تغییرات و نحوه سئو سایت در زمان شیوع covid-19

تغییرات سئو در دوره شیوع covid-19

چرا باید روش های سئو و شرایط سایت را براساس شیوع  covid-19 تغییر دهیم؟ چه اقداماتی در زمان شیوع این کرونا ویروس منحوس برای افزایش بازدید سایت و جلوگیری از افت جایگاه در گوگل باید انجام شود؟ بر هیچکس پوشیده نیست که covid-19 زندگی ما را تحت تاثیر قرار داده است. زندگی روزمره ، کسب و کار ، الگوی خرید مشتریان ، فروش محصولات و بسیاری از تعاملات دستخوش تغییرات شده اند. در همین راستا، الگوها و نحوه جستجوی عبارت در گوگل توسط کاربران نیز تغییر کرده است و بنابراین باید تغییراتی نیز در سایت یا فروشگاه اینترنتی داده شود.

در بررسی های انجام شده  و طبق نظر سنجی های معتبر ، از هر 3 کاربر یا مشتری 1 نفر کاملا تحت تاثیر اخبار مربوط به کرونا قرار گرفته و در رفتار خرید ، جستجو در گوگل و انتخاب محصولات و خدمات مدنر خود تغییراتی داده است. همچنین چیزی در حدود 47 درصد افراد ، در اوج شیوع covid-19 از مراجعه حضوری به مراکز خرید خودداری کرده اند.

به همین دلیل روش های بازاریابی اینترنتی مثل سئو سایت اهمیتی بیش از پیش پیدا کرده اند و توجه بسیاری از مدیران سایتها به تکنیک ها و روش هایی است که در این شرایط بتواند بازدید سایت آنها را افزایش دهد.

تغییر در الگوهای جستجو در نتیجه کووید-19

مردم بیش از گذشته به جستجوی آنلاین می پردازند. صرف نظر از اوضاع اقتصادی ، طبیعتا شما ترجیح می دهید که در رتبه های بالاتر گوگل قرار بگیرید زیرا شانس بیشتر دیده شدن را خواهید داشت.

در طول رکود اقتصادی ناشی از شیوع covid-19 ، سئو یک سرمایه گذاری هوشمندانه است زیرا نه تنها در این اوضاع اقتصادی کاملا مقرون به صرفه است بلکه آینده روشنی را برای کسب و کار شما فراهم می کند.

تغییر رفتار جستجو به عنوان یک از نتایج covid-19 ، با بررسی ابزارهایی مثل سرچ کنسول یا آنالیتیکس به وضوح قابل مشاهده است. مثلا در برخی از عبارات جستجو شده ، بسیاری از کاربران محصولات و خدماتی را که با در خانه ماندن ارتباط نزدیکی دارند را جستجو می کنند. یا اینکه رعایت پروتکل های بهداشتی برای کاربران اهمیت زیادی پیدا کرده است. همچنین تمایل به خرید محصولات بهداشتی اولویت پیدا کرده. پس اگر می خواهید از سایر رقبای خود فاصله نگیرید ، شما نیز باید اقداماتی را برای بهبود سئو سایت خود انجام دهید.

از آنجا که افراد مجبور به ماندن در خانه هستند ، چگونه می توانید سئو و استراتژی محتوا خود را تغییر دهید تا مخاطب بیشتری برای سایت خود بدست آورید؟

پیش تر در مقاله با عنوان ، سئو، راه مقابله کسب و کارها با ویروس کرونا ، اهمیت سئو در محافظت از کسب وکارهای اینترنتی را توضیح داده ایم که مطالعه آن اکیدا پیشنهاد می شود.

اقدامات اساسی سئو در شیوع covid-19

همانطور که بارها توضیح داده ایم ، سئو یک فرآیند منعطف است که در طول زمان ، بارها شاهد تغییراتی در روش های و تکنیک های سئو بوده ایم. الگوریتم های گوگل مدام در حال تغییر و بروزرسانی هستند. در زمان شیوع کرونا ویروس covid-19  هم چنین اتفاقی افتاده. اگر در نتایج جستجو دقت کرده باشید ، بعضا علائم و نشانه هایی مرتبط با covid-19 مشاهده می کنید.

گوگل به سایت هایی اعتبار و ارزش بیشتری می دهد که اهمیت بیشتری را به وقایع روز ، سلامتی جامعه و امنیت کاربران می دهند. از آنجا که کرونا تهدیدی جهانی محسوب می شود ، گوگل نیز خود را موظف به اطلاع رسانی و ارائه اطلاعات صحیح به کابران می داند.

پس بهتر است سئو و وب سایت خود را با این شرایط تطبیق دهید تا در نتایج جستجو جایگاه بهتری داشته باشید و کاربران نیز با اطمینان بیشتری محصولات یا خدمات شما را خریداری و از مطالب سایت شما استقبال بیشتری کنند. پس موارد زیر را حتما اجرا کنید:

هر سایت باید صفحه ای درباره COVID-19 داشته باشد

ایجاد صفحه در رابطه با covid-19  در هر سایتی اهمیت دارد به ویژه زمانی که محصولات یا خدمات یا کسب و کار شما شدیدا تحت تاثیر این ویروس قرار گرفته باشد. ایجاد یک صفحه اختصاصی برای جذب کاربران و جستجوهایی که مرتبط با کسب و کار شما و در مورد شیوع کرونا هستند می تواند ترافیک سایت را افزایش دهد. برای مثال ، بسیاری از رستوران هایی که سامانه آنلاین ثبت سفارش دارند، گزارش هایی را در رابطه با نحوه رعایت پروتکل های بهداشتی در رستوران خود ارائه می دهند. یا روش هایی که برای جلوگیری از آلودگی غذا و محیط رستوران را به کار می برند را تشریح می کنند.

به عنوان مثالی دیگر ، بسیاری از کسب و کارها می توانند در سایت خود نحوه بسته بندی ایمن و ضدعفونی شده محصولات خود در زمان ارسال برای مشتریان در زمان شیوع covid-19 را توضیح دهند که یک تبلیغ هدفمند و موثر خواهد بود. حتی لازم نیست شما بطور مستقیم صفحه ای تحت عنوان کرونا یا کووید-19 ایجاد کنید، بلکه ذکر همین موارد در رعایت پروتکل های بهداشتی می تواند مشتریان شما را آسوده خاطر نماید.

ایجاد صفحه ای در مورد آنچه انجام می دهید می تواند به جلب اعتماد به برند شما کمک کند.

مباحث روز را برای تولید محتوا بیابید

همانطور که در بالا ذکر شد ، یافتن موضوعات جدید و مطالبی که بحث داغ روز هستند را بیابید. یکی از اصول تولید محتوا ، انتشار مطالب و صفحاتی پیرامون مباحث و دغدغه های روز در جامعه است و می تواند ترافیک زیادی را برای سایت شما ایجاد کند. اما چگونه موضوعاتی را که افراد در جستجوی آن هستند را بیابیم؟

برای شناسایی مباحث روز ، ابتدا باید به حوزه فعالیت خود بنگرید و کلمات کلیدی مهم را بدست آورید. با این شرایط و دانستن اینکه چه مطالبی در رابطه با کسب و کار شما و جلوگیری از شیوع covid-19 برای مخاطبانتان اهمیت دارد می توانید محتوای منحصر به فردی تولید نمایید. مثلا اگر در حوزه آموزش نرم افزار کار می کنید ، ارائه مطالب و خدماتی در رابطه با آموزش آنلاین و در خانه برای مخاطبان خود ارائه دهید. این موضوع در زمان شیوع کرونا ، برای بسیاری از کاربران اهمیت دارد تا از حضور در مکان های پرجمعیت و شلوغ جهت ایمن ماندن خودداری کنند.

اطلاع رسانی رایگان در مورد covid-19

یکی از راهکارهای سئو و تولید محتوا ، اطلاع رسانی و انتشار اخبار عمومی می باشد. نیازی نیست حتما مطالبی که تولید می کنید در زمینه حوزه فعالیت شما باشد. بلکه برای افزایش بازدید می توانید یک کتگوری جهت انتشار اخبار در مورد کرونا ، زمان تولید واکسن ، معرفی شرکت هایی که روی تولید واکسن کرونا کار می کنند ، تعداد افراد مبتلا و بسیاری از اطلاعات مهم برای افراد جامعه ، بصورت رایگان خبررسانی کنید. این اقدام در اعتبار سایت شما ، رتبه آن در گوگل و میزان ترافیکی که دریافت می کند تاثیر مثبت دارد.

بهترین ابزار برای یافتن عبارات محبوب در جستجو  google trends  است. همچنین پیشنهاد می کنیم مقاله کاربردی  چگونگی پیدا کردن کلمات کلیدی مهم را بخوانید.

Google Trends

برای ایجاد محتوا ، Google Trends  باید اولین جایی باشد که برای شناسایی تغییر رفتار کاربران در جستجوی نتایج به آن مراجعه کنید. همچنین ابزار دیگری مثل google keyword planner می تواند به شما جهت شناسایی عبارات کلیدی مهمی که می توانید طبق آنها محتوا منتشر کنید کمک نمابد. هرچه بیشتر از عباراتی مرتبط با مباحث روز ، مثل covid-19 یا پروتکل های بهداشتی ، استفاده کنید شانس افزایش بازدید سایتتان را بالا می برید.

کلمات و عباراتی مثل آنلاین ، در خانه ، رعایت پروتکل بهداشتی ، خدمات اینترنتی ، عدم نیاز به مراجعه حضوری ، ثبت قرارداد آنلاین ، پیک رایگان جهت ارسال محصول ، فروش آنلاین ، قرنطینه ،ضد کرونا و … در حال حاضر نقش پررنگی در افزایش ترافیک سایت ها دارند.

مثلا اگر یک فروشگاه عطر و ادکلن دارید ، در حال حاضر نیاز بسیاری از مشتریان شما فروش آنلاین و ارسال رایگان محصول مورد نظر آنهاست. از این عبارات در تایتل سایت یا متاتگ توضیحات استفاده کنید. مثلا می توانید جملاتی مثل : ( باتوجه به شیوع ویروس covid-19 کلیه محصولات عطر و ادکلن بصورت آنلاین و با ارسال رایگان به درب منزل شما انجام می شود)  را استفاده نمایید. اجرای این تکینک ها اهمیت زیادی در سئو دارد و می تواند رتبه سایت شما را بهبود دهد.

روی افزایش نرخ کلیک تمرکز کنید

یکی از مهم ترین مفاهیم در سئو نرخ کلیک است که به نسبت کاربران ورودی به سایت در نتیجه تعداد دفعات مشاهده سایت در موتورهای جستجو اشاره دارد. زمانی که شما با افزایش محتوا و توسعه دایره عبارات کلیدی سایت خود ، صفحات جدیدی منشتر کردید و در نتایج ایندکس شد ، باید بر افزایش نرخ کلیک تمرکز کنید.

باتوجه به وضعیتی که covid-19 رقم زده و بنا به شرایط اقتصادی یا عدم تمایل بسیاری از افراد به خرید ، مشتریان کمتر از گذشته شده اند، پس باید تلاش بیشتری جهت جذب کاربر و بازدیدکننده برای سایت کنید.

هرچقدر که نرخ کلیک بیشتر باشد ، رتبه سایت نیز بهتر خواهد شد. پس با اطلاع از شرایط موجود و تاثیر شیوع کرونا بر کسب وکارها و رفتار کاربران ، باید از عبارات و تکنیک هایی استفاده کنید که یک کاربر در زمان مشاهده لینک سایت شما و سایر رقبا در گوگل ، وبسایت شما را انتخاب کند.

تمام افراد به سلامتی و ایمنی خود توجه ویژه ای دارند ، پس باید با تکنیک های سئو و تولید محتوا ، اهمیتی که سلامتی مشتریان برای شما دارد را به آنها نشان دهید و خود را نسبت به رقبا متمایز کنید.

برای تخصص در این زمینه و کسب اطلاعات مقاله افزایش نرخ کلیک سایت CTR به شما کمک خواهد کرد.

از برچسب covid-19 استفاده کنید

یکی دیگر از اقداماتی که در زمینه سئو باید انجام دهید ، استفاده از برچسب کرونا ، covid-19  یا عباراتی مثل ضد کرونا ، بهداشتی ، ایمن و … می باشد. همچنین می توانید یک کتگوری مجزا برای کرونا ایجاد کنید و مطالب سایت را با استفاده از برچسب ها به کرونا به نوعی ربط دهید.

مثلا دغدغه بسیاری از کسب و کارها در زمان شیوع این ویروس ، چگونگی افزایش فروش یا کسب درآمد می باشد. پس ما در مجموعه سئوبهینه که در زمینه های تبلیغات اینترنتی و سئو فعالیت می کند، مطالبی را پیرامون نحوه سئو ، نوع تبلیغات موثر ، بهترین راهکارهای افزایش بازدید سایت در زمان شیوع covid-19  ارائه می دهیم و همزمان این مطالب را با برچسب های مرتبط دسته بندی می کنیم تا ضمن افزایش ترافیک وبسایت ، به مخاطبان خود نیز اطلاع رسانی داشته باشیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *