اتوماسیون سئو چیست و چگونه فرآیند سئو را خودکار کنیم؟

اتوماسیون سئو جهت خودکارسازی فرآیندهای سئو

سئو یک عامل کلیدی برای هر کسب و کاری است و باید بخشی از هر طرح بازاریابی دیجیتال باشد. اما به دلیل اینکه زمان و انرژی زیادی را از ما میگیرد، بسیاری از افراد از انجام این فرآیند منصرف میشوند یا به دنبال راهکارهای ساده تری می گردند. یکی از راهکاری خودکارسازی یا اتوماسیون سئو است که باعث میشود بسیاری از اقدامات بصورت اتوماتیک و بدون نیاز به اجرای دستی یا لحظه ای، انجام شود. اما آیا می دانید اتوماسیون سئو از چه چیزی تشکیل شده است؟ در این مقاله توضیح می دهیم که چیست و چگونه می توان از آن استفاده کرد.

تعداد مشخصی از وظایف را می توان به طور کامل خودکار کرد، اما نه کل فرآیند سئو را! بطور کلی کماکان سئو سایت پیچیده است و باتوجه به هوشمندسازی الگوریتم های گوگل، نمیتوان انتظار داشت تمام فرآیند ماشینی و خودکار اجرا شود.

همین ابتدا بگوییم که پیشنهاد ما این است که به دلیل تاثیر فاکتورهایی مثل تجربه کاربری و الگوریتمهای هوشمند گوگل، کل جریان سئو را خودکارسازی نکنید! بلکه فقط بخش هایی که مربوط به تجزیه تحلیل نرم افزاری است را به اتوماسیون بسپارید. با این کار هم به خوبی کار خود را انجام میدهید و هم در زمان صرفه جویی میکنید!

در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر: برای دریافت مشاوره سئو کلیک کنید!

اتوماسیون سئو چیست و چه کاربردی دارد؟

اتوماسیون به طور کلی به فرآیند توانمندسازی ماشین، نرم افزار یا سخت افزارها برای اجرای اتوماتیک دستورات اشاره دارد. همانطور که می دانید، سئو و SEM که فرآیندهای مهمی هم در بازاریابی آنلاین و رتبه سایت شما در نتایج جستجوی گوگل هستند، شامل اقدامات مختلفی میشوند که شاید اجرای تمام آنها توسط یک فرد بصورت روزانه خسته کننده به نظر برسد.  اما با خودکار کردن بعضی از فرآیندها، کار ساده تری خواهید داشت.  اتوماسیون سئو شامل تمام اقداماتی است که می توانید از قبل تنظیم کنید تا به صورت خودکار انجام شوند. برای انجام این کار، از ابزارهای خاصی استفاده می شود که بدون آنها اقدامات مربوط به تجزیه تحلیل و اجرای سئو را باید بصورت دستی انجام دهید.

بنابراین، اتوماسیون سئو به مجموعه ‌ای از ابزارها اشاره می ‌کند که به ساده‌ سازی کل فرآیند کمک می ‌کند و در زمان و انرژی شما صرفه جویی را به همراه دارد.

اتوماسیون سئو می تواند حوزه های مختلفی از یک استراتژی را در بر بگیرد، هم On Page و هم سئو تکنیکال. در ادامه قصد داریم در مورد رایج ترین عناصر سئو که می توانند خودکار شوند صحبت کنیم.

چه عناصری از سئو را می توان خودکار کرد؟

اول از همه، مهم است که تأکید کنیم که همه وظایف سئو را نمی توان خودکار کرد. و نمیتوان گفت که اتوماسیون قطعا مانند یک متخصص سئو یا حتی نزدیک به او عمل میکند. در کل خودکارسازی برای انجام یک ارزیابی دقیق از نتایج به‌ دست‌ آمده و دانستن اینکه آیا در مسیر درستی برای دستیابی به اهداف تعیین شده قرار داریم، میتواند کمک حال شما باشد. فاکتورهایی که میتوانیم در فرآیند سئو خودکارسازی کنیم چه مواردی هستند؟

چه عناصر یا بخش هایی از سئو را میتوان با اتوماسیون خودکارسازی کرد

تجزیه و تحلیل بک لینک

بک لینک ها لینک هایی هستند که به وب سایت شما هدایت می شوند. بنابراین، آنها وظیفه ارائه سلسله مراتب و اعتبار به وب سایت شما را بر عهده دارند. و این به نوبه خود به شما کمک می کند تا در موتورهای جستجو موقعیت بهتری داشته باشید.

ابزارهای اتوماسیون سئو می توانند به شما کمک کنند تا تجزیه و تحلیل این پیوندها را برای شناسایی نقص یا خرابی های احتمالی انجام دهید. می‌توانید بدانید چه کسی به وب‌سایت شما لینک می‌دهد، مخصوصاً برای اینکه بفهمید آیا آنها سایت‌های قابل اعتمادی هستند که به شما در بهبود موقعیت خود کمک می‌ کنند یا خیر، میتوانید از ابزارهای مختلفی استفاده کنید.  معرفی 10 ابزار بررسی بک لینک سایت بهترین و کاربردی ترین ابزارهای تحلیل بکلینک ها را معرفی کرده که پیشنهاد میکنیم حتما یکی از این ابزارها را برای انجام امور مربوط به آنالیز لینک یاد بگیرید.

تحقیقات کلمات کلیدی

با استفاده از ابزارهای اتوماسیون، می ‌توانید تحلیل کنید که چگونه رتبه سایت به ازای کلمات کلیدی مورد استفاده شما بهبود یافته است. و در عین حال، مواردی را که استفاده می‌کنید تجزیه و تحلیل کنید و به دنبال کلمات جدید دیگری باشید که با تولید محتوا حول این کلمات، بتوانید در نتایج جستجو ظاهر شوید و بازدید کسب کنید.

تجزیه تحلیل لینک های داخلی سایت

توصیه می شود به طور مکرر لینک های داخلی وب سایت خود را تجزیه و تحلیل کنید. خوشبختانه، ابزارهای اتوماسیون سئو وجود دارد که می تواند این کار را برای شما انجام دهد. به این ترتیب می توانید به سرعت لینک های شکسته یا آنهایی که به موقعیت سایت شما آسیب می رسانند را شناسایی کنید.

تجزیه و تحلیل رتبه سایت

همانطور که می دانید، هدف سئو کسب رتبه خوب در موتورهای جستجو است. خوب، اتوماسیون سئو می تواند به شما کمک کند تشخیص دهید که چگونه هر یک از صفحات تشکیل دهنده وب سایت شما طبقه بندی می شوند. به این ترتیب می توانید تحلیل کنید که آیا اقدامات و تولید محتوایی که انجام می دهید مثمر ثمر هستند یا خیر.

با کمک برخی ابزارها، می‌توانید گزارش‌های نتایج را دریافت کرده و ارزیابی کنید که آیا باید استراتژی خود را ادامه دهید یا آن را اصلاح کنید.

تحلیل رقبا

دانستن اینکه رقابت چه کاری انجام می دهد و عمدتاً اینکه آیا کاری که انجام می دهند در بهبود رتبه سایت مؤثر است یا خیر، حیاتی است. برای انجام این کار، اتوماسیون سئو می تواند به شما کمک کند تا آنچه را که رقبای شما انجام می دهند تجزیه و تحلیل کنید و انواع مختلف وبلاگ هایی را که در حوزه کسب و کار شما هستند، تجزیه و تحلیل کنید.

یعنی نقاط ضعف و قوت همه آنها را ببینید تا بتوانید استراتژی ای ایجاد کنید که بهترین روش ها و اقدامات را در برگیرد تا بتوانید بهترین رتبه را میان رقبای خود کسب کنید. چگونه وب سایت رقبا را بررسی کنیم؟ نکات کلیدی را به شما می آموزد که در رقابت در فضای مجازی شما را یاری مینماید. 

ابزارهایی برای اتوماسیون سئو

همانطور که در طول این مقاله توضیح داده ایم، برای انجام اتوماسیون سئو، باید از ابزارهای مختلفی استفاده کنید. ما به شما می گوییم که کدام یک برای آن بهترین هستند:

◀️رتبه بندی SE

این یک ابزار بسیار کامل برای تجزیه و تحلیل سئو به صورت خودکار است. اگر می خواهید تمام استراتژی های SEO خود را در یک رابط نگه دارید، این می تواند ابزاری برای شما باشد.

شما قادر خواهید بود بر لینکها نظارت کنید، کلمات کلیدی را تجزیه و تحلیل کنید و اطلاعاتی در مورد استراتژی های اتخاذ شده توسط رقبا به دست آورید.

◀️SEMrush، یک ابزار عالی اتوماسیون سئو

این یکی از کامل ترین ابزارهای سئو در بازار است. دارای عملکردهای متعددی مانند موارد زیر است:

ممیزی تکنیک های سئو: می توانید بدانید که آیا از برچسب ها، تصاویر، متن جایگزین و غیره به درستی استفاده می کنید یا خیر.

مطالعه کلمات کلیدی: این پلتفرم می تواند به شما در موقعیت یابی کلمات کلیدی کمک کند. بنابراین، شما می توانید در مورد کلمات کلیدی که استفاده می کنید مطالعه کنید.

گزارش گیری – گزارش سئو می تواند یک کار ملال آور و خسته کننده باشد. بنابراین، خودکار کردن این کار اقدام خوبی است.

◀️کنسول جستجوی گوگل

با توجه به اینکه گوگل موتور جستجوی شماره یک و محبوبترین آنهاست، ابزارهایی که برای سئو در اختیار دارد معمولا بسیار مفید هستند. این مورد مربوط به کنسول جستجوی گوگل است که می تواند به شما در انجام چندین کار کمک کند. در میان آنها، موقعیت خود را با توجه به کلمات کلیدی که کاربران اینترنت برای مکان یابی شما استفاده می کنند، تجزیه و تحلیل کنید. همچنین، می‌توانید ببینید که کدامیک بیشترین ترافیک را برای سایت جذب می‌ کنند.

از طرف دیگر، بسیار مفید خواهد بود که ببینید چه جنبه هایی از استراتژی سئوی شما نتایج خوبی نمی دهد تا بتوانید آنها را بهبود بخشید.

به عنوان نتیجه گیری باید گفت، اتوماسیون سئو می تواند به عنوان راهنمایی برای هدایت استراتژی شما به مکان مناسب عمل کند. امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد و آشنایی با ابزارها و نرم افزارهای سئو بتواند منجر به کاهش زحمات و بهبود نتایج و تسریع در تحقق اهداف مدنظر شما نماید. سئوبهینه همواره تلاش میکند بهترین آموزشها و مقالات را به مخاطبان خود ارائه دهد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *