گوگل ادوردز یا سئو سایت؟ کدام یک موثرتر است!

سئو بهتر است یا گوگل ادوردز؟

سوالی که بسیاری از مشتریان ما می پرسند این است که گوگل ادوردز ( ادز ) بهتر است یا خدمات سئو سایت ؟ کدام یک را برای بهبود کسب و کار اینترنتی خود انتخاب کنیم؟ کدام یک سریع تر نتیجه می دهد؟ گوگل ادوردز به صرفه تر است یا پرداخت هزینه های سئو ؟ و سوالاتی که در همین حوزه و مشابه با سوالات مطرح شده. برای اینکه بتوان ابهامات این دسته از افراد را برطرف کرد باید هر دو زمینه را به همراه مزیت ها  و معایب هریک توضیح دهیم تا مخاطب خود با سبک و سنگین کردن معیار ها و خواسته های خود یک روش را ارجح بداند. پس ما این مقاله همراه باشید.

در مقاله سئو چیست؟ این مفهوم را به صورت کامل تشریح کرده ایم و از کاربردها و کارایی هایی که دارد برای شما گفته ایم که پیشنهاد می شود در صورت عدم مطالعه ، حتما اقدام به این کار نمایید.

در ادامه ابتدا گوگل ادوردز را معرفی خواهیم کرد.

گوگل ادوردز google adwords

گوگل ادوردز که در اختصار به گوگل ادز شناخته می شود یک سیستم تبلیغاتی است که از طرف شرکت گوگل ارائه شده است و به ازای دریافت مبالغی مشخص ، لینکی از سایت را در بالا یا پایین نتایج جستجوی اصلی قرار می دهد. به علت اینکه برخی از سایت ها زمان کافی برای بهینه سازی ندارند و همچنین به دلیل رقابت شدیدی که جهت قرارگیری در رتبه های خوب گوگل وجود دارد google adwords  ایجاد شده که هم منبع کسب درآمد برای خود گوگل است و هم بسیاری از وبسایت ها را در جهت جذب مشتری یاری می رساند.

البته با ارائه گوگل ادوردز ، این وبسایت حق ناشرین و مقاله نویسانی که در زمینه تولید محتوا فعالیت می کنند را کاملا محفوظ داشته و گوگل ادوردز را کاملا متفاوت از نتایج اصلی نمایش می دهد.

شما می توانید با ایجاد یک ناحیه کاربری اقدام به خریداری تبلیغاتی کلیکی گوگل کنید. گوگل ادز یا همان ادوردز به این صورت عمل می کند که شما به ازای تعداد مشخصی از کلیک که نیاز دارید بر روی لینک سایت شما شود هزینه می پردازید و پس از اتمام موجودی تعیین شده ، آگهی و تبلیغات مورد نظر خواهد شد.

معمولا مهم ترین کلمات کلیدی برای یک کسب و کار به عنوان واژه ها یا عباراتی که باید جستجو شوند برای تبلیغات گوگل ادز باید انتخاب شوند.

گوگل ادوردز چیست

مزایای سئو نسبت به گوگل ادز

گوگل ادوردز فقط یک مزیت نسبت به سئو دارد و آن هم سرعت بالاتر در جذب و کسب مخاطب و مشتری است. زمانی که به گوگل سفارش ثبت تبلیغات می دهید نهایتا ظرف 48 ساعت پس از واریز هزینه فعال خواهد شد و لینک وبسایت شما به نمایش در خواهد آمد.

اما مزایای سئو خیلی بیشتر از یک مورد است که در ادامه به 4 مزیت اصلی آن نسبت به google ads اشاره می کنیم. به غیر از مطالبی که در ادامه خواهیم گفت یک نکته را اینجا گوشزد می کنیم. چون گوگل به ازای هر کلیک از حساب شما هزینه کسر خواهد کرد ، بسیاری از رقبا برای حذف لینک شما از گوگل روزانه اقدام به کلیک بی هدف و به منظور هدر رفتن تبلیغات شما انجام می دهند که یک از بدترین معایب گوگل ادوردز هم همین است.

جذب مشتریان وفادار نسبت به گوگل ادوردز

زمانی که شما با سئو به رتبه های بالای گوگل دست پیدا می کنید در بازه زمانی بیشتری در این جایگاه حضور دارید و کابران حرفه ای که مرتبا در گوگل جستجو می کنند با وبسایت و برند شما ارتباط برقرار می کنند و این ارتباط مداوم موجب جذب مشتریان وفادار برای شما می شود. افرادی که در بازدید های بعدی از نتایج جستجو در صورتی که یکبار با خدمات و یا محصولات شما آشنایی داشته باشند بدون شک مجددا هم شما را انتخاب می کنند. در صورتی که گوگل ادوردز امکان دارد لحظه ای باشد و زمانی دیگر خیر.

مزایای سئو در مقایسه با گوگل ادز

سئو هزینه پایین تری از گوگل ادوردز دارد

گوگل ادوردز جز تبلیغات کلیکی محسوب می شود و این هزینه به دلار یا یورو دریافت می شود و باتوجه به نوسانات قیمت ارز به نظر به صرفه نمی آید. در عین حال اگر قیمت بالای هر کلیک هم نبود ، می توان گفت که قطره قطره جمع گردد وانگهی دریا شود! در هر صورت شما برای این تبلیغات که مجموعه ای از حداقل 100 کلیک در روز است هزینه های زیادی باید بپردازید که اگر همین هزینه را صرف سئو کنید موجب انقلابی در وضعیت و جایگاه وبسایت خود می شوید.

مطلب پیشنهادی : هزینه سئو چگونه محاسبه می شود؟

تداوم بیشتر سئو سایت نسبت به گوگل ادز

سئو در مقایسه با گوگل ادوردز این مزیت را دارد که جایگاه بدست آمده تداوم بیشتری دارد. معمولا در یک بازه 2 تا سه ماهه اگر تغییرات شدیدی روی وبسایت ها یا الگوریتم های گوگل اعمال نشود رتبه بندی ها تغییرات محسوسی نخواهد داشت اما برای گوگل ادز وضعیت متفاوت است و با اتمام موجودی حساب شارژ شده شما در گوگل و یا پشیمانی از ادامه تبلیغات به هر دلیلی ، بلافاصله لینک شما حذف می شود. در ضمن گوگل معمولا 2 یا 3 لینک را در بالای هر صفحه نمایش می دهد و اگر تعداد وبسایت هایی که درخواست ادوردز داده اند بیتر از این مقدار باشد برای نمایش آنها نوبت دهی می کند.

سرمایه گذاری بلند مدت

در مجموع یکی از بزرگترین مزایای سئو در مقایسه با ادوردز این است که به عنوان یک سرمایه گذاری بلند مدت و یا میان مدت شناخته می شود. هزینه هایی که برای سئو می پردازید یکجا و یکباره نیست و در طول زمان پرداخت می شوند. اما پس از گذشت مدت زمانی شما رشد و شکوفایی وبسایت خود را به وضوح خواهید دید که رونق کسب و کار و افزایش درآمد شما را به دنبال دارد.

تعداد عبارات بیشتر نسبت به گوگل ادز

در سئو این توانایی و قابلیت به شما داده می شود که تعداد بیشتری از لغات را در محتوای خود بگنجانید و به ازای آنها در موتور های جستجو دیده شوید. اما گوگل ادز در مقایسه با سئو دایره لغات کمتری را شامل می شود و از کلمات مترادف و lsi  های کمتری برای نمایش نتایج استفاده می کند.

برای مثال اگر کلمه کلیدی مدنظر شما ” تبلیغات اینترنتی ” باشد ، در سئو امکان دیده شدن وبسایت شما به ازای کلیدواژه هایی مثل تبلیغات آنلاین یا تبلیغ اینترنتی نیز فراهم می شود که یکی از مزایای سئو است. در صورتی که در گوگل ادز فقط عباراتی مانند خدمات تبلیغات اینترنتی یا تبلیغات اینترنتی خوب و مواردی مشابه اینها منجر به نمایش لینک شما خواهد شد.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *