ثبت درخواست بررسی و ایندکس سایت در گوگل

درخواست از گوگل جهت بررسی و ایندکس سریع صفحات سایت

گوگل در بررسی و ایندکس وب سایت ها و مطالب جدید ، دقیق عمل می کند و ربات گوگل چندین بار در طی روز با خزیدن در صفحات یک سایت مطالب جدید  را شناسایی در فهرست می کند. اما بعضی اوقات به نفع شماست که گوگل را وادار به خزیدن وب سایت خود کنید و از خزنده های موتور جستجو بخواهید که در لحظه ای که مدنظر شماست ، صفحاتی از سایت را مجددا بررسی کنند.

در این مطلب ، می آموزیم که چه موقع و چگونه می توانیم از گوگل بخواهیم که کل سایت یا صفحات خاصی را دوباره بررسی و در  لیست نتایج رتبه بندی کنند. درواقع به دنبال یافتن پاسخ های صحیح برای پرسش های زیر هستیم:

چه موقع از گوگل بخواهیم سایت را مجددا بازبینی کند؟

چه زمانی از گوگل بخواهیم صفحات داخلی را بررسی کند؟

چگونه می توانم از گوگل بخواهیم وب سایت من را مجددا ایندکس کند؟

چگونه می توان به  گوگل اعلام کرد که صفحه خاصی را مجددا فهرست کند؟

آیا برای درخواست ایندکس و بررسی محدودیتی وجود دارد؟

چه مدت طول می کشد تا گوگل صفحه یا سایت من را دوباره ایندکس کند؟

شرایط بررسی و ایندکس مجدد سایت در گوگل

درخواست از گوگل برای نمایش مجدد سایت در نتایج و یا بررسی و نمایه سازی مجدد صفحات وب سایت اقدامی نیست که هر روز یا مستمر انجام شود. اما ، در شرایطی انجام این کار می تواند روند ایندکس شدن و ارتقا رتبه سایت در گوگل را سرعت بخشید.

تحت شرایط زیر می توانید از طریق گوگل وبسمتر تولز ، خزنده گوگل را وادار به بررسی یا خزیدن مجدد صفحات و ایندکس آنها کنید.

تغییرات گسترده در سایت

هنگامی که تغییرات قابل توجهی را در وب سایت ایجاد می کنید که روی همه صفحات تأثیر می گذارد، می توانید مجددا از گوگل درخواست کنید که تغییرات را بررسی نماید. به عنوان مثال ، تغییر ساختار URL های سایت یا تغییر آدرس از http به https حتما باید با درخواست خزیدن دوباره ربات های گوگل در سایت شما همراه شود.

بررسی سایت در گوگل به دلیل انتقال دامنه

هنگام تغییر و انتقال دامنه ، درخواست بررسی و نمایه سازی هر دو دامنه ، ایده مناسبی به نظر می رسد.

تغییر برند سایت

هنگامی که دوباره کسب وکار خود را با نام تجاری جدیدی ارائه می دهید ، بدون اینکه لزوما دامنه را تغییر دهید  ، می توانید از گوگل بخواهید که سایت را بررسی کند. زیرا طبیعتا در اثر برندسازی جدید ، تغییرات اساسی در عناوین صفحه ،تصاویر ، ساختار سایت و URL های شما ایجاد شده است.

طراحی مجدد وب سایت

طراحی مجدد سایت می تواند منجر به تغییرقالب ، افزونه ها ، فایل های جاوااسکریپت و استایل و کدهای html شود و تغییرات زیادی را در منو و فوتر و چهارچوب سایت به وجود آورد. پس در این شرایط درخواست خزیدن سایت توسط ربات های گوگل ، ضروری به نظر می رسد.

پس از بازنویسی و بروزرسانی محتوا

پس از بازنویسی  یا بروزرسانی محتوا ، تغییر و سئو url یا حذف یک صفحه ،به این کار نیاز پیدا می کنید و حتما باید تغییرات انجام شده را به گوگل اطلاع دهید تا صفحه موردنظر را مجدد بررسی نماید.

زمانی که محتوای یک صفحه را تغییر دادید حتما این بازنویسی را به گوگل اطلاع رسانی کنید. تغییرات باید محسوس باشد و ربات گوگل کاملا متوجه اضافه یا حذف شدن بخش عمده ای از متن شود.

بروزرسانی محتوای قدیمی تاثیر زیادی در سئو و ارتقای سایت دارد به شرط اینکه بصورت اصولی انجام شود.

رفع جریمه گوگل

امکان دارد به علت کپی محتوا یا استفاده بیش از حد از عبارت کلیدی ، استفاده زیاد از لینک های تبلیغاتی یا مشکلات دیگر سایت شما توسط الگوریتم های گوگل ، جریمه شده باشد. یکی از مهم ترین اقداماتی که پس از برطرف نمودن ایرادات باید انجام دهید ، درخواست از گوگل جهت بررسی و نمایه سازی دوباره صفحه می باشد. در این شرایط شما با رفع عواملی که موجب جریمه سایت شده اند ، مجددا آدرس مربوطه را جهت خزیدن ربات گوگل ، ثبت می نمایید.

البته امکان اینکه بلافاصله جریمه گوگل برداشته شود وجود ندارد، اما پس از مدتی این مشکل حل خواهد شد.

یکی از مشکلاتی که بسیاری از سایت ها با آن دست و پنجه نرم می کنند: 29 علت جریمه سایت توسط گوگل

انتشار محتوای جدید

پس از انتشار یک مطلب یا مقاله جدید ، اجبار کردن گوگل به بررسی صفحه در لحظه ، می تواند سرعت ایندکس شدن آن را بالا ببرد. اما در انجام این کار دقت داشته باشید ، نیازی نیست این کار را برای هر مطلبی انجام دهید. سعی کنید فقط برای مقالاتی که حجم بالایی دارند و یا مطالب مهمتری در سایت شما هستند از گوگل بخواهید فرآیند خزیدن و نمایه سازی را انجام دهد.

اضافه کردن داده های ساختاریافته به صفحه

وقتی که structured data  را به صفحه ای از سایت اضافه می کنید می توانید از گوگل بخواهید که صفحه را مجددا ایندکس کند.

به عنوان مثال ، پس از افزودن داده های ساختاریافته مربوط به سوالات متداول FAQ یا کدهای نشانه گذاری ستاره دار کردن مطالب در نتایج گوگل می توایند با ثبت درخواست بررسی صفحه ، شکل و شمایل لینک سایت خود در گوگل را ظرف نهایتا 30 دقیقه تغییر دهید.

تغییر عنوان پست یا متاتگ توضیحات

هنگامی که عنوان صفحه یا توضیحات متای صفحه ای را تغییر می دهید که از قبل در نتایج جستجو ایندکس شده و از طریق گوگل ورودی داشته ، می توانید از ویژگی ثبت مجدد صفحه در لیست درخواست بازبینی گوگل استفاده نمایید.

به عنوان مثال ، هنگامی که طول متاتگ توضیحات یک مطلب را مطابق با استانداردهای جدید تغییر می دهید ، می توانید از گوگل بخواهید صفحه مربوطه را بررسی نماید و پس از گذشت چند دقیقه و با بررسی نحوه ایندکس صفحه در گوگل متوجه تغییر در توضیحات ثبت شده در زیر لینک صفحه در گوگل خواهید شد.

توجه: پیشنهاد نمی کنیم که هر بار که عنوان یا توضیحات را تغییر می دهید ، این فرآیند را انجام دهید. درخواست ایندکس مجدد را عاقلانه و فقط در محتوا های مهم استفاده کنید زیرا در صورتی که تغییرات کوچک و یا تکراری باشد ، در دفعات بعدی بررسی انجام نمی شود.

حتما این مطلب مهم را مطالعه نمایید: انتخاب متاتگ توضیحات مناسب برای سایت

چگونه از گوگل بخواهیم وب سایت را مجددا بررسی کند؟

بهترین راه برای درخواست بررسی دوباره سایت استفاده از ابزار inspect url در کنسول جستجوی گوگل می باشد.

اولین قدم اضافه کردن وب سایت شما به کنسول جستجوی گوگل است.در صورتی که از قبل سایت خود را در گوگل وبسمتر تولز ثبت کرده اید می توانید از منوی سمت چپ url inspection را انتخاب کنید و سپس در قسمت مشخص شده ، آدرس صفحه مورد نظر را وارد کرده و دکمه enter را فشار دهید. در مرحله بعدی روی دکمه test live url کلیک کرده و منتظر باشید تا گوگل صفحه را کاملا بررسی کند و پس از اتمام این فرآیند با کلیک روی request indexing ، صفحه موردنظر را مجددا در لیست نتایج گوگل ایندکس نمایید.

شما می توانید برای هر مطلب جدید یا مطالب قدیمی بروزرسانی شده ، این فرآیند را انجام دهید.

برای بررسی و ایندکس مجدد صفحات محدودیت هایی وجود دارد که باید به آنها توجه کنید. معمولا بیش از 10 url  در روز را نباید جهت خزیدن گوگل ، ثبت کرد. برای هر صفحه بیش از 2 درخواست در روز ثبت نکنید.

گوگل در یافتن صفحات جدید یا تغییر در صفحات موجود بسیار سریع و خوب عمل می کند ، اما شما می توانید با هریک از روش های بالا این فرآیند را تسریع کنید.

هر بار که پست جدیدی منتشر می کنید نیازی نیست که حتما از روشهای بالا استفاده کنید ، بلکه خود گوگل پس از مدتی بررسی و ایندکس صفحه را انجام می دهد.

محدودیت در تعداد دفعات بررسی مجدد سایت

از ارسال درخواست بررسی و خزیدن توسط گوگل ، بیش از یک بار پس از هر تغییر خودداری کنید. این کار موجب می شود که گوگل نسبت به سایت شما بدبین شود.

اگر قصد دارید گوگل مجددا یک صفحه را بررسی کند ، حتما تغییرات انجام شده باید محسوس باشند. مثلا اضافه کردن حداقل یک پاراگراف به متن و یا یکی از تغییراتی که در بالا توضیح دادیم.

بسته به شرایط ، در اکثر اوقات بین 5 تا 20 دقیقه طول می کشد تا گوگل صفحه یا تغییرات جدید را در لیست نتایج و رتبه سایت شما اعمال کند و نسخه به روز شده را جایگزین نسخه قبل نماید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *