چگونه فروشگاه اینترنتی را برای بلک فرایدی و کریسمس آماده کنید؟

7 اقدام ضروری برای آماده سازی فروشگاه اینترنتی در بلک فرایدی و کریسمس

جمعه سیاه یا بلک فرایدی نزدیک است و طبیعتا میتوان انتظار داشت یک فروشگاه فروش بیشتری را تجربه کند. میدانیم که توسعه اینترنت و تسریع در جستجو و یافتن محصولات، خرید اینترنتی را محبوب کرده است و بسیاری از کسب‌وکارها از این موقعیت استفاده کرده‌اند، تا جایی که امروزه داشتن فروشگاه اینترنتی بسیار سودآورتر از فروش از طریق یک فروشگاه فیزیکی است.

اگرچه بلک فرایدی منشأ سنتی خود را از ایالات متحده دارد و در آخرین جمعه ماه نوامبر، پس از روز شکرگزاری جشن گرفته می شود، اما با گسترش این فرهنگ،  بسیاری از برندها و شرکت ها در بسیاری از کشورها در این تاریخ ها تخفیف ارائه می دهند. در ایران هم چند سالیست که برخی شرکتها که از درآمدزایی و سود مالی این مناسبت اطلاع پیدا کرده اند اقدام به ارائه تخفیف های جذابی به مشتریان میکنند.

در تمام این سالها روزهای جمعه سیاه معمولاً زمان خریدهای زیاد است، زیرا کاربران شروع به جستجوی تخفیف ها و پیشنهادات برای کریسمس می کنند. بنابراین بهتر است فروشگاه اینترنتی خود را از الان برای آن روز بزرگ آماده کنید تا هیچ فرصت فروشی را از دست ندهید.

اگر می خواهید در این تاریخ ها فروش بیشتری داشته باشید و مشتریان بیشتری جذب کنید، وقت آن رسیده که دست به کار شوید. برای کریسمس و بلک فرایدی با بهترین استراتژی های دیجیتال مارکتینگ برای فروشگاه اینترنتی خود آماده شوید و با رسیدن به تمام اهداف فروش خود به موفقیت و درآمدی که انتظار دارید برسید.

ما در سئوبهینه، متخصصان استراتژی‌های فروش آنلاین باتجربه ای داریم و هدف از ارائه چنین مقالاتی آشنایی مخاطبان ما با استراتژی های دیجیتال مارکتینگ، بهینه سازی و سئو فروشگاه اینترنتی و طراحی وب است و می‌خواهیم با نکاتی در مورد استراتژی‌های فروش اینترنتی و بازاریابی دیجیتال به شما کمک کنیم تا با یک استراتژی SEO خوب و کمپین SEM، فروشگاه آنلاین شما از رقبا متمایز شود. در صورت سوال یا نیاز به مشاوره با ما تماس بگیرید.

7 اقدام برای آماده سازی فروشگاه اینترنتی پیش از بلک فرایدی

برای موفقیت در فضای آنلاین، واضح است که کار مداوم لازم است، نه فقط برای مناسبتهایی مثل بلک فرایدی، سال نو و …، بلکه در تمام روزهای سال!

کسب رتبه ارگانیک در گوگل با یک استراتژی سئو مستمر و روزانه برای فروشگاه اینترنتی، فعالیت بر شناسایی برند در شبکه های اجتماعی، یا فعال کردن کمپین های تبلیغاتی گوگل که استراتژی های فروش فروشگاه را تقویت میکنند، اقداماتی هستند که باید در نظر گرفته شوند. برای تمام پروژه های دیجیتال مارکتینگ هم اینگونه است.

با این حال، ما برای موفقیت کمپین بلک فرایدی و کریسمس بر روی برخی از بهترین استراتژی های بازاریابی اینترنتی تمرکز می کنیم. به دقت مطالعه نمایید و تمامی موارد را یادداشت کنید تا گام به گام روی سایت خود پیاده سازی کنید.

  1. محصولات خود را انتخاب کنید

اکثر فروشگاه های اینترنتی محصولات زیادی دارند که برای فروش آنلاین بر روی سایت قرار گرفته اند، اما مهم است که برای این مناسبت بر روی محصولات قدیمی تر موجود در انبار تمرکز کنید و تخفیف های ویژه ای را درنظر بگیرید.

از سوی دیگر، نگاهی بیندازید که چه چیزهایی در سال گذشته فروش خوبی داشتند و چه چیزهایی امسال داغ و محبوب هستند.

در نهایت، بررسی کنید که موجودی محصول کافی باشد، زیرا عدم امکان خدمت رسانی به مشتریان به دلیل در دسترس نبودن یا اتمام موجودی، اشتباهی جدی است که باعث از دست دادن موقعیت های فروش شما می شود.

  1. تخفیف ها را برنامه ریزی کنید

تصمیم گیری در مورد پیشنهادی که قرار است در فروشگاه اینترنتی برای جمعه سیاه ارائه دهید را از قبل انجام دهید، زیرا بسته به پیشنهادی که انتخاب می کنید، استراتژی فروش متفاوت خواهد بود.

کوپن تخفیف، پرداخت هزینه 1 محصول و دریافت دو محصول، قرعه کشی، ارائه جایزه در ازای خرید، ارسال رایگان، تخفیف مستقیم، تخفیف وفاداری و غیره ایده هایی هستند که میتوانید برای تخفیف ها در نظر بگیرید.

مهمترین نکته این است که این پیشنهادات به خوبی در سایت شما قابل مشاهده باشد. بنابراین پاپ آپ ها را برای وب سایت خود آماده کنید و روی استراتژی افزایش ترافیک از شبکه های اجتماعی و بازاریابی ایمیلی خود، کار کنید.

  1. فرآیند فروش را پیش بینی کنید

این نکته حائز اهمیت است، زیرا موقعی که زمانش برسد، در انرژی شما صرفه جویی می کند. شروع به ایجاد صفحات محصول کنید و با یک استراتژی سئو مناسب و حرفه ای شروع به ارتقای آنها به ازای کلمات کلیدی مهم در نتایج جستجو کنید.

کسب رتبه مناسب در صفحه اول گوگل نیاز به زمان دارد. پس از الان برنامه ریزی کنید تا طی هفته های آینده به جایگاه های خوب دست پیدا کنید. از طرف دیگر، ایجاد لیست های بازاریابی مجدد به شما کمک می کند تا در طول کمپین بر روی مخاطبان هدف خود تأثیر دوچندانی بگذارید. همه این اقدامات مربوط به پیش بینی فرآیند فروش میشود.

  1. فروشگاه اینترنتی خود را از نظر فنی بهینه کنید

بررسی فروشگاه آنلاین از نقطه نظر فنی بیش از حد توصیه شده است، زیرا اگر فروشگاه شما نتواند بعداً از ترافیکی که به واسطه حضور کاربران ایجاد شده، پشتیبانی کند، سرمایه گذاری در SEO و SEM بی فایده است.

هدف این است که همه افرادی که به قصد خرید به فروشگاه شما می آیند بتوانند این خرید را بدون دردسر انجام دهند. به همین دلیل مهم است که هاست یا سروری را انتخاب کنید که از نظر فنی توانایی پشتیبانی حجم بالای مشتری را داشته باشد. علاوه بر این سرعت سایت باید بالا باشد، حجم تصاویر را به حداقل برسانید(بدون کاهش کیفیت تصاویر)، ساختار سایت را اصلاح کنید، در منو و فوتر سایت لینک صفحات مهم کاملا واضح باشد و تمام عواملی که در تجربه کاربری بهتر موثر هستند را بهینه کنید.

  1. از شبکه های اجتماعی برای افزایش فروش استفاده کنید

یک استراتژی تجارت الکترونیک خوب در شبکه های اجتماعی به شما کمک می کند تا فروش خود را افزایش دهید.

کاربران زیادی از شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام و لینکدین استفاده می کنند و برای جستجوی محصولات و خرید آنها به رسانه های اجتماعی مراجعه میکنند. به عبارت دیگر، شبکه های اجتماعی کانال های خوبی برای افزایش فروش شما در بلک فرایدی هستند. البته باتوجه به محدودیت های ایجاد شده برای اینستاگرام، میتوانید از لینکدین یا شبکه های دیگر هم استفاده کنید. همچنین اگر یک وبسایت مناسب ندارید پیشنهاد میکنیم مقاله بهترین جایگزین اینستاگرام برای کسب و کارهای ایرانی چیست؟ را مطالعه کنید.

برای بهره برداری مناسب از ظرفیت های شبکه های اجتماعی باید بدانید که چگونه از این شبکه ها به بهترین شکل ممکن استفاده کنید تا موفق شوید. در اینجا چند نکته وجود دارد:

از طریق شبکه های اجتماعی تخفیف های انحصاری ایجاد کنید

از یک هفته قبل با تبلیغات شروع کنید

برگزاری مسابقات و قرعه کشی ها

برای دیده شدن بیشتر، روی تبلیغات اجتماعی سرمایه گذاری کنید

  1. بازاریابی ایمیلی انجام دهید

انجام یک استراتژی بازاریابی ایمیلی بسیار ضروری است و حتما باید به فکر تهیه طرحی مناسب برای ایمیل های تبلیغاتی خود باشید.

هم گرافیک و هم تصاویر و هم متن، افرادی که ایمیل شما را دریافت میکنند را هیجان زده میکند. چه یک بنر برای تبلیغ فروش کریسمس باشد، چه تغییراتی در تصویر اصلی وب سایت شما برای بلک فرایدی، باید جذاب ترین و هیجان انگیزترین شکل ممکن را داشته باشند. برای این کار تصاویر، ویدیوها، ایموجی ها و متن خلاقانه را به کمک متخصصین بازاریابی تهیه کنید.

  1. در کمپین های پولی سرمایه گذاری کنید

در نهایت به شما یادآوری می کنیم که تبلیغات پولی برای به حداکثر رساندن درآمد و سئو در استراتژی های بازاریابی دیجیتال ضروری است. بدون تبلیغات، بخش زیادی از تلاشهای شما هدر میرود.

شما باید چندین کمپین تبلیغاتی را در پلتفرم های تبلیغاتی معمول آماده کنید تا شروع به برانگیختن علاقه در مخاطبان هدف خود نمایید.

اینها تنها برخی از نکاتی است که باید برای موفقیت کسب و کار خود در فضای مجازی درنظر بگیرید. با این حال، اگر اطلاعات بیشتری می‌خواهید، ما در شرکت سئوبهینه خوشحال می‌شویم به شما مشاوره دهیم و بهترین استراتژی بازاریابی دیجیتال را با شما اجرا کنیم. با ما تماس بگیرید!

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *