به فاکتورهای  مختلفی مانند روش و نوع تبلیغ ، کلمه کلیدی انتخاب شده و میزان رقابت بر سر عبارت موردنظر بستگی دارد. معمولا اگر ppc را در سایتها انجام دهید ، هزینه هر کلیک ثابت و از پیش تعیین شده است ، اما cpc  در تبلیغات کلیکی گوگل و موتورهای جستجوی دیگر به علت اینکه میزان جستجوی عبارات با هم متفاوت است ، فرق دارد.

آیا تبلیغات ppc صرفه اقتصادی دارد؟

یکی از سوالاتی که در مورد مفهوم تبلیغات ppc مطرح میشود، در رابطه با صرفه اقتصادی آن است. در این روش چون پس از کلیک کاربر، هزینه از حساب شما کسر میشود، مطلوبیت زیادی دارد. اما به شرط اینکه کلیک های فیک و هرز انجام نشود. مثلا ممکن است رقبای شما برای اتمام شارژ تبلیغاتی شما، مرتبا روی لینک یا بنر موردنظر کلیک کنند و بدون اینکه مشتری برای شما جذب گردد از حساب شما پول کسر شود. در ادامه مزایا و معایب ppc چیست را توضیح داده ایم که میتوانید بهتر در مورد صرفه اقتصادی این روش تصمیم گیری کنید.

مزایای ppc برای وب سایت نوپا چیست

زمانی که شما یک وب سایت جدید را راه اندازی می کنید ، شرایط سختی برای رقابت با وب سایت های قدیمی تر دارید و به علت اینکه رقبای شما جایگاه محکم تری در گوگل دارند ، مدتی طول می کشد تا سایت نوپای خود را به رتبه های خوب در نتایج برسانید و اعتبار سایت را در موتورهای جستجو افزایش دهید. مخصوصا در فرآیند سئو که تابع زمان است تا با افزایش صفحات ارزشمند و تولید محتوا و لینک سازی ، یک وب سایت نوپا جایگاه مناسبی را بدست آورد. بنابراین باید به فکر راه حلی برای افزایش بازدید و مخاطبان خود باشید.

تبلیغات ppc یکی از بهترین جایگزین های سئو ، البته در بازه زمانی محدود، می باشد و مزایای زیر را برای وب سایت های نوپا به همراه دارد.

مزایای تبلیغات ppc چیست

بازده مناسب نسبت به هزینه پرداختی

یکی از تصورات غلط پیرامون تبلیغات PPC مربوط به هزینه است.

بسیاری از مردم بر این باورند که PPC اتلاف پول است و به همین دلیل کمتر از آن استفاده می کنند. اگرچه شما به ازای هر کلیک هزینه ارزی پرداخت می کنید ، اما به چند نکته باید توجه کنید ، که ارزش کلیک به ازای همه عبارات کلیدی یکسان نیست. همچنین باید به گونه ای عبارات را انتخاب کنید و در زمانهایی تبلیغات شما فعال باشد که با جذب مخاطب، فروشش محصولات یا ارائه خدمات به راحتی بتوانید ، هزینه ها را جبران کنید.

طبیعتا اگر در نحوه صرف هزینه خود دقت نکنید ، نتایج منفی نصیب شما خواهد شد.اما با رعایت چند قانون ساده زیر ، صد در صد نرخ بازگشت سرمایه بالایی را تجربه می کنید.

نکات زیر را در مورد پرداخت هزینه ppc رعایت کنید:

آهسته شروع کنید ، تست کنید و تبلیغات خود را توسعه دهید – وقتی کار با PPC را شروع می کنید ، پول زیادی را در اولین کمپین خود خرج نکنید ، ابتدا با هزینه کم و محدود شروع کنید و پس از آشنایی کامل با ppc و تست چند مرحله ، تبلیغات بیشتری انجام دهید. شما می توانید تعداد بازدیدهای موثری که در ازای پرداخت هزینه دریافت می کنید را بسنجید. عباراتی که بیشتر توسط کاربران جستجو می شوند را بشناسید و روی همان عبارات تمرکز بیشتری کنید.

مهم ترین قانون ppc این است که بودجه را فقط تا زمانی که سوددهی دارد افزایش دهید. بودجه خود را در مورد کمپین هایی که سودآور هستند افزایش دهید. اما برای عبارات و کلماتی که بازده مناسبی ندارند ، هزینه زیادی صرف نکنید.

در ابتدا امکان دارد به دلیل عدم شناخت کافی از این روش و اشتباه در انتخاب کلمات ، نتوانید سود مناسبی بدست آورید.

از رقبای خود بیاموزید – اولین قدم برای ایجاد تبلیغات  PPC جدید این است که ببینیم که رقبا چه کاری انجام می دهند. ابزارهای هوشمند رقابتی کم هزینه مانند SEMRUSH وجود دارد که می تواند اطلاعات رقابتی زیاد به شما بدهد.

نکاتی مانند میزان هزینه آنها و رتبه بندی کلمات کلیدی ، داده هایی هستند که می توانید با تجزیه و تحلیل رقبا بدست آورید. این داده ها را مطالعه کنید و از آنها برای منافع خود استفاده نمایید.

برای کلمات کلیدی مهم، هزینه کنید – یکی دیگر از دلایلی که PPC را به یک راه حل تبلیغاتی خوب می شناسیم این است که شما توانایی کنترل بودجه خود را دارید و می توانید هزینه را به کلمات کلیدی مهم اختصاص دهید.

همچنین شما می توانید ، هرزمان خواستید نمایش تبلیغات فعال یا غیر فعال نمایید یا در ساعات خاصی در روز قابل نمایش باشد.

سریع ترین روش جذب کاربر از موتور جستجو

هنگامی که یک وب سایت را با هدف راه اندازی یک کسب و کار آنلاین ، طراحی می کنید ، به جذب ترافیک طبیعی و هدفمند نیاز دارید که به واسطه آن بتوانید با ورود کاربران ، محصولات و خدمات خود را ارائه دهید.

سئو اولین روشی است که وقتی از افزایش ترافیک سایت صحبت می کنیم به ذهن ما خطور می کند. اما اگرچه سئو بهترین روش بازاریابی اینترنتی می باشد اما ، کمی زمانبر است و هرچه رقبای بیشتر و قدیمی تری داشته باشید ، نیاز به صرف زمان و انرژی بیشتری دارید. اما تبلیغات ppc درعین هزینه بر بودن ، سریعترین روش برای افزایش بازدید سایت است.

با Google Ads می توانید انتخاب کنید که سایت شما به ازای کدام کلمات کلیدی در نتایج نمایش داده شود، لینک سایت شما در بالا یا پایین فهرست نتایج مشاهده شود.

نوع دیگری از pcc در فیسبوک  Facebook Ads است که می توانید مخاطب مورد نظر خود را بر اساس بسیاری از ویژگی های جمعیت شناختی فیس بوک ، هدف قرار دهید.

بسیاری از سایت هایی که نتوانسته اند رتبه خوبی در رتبه بندی نتایج گوگل بدست آورند با استفاده از ppc موفق به جذب کاربر و بازدید بالایی شده اند.

رمز موفقیت در تبلیغات ppc چیست ؟ برای موفقیت این روش باید به 3 نکته توجه کنید. کیفیت محصولات یا خدمات ، انتخاب صفحات فرود مناسب و تمرکز روی بهترین کلمات و عبارات کلیدی!

اگرچه سئو می تواند به بهینه سازی و افزایش نرخ کلیک ppc کمک نماید، اما روشی نیست که به سرعت نتیجه دهد. ممکن است ماه ها طول بکشد تا ترافیک قابل قبولی در نتیجه فرآیند سئو حاصل شود.

یکی از بهترین اقداماتی که می توانید انجام دهید ، این است که تا زمانی که سئو منجر به بهبود رتبه سایت شما شود ، تبلیغات ppc را نیز همزمان انجام دهید.

روشی ساده برای تست عملکرد سایت

به کمک ppc می توانی عملکرد ، جذابیت و تجربه کاربری سایت خود را چک نمایید. برای تست این فاکتورها می توانید در مرحله اول برای 100 تا 200 کلیک هزینه کنید و سپس نتایج بدست آمده و میزان فروش محصولات را بررسی نمایید.

انجام این آزمون برای شما هزینه خواهد داشت اما اگر قصد حضور طولانی مدت و توسعه کسب و کار خود در اینترنت را دارید ، باید به نحوه تعامل و ارتباط کاربران با سایت خود توجه داشته باشید.

مدیرانی که به عملکرد یا تجربه کاربری سایت توجه ندارند ، هرچقدر هم که محصولات یا خدماتی باکیفیت ارائه دهند، در فروش و کسب درآمد ناموفق خواهند بود.

آنچه که وضعیت و کارایی سایت شما را بالا می برد، درواقع همان فاکتورهایی است که برای کاربران و مشتریان شما اهمیت دارد. وب سایت های کاربرپسند ، مفید و با عملکرد قابل قبول ، می توانند مخاطبان بیشتری را به مشتریان خود تبدیل نمایند.

ارتباط خوب ppc با سایر روش های بازاریابی

تبلیغات PPC می تواند یکی از روش های مهم در استراتژی بازاریابی دیجیتال شما باشد. این روش ارتباط خوبی با سایر روشها دارد و می تواند به عنوان مکمل آنها مورد استفاده قرار بگیرد.

همانطور که در بالا اشاره کردیم ، برای مثال می توانید از سئو و ppc همزمان استفاده کنید و این روش تاثیر مثبتی بر رتبه و سئو سایت شما خواهد داشت.

همچنین تبلیغات ppc به شما نشان می دهد که چه عباراتی در صنعت یا کسب و کار شما اهمیت بیشتری دارند و در سئو روی چه عباراتی بیشتر دقت داشته باشید.

اگر یک اپلیکیشن موبایل برای ارائه خدمات یا فروش محصولات خود دارید ، می توانید از ppc برای معرفی به کاربران و افزایش نصب آن و تقویت بازاریابی موبایلی بهره بگیرید.

همچنین تبلیغات کلیکی ، یکی از بهترین روش هایی است که می توانید جهت جذب مخاطبان در جستجوی محلی استفاده کنید و مشتریانی که در محدوده مکان جغرافیایی فعالیت شما ، حضور دارند را به راحتی جذب نمایید.

امکان اجرای تکنیک های پیشرفته بازاریابی

Ppc این قابلیت را دارد که بتوانید بسیاری از تکنیک های پیشرفته بازاریابی مثل retargeting را اجرا نمایید.

هدف گذاری مجدد یا بازاریابی مجدد تکنیکی است که در آن شما کمپین هایی ایجاد می کنید و افرادی را که قبلاً از وب سایت شما بازدید کرده اند اما موفق به تبدیل آنها به مشتری خود نشده اید را هدف قرار دهید.

با افزودن قطعه کد ارائه شده توسط Google Adwords ، Facebook یا حتی Twitter ، این امکان فراهم می شود تا باتوجه به آی پی های ثبت شده، متوجه شوید چه افرادی از وب سایت شما دیدن کرده اند اما خرید یا ثبت سفارشی نداشته اند.

سپس این فرصت را دارید که کمپین هایی را برای هدف قرار دادن آن افراد ایجاد کنید و به آنها انگیزه دهید تا از وب سایت شما بازدید مجدد کرده و روند خرید را تکمیل کنند.

چه زمانی باید از تبلیغات PPC استفاده کنیم؟

PPC  تقریباً برای هر نوع وبسایتی مناسب است.

شما می توانید از آن برای فروش محصولات ، ارائه خدمات ، بالا بردن آگاهی از برند یا دریافت ورودی و بازدید سایت از گوگل یا شبکه های اجتماعی  استفاده نمایید.

به عنوان یک وب سایت نوپا می توانید از PPC استفاده کنید و از تمام مزایایی که در بالا توضیح داده شد بهره مند شوید و از این روش تبلیغاتی می توانید برای معرفی ، توسعه و موفقیت خود استفاده نمایید.

مثلا هنگامی که از نظر زمانی محدودیت دارید و باید هرچه سریعتر مخاطب یا کاربر مدنظر خود را بیابید، هیچ کدام از ابزارهای بازاریابی در فضای مجازی ، سرعت تبلیغات ppc را ندارند.

از PPC برای سلطه در کلمات کلیدی خاص استفاده کنید – حتی اگر برای کلمات کلیدی مهم ، رتبه خوبی در نتایج جستجوی گوگل دارید ، بازهم می توانید از ppc برای افزایش تعداد لینک های خود در گوگل و تسلط کامل بر رقبا بهره ببرید.

تبلیغات کلیکی ppc برای چه مشاغلی مناسب نیست؟

به علت اینکه به ازای پرداخت هر کلیک ، هزینه ای برای ppc دریافت می شود، پس اگر محصولات شما قیمت پایینی دارند ، این نوع تبلیغات برای شما مناسب نیست. زیرا حاشیه سود مطمئنی به ازای پرداخت هزینه های کلیکی وجود نداردو

اگر دانش کافی برای انجام صحیح ppc را ندارید ، آن  را امتحان نکنید. اجرای صحیح این روش در adwords یا فیس بوک کار چنان دشواری نیست اما اگر از نحوه عملکرد آنها اطلاع کافی ندارید ، امکان اتلاف هزینه در اولین تبلیغات وجود دارد.

انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای تبلیغات PPC چیست

انتخاب کلمات کلیدی برای PPC چیست و چگونه انجام می شود؟ این مرحله علیرغم اهمیت بسیار زیادی که دارد ، اما وقتگیر است و البته نیاز به دقت و تجربه کافی در  تبلیغات کلیکی دارد. درواقع کل کمپین شما حول کلمه یا عبارات کلیدی ساخته می شود ، باید بتوانید بهترین و پرتکرارترین عباراتی که کاربران جستجو می کنند را انتخاب کنید. موفقترین وب سایت ها در تبلیغات ppc به ویژه گوگل ادوردز ، همیشه لیست کلمات را براساس بیشترین عبارات جستجو شده توسط کاربران به روز و اصلاح می کنند. در انتخاب و یافتن کلمات کلیدی باید تمامی عبارات مرتبط ، طولانی ، lsi و باارزش را جمع آوری کنید.

انتخاب کلمات کلیدی برای ppc

یک لیست کامل از کلمات برای تبلیغات ppc چیست و شامل چه مواردی می شود؟

عبارات مرتبط – مطمئنا ، شما نمی خواهید هزینه ای را برای عباراتی که مرتبط با حوزه فعالیت وبسایت شما نیستند بپردازید، پس باید کلمات کلیدی مرتبط را انتخاب نمایید. پس باید کلمات کلیدی هدفمند که منجر به افزایش بازدید و کلیک و کسب درآمد شما خواهد شد را بیابید. یعنی عبارات انتخاب شده باید با محصولات یا خدمات شما کاملا مرتبط باشند.

عبارات جامع – شما نه تنها باید محبوب ترین و پرجستجوترین عبارات در صنعتی که در آن فعالیت می کنید را بیابید، بلکه باید روی عبارات طولانی و جامع هم تمرکز داشته باشید. کلمات کلیدی طولانی خاصتر هستند و توسط سایر وبسایتها و تبلیغ دهندگان کمتر مورد استفاده می شوند اما کاربران بیشتر با عبارات طولانی در گوگل جستجو می کنند. شما می توانید به ازای عباراتی که رقابت کمتری دارند ، بازدید بیشتری بدست آورید.

گستردگی عبارات – به گستردگی دایره کلمات و عبارات مربوط به کسب و کار خود توجه کنید و مرتبا لیست عبارات را به روز کنید. از حالات مختلف ترکیب کلمات ، کلمات هم معنی و عبارات مرتبط برای کمپین تبلیغات ppc استفاده نمایید.

انواع روش های تبلیغات ppc چیست

تبلیغات ppc یا پرداخت به ازای هر کلیک ، یک ابزار بازاریابی بسیار ارزشمند برای وب سایت های کسب و کار است ، به ویژه کسانی که به دنبال افزایش سریع ترافیک و تعداد مشتریان خود هستند. این راهکار انتخاب راهی مناسب برای بودجه شماست که البته انواع و روش های متعددی دارد.

انواع روش ها در تبلیغات ppc چیست

انواع تبلیغات ppc عبارتند از:

پرداخت به ازای هر کلیک در نتایج جستجو

آشناترین نوع ppc ، تبلیغات در نتایج موتورهای جستجو است. همه ما آگهی های PPC در نتایج جستجو را دیده ایم. متداول ترین نوع تبلیغ جستجو را می توان در گوگل مشاهده کرد ، اگرچه Bing نیز تبلیغات خاص خود را دارد. اگر عبارت یا کلمه ای را در موتور جستجو سرچ کنید ، در بالا و پایین تعدادی لینک از سایت ها که با علامت AD مشخص شده اند قابل مشاهده هستند. با هر کلیکی که هرکدام دریافت می کنند ، مبلغی هزینه از آگهی دهنده کسر می شود.

نمایش تبلیغات در وب سایتها

این نوع تبلیغات ppc را نیز زیاد دیده اید. وقتی وارد سایتی می شوید ، در بخشی از صفحه یک بنر یا تصویر ظاهر می شود. که می توانید با کلیک رو دکمه های بالای تصویر آن را ببندید. و اگر روی تصویر کلیک کنید به صفحه یا وبسایت هدف منتقل می شوید. معمولا این کار را وب سایت های پربازدید یا خبری انجام می دهند. معمولا در سایدبار صفحه نمایش داده می شوند و دو نوع هستند. یا به صورت دوره ای و دریافت هزینه ثابت و یا بصورت کلیکی و به ازای تعداد کلیک مشخص.

پرداخت به ازای هر کلیک در شبکه های اجتماعی

تبلیغات در شبکه های اجتماعی یکی از محبوب ترین انواع پرداخت به ازای هر کلیک است. این تبلیغات در اکسپلورر یا فیدهای رسانه های اجتماعی مثل فیسبوک، اینستاگرام یا توئیتر ظاهر می شوند و یکی روش عالی برای جذب کاربران شبکه های اجتماعی است.

بهترین رسانه های اجتماعی برای تبلیغات ppc عبارتند از:

  • فیس بوک
  • اینستاگرام
  • توییتر
  • Pinterest
  • LinkedIn

انجام تبلیغات ppc در شبکه های اجتماعی

که جز محبوب ترین شبکه ها و دارای بیشترین کاربران در سطح جهان هستند. اما باید به این نکته هم توجه کنید که در ایران  کدامیک کاربر بیشتری دارند که به نظر می رسد در حال حاضر اینستاگرام بهترین گزینه برای ppc است.

تبلیغات در شبکه های اجتماعی یکی از بهترین انواع تبلیغات PPC است که امکان تحقیقات بازار ، جذب هدفمند مخاطبان ، بررسی علایق مشتریان و .. را نیز به شما می دهد.

در مقاله بازاریابی در فیسبوک ، نحوه و اهمیت تبلیغات در این شبکه اجتماعی را کامل توضیح داده ایم.

تبلیغات ppc در ویدئوهای یوتیوب

نوع دیگری از تبلیغات ppc در ویدئوهای یوتیوب نمایش داده می شود که باتوجه به کاربران بیشماری که وب سایت Youtube دارد ، بسیار مطلوب و پربازده هستند. اگر تا به حال ویدئویی را در یوتیوب مشاهده کرده باشید ، این نوع تبلیغ را پیش از نمایش ویدئو دیده اید ، چه بصورت تمام صفحه و یا در پایین تصویر. که امکان کلیک روی متن را به شما می دهد.

این یکی از معروف ترین انواع تبلیغ های PPC است. اگر می خواهید از این نوع تبلیغات PPC استفاده کنید ، باید تبلیغی ایجاد کنید که مخاطبان شما را به خود علاقه مند نماید.

باتوجه به اینکه 63درصد از کل کاربران در اینترنت بطور منظم از یوتیوب استفاده می کنند ، این روش یک فرصت عالی برای هدف قرار دادن تعداد زیادی از کاربران در سرتاسر اینترنت است.

برای ساخت چنین تبلیغاتی می توانید هرچقدر بودجه مدنظر شماست را تعیین کنید و براساس هزینه ، تعداد کلیک مشخص خواهد شد. تبلیغات در تعدادی از ویدئو ها نمایش داده می شود و پس از پایان شارژ ، تبلیغات قطع خواهد شد.

تبلیغات اسپانسری در gmail

تبلیغات اسپانسری در gmail در بالای صندوق پستی کاربر نمایش داده می شود و در بخش promotions  نمایش داده می شوند که از نظر ظاهری تفاوتی با سایر ایمیل های دریافتی ندارند اما با علامت AD در کنار ایمیل قابل شناسایی هستند. کاربران براساس جستجوهایی که تاکنون در گوگل انجام داده اند و علایقی که دارند ، ایمیل های تبلیغاتی را دریافت می کنند ، پس این روش جز روشهای کاملا حساب شده و هدفمند می باشد که به کمک آن می توانید به جامعه هدف مطلوبی دست پیدا کنید.

1 پاسخ
  1. تانیا
    تانیا گفته:

    ممنون بابت مقاله خوب و کاملتون. من یه بخش هایی رو برای ارائه در کلاس بازاریابی دیجیتال استفاده کردم

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *