محتوای همیشه سبز یکی از با ارزش ترین دارایی هایی یک وب سایت یا وبلاگ است. این نوع محتوا نه تنها به شما در افزایش ترافیک طبیعی کمک می کند بلکه می تواند در بلندمدت موفقیت شما در دنیای بازاریابی دیجیتال را تضمین کند.
در این مطلب ، توضیح خواهیم داد که محتوای همیشه سبز چیست؟ و چرا برای اعتبار سایت شما اهمیت دارد .و چگونه می توانید محتوایی با این ویژگی تولید کنید. در واقع به دنبال پاسخ به سوالات زیر هستیم:
محتوای همیشه سبز چیست؟ چه ویژگی هایی دارد؟
چرا برای وب سایت مهم است؟ چگونه در بازدید ، رتبه و سئو تاثیر می گذارد؟
چگونه از آن برای افزایش ترافیک طبیعی استفاده کنیم؟
محتوای همیشه سبز چیست؟
یکی از اصطلاحاتی که در بازاریابی اینترنتی کاربرد زیادی دارد ، محتوای همیشه سبز ( evergreen content ) است که به مطالب و مقالاتی اطلاق می شود که مربوط به یک دوره زمانی خاص نیستند و همواره اطلاعات و محتواب قابل استناد و کاربردی دارد.
اگر یک وبلاگ ، وب سایت تجارت الکترونیک یا وبلاگ شرکتی دارید و می خواهید به تدریج ترافیک طبیعی سایت را افزایش دهید ، نظر گوگل و کاربران را جلب کنید و مطالب ارائه دهید که سالهای آینده نیز بازدید سایت شما را تضمین کنند ، پس محتوای همیشه سبز را فراموش نکنید.
ایجاد این محتوا زمان و انرژی بیشتری را می طلبد. اما به عنوان یک سرمایه گذاری در تولید محتوا ، نقش زیادی در اعتبار ، بازدید و رتبه سایت شما دارد.
محتوای همیشه سبز همان مقاله یا مطلبی است که وب سایت شما را از سایر رقبا متمایز می کند.
ویژگی محتوای همیشه سبز
برای اینکه یک محتوا ، “همیشه سبز” در نظر گرفته شود ، باید ویژگی های زیر را داشته باشد:
صحت و اعتبار آن محدود به زمان خاصی نیست – به این معنی که به یک دوره زمانی خاص مربوط نیست و هر زمان که مطالعه شود ، کاربردی و مفید خواهد بود.
محتوایی منحصر به فرد و اصلی است – یعنی تکراری و مشابه سایر مطالب موجود در اینترنت نیست.
مفید و کاربردی است – طبیعتا تمام مطالبی که در یک سایت منتشر می شوند ، مفید نیستند. محتوای سبز مفید و کاربردی است و به برای کاربران ارزش زیادی دارد.
بهینه سازی شده است – به عبارت دیگر تمام قوانین و اصول سئو محتوا در نگارش این نوع متن رعایت شده است و به راحتی برای خزنده های گوگل و سایر موتورهای جستجو قابل درک است.
جنبه آموزشی دارد – جامع و آموزنده است. البته جامع نه به این معنی که ، فقط تعداد زیادی از کلمات و عبارات را دربربگیرد.
مخاطب زیادی دارد – موضوع محتوای همیشه سبز باید چیزی باشد که کاربران زیادی در گوگل در جستجوی آن هستند و حول عبارات کلیدی پرمخاطب نوشته شود. در غیر این صورت حتی اگر در SERP رتبه بالایی هم داشته باشید ، بازدید مناسبی دریافت نخواهید کرد.
به طور کلی محتوای همیشه سبز ، جامع و آموزنده است. گاهی به دنبال پاسخ به سوالی یا ارائه بهترین راه حل ها برای مشکلی خاص می باشد. گاهی با ارائه یک ویدئو یا تصویر ، چگونگی برطرف نمودن یک مشکل را شرح می دهد. کاربران به مقالاتی که از کلمه چگونه در عنوان آن استفاده شده ، استقبال بیشتری می کنند.
لیست ها ، نکات ، محتوای سبک ویکی پدیا ، مقالات مقایسه ای ، راهنمای گام به گام نمونه هایی از محتوای همیشه سبز هستند.
چه مطالبی همیشه سبز نیستند؟
مقالات خبری – مطالب و مقالات خبری جز محتوای همیشه سبز نیست ، زیرا حتی اگر خبر کاملا منحصر به فرد ، دقیق ، مفید و براساس اصول سئو نگارش شده باشد ، به این علت که مربوط به یک دوره زمانی خاص می شود ، نمی توان ان را جز همیشه سبزها دانست.
مقالات مد و فن آوری – این نوع محتوا در مدت زمان کوتاهی از اهمیت برخوردار هستند. به عنوان مثال ، امکان دارد وبسایتی در مورد امکانات و قابلیت های آیفون 4 نوشته باشد. طبیعتا این مقاله در حال حاضر و با توجه به رونمایی چندین نسخه جدیدتر آیفون ، هیچ کاربرد و اهمیتی برای کاربران ندارد.
داده های آماری یک بازه زمانی خاص – طبیعتا در حال حاضر ، افراد زیادی تمایل به دریافت داده های بانکی مربوط به 20 سال قبل ندارند. این یک مثال قابل درک برای این نوع از محتوا می باشد.
چرا محتوای همیشه سبز مهم است؟
هنگامی که وب سایت یا وبلاگ خود را راه اندازی می کنید ، انتشار مطالبی که موجب افزایش ترافیک طبیعی سایت شما شود اهمیت زیادی دارد.
پارامترهای زیادی وجود دارد که باید به آنها توجه شود. مانند نوع محتوا (متن ، تصاویر ، فیلم ها) ، طول محتوا ( باید پست های کوتاه یا طولانی بنویسم؟) ، چگونگی انتخاب عناوین ، درج هدینگ ها و بسیاری از موارد دیگر.
یکی از عوامل بسیار مهمی که برخی از وبسایت ها به آن توجه نمی کنند و عدم موفقیت آنها را در پی دارد ، دست کم گرفتن اهمیت محتوای همیشه سبز است.
محتوای همیشه سبز مهم است زیرا:
افزایش ترافیک
می تواند به شما در افزایش ترافیک کمک کند. در صورتی که بتوانید سئوی محتوای سبز را به درستی انجام دهید ، با کسب رتبه خوب در گوگل می توانید نرخ کلیک سایت را افزایش دهید. درواقع به شما کمک می کند در نتایج جستجوی گوگل رتبه بالاتری داشته باشید زیرا این نوع محتوا ، تمام فاکتورهای موردنظر گوگل در سئو و رتبه بندی صفحات را برآورده می کند.
هرچه میزان ترافیک طبیعی بیشتر شود ، ارزش سایت شما ، درآمد ، سود ، فروش و مشتریان شما بیشتر خواهد شد.
قطعاً یک وب سایت خوب باید انواع محتوا را داشته باشد. محتوای همیشه سبز به شما کمک می کند تا حضور رتبه بندی نتایج جستجو داشته باشید.
حتی برای وب سایت های خبری ، فروشگاهی ، سازمانی ، مد ، فن آوری نیز می توانید این نوع محتوا را ارائه دهید.
کمک به دریافت بک لینک
همچنین محتوای همیشه سبز به شما در دستیابی به بک لینک های بیشتر کمک می کند. بک لینک ها نقش بسیار مهمی در رتبه بندی موتورهای جستجو دارند و یکی از راه های دستیابی به لینک های بیشتر همین نوع محتوا می باشد.
می توانید از آن در شبکه های اجتماعی استفاده کنید. محتوای همیشه سبز می تواند چندین بار در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شود و ارزش خود را در طول زمان از دست نمی دهد.
اعتبار سایت
با انتشار محتوای همیشه سبز ، می توانید وب سایت خود را به عنوان یک منبع معتبر در رابطه با موضوعات مربوط به کسب و کار و صنعتی که در آن فعالیت می کنید ، معرفی نمایید. گوگل همیشه در جستجوی مناسب ترین مطالب برای ارائه به کاربران است. با نوشتن محتوا و پست های سئوبیس و اشتراک گذاری صحیح مطالب خود ، دیر یا زود پاداش زحمات خود را که همان افزایش ترافیک طبیعی سایت است را دریافت می کنید.
استفاده بهینه از زمان
کاربران در فضای مجازی با اخبار ، شایعات ، بررسی های فنی و مقالات و مطالب زیادی سروکار دارند و هزاران وب سایت ، ناشر و سایت خبری هر لحظه از شبانه روز این کار را انجام می دهند. آنچه محتوای همیشه سبز برای شما به عنوان یک وبلاگ نویس یا صاحب وب سایت به ارمغان می آورد ، استفاده بهینه از زمان و انرژی در انتشار و تولید محتواست.
بدیهی است که شما برای سئو و کسب رتبه بهتر در گوگل همواره باید مطالب و محتوای جدید تولید کنید. اما گاهی اوقات ممکن است نتوانید زمان کافی برای این کار صرف کنید. پس بهتر است که همان زمان در دسترس را به نگارش محتوای همیشه سبز اختصاص دهید. اگر زمان شما محدود است ، بهتر است آن را صرف انتشار محتوایی کنید که در مدت طولانی تری باعث ایجاد ترافیک و بازدید برای شما شود.
نکته مهم: باید سعی کنید که محتوایی که می نویسید ، همیشه سبز باقی بماند. که این هدف در طول زمان با بروزرسانی محتوای قدیمی قابل دستیابی خواهد بود. البته نه به این معنی که کل ساختار متن را تغییر دهید. بلکه بروزرسانی محتوای قدیمی اصول و قواعدی دارد که در لینک مشخص شده توضیح داده ایم.
دیدگاه خود را ثبت کنید
دوست دارید به بحث ملحق شوید؟نظرات خود را با ما در میان بگذارید!