راهکارهای ساده سئو برای سایت استارت آپ ها

راهکارها و مراحل ساده سئو برای سایت های استارت آپ

به عنوان یک استارت آپ چه شانسی برای رقابت با سایت های قدیمی دارید؟ سئو چه کمکی به استارتاپ ها می کند؟ رقابت با وب سایت هایی که چندین سال سابقه فعالیت را دارند کاری دشوار به نظر می رسد ، زیرا آنها در طول زمانی طولانی اقدامات سئو را اجرا کرده اند . از طریق موتورهای جستجو بازدید زیادی به دست آورده اند و دارای جایگاه محکمی در نتایج serp هستند. در این شرایط راه حل چیست؟

این درست است که شرکت های معتبر و قدیمی در بسیاری از فاکتورهای سئو ، نسبت به یک استارت آپ برتری بیشتری داشته باشند. اما هنوز فرصت های زیادی برای یک کسب و کار جدید به منظور راه اندازی یک کمپین سئو ، افزایش بازدید و بهبود رتبه در گوگل وجود دارد.

حتی بعضا مزایایی را می توان برای سایت هایی که جدیدا شروع به فعالیت می کنند برشمرد. اگر در همان ابتدای طراحی سایت ، به اصول سئو توجه شود ، مسلما سریع تر به نتایج دلخواه خواهیم رسید. این نکته در مورد بسیاری از سایت های قدیمی رعایت نشده و اکثرا مشکلات زیادی در بهینه سازی دارند ، اما به دلیل اینکه قدیمی و مورد اعتماد گوگل هستند ، رتبه خوبی در نتایج جستجو دارند.

برای شروع یک کمپین ساده سئو در ابتدای راه ، نیاز به هزینه های زیادی ندارید. حتما با یک شرکت معتبر ، در مورد روش های و استراتژی های سئو صحبت کنید.

مهم ترین مراحل سئو برای موفقیت استارت آپ

احتمالاً چیزهای زیادی در مورد سئو استارت آپ شنیده اید. برخی از این موارد ممکن است صحیح باشد. بسیاری از آنها ممکن است روش های غلطی باشند که در طول زمان توسط برخی سایت ها اجرا شده اند.

با شنیدن اصطلاح سئو ، آیا بلافاصله به فکر تاکتیکهای کلاهبرداری و دور زدن موتورهای جستجو می افتید؟

آیا از الگوریتم های گوگل که جهت رتبه بندی سایت ها مورد استفاده قرار می گیرند اطلاع دارید؟

از نظر شما ، سئو فقط جهت بهبود رتبه در گوگل انجام می شود یا جهت موفقیت یک استارت آپ وظایف دیگری نیز دارد؟

سئو با گذشت سالها تغییر بسیاری کرده است ولی با وجود تمامی تغییرات ، برخی روش ها که نسبتا ساده هم هستند مهم ترین تاثیر را در بهبود عملکرد و رتبه یک سایت دارند. روش هایی که براساس الگوریتم ها و قوانین گوگل عمل می کنند و به جای فریب موتورهای جستجو ، وب سایت را با معیارهای مدنظر آنها وفق می دهند.

شما باید توجه گوگل را بدست آورید ، نه اینکه با روش های سیاه و متقلبانه به دنبال فریب و عصبانی کردن این موتورجستجوی قدرتمند باشید.

اگر شما نیز یک استارت آپ را راه اندازی کرده اید و قصد دارید وب سایت و برند خود را در گوگل ارتقا دهید می توانید از این تکنیک ها استفاده کنید.

اگرچه رتبه سایت در نتایج اهمیت زیادی دارد ، اما ترافیک و افزایش نرخ کلیک از همه چیز مهمتر است.

موارد و روشهایی از سئو که در ادامه توضیح می دهیم می توانند به یک کسب و کار ، مخصوصا استارت آپ ها کمک زیادی کنند.

تحقیقات سئو

قبل از اینکه به اجرای هرگونه روش بهینه سازی بپردازید ، باید تحقیقات سئو برای استارتاپ خود را انجام دهید و مطمئن شوید که استراتژی مدنظر شما متناسب با صنعتی است که در آن فعالیت می کنید.

برای تحقیقات رقابتی:

مهم ترین کلمات کلیدی را بیابید.

به دنبال کشف عبارات کلیدی طولانی که توسط کاربران جستجو می شود باشید.

پس از جمع آوری کلمات کلیدی ، 30 تا 50 مورد از مهم ترین URL ها و دامنه سایت های رقیب را اولویت بندی کنید.

این مرحله تحقیق با لیستی از رقبا به پایان نمی رسد. اکنون باید توجه داشته باشید که آنها چه اقدامت درستی انجام می دهند و چه اشتباهاتی مرتکب شده اند.

لیستی از همه اطلاعات ، از حجم سایت آنها گرفته تا تعداد بک لینک ها و نحوه استفاده از کلمات کلیدی را تهیه کنید. آنچه را مثبت است تقلید کنید و نکات منفی را حذف کنید.

پیشنهاد می کنیم برای یافتن کلمات کلیدی مرتبط به حوزه فعالیت خود ، مقاله چگونگی پیدا کردن کلمات کلیدی مهم را مطالعه کنید.

محتوای ارزشمند تولید کنید

موتورهای جستجو ، تشنه محتوای جدید هستند. مطالب و محتوایی که برای کاربران ارزشمند باشد. در صورتی که شما به عنوان یک استارت آپ بتوانید زمان زیادی را به تولید محتوای ارزشمند اختصاص دهید ، به سرعت خود را به رقبای قدیمی نزدیک می کنید. تولید محتوا را ی توان یکی از 5 فاکتور اصلی سئو و رتبه بندی سایت دانست.

اما هر محتوایی نمی تواند ضامن موفقیت شما باشد. این روزها  گوگل بسیار باهوش عمل می کند. در حقیقت ، آنقدر هوشمند است که می تواند متوجه شود مطالب شما تا چه اندازه برای کاربران ارزشمند است. پس زمانی که کلمات کلیدی را شناسایی کردید ، محتوایی با کیفیت بالا ارائه دهید تا کاربران علاوه بر اینکه از سایت شما بازدید می کنند ، آن را به اشتراک گذاشته و برای مطالعه سایر صفحات سایت شما ترغیب شوند.

ساده ترین روش برای انجام این کار ایجاد و بروزرسانی یک وبلاگ فعال است. به جز صفحات اصلی سایت شما که شامل معرفی خدمات و محصولات است ، به صفحاتی نیاز دارید که بصورت رایگان ، اطلاعات کاربردی و جدیدی را به کاربران ارائه دهد.

حتما نیاز نیست که محتوای مورد نظر ، از کلمات کلیدی اشباع شود ، بلکه معیار تصمیم گیری گوگل برای رتبه بندی صفحات ، میزان رضایت کاربران از محتواست.

انجام اقدامات فنی سئو

جنبه های فنی و زیرساخت یک سایت نقش کلیدی را در عملکرد و در نهایت رتبه سایت دارند. این بخش که به سئو تکنیکال سناخته می شود نیازمند دانش و تجربه متخصصین سئو است. در سئو استارتاپ ، باید مطمئن شوید که عناصر زیر کاملاً بهینه باشند.

برچسب عنوان – این برچسب ها هنوز مانند گذشته تاثیر زیادی در رتبه سایت دارند ، در عنوان حتما کلمه کلیدی مناسب را درج کنید و علاوه بر آن از عبارات مترادف و توصیفی نیز استفاده کنید.

توضیحات متا – توضیحات متا هیچ وقت تاثیر مستقیمی در رتبه بندی نداشته است. اما یکی از فاکتورهایی است که توسط کاربران در نتایج جستجوی گوگل پیش از ورود به سایت قابل مشاهده است.

هدینگ – هدینگ یا سرفصل که با علامت های h1 تا h6 شناخته می شوند ، وظیفه بخش بندی صفحه را به عهده دارند. مهم ترین هدینگ ها h1 و h2 هستند که ربات های گوگل بیشترین توجه را به آنها دارند.

لینک های داخلی – شما باید به صفحات ارزشمند و مرتبط با یک صفحه لینک دهید. لینک های داخلی علاوه بر اینکه به کاربران در انتقال از یک صفحه به صفحه دیگر کمک می کنند ، به موتورهای جستجو اطلاعات بیشتری در مورد ماهیت یک صفحه وب می دهند.

نقشه سایت – یکی از مهم ترین اقدامات فنی سئو ، ایجاد نقشه سایت داینامیک است.برای اینکه خزنده موتور جستجو راحت تر تمام صفحات سایت شما را بشناسد و آنها را ایندکس کند ایجاد نقشه سایت xml اقدامی ضروری در سئو محسوب می شود.

تگ alt –  این تگ اطلاعات کاملی از تصاویر یک سایت به گوگل می دهد. هر تصویر باید دارای یک متن کوتاه و توضیح مختصری باشد که در تگ alt خلاصه می شود.

امکان دسترسی یا عدم دسترسی ربات های گوگل به سایت – این مورد نیز جز سئو تکنیکال است.

سئو خارجی سایت

یکی از نکات مهم در سئو برای استارت آپ ها ، افزایش اعتبار و شناسایی بیشتر آنها به سایر وب سایت ها و کاربران است. یک استارت آپ باید به جایگاه خود در شبکه های اجتماعی و انجمن های تخصصی مرتبط توجه داشته باشد.

این موارد مربوط به سئو خارجی می شوند و بیشتر به ساخت بک لینک های معتبر و ارتقای برند استارت آپ می پردازد.

شما در این مرحله باید :

با وب سایت های دیگر همکاری داشته باشید.

مطالب و صفحات خود را در شبکه های اجتماعی و سایر وب سایت ها به اشتراک بگذارید.

به طور منظم در پروفایل شبکه اجتماعی خود محتوای باکیفیت و تصاویر جذاب بارگزاری کنید.

به سئوی محلی استارت آپ توجه ویژه ای داشته باشید

محتوای تولید کنید که قابلیت و ارزش لینک گرفتن داشته باشد.

شدیدا از خرید بک لینک و ساخت لینک های غیرطبیعی و انبوه خودداری کنید.

استخدام متخصص سئو برای استارت آپ

زمانی که شما یک استارت آپ را به تازگی راه اندازی کرده اید به اندازه کافی دغدغه و گرفتاری های مربوطه را دارید ، از طرفی تا به تخصص کافی در زمینه سئو برسید زمان زیادی تلف می شود و حتی در حین انجام سئو امکان دارد اشتباهات جبران ناپذیری را مرتکب شوید. به همین دلایل ما پیشنهاد می کنیم که یک سئوکار را استخدام کنید و یا با شرکت های سئو همکاری نمایید.

فرد یا شرکتی را مسئول بخش سئو سایت خود قرار دهید ، تا سریعتر و بهتر به اهداف خود دست پیدا کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *