7 مزیت شخصی سازی وب سایت

شخصی سازی وب سایت و مزایای آن

از زمانی که شبکه جهانی وب در اوایل دهه 1990 راه اندازی شد، اتفاقات زیادی افتاده است. در ابتدا به عنوان فضایی که عمدتاً برای تحقیق استفاده میشد(وب 2.0) تصور می شد که در آن کاربر با رایانه و اتصال به اینترنت میتواند امکان دسترسی به حجم زیادی از اطلاعات را به همراه داشته باشد. متعاقباً سرعت اتصال به اینترنت افزایش یافت و همچنین تعداد کاربرانی که به صورت تصاعدی وارد فضای مجازی شدند بیشتر شد و کاربران به تولیدکنندگان محتوا تبدیل شدند. وبلاگ ها و شبکه های اجتماعی اوج گرفتند و محتوا پادشاه شد.

در حال حاضر ما در Web 3.0 به اصطلاح غوطه ور هستیم که دارای یک جزء کلیدی است. شخصی سازی وب! اکنون یک فرصت عالی برای سفارشی سازی یا شخصی سازی وب وجود دارد!

این اصطلاح اگرچه مفهومی مستقل محسوب میشود اما در حال حاضر یکی از ارکان سئو سایت محسوب میشود. به جرات می‌توان گفت که ما در حال حاضر داده‌ها، ابزارها و دانش‌هایی را در اختیار داریم که می‌توانیم حرکت هر کاربر در اینترنت را به‌طور منحصربه‌فرد بر اساس اولویت‌ها و نیازهای او تنظیم کنیم. مزایای شخصی سازی وب می تواند تجربه کلی بهتری را هم برای مصرف کنندگان و هم برای برندها، شرکتها و کسب و کارها فراهم کند.

شخصی سازی وب چیست؟

شخصی سازی وب سایت تمرین ایجاد یک تجربه شخصی برای هر بازدید کننده ای است که به یک وب سایت شما دسترسی پیدا می کند. به این ترتیب یک صفحه شخصی سازی شده یک تجربه منحصر به فرد را بر اساس ویژگی های بازدیدکننده به نمایش می گذارد.

فکرش را بکنید، وقتی کاربر به وب‌سایت شما دسترسی پیدا می‌کند، باید همان حسی را داشته باشد که مثلاً به یک کافی شاپ معمولی می‌رود و پیشخدمت قهوه را همانطور که دوست دارد برای او سرو میکند. فوق العاده است، اینطور نیست؟

اما نگران نباشید، این بدان معنا نیست که باید برای هر یک از کاربرانی که به وب سایت شما دسترسی دارند، یک وب سایت تولید، برنامه ریزی و چیدمان کنید. البته این درست است که سفارشی سازی زمان زیادی می برد، اما اکنون همه چیز تغییر کرده است. توسعه دهندگان بزرگ وب ابزارهای پیشرفته جمع آوری داده ها و نوآوری های تکنولوژیکی را تولید کرده اند که کار شما را ساده کرده.

شخصی سازی وب چیست؟

شخصی سازی وب چیست؟

شما در حال حاضر این فرصت را دارید که هر مرحله از قیف بازاریابی را که کاربر در آن قرار دارد به صورت پویا شخصی سازی کنید. شما مطمئن خواهید شد که تجربه کاربرانی که به وب سایت شما دسترسی دارند یک تجربه عمومی یا خسته کننده نیست!

مزیت های شخصی سازی وب

انقلاب سفارشی سازی در جریان است ، بنابراین باید بررسی کنید که چگونه می توانید از آن برای تقویت فروش خود استفاده کنید. شما با سفارشی سازی سایت براساس هر کاربر با در نظر گرفتن متغیرهایی مثل سن، جنسیت، موقعیت جغرافیایی، خریدهای پیشین کاربر و … گام بلندی جهت بهبود تجربه کاربری و سئو سایت خود برمیدارید. گرچه مزایای بسیاری از سفارشی سازی وب وجود دارد، اما در اینجا ما 7 مورد از قدرتمندترین آنها را برای شما به توضیح می دهیم:

نرخ تبدیل cta را بهبود میدهد

فراخوانی به عمل (CTA) راهی عالی برای پیشرفت در فرایند خرید است. شما می توانید مشتری خود را به خواندن یک پست وبلاگ ، انجام یک نظرسنجی ، دریافت یک پروپوزال رایگان یا دیدن یک ویدئو تشویق کنید.

صرف نظر از نوع “CTA” که شما اجرا می کنید، باید آن را سفارشی کنید. به عنوان مثال، اگر کاربر از وب سایت شما بازدید کرده و از قبل ثبت نام کرده است ، نباید یک پنجره به او نمایش داده شود که از وی خواسته است دوباره ثبت نام کند. شما باید او را ترغیب کنید تا یک عمل متفاوت را انجام دهد، مانند: یک مشاهد یک محصول یا اقدام برای خرید با تخفیف ویژه!

به یاد داشته باشید که در سفارشی سازی یا شخصی سازی وب توجه به جزئیات مهم هستند. طبق تحقیقات انجام شده شرکت هایی که تجربیات وب را سفارشی می کنند، افزایش 19درصدی را در میانگین فروش تجربه کرده اند.

پیشنهاد محصولات مرتبط

زمان برای همه و حتی محیط های دیجیتالی (خیلی بیشتر) ارزشمند است. شما باید بتوانید در کمترین زمان ممکن بهترین و متناسب ترین پیشنهادات را به کاربر بدهید. این به معنی اصرار و فشار برای خرید محصولی که کاربر به آن تمایلی ندارد نیست.

برای به دست آوردن مزایای شخصی سازی وب سایت، لازم نیست که این نوع ناراحتی را در کاربران خود ایجاد کنید. می توانید از داده هایی که از آنها جمع آوری می کنید استفاده کنید تا اطمینان حاصل کنید که پیشنهاد محصولاتی که انجام می دهید همیشه به روز و مرتبط هستند. اگر این کار را انجام دهید، وفاداری مشتری خود را نیز افزایش می دهید.

ایجاد و افزایش وفاداری مشتری

این بخشی از طبیعت انسانی است که می خواهد با افرادی که با ما خوب رفتار می کنند، وقت بگذارد. همه ما یک سرویس سطح بالا را ارزیابی می کنیم و بیشتر این چیزی است که انسان ها را به یک برند، وفادار می کند.

درباره این مورد حتما فکر کنید، سفارشی سازی وب قطعا وفاداری مشتری را در بلندمدت به همراه دارد. اگر به عنوان یک کارآفرین از تمام ابزارهایی که در اختیار دارید استفاده کنید تا تجربه کاربری را در وب سایت خود گرم، دنج و فردی را پیاده سازی کنید، وفاداری مشتریان خود را افزایش می دهید. طبق آخرین تحقیقات ، 79 ٪ از مصرف کنندگان فقط برند هایی را برای خرید یا دریافت خدمات اینترنتی در نظر می گیرند که نشان می دهد به آنها اهمیت می دهند یا از قبل با آنها آشنایی کامل دارند.

درک بهتر مشتریان و خواسته آنها

یکی از مزایای شخصی سازی وب سایت شما این است که می توانید کاربران خود را به طور کارآمد در قیف های بازاریابی اختصاصی طبقه بندی کنید. از طریق “CTA” می توانید کاربران را برای ارائه اطلاعات خود تشویق کنید و به این ترتیب آنها را طبقه بندی کرده و اطلاعات خاصی را براساس تمایلات و سلیقه به آنها نشان دهید.

نمونه ای از شرکتی که این مورد را به طور مؤثر اعمال می کند، وب سایت طراحی “Canva” است. درست در وسط اصلی یک دکمه cta وجود دارد که از کاربر می پرسد که چگونه قصد استفاده از محصول را دارید. پس از داشتن این اطلاعات ، کاربر یک الگوی خاص را مشاهده میکند.

مطمئناً در وب سایت خود می توانید تاکتیک های مشابهی را پیاده سازی کنید تا اطمینان حاصل کنید که هر کاربر بهترین محتوای ممکن را مشاهده می کند.

ارسال کمتر ایمیل تبلیغاتی

تقریبا 50 درصد از کاربران اعتراف می کنند که ایمیل های بازاریابی زیادی دریافت می کنند و خیلی از این ایمیلها برای کاربران خوشایند نیست. با گنجاندن شخصی سازی در جریان ارتباط با کاربران خود، می توانید به سرعت بازدیدکنندگان را در دسته های مختلف طبقه بندی کنید. به این ترتیب، می توانید محتوای شخصی سازی شده متناسب با نیازهای آنها را برای آنها ارسال کنید.

علاوه بر این، با نظارت و شخصی سازی مناسب وب سایت خود، می توانید ارسال این همه «ایمیل» را متوقف کنید. کاربران به صورت خودکار دسته ها را برای شما انتخاب می کنند.

به عنوان مثال نحوه استفاده نتفلیکس از رفتار گذشته کاربرانش در پیشنهاد فیلم هایی که ممکن است هر کاربر بپسندد به جای ارسال یک ایمیل یک روزه با این مضمون که “ما یک مستند طبیعت جدید داریم، می خواهید آن را تماشا کنید؟”

صرف زمان بیشتر کاربر در وب سایت شما

تقریباً ناگفته نماند که وقتی محتوای مرتبط با کاربران خود را نشان می دهید، آنها تمایل دارند مدت بیشتری در وب بمانند. اگر می خواهید نرخ پرش سایت را کاهش دهید و زمانی که کاربران در وب سایت خود می گذرانند بهبود ببخشید، باید سایت را شخصی سازی کنید. شما باید به کاربران دلیلی برای کاوش در وب سایت و بررسی با محصول خود بدهید! یکی از تکنیکهای سئو سایت نیز همین است که با هدف نگه داشتن بیشتر کاربران روی سایت اجرا میشود.

نرخ پرش یا bounce rate یکی از فاکتورهاییست که گوگل برای رتبه بندی سایتها بررسی میکند. هر سایت یا صفحه وبی که نرخ پرش کمتری داشته باشد و کاربر مدت زمان بیشتری را روی سایت سپری کرده باشد، احتمالا رتبه بهتری نسبت به رقبای خود کسب خواهد کرد.

وابستگی بیشتر به برند

این یک واقعیت است که شخصی سازی وب منجر به نرخ تبدیل بالاتر، مشتریان راضی تر و افزایش وفاداری به برند می شود. هدف شما ایجاد تجربه ای است که کاربر در آن احساس راحتی کند. شما باید ” برند محبوب” آنها شوید!

همانطور که قبلاً دیدید، باید خود را از رقبای خود متمایز کنید و توجه مصرف کننده را به خود جلب کنید. چه راهی بهتر از شخصی سازی وب سایت شما؟ شما می توانید تجربه ای ایجاد کنید که در آن کاربر احساس رضایت کند. خوشبختانه، اکنون می توانید ابزارها و فناوری هایی را برای سفارشی سازی وب سایت خود داشته باشید. داده‌ها را از کاربران خود جمع‌آوری کنید و از آن برای طراحی تجربه‌ای استفاده کنید که باعث می‌شود مشتریان شما احساس درک و ارزشمندی کنند. اگر مشتریان شما راضی باشند، سود شما رشد خواهد کرد! منتظر چی هستی؟ هرچه سریع تر اقدام کن. همچنین میتوانید جهت سفارش سئو و دریافت پروپوزال رایگان از ما کمک بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *