تبلیغات شبکه های اجتماعی، مزایا و معایب این روش
بدون شک تبلیغات شبکه های اجتماعی یکی از بهترین روشهای بازاریابی آنلاین در سال 2022 خواهند بود و مزایای فراوانی دارد. همانگونه که این روش در سالهای پیش نیز یکی از مهمترین راههای جذب مشتری برای کسب و کارها بوده است و اگر نتوانید از اینستاگرام،فیسبوک، لینکدین و سایر رسانه های اجتماعی بطور بهینه در جهت اهداف تبلیغاتی بهره برداری کنید، مسلما از رقبای خود عقب می افتید و سهم قابل توجهی از مشتریان در بازار نخواهید داشت.
مزایای تبلیغات رسانه های اجتماعی بسیار بیشتر از معایب آن است. تبلیغات سوشال مدیا بسیار هدفمند هستند، نه تنها میتوانند فروش و مشتریان شما را افزایش دهند ، بلکه تاثیر مثبتی نیز در سئو سایت شما خواهند داشت و می توانند برای برآورده کردن اهداف مختلف بازاریابی، مانند ایجاد شناخت برند یا افزایش فروش، استفاده شوند.
شاید شما یا شرکتتان علاقه مند به تبلیغات در این پلتفرم ها باشید یا شاید هنوز در مورد اینکه آیا واقعاً به چنین تبلیغاتی نیاز دارید یا نه شک دارید، در هر صورت، برای آشنایی با مزایای تبلیغات رسانه های اجتماعی، ادامه مطلب را بخوانید! بازاریابی اینترنتی روشهای متنوعی دارد که یکی از کانالهای اصلی آن شبکه های اجتماعی هستند و هر پلتفرم و رسانه چندین روش را ارائه میدهد.
تبلیغات شبکه اجتماعی چیست؟
تبلیغات شبکه اجتماعی، تبلیغاتی هستند که در شبکه ها یا پلتفر مهای رسانه های اجتماعی انجام میشوند و به طور کلی، حاوی عنوان، توضیحات هستند و با یکی از انواع عناصر چندرسانه ای (عکس، ویدیو، محصول قابل کلیک و غیره) همراه هستند. تبلیغات موثر رسانه های اجتماعی همچنین حاوی یک « اقدام برای تماس » است که توجه کاربر را جلب می کند و او را به تعامل با تبلیغ، برند، محصول یا خدمات دعوت می کند.
بسته به پلتفرم رسانه اجتماعی که از آن برای دیجیتال مارکتینگ استفاده میکنید، تبلیغ می تواند در قالب های مختلفی منتشر شود. اگرچه راههای مختلفی برای ایجاد یک تبلیغ وجود دارد، اما تبلیغات رسانه های اجتماعی با تبلیغات موجود در موتورهای جستجو مانند Google Ads تفاوت چندانی ندارد. تفاوت اصلی این است که بازاریابی رسانه های اجتماعی می تواند بسیار هدفمندتر باشد، از نظر بصری پویاتر است و می تواند بر روی پلتفرم های مختلف با روش ها و تاکتیک های مختلف برای هر کدام اجرا شود.
6 مزیت تبلیغات در شبکه های اجتماعی
تعداد مشاغل و کارآفرینانی که استراتژی های تبلیغات شبکه های اجتماعی را اجرا می کنند هر سال افزایش می یابد. با این حال، هنوز هم برخی از شرکت ها هستند که مقاومت می کنند که احتمالاً به این دلیل است این مشاغل از مزایای رسانه های اجتماعی آگاه نیستند. این پلتفرم ها به قدری مزیت برای کسب و کارها به همراه دارند که نمیتوان معایبی را برای آنها درنظر گرفت. برخی از مزایای تبلیغات در رسانه های اجتماعی شامل موارد زیر است:
قیمت مناسب تبلیغات
هزینه تبلیغات شبکه های اجتماعی در مقایسه با سایر روش های تبلیغاتی نسبتاً پایین است. همچنین می توانید بودجه خود را به اندازه ای که می خواهید کم یا زیاد تنظیم کنید. این بدان معناست که بخشی از بودجه شما می تواند صرف تبلیغات شود، بدون اینکه هزینهای را از دست بدهید.
دسترسی به طیف وسیع کاربران
تبلیغات در شبکه های اجتماعی به شما این امکان را می دهد که با افراد زیادی ارتباط برقرار کنید. این بدان معناست که می توانید به تعداد زیادی از مشتریان بالقوه دسترسی پیدا کنید و نرخ تبدیل خود را افزایش دهید.
یکی دیگر از مزایای تبلیغات شبکه های اجتماعی این است که به شما کمک می کند مخاطبان هدف فعلی خود را درک کنید و می تواند به شما در ایجاد مخاطبین جدید کمک کند. رسانه های اجتماعی به شما این امکان را می دهند که تبلیغات را تا حد امکان تقسیم بندی کنید تا توسط مشتریان (بالقوه) مورد نظر دیده شوند. همچنین شما را به درک جزئیات جدیدی در مورد مخاطبان خود سوق می دهد، که می تواند در آینده اطلاعات جالبی را برای وبسایت یا کسب و کار شما در اختیارتان قرار دهد.
تبلیغات سفارشی براساس نوع مخاطب
تبلیغات سوشال مدیا به شما امکان دسترسی به مخاطبان بصورت هدفمند و سفارشی سازی شده را می دهد. این بدان معناست که اگر محصول یا خدمات خاصی را می فروشید، می توانید برای کاربران خاصی با ویژگی های از پیش تعیین شده مانند جنس، سن، وضعیت اجتماعی و اقتصادی، زبان، استفاده از یک وب سایت خاص، علایق و سرگرمی های شخصی تبلیغ کنید. اینها تنها برخی از متغیرهایی هستند که به شما امکان می دهند مخاطبان هدف خود را به دقت شناسایی کنید. سپس میتوانید این ویژگیها را با هم ترکیب کنید تا دقیق تر شوید.
دیده شدن برند
باید واقع بین باشیم و قبول کنیم که شبکه های اجتماعی دنیا را تصاحب کرده اند. اگر یک کسب و کار از رسانههای اجتماعی برای تبلیغات استفاده کند، اگاهی کاربران از برند آن بیشتر خواهد شد و شناخته شده میشود. ارتقای برند یکی از مزایای مهم بهره گیری از جنبه های بازاریابی و تبلیغاتی این شبکه های میباشد.
به لطف تعداد زیادی از کاربران در رسانه های اجتماعی، تبلیغات شبکه اجتماعی راهی عالی برای آشنایی کاربران با برند و پیشنهادات شما است که می تواند به ویژه برای سایت ها و فروشگاه های اینترنتی مفید باشد.
ارتباط بهتر با مشتریان
تبلیغات شبکه های اجتماعی به شما این امکان را می دهد که با دنبال کنندگان و مشتریان بالقوه خود در یک رسانه جدید ارتباط برقرار کنید. با ایجاد محتوای جدید یا تخفیفها و پیشنهادات هدفمند، میتوانید یک تجربه مثبت برای مشتری در یک پلتفرم کاملا جدید ایجاد کنید. ارتباط بهتر و بیشتر با مشتریان بالقوه نه فقط در فروش و درآمد شما تاثیرگذار است بلکه موجب محبوبیت برند شما میشود.
از مزایای رسانه های اجتماعی این است که به یک کسب و کار اجازه می دهد کانالی را ایجاد کند که به طور خاص برای تعامل با مشتری تعیین شده است و به مشتریان این امکان را می دهد تا احساس ارتباط با آن کسب و کار را داشته باشند. به این ترتیب، تبلیغات شبکه اجتماعی می تواند به یک کسب و کار کمک کند تا پیوند بین مشتریان را تقویت کند و یا روابط جدیدی را در بازار هدف ایجاد کند.
افزایش فروش و درآمد
چه در قالب فروش، ارائه خدمات یا معرفی محصولات، درخواست ثبت نام یا ارجاع به سایت، تبلیغات شبکه اجتماعی روش ایده آل دیگری برای افزایش نرخ تبدیل است. اگر به کاربر آنچه به دنبالش است داده شود و دعوت به اقدام خواسته شده را بپذیرد، فروش و درآمد شما افزایش می یابد. مثلا شما در تبلیغات از کاربر میخواهید که به صفحه محصولات شما رفته و سعی میکنید کاربر را ترغیب به خرید محصولی خاص کنید.
محبوب ترین پلتفرم های شبکه های اجتماعی
تبلیغات در فضای مجازی روشهای متعددی دارد. تبلیغات کلیکی، پولی، همسان، بنری و سایر روشها. شبکه های اجتماعی انواع روشهای تبلیغاتی را در بر میگیرند و به دلیل اینکه روزانه کاربران زیادی از سرتاسر دنیا وارد این رسانه ها میشوند، اثربخشی تبلیغات بسیار بالاست.
برندها و شرکتهای کوچک و بزرگ سالانه هزینه های زیادی را خرج تبلیغات در این شبکه ها میکنند، اما از این میان تعدادی از پلتفرم ها هستند که محبوبیت بیشتری دارند. شناخت این پلفترم ها به شما کمک میکند که بهترین گزینه را برای تبلیغات خود انتخاب نمایید. این پلتفرمها عبارتند از:
تبلیغات شبکه اجتماعی فیس بوک
تبلیغات در فیس بوک به شما امکان می دهد تا به جامعه بزرگی از کاربران آنلاین دسترسی پیدا کنید. در حال حاضر، تقریباً 2.5 میلیارد پروفایل فیس بوک فعال وجود دارد. شما با یک عنوان و متن ساده می توانید در فیسبوک تبلیغات کنید. اگرچه امکانات تبلیغاتی این رسانه بسیار زیاد است. ارسال پست ، ارتباط با سایر کاربران ، انتشار انواع محتوای متنی و تصویری این رسانه را جز پلتفرم های محبوب قرار داده است. در فیسبوک انواع مختلفی از تبلیغات وجود دارد که می توانید بسته به اهداف شرکت خود آن را اجرا کنید. همچنین می توانید معیارهای مختلفی را برای اندازه گیری کارایی کمپین ها ایجاد کنید (مانند کلیک ها، تعاملات، تبدیل ها، فروش و غیره). بازاریابی در فیسبوک و مزایای آن را بخوانید و اطلاعات بیشتری در این مورد کسب کنید.
تبلیغات اینستاگرام
تبلیغات اینستاگرام در واقع بسیار ساده هستند، زیرا این شبکه متعلق به فیس بوک است. تبلیغات در فیس بوک را می توان به راحتی وفق داد و در اینستاگرام به اشتراک گذاشت. هر آگهی به وضوح برچسب گذاری میشود تا به کاربران بگوید که این پست ، جز تبلیغات پولی است. همچنین گزینه کلیک با عنوان”بیشتر بدانید” به وضوح قابل مشاهده است که با کلیک روی آن کاربران می توانند مستقیما به وب سایت تبلیغ کننده دسترسی پیدا کنند و این یک روش عالی برای سئو سایت شماست. شرکتی که در اینستاگرام تبلیغ میکند همچنین میتواند تبلیغات را بر اساس حسابهایی که در رسانههای اجتماعی دنبال میکنند، در رابطه با سابقه جستجوی دستگاه یا بر اساس «لایکهای» صفحه فیسبوک برای مخاطبان خاصی قابل مشاهده کند. تبلیغات در اینستاگرام با بازدید بالا توسط سئوبهینه انجام میشود، برای اجرای این تبلیغات با ما تماس بگیرید.
شبکه اجتماعی تیک تاک
TikTok کودکی نوپا در دنیای رسانه های اجتماعی محسوب میشود، اما به سرعت محبوبیت بالایی بدست آورده است. با بیش از 680 میلیون کاربر فعال، تبلیغات در شبکه اجتماعی تیک تاک یک گزینه عالی است. اگرچه که تبلیغات در این پلتفرم نسبتا جدید است، با این حال اگر بودجه لازم را دارید، میتوانید با مدیریت یک حساب TikTok برای ایجاد تبلیغات ، کسب و کار خود را به کاربران بیشتری معرفی کنید.
تبلیغات در لینکدین
لینکدین امکان انتشار تبلیغات (اعم از متنی یا چند رسانه ای) ویا انتشار محتوا و اخبار تبلیغاتی را ارائه می دهد. برای دستیابی به مخاطبان هدف ، این شبکه اجتماعی بسیار موثر است. میتوانید تعیین کنید که آیا میخواهید کاربران از وبسایت کسب وکار شما یا نمایه LinkedIn کسبوکارتان بازدید کنند.
تبلیغات توییتر
کسبوکارها از تبلیغات در شبکه اجتماعی توییتر برای کمک به گسترش دیده شدن توییت هایشان استفاده میکنند. شرکت هایی که از توییتر استفاده می کنند با استفاده از سیستمی به نام «هزینه هر تعامل» (CPI) پول پرداخت می کنند. این به این معنی است که شما فقط در صورتی هزینه تبلیغات را پرداخت میکنید که کاربر به طور مؤثر با یک توییت از طریق مثلا اشتراک گذاری تعامل داشته باشد. در این شبکه اجتماعی انواع مختلفی از کمپینها بسته به اهداف یک کسبوکار وجود دارد.
مزایای تبلیغات شبکه های اجتماعی نسبت به سایر روشها
اگر بخواهیم مزیت های تبلیغات شبکه های اجتماعی نسبت به سایر روشهای تبلیغاتی را ذکر کنیم بهترین نکات عبارتند از:
کاربران رسانههای اجتماعی هر روز با افراد، پستها و مشاغل مختلف ارتباط برقرار میکنند. این ارتباطات خاص، بخشهای کوچک و دسته بندی شده را ایجاد میکنند که به شما امکان میدهند کمپین های تبلیغاتی را بر اساس ویژگی های مشخص و جزئی اجرا کنید که نتایج مطلوب تری خواهد داشت.
این روش تبلیغات اغلب اقدامات بیشتری را نسبت به تبلیغات آنلاین معمولی امکان پذیر می کند. افراد نه تنها می توانند روی چیزی کلیک کنند، بلکه می توانند چیزی را با اکانت شخصی خود “لایک” یا “به اشتراک بگذارند”. این «لایکها» و «اشتراکگذاریها» میتواند بصورت کاملا طبیعی و بدون هزینه، تبلیغات شما را گسترش دهد.
یکی دیگر از مزایای رسانه های اجتماعی این است که وقتی یکی از مخاطبین پست های مشابه و مرتبط را لایک کرده است، کاربر را از تبلیغات مشابه مطلع می کند. با این روش، نرخ کلیک افزایش می یابد و تبلیغ به کاربران هدف نمایش داده میشود.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.