بهترین و مهمترین کلمات کلیدی برای فروشگاه اینترنتی

مهم ترین و ضروری ترین کلمات کلیدی برای فروشگاه اینترنتی

مطمئناً اگر وب سایت ما را دنبال کرده باشید، قبلاً دیده اید که ما در مورد موضوعات مختلفی در رابطه با ایجاد یک فروشگاه آنلاین صحبت کرده ایم و روش های بهینه سازی، دسته بندی و ارتقای سایت های فروشگاهی را توضیح داده ایم. در این مطلب به طور کامل انتخاب کلمات کلیدی و ضروری ترین عبارات برای فروشگاه اینترنتی را توضیح میدهیم.

اگر اولین بار است که در مورد کلمات کلیدی می شنوید، توصیه می کنیم نگاهی به پست کلمات کلیدی چیست؟ بیندازید تا یک ایده کلی در مورد این مفهوم داشته باشید.

اگر هم با اصطلاح کلمات کلیدی در سئو فروشگاه اینترنتی آشنایی دارید و می خواهید بدانید که چگونه رتبه فروشگاه خود را در گوگل بهبود دهید به مطالعه متن ادامه دهید.

چگونه برای فروشگاه خود کلمات کلیدی را جستجو کنیم؟

برای شروع به جستجوی بهترین کلمات کلیدی برای فروشگاه اینترنتی، باید یک سری مراحل را دنبال کنید که به شما در انتخاب دقیق کمک می کند.

لیستی از تمام محصولاتی که قرار است در فروشگاه خود بفروشید تهیه کنید. این فهرست به شما کمک می ‌کند متوجه شوید بر اساس تعداد محصولاتی که دارید، به چند کلمه کلیدی نیاز دارید. ایده این است که از طریق این لیست کلمات کلیدی اصلی را برای هر یک از محصولات خود تعیین کنید.

پس از انتخاب کلمات کلیدی اصلی برای هر یک از محصولات خود، کاری که باید انجام دهید این است که آن را اصلاح کنید. برای این کار باید کلمات کلیدی را شناسایی کنید که خرید را تشویق می کنند. برای مثال، می‌توانید از ویژگی‌های محصول، برند یا کلماتی مانند «خرید…» استفاده کنید، نتیجه می‌تواند چیزی شبیه به این موارد باشد: تیشرت آستین کوتاه مردانه، خرید شلوار ورزشی برند آدیداس و …

در ارتباط با موارد بالا، یک نکته وجود دارد که باید در نظر داشته باشید و آن این است که هنگام انتخاب کلمات باید از کلیات پرهیز کنید. برگردیم به مثال قبل! یکی از کارهایی که نباید انجام دهید این است که تی شرت یا لباس خواب را به عنوان یک کلمه کلیدی برای هر محصول قرار دهید. چون این کلمات کلی، باید در دسته بندی اصلی هدف قرار داده شوند.

از کلمات کلیدی خارج از موضوع استفاده نکنید. همانطور که می دانید، کلمات کلیدی هستند که می توانند ترافیک زیادی را به وب سایت شما جذب کنند، اما بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که در صورتیکه آن محصولات را روی سایت خود نمی فروشید، از استفاده از کلمات مرتبط با آنها خودداری کنید.

به عنوان مثال، اگر فقط تی شرت های مارک نایک را می فروشید، نباید از تی شرت های آستین کوتاه آدیداس به عنوان کلمه کلیدی استفاده کنید. اگرچه ممکن است با این ترفند افراد را به وب سایت خود جذب کنید، اما آنها علاقه ای به خرید محصولات شما نخواهند داشت زیرا آن چیزی نیست که به دنبال آن هستند. پس در نتیجه زمان حضور کاربر روی سایت کاهش و bounce rate یا نرخ پرش افزایش می یابد که همین مسئله موجب کاهش اعتبار سایت در گوگل میشود.

انتخاب بهترین کلمات کلیدی برای فروشگاه اینترنتی شما چه فایده ای دارد؟

انتخاب بهترین کلمات کلیدی برای فروشگاه اینترنتی به شما کمک می کند موقعیت خود را در اینترنت بهبود ببخشید و در جستجوهای انجام شده توسط مشتریان بالقوه ظاهر شوید.

نحوه جستجو و نحوه انتخاب کلمات برای افزایش رتبه و بازدید فروشگاه شما در وب اهمیت زیادی دارد. به همین دلیل بسیار مهم است که هنگام انتخاب، این کار را با در نظر گرفتن ساختار فروشگاه اینترنتی خود انجام دهید.

باتوجه به این موضوع، شما باید کلمات کلیدی خود را در عناصر زیر اعمال کنید:

چنین استراتژی موجب میشود که کلیه صفحات وب سایت شما، از صفحه اصلی گرفته تا دسته بندی ها، محصولات و نوشته های وبلاگ رتبه های خوبی در نتایج کسب کنند و بتوانید جستجوهای تعداد بیشتری از کاربران را پوشش دهید و در نهایت ورودی سایت شما بالا رفته و میتوانید روی نرخ تبدیل کاربر به مشتری کار کنید.

یک کلمه کلیدی خوب چه ویژگی هایی دارد؟

ممکن است از قبل فهرست کلمات خود را تنظیم کرده باشید، اما کلمات کلیدی خاصی وجود دارند که بهتر از سایرین خواهند بود. به عنوان یک قاعده کلی، کلمات کلیدی مناسب یک سری ویژگی ها دارند که به شرح زیر است:

مهم است که بدانید مشتریان شما از چه کلماتی برای یافتن محصولات شما استفاده می کنند. به عنوان مثال، تصور کنید که در فروشگاه اینترنتی خود کفش مردانه می فروشید، اما مشتریان شما ممکن است بیشتر به دنبال محصولات شما برای کفش مجلسی مردانه باشند. این نکته بسیار مهم است زیرا یک کلمه کوچک می تواند ترافیک وب سایت شما را تغییر دهد. مشتریان خود را به خوبی بررسی کنید تا متوجه شوید از چه کلمات کلیدی برای یافتن محصولات مورد نظر خود استفاده می کنند.

کلماتی را انتخاب کنید که تعادلی بین رقابت و جستجو دارند. برای تجزیه و تحلیل این موضوع می توانید از Google Keyword Planner استفاده کنید که برای شناسایی این دو متغیر بسیار مفید خواهد بود. بهترین گزینه این است که کلماتی را انتخاب کنید که جستجوی بسیار بالا و رقابت بسیار کمی دارند، اما اگر واقع بینانه نگاه کنیم انجام این کار بسیار دشوار است، بنابراین باید تعیین کنید که کدام کلمات بیشتر به کسب و کار شما مرتبط هستند و کدام یک از آنها را می توانید برای فروشگاه خود استفاده کنید.

ویژگی های کلمات و عبارات مناسب برای فروشگاه های اینترنتی

از کلمات کلیدی دم بلند استفاده کنید. عبارات طولانی یا کلمات دم بلند معمولاً خاص هستند و از آنجایی که از 3 کلمه یا بیشتر تشکیل شده اند، اطلاعات اضافی را ارائه می دهند. به عنوان مثال، اگر کیف مدرسه را می فروشید، می توانید از کیف مدرسه دخترانه صورتی به عنوان کلمه کلیدی خود استفاده کنید. مطمئناً آن کلمه کلیدی ترافیک کمتری را برای وب سایت شما به ارمغان می آورد، اما کاربری که با جستجوی این عبارت وارد سایت می شود قطعا علاقه بیشتری به محصول شما دارد و طبیعتا شانس بیشتری برای فروش محصول به او دارید.

به طور کلی، اینها ملاحظاتی هستند که باید برای انتخاب بهترین کلمات کلیدی برای فروشگاه آنلاین خود در نظر بگیرید. به شما توصیه می کنیم استراتژی تعیین کلمه کلیدی خود را به خوبی برنامه ریزی کنید تا زمانی که سئو و تولید محتوا را شروع میکنید، موفق تر و آسان تر پیش بروید.  تنها کاری که باید انجام دهید این است که دست به کار شوید و بهترین شرایط را برای کسب و کار خود بیابید.

4 کلمه ضروری برای هر فروشگاه اینترنتی

به خوبی می دانیم در دنیای بازاریابی، تبدیل و فروش هدف اصلی اکثر برندها است. اگر با تکنیک هایی که در بالا توضیح دادیم موفق شدید رتبه سایت خود را بهبود دهید، بعد از آن باید به فکر افزایش نرخ کلیک و فروش خود باشید. پس باید در کنار کلمات اصلی از کلمه یا عبارت هایی برای تحریک کاربر جهت کلیک و خرید استفاده کنید. کلماتی که بتوانید احساسات کاربر(حس خرید، احساس نیاز، حس کسب سود و..) را برانگیزد. از این کلمات میتوانید در متاتگ توضیحات و هدینگ ها و همچنین تایتل تگ دسته بندی ها استفاده کنید. معمولا چون عنوان تک محصول طولانی تر است شاید فضای کمتری در تگ عنوان برای درج چنین عباراتی باشد.

این کلمات عبارتند از:

رایگان:

این کلمه واقعا درجه یک است و هیچوقت کارایی خود را از دست نمی دهد. استفاده از کلمه رایگان به این معنی نیست که شما محصول خود را بدون دریافت وجه می فروشید، بلکه کاربران جذب این واقعیت می شوند که می دانند می توانند در کنار محصول خریداری شده، محصول یا خدماتی را به صورت رایگان دریافت کنند. مانند ارسال رایگان!

ارزان ترین / تخفیف:

دقیقا مانند کلمه قبلی، استدلال های اقتصادی همیشه نقش مهمی در تصمیم خرید مشتری ایفا کرده اند. اگر به کاربر خیلی واضح نشان دهید مبلغی که قرار است با خرید محصولات شما تخفیف بگیرند، نکته مثبتی است. به خصوص از زمان ظهور برند های ارزان قیمت و افزایش رقابت در فضای مجازی، عنصر قیمت یک فاکتور کلیدی برای مشتری است. شما با کلمه ارزان یا ارزان ترین این سیگنال را به مشتری میدهید که خرید او از شما با صرفه اقتصادی و پس انداز بخشی از سرمایه او همراه خواهد بود.

انحصاری / ویژه:

این واقعیت است که محصولی که منحصر به فرد است به ما احساس خوشایندی می دهد. به همین دلیل است که برندها وعده محصول یا خدماتی را می دهند که همه نمی توانند به آن دسترسی داشته باشند. برچسب ویژه یا انحصاری برای بسیاری از مشتریان جذاب است. البته مترادف این کلمات را نیز میتوانید استفاده کنید.

سریع:

هیچ کس دوست ندارد صبر کند، به خصوص در فضای مجازی و محیط آنلاین. بنابراین، استفاده از این کلمه برای افزایش رتبه و نرخ کلیک فروشگاه اینترنتی موفقیت‌آمیز خواهد بود، زیرا کاربر همیشه در پس ذهن خود تمایل شدیدی به سرعت دارد و این باعث می‌شود که با مشاهده این کلمه در سایت شما خرید خود را انجام دهد.

این موارد فقط پیشنهادات ما بود و طبیعتا با کمی جستجوی بیشتر میتوانید کلمات و عبارتهای دیگری را نیز بیابید که شاید فقط مختص کسب و کار شما باشد! مثلا کلماتی مثل شیک، خاص، بی واسطه، ضمانت بازگشت وجه، امکان تعویض، متنوع و … نیز میتواند در جذب کاربر موثر باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *