سئو از نگاه آمار و ارقام

آمار و ارقام مربوط به سئو و موتورهای جستجو

در این مطلب برخی از مهم ترین آمار و ارقام سئو که براساس تحقیقات معتبر بدست آمده را ارائه می کنیم. اگر به گوگل به عنوان منبع اصلی جذب مشتری جدید و افزایش ترافیک سایت خود تکیه دارید باید نکات جالبی را در این زمینه بدانید.

برخی از آمار اصلی که باید در مورد سئو بدانید چیست؟

امیدواریم که پس از مشاهده آمار سئو سایت ، نه تنها درک بهتری از اصول سئو داشته باشید ، بلکه بهترین استراتژی سئو را جهت دستیابی به رتبه بهتر در موتورهای جستجو و بازدید ، مشتریان و درآمد بیشتر انتخاب نمایید.

خلاصه برخی از آمار مهم سئو بصورت زیر است:

67k جستجو در هر ثانیه در گوگل انجام می شود

39٪  از کل سهم تجارت الکترونیک جهانی از جستجوی اینترنتی ناشی می شود

93٪ تمام فعالیت های آنلاین با موتورهای جستجو شروع می شود

تقریبا 80٪ از کاربران تبلیغات کلیکی در گوگل را نادیده می گیرند

50٪  از کل جستجوها در سال 2020 جستجوهای صوتی خواهند بود

58٪ کل جستجوها از طریق تلفن همراه انجام می شوند

97٪ از نتایج صفحه اول گوگل ، حداقل یک تصویر را در متن قرار داده اند

46٪ از کل جستجوهای گوگل محلی است

آمار و اطلاعات پایه سئو

توسعه سئو به عنوان اولویت 61 درصد شرکت ها در سال 2019 بوده است

طبق نتایج بدست آمده می توان نتیجه گرفت که افزایش ترافیک وب سایت بزرگترین چالش بازاریابی بوده و پرداخت هزینه های تبلیغاتی سئو محبوب ترین تاکتیک در این زمینه بوده است.

گردش مالی سئو

گردش مالی صنعت سئو تقریباً 80 میلیارد دلار است.

در سال 2016 ، 65.26 میلیارد دلار برای بهینه سازی موتور جستجو توسط کل شرکتها هزینه شده است. این تعداد در سال 2018 به 72.02 میلیارد دلار رسیده است و پیش بینی می شود تا سال 2020 به 79.27 میلیارد برسد. از این اعداد ، فقط یک سوم توسط شرکت های بزرگ هزینه می شود ، در حالی که بیشتر آن توسط استارتاپ ها و مشاغل کوچک محلی هزینه شده اند.

مقاله مرتبط: هزینه سئو چگونه محاسبه می شود؟

نرخ تبدیل

نرخ تبدیل سئو 14.6٪ است ، که به راحتی نرخ تبدیل 1.7٪ برای روشهای سنتی را پشت سر می گذارد

سایر روشها نمی توانند با نرخ تبدیل مؤثر سئو رقابت کنند. با این حال ، این نرخ تبدیل فقط زمانی می تواند رخ دهد که از استراتژی صحیح استفاده شده باشد.

مقایسه آمار سئو داخلی و خارجی

75 درصد سئو به عوامل خارجی و تنها 25درصد به عوامل داخل صفحه بستگی دارد

اکثر کاربران باور دارند که کلید سئو ، بهینه سازی فاکتورهای داخل صفحه هستند ، که کاملا اشتباه است. در عوض ، آمارهای سئو نشان می دهد که بک لینک ها ، شبکه های اجتماعی و تعامل سایت با سایر وبسایت ها که مربوط به سئو خارجی سایت می شود با ارزش تر هستند.

نظر متخصصین در مورد عوامل خارجی

72٪ بازاریابان معتقدند كه ارتباط سایت با بیرون مهمترین عامل بهبود سئو است.

از دید بسیاری از متخصصین سئو و بازاریابی اینترنتی ، ارتباط و تعامل سایت با کاربران و سایر وبسایتها عامل اصلی بهبود سئو است.

موتورهای جستجو

موتورهای جستجو 93٪ از کل ترافیک وب سایت ها را تامین می کنند

باتوجه به این آمار می توان اهمیت قرار گرفتن سایت در رتبه های بالا و صفحه اول گوگل را متوجه شد. هرچه رتبه بهتری داشته باشید احتمال افزایش ترافیک سایت خود را بالا برده اید.

مقاله پیشنهادی : تاریخچه سئو و پیدایش موتورهای جستجو

آمار جستجوی صوت و تصویر

حداقل 50٪ كل جستجوها تا سال 2020 براساس جستجوی صدا و تصویر است

این مورد اهمیت جستجوی صوتی و سئو ویدئو را برای بازدید بیشتر از سایت را نشان می دهد.

عبارات کلیدی طولانی

50٪  از عبارات جستجو شده 4 کلمه یا بیشتر هستند

مطابق آخرین آمار ثابت شده که درصد بیشتری از کاربران برای جستجو از بیش از یک کلمه استفاده می کنند . این رویکرد به اهمیت استفاده از عبارات کلیدی طولانی اشاره دارد و در صورتی که شما از عبارات طولانی در سئو محتوای خود استفاده نکنید درواقع 50 درصد از کل جستجو ها را از دست داده اید.

بروزرسانی مطالب قدیمی

به روزرسانی و انتشار مجدد پست های قدیمی می تواند میزان بازدید را تا 111.37٪ افزایش دهد.

بروزرسانی محتوا و مطالبی که بیش از 3 ماه از تاریخ انتشار آنها می گذرد ، همان قدر اهمیت دارد که وبلاگ نویسی و تولید محتوای جدید دارد و حتی طبق تحقیقات انجا شده در این زمینه ، می توان گفت که تاثیر بازنویسی و به روز کردن محتوا به مراتب تاثیر بیشتری نیز دارد.

تبلیغات کلیکی

سایت هایی که هم از تکنیک های سئو و هم تبلیغات PPC استفاده می کنند ، در مقایسه با سایت هایی که فقط از یک تکنیک استفاده می کنند ، به طور متوسط ​​25٪ کلیک بیشتر و 27٪ سود بیشتر دارند.

آمار و ارقام نشان داده اند که استفاده از یک رویکرد سئو به تنهایی کافی نخواهد بود. درعوض ، ترکیب این تکنیک ها با تبلیغات PPC مطمئناً بازدید را افزایش خواهد داد ، زیرا تبلیغات کلیکی بصورت هدفمند ، مخاطبان خاص را نشانه می گیرد.

برتری سئو نسبت به تبلیغات کلیکی

تکنیک های سئو حدود 5.66 برابر بازده بهتری نسبت به تبلیغات کلیکی دارد

آیا تاکنون فکر کرده اید که سئو چقدر مؤثر است؟ حداقل 5 برابر تبلیغات کلیکی!. یعنی ، جستجو در گوگل نسبت به تبلیغات پولی ، از دید کاربران قابل اعتمادتر محسوب می شوند. برخی از کاربران این حس را دارند که بسیاری از سایت ها با پرداخت پول برای تبلیغات در بالای لیست نتایح قرار می گیرند و امکان دارد ارزش و کیفیت کمی داشته باشند.

70٪ لینک هایی که پس از جستجوی کاربران روی آنها کلیک شده مربوطه به نتایج serp هستند.

این درست است که تبلیغات کلیکی ( گوگل ادوردز ) تاثیر خوبی در بازدید سایت دارد ، اما 70 درصد کلیک کاربران روی سایت هایی است که با سئو در رتبه های بالای گوگل قرار دارند.

جهت مطالعه بیشتر پیشنهاد می شود: گوگل ادوردز یا سئو؟ کدام یک موثرتر است!

آمار سئو تلفن های هوشمند

گوگل 96٪ از کل جستجوهای تلفن های هوشمند و 94٪ از کل جستجوها را در میان موتورهای جستجو در اختیار دارد

این نشان می دهد که چرا شیوه ها و تکنیک های سئو باید بر الگوریتم اصلی گوگل متمرکز شوند. تسلط گوگل در بازار بدان معنی است که بودجه و انرژی شما باید برای افزایش رتبه در گوگل صرف شود ، حتی اگر رقابت شدیدتری نسبت به سایر موتورهای جستجو حاکم باشد.

استفاده از از موبایل برای جستجو ، خرید و خدمات از سال 2009 به طور پیوسته در حال رشد بوده و سرانجام در اواخر سال 2015 از نسخه دسکتاپ پیشی گرفته است. که اهمیت توجه به سئو موبایل را نشان می دهد.

یک سوم از خریدهایی که از فروشگاه های اینترنتی انجام شده ، از طریق تلفن همراه بود است. این موضوع اهمیت سئو در نسخه های تلفن همراه فروشگاه های اینترنتی را نشان می دهد.

افزایش آمار استفاده از موبایل در جستجوی اینترنتی

تا سال 2020 ، 65٪ از کل کاربران تلفن همراه از طریق تلفن هوشمند خود به اینترنت متصل می شوند

آمار بهینه سازی موتورهای جستجو نشان می دهد که این رقم در سال 2018 از 61.2 درصد افزایش یافته است. در سال 2020 پیش بینی می شود تعداد کاربران تلفن های هوشمند در سراسر جهان به 2.87 میلیارد دلار برسد .

43٪ از مشتریان وقتی در فروشگاه هستند بصورت آنلاین قیمت ها و کیفیت محصولات را بررسی می کنند.

مشتریان قبل از اقدام به خرید قیمت ها و کیفیت محصولات را مقایسه می کنند. آنها می خواهند بدانند که بهترین معاملات ممکن را انجام می دهند هزینه آنها هدر نمی رود.

نقش تلفن های همراه در تجارت الکترونیک

66٪ از زمان کاربران برای تجارت الکترونیکی در تلفن های هوشمند صرف می شود

استفاده کاربران از تلفن های همراه در جستجو ، خرید محصولات ، درخواست خدمات تا جایی افزایش یافته که حدود 70درصد از زمان صرف شده برای معاملات و فعالیت های تجارت الکترونیک در گوشی های همراه اتفاق می افتد.

بازدید بیشتر با نسخه های موبایل

سایت هایی که برای نسخه موبایل بهینه شده اند 51٪ بیشتر از سایر وبسایت ها مشتری دارند

با تمرکز گوگل بر جستجوی تلفن همراه ، این رقم تا چند سال آینده بیش از این نیز خواهد بود. طبق آمار ،کاربران موتور جستجو ، به سایت های داینامیک و ریسپانسیو اعتماد بیشتری دارند و اگر به طراحی و سئو سایت در موبایل توجه نکنید حجم زیادی از مشتریان را از دست خواهید داد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *