کمپین سئو موفق یک سایت در 10 مرحله
برای ایجاد یک کمپین موفق سئو باید فاکتورهای زیادی را در نظر بگیرید که فراتر از روش های سنتی و قدیمی سئو می باشد. نه تنها دستیابی به رتبه های خوب در موتورهای جستجو اهمیت دارد، بلکه ، راه اندازی کمپین سئو باید منجر به هدایت ترافیک بیشتری به سایت شود و این افزایش بازدید نباید فقط محدود به شبکه های اجتماعی یا جذب کاربران موبایل باشد، شما باید بسیار دقیق و با برنامه ریزی و حساب شده عمل کنید.
جهان دیجیتال در حال پیشرفت است و همین موضوع نیز بر سئو تاثیر زیادی گذاشته و تغییراتی را در الگوها و روش های بهینه سازی سایت ایجاد نموده است. حتما برای موفقیت نیاز به یک کمپین منسجم سئو و تبلیغات آنلاین دارید تا اقدامات لازم در حوزه بازاریابی اینترنتی را به خوبی اجرا نمایید.
در این شرایط اگر بخواهید بازده خوبی از سرمایه گذاری خود داشته باشید ، باید برند خود را در تبلیغات برجسته نمایید و هم اهداف کوتاه مدت و هم بلند مدت داشته باشید. بسیاری از اهداف کوتاه مدت با سئو محقق خواهند شد ، اما اهداف بلند مدت نیاز به برندینگ قوی و حضور پررنگ در رسانه های اجتماعی دارد. به همین دلیل مجموع این اقدامات باید در یک کمپین هماهنگ ، در کنار هم قرار بگیرند.
در صورتی که آشنایی کاملی با سئو ندارید ابتدا مقاله سئو چیست؟ را مطالعه کنید.
مراحل راه اندازی کمپین سئو
ما در شرکت سئوبهینه ، هر زمان که یک کمپین سئو را برای مشتری جدید استارت می زنیم ، مراحل زیر را گام به گام اجرا می کنیم. باتوجه به اینکه این مراحل بارها اجرا شده و آزمایش خود را با نتایج مثبت پس داده است ، پیشنهاد می کنیم شما نیز از این استراتژی و الگوی بازاریابی اینترنتی استفاده کنید تا موفقیت کسب و کار خود در فضای مجازی را رقم بزنید.
کمپین سئو فقط محدود به خود سئو نیست. در حقیقت ایجاد چنین کمپینی ، دربرگیرنده اقداماتی است که باتوجه به وضعیت سایت ، رقبا و نوع کسب و کار ، جهت افزایش بازدید ، فروش بیشتر ، جذب هدفمند مشتریان با رویکرد بهینه سازی و ارتقای سایت ، انجام می شود.
وضعیت فعلی را تجزیه و تحلیل کنید
ایده اصلی این مرحله این است که شما باید اطلاعات اساسی در مورد وب سایت را بدانید تا بتوانید تصمیمات منطقی و مناسبی بگیرید. کاری که ما در مرحله اول انجام می دهیم بررسی موارد زیر است:
بررسی بستر نرم افزاری وب سایت – وب سایت شما مبتنی بر یک پلتفرم مدرن است یا قدیمی؟ یک پلتفرم مدرن (مانند وردپرس) طراحی جذاب ، ساختاری بهینه ، سریع ، ایمن و انعطاف پذیرتر دارد. اگر قالب مورد استفاده قدیمی است ، اولین پیشنهاد ما تغییر سیستم مدیریت سایت به وردپرس می باشد..زیرا وردپرس از نظر سئو بسیار خوب و مثبت عمل می کند. در اکثر اوقات پرداخت هزینه تغییر پلتفرم سایت به وردپرس ارزان تر از هزینه های بهینه سازی وب سایت های قدیمی است.
پیشنهاد می کنیم لینک مهم روبرو را مطالعه نمایید: ویژگی های وب سایت باکیفیت
طراحی وب سایت – علاوه بر انتخاب پلتفرم مناسب ، یکی از مواردی که باید در این مرحله مشخص کنید این است که آیا طراحی فعلی وب سایت را حفظ می کنید یا تغییر خواهید داد، که تصمیم بسیار سختی است زیرا علاقه و دیدی که شما به یک وب سایت دارید ممکن است با آنچه برای سئو مناسب است یا چیزی که مدنظر کاربران و مشتریان شماست متفاوت باشد. بهترین کار ، تغییر سایت و طراحی براساس اصول سئو سایت می باشد.
منابع دریافت ترافیک – یکی از معیارهایی که باید قبل از شروع کمپین سئو بررسی کنید، منابع دریافت ترافیک برای سایت هستند. به عبارت دیگر ، وب سایت فعلی از کجا ترافیک یا بازدید می گیرد. بهترین راه برای انجام این کار مشاهده گزارش های Google Analytics می باشد
بررسی سئو سایت اولین مرحله کمپین
این نقطه آغاز یک کمپین سئو می باشد. انجام بررسی و تحلیل سئو ، به شما کمک می کند تا صفحات و فاکتورهایی که نیاز به بهبود دارند را را شناسایی کنید و حتی فاکتورهایی که مربوط به سئو خارجی نیز می شوند را بشناسید و در صدد رفع آنها برآیید.
فعالیت در رسانه های اجتماعی
اگر این مطلب را 5 سال پیش ارائه می دادیم ، سومین مرحله لینکسازی بود، اما با تغییراتی که در فاکتورهای رتبه بندی سایت ها در موتورهای جستجو به وجود آمده است ، مرحله سوم را باید به فعالیت در رسانه های اجتماعی اختصاص داد.
اگر در این زمینه اطلاعات کمی دارید پیشنهاد می کنیم مقاله تاثیر شبکه های اجتماعی در سئو را مطالعه نمایید.
اگر در شبکه های اجتماعی فعالیت نداشته اید ، حتما یک صفحه برای کسب و کار خود در لینکدین و اینستاگرام ایجاد کنید. رسانه های اجتماعی علاوه بر تامین ترافیک بالا برای سایت ، به شما در تحلیل رفتار مشتریان و ارتباط بهتر با مخاطبان و حرکت در مسیر صحیح کمک می نماید. اگر مطالب ، صفحات محصولات یا خدمات شما ، در شبکه های اجتماعی با دست به دست شدن میان کاربران تبلیغ شود ، به این معنی است که موفق عمل کرده اید.
برای این کار باید کیفیت مطالب و صفحات خود را با انتشار محتوای جدید و به روز افزایش دهید.
روی سئوی محلی کار کنید
بیشتر مشاغلی که دارای یک وب سایت هستند برای تبلیغ محصولات یا خدمات خود در نتایج محلی و جذب مشتریان محلی ، فقط نیاز به سئو محلی دارند و بعضا نیازی به انجام کل فرآیند سئو سایت را ندارند و تا همین حد برای آنها کافی است و می توانند درآمد بالایی داشته باشند. اگر شما هم از این دسته کسب و کارها را مدیریت می کنید ، پیشنهاد می کنیم مقاله فاکتورهای سئو محلی را مطالعه نمایید.
عبارات کلیدی کسب و کار خود را بیابید
پیدا کردن کلمات کلیدی یک صنعت خاص بخش بسیار مهمی از یک کمپین سئو است. ابزارهای زیادی برای یافتن و تعیین عبارات کلیدی که در یک کسب و کار اهمیت دارند و کاربران با جستجوی آنها در گوگل ، وب سایت های مربوطه را می یابند ، وجود دارد.
Google trend یا google ads ابزارهای نسبتا خوبی برای تشخیص عبارات کلیدی محبوب هستند. شما می توانید برخی از عبارات و کلمات کلیدی را در این دو سامانه مورد بررسی قرار دهیدو
البته ، زمانی که در نوار جستجوی گوگل یک کلمه را تایپ می کنید ، به شما برخی از عبارات ترکیبی را پیشنهاد می دهد. مثلا اگر در زمینه سئو فعالیت می کنید ، با نوشتن این کلمه در گوگل ، عباراتی مثل سئو سایت ، سئو چیست؟ و … به عنوان پر جستجو ترین عبارات در گوگل پیشنهاد می شوند.
تحلیل رقبا در کمپین سئو
مطمئنا ده ها یا صدها وب سایت دیگر وجود دارند که مشابه خدمات و محصولات شما را ارائه می دهند. دانستن اینکه رقبای آنلاین شما چه کسانی هستند و عملکرد آنها در اینترنت چگونه است می تواند به شما در ایجاد یک برنامه بلند مدت کمک کند. سعی کنید نقاط قوت رقبا را بدست آورید و از اشتباهاتی آنها درس بگیرید.
تعیین استراتژی بازاریابی محتوا
محتوا هسته اصلی هر وب سایت است و تعیین یک استراتژی خوب برای بازاریابی و تولید محتوا ، به افزایش بازدید و میزان محبوبیت سایت شما در موتورهای جستجو کمک خواهد کرد. بسته به نوع وب سایتی که دارید ، می توانید یک استراتژی تولید محتوا تعیین کنید.
به عنوان مثال ، اگر شما یک وبلاگ یا یک وب سایت فروش عطر و ادکلن دارید ، باید در راستای مقایسه عطرهای مختلف ، نحوه تولید ، قدمت هر کدام و مطالب مشابه را منتشر کنید تا انگیزه هایی برای حضور بیشتر و طولانی تر کاربران روی سایت شما وجود داشته باشد.
بازده کمپین سئو را بسنجید
یک کمپین واقعی باید دارای نقاط عطف با اهداف مشخص باشد. تنها راه اطمینان از دستیابی به اهداف ، سنجش بازده و اثربخشی است. گزارش های پیشرفت ماهانه در کمپین های بلند مدت ، ایده آل است.
شناسایی منابع دیگر افزایش ترافیک سایت
یک کمپین موفق سئو در این روزها فراتر از روال و مراحل سنتی سئو است و بازاریابی دیجیتال را نیز دربرمیگیرد. این بدان معناست که علاوه بر بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو ، شما باید به منایع دیگری از جمله بازاریابی موبایل ، بازاریابی ایمیلی ، تبلیغات کلیکی ppc و به طور کلی روش های دیگر افزایش ترافیک وب سایت (علاوه بر موتورهای جستجو ) نیز توجه کنید.
ایجاد روابط تجاری
در گذشته یکی از اصلی ترین فعالیتهایی که در سئو انجام می دادیم ، ساخت بک لینک و لینک سازی اما در حال حاضر همانطور که گفتیم ، ارزش اشتراک گذاری مطالب در شبکه های اجتماعی بیشتر از بک لینک می باشد. پس اهمیت دارد که شما به ایجاد روابط و ارتباطات ، برند خود را معروف کنید.
بنابراین شما باید در صنعت خود ممتاز شوید و به یک برند شناخته شده تبدیل شوید و روابط تجاری خود را از طریق تبلیغات، شبکه های اجتماعی ، همکاری با وبسایت های دیگر ، ایمیل مارکتینگ و بسیاری از اقدامات دیگر ، گسترش دهید.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.