تولید محتوای همیشه سبز برای ترافیک دائمی سایت
محتوای همیشه سبز یکی از با ارزش ترین دارایی هایی یک وب سایت یا وبلاگ است و باید بخش کلیدی استراتژی تولید محتوای سایت شما باشد، زیرا میتواند در بلندمدت و بصورت مداوم ترافیک، کاربر و لینک به سایت شما، را تامین نماید.
محتوای سبز یا Ever Green نه تنها به شما در افزایش بازدید طبیعی سایت کمک میکند بلکه می تواند در سئو سایت و موفقیت کسب و کارها در جهان دیجیتال امروز موثر باشد.
در این مطلب ، توضیح خواهیم داد که محتوای سبز چیست؟ چه مزایایی دارد؟ و چگونه می توانید محتوایی با این ویژگی تولید کنید.
محتوای همیشه سبز چیست؟
یکی از اصطلاحاتی که در بازاریابی اینترنتی کاربرد زیادی دارد، محتوای همیشه سبز ( در انگلیسی evergreen content گفته میشود) است که به مطالب و مقالاتی اطلاق می شود که مربوط به یک دوره زمانی خاص نیستند و همواره اطلاعات و محتواب قابل استناد و کاربردی دارد.
محتوای سبز به عنوان محتوایی تعریف شده است که مدت ها پس از تاریخ انتشار آن مرتبط، کاربردی و ارزشمند باقی می ماند. بیشتر محتوایی که در وب منتشر می شود برای بازه زمانی کوتاهی مناسب است و اگرچه که ممکن است در همین مدت کوتاه جلب توجه زیادی کند، اما به سرعت نرخ کلیک و بازدید آن کاهش می یابد. در مقابل، کاربران تمایل دارند محتوای همیشگی را حتی با گذشت زمان طولانی مطالعه کنند و به اشتراک بگذارند.
محتوایی که در طول زمان مرتبط باقی میماند، معمولاً شامل قالبهایی مانند:
- نشریات آموزشی یا اطلاعاتی، به عنوان مثال، سئو چیست؟
- پست های عملی، مثل: علل سرماخوردگی در کودکان
- مقالات تحقیقاتی یا آماری مانند متوسط روزانه تولید نفت ایران در شرایط قبل از تحریم
- همچنین مطالبی که به سوالات متداول کاربران پاسخ میدهند، نمونه هایی از محتوای سبز هستند.
- همچنین می توانید لیست ها و منابعی را ایجاد کنید، به عنوان مثال، تاریخچه تغییرات موتورهای جستجو. اگرچه این لیست خاص از نظر فنی همیشه سبز نیست، زیرا هر سال به روز می شود، اما با بروزرسانی مداوم آن میتوانید مطالب غنی ایجاد کنید.
در کل موضوعاتی وجود دارند که در طول زمان دائمی و بدون تغییرات بزرگی باقی می مانند. مواردی مانند:
- عشق
- عمر طولانی
- سلامتی
- شغل و حرفه
- ورزش
- فرهنگ
- تاریخچه
در حالی که این قالب ها و مضامین همیشه سبز هستند، اما در نهایت کیفیت متن است که تعیین میکند ترافیک و بازدید به چه سایتها و صفحاتی منتقل شود.
ویژگی های محتوای سبز چیست؟
برای اینکه یک محتوا، “همیشه سبز” در نظر گرفته شود، باید ویژگی های زیر را داشته باشد:
صحت و اعتبار آن محدود به زمان خاصی نیست:
به این معنی که به یک دوره زمانی خاص مربوط نیست و هر زمان که مطالعه شود ، کاربردی و مفید خواهد بود.
محتوایی منحصر به فرد و اصلی است:
یعنی تکراری و مشابه سایر مطالب موجود در اینترنت نیست.
مفید و کاربردی است:
طبیعتا تمام مطالبی که در یک سایت منتشر می شوند ، مفید نیستند. محتوای سبز مفید و کاربردی است و به برای کاربران ارزش زیادی دارد.
بهینه سازی شده است:
به عبارت دیگر تمام قوانین و اصول سئو محتوا در نگارش این نوع متن رعایت شده است و به راحتی برای خزنده های گوگل و سایر موتورهای جستجو قابل درک است.
جنبه آموزشی دارد:
جامع و آموزنده است. البته جامع نه به این معنی که ، فقط تعداد زیادی از کلمات و عبارات را دربربگیرد.
مخاطب زیادی دارد:
موضوع محتوای همیشه سبز باید چیزی باشد که کاربران زیادی در گوگل در جستجوی آن هستند و حول عبارات کلیدی پرمخاطب نوشته شود. در غیر این صورت حتی اگر در SERP رتبه بالایی هم داشته باشید ، بازدید مناسبی دریافت نخواهید کرد.
به طور کلی این جنس محتوا، جامع و آموزنده است. گاهی به دنبال پاسخ به سوالی یا ارائه بهترین راه حل ها برای مشکلی خاص می باشد. گاهی با ارائه یک ویدئو یا تصویر ، چگونگی برطرف نمودن یک مشکل را شرح می دهد. کاربران به مقالاتی که از کلمه چگونه در عنوان آن استفاده شده ، استقبال بیشتری می کنند.
لیست ها ، نکات ، محتوای سبک ویکی پدیا، مقالات مقایسه ای، راهنمای گام به گام نمونه هایی از این نوع محتوا هستند.
چه مطالبی همیشه سبز نیستند؟
مقالات خبری – مطالب و مقالات خبری جز محتوای همیشه سبز نیست، زیرا حتی اگر خبر کاملا منحصر به فرد ، دقیق ، مفید و براساس اصول سئو نگارش شده باشد ، به این علت که مربوط به یک دوره زمانی خاص می شود ، نمی توان ان را جز همیشه سبزها دانست.
مقالات مد و فن آوری – این نوع محتوا در مدت زمان کوتاهی از اهمیت برخوردار هستند. به عنوان مثال ، امکان دارد وبسایتی در مورد امکانات و قابلیت های آیفون 4 نوشته باشد. طبیعتا این مقاله در حال حاضر و با توجه به رونمایی چندین نسخه جدیدتر آیفون ، هیچ کاربرد و اهمیتی برای کاربران ندارد.
داده های آماری یک بازه زمانی خاص – طبیعتا در حال حاضر ، افراد زیادی تمایل به دریافت داده های بانکی مربوط به 20 سال قبل ندارند. این یک مثال قابل درک برای این نوع از محتوا می باشد.
چگونه محتوای سبز و همیشگی تولید کنیم؟
همانطور که گفته شد، محتوای سبز در طول زمان از بین نمی رود. برای تولید آن در وبلاگ یا وب سایت خود، باید روی موضوعاتی کار کنید که وابستگی به زمان ندارند.
در حوزه کسب و کار خود تولید محتوا حول یکی از گزینه های زیر را هدف قرار دهید:
مفاهیم: معنی را توضیح دهید. اگر موضوع در مورد یک محصول است، بگویید در مورد چه چیزی است، نشان دهید که چگونه کار می کند و غیره؛
روش های استفاده: به خوانندگان آموزش دهید که چگونه از یک محصول خاص استفاده کنند یا چگونه چیزی ایجاد کنند.
مقایسه: یک مقاله را با مقاله مشابه دیگری مقایسه کنید و بگویید کدامیک محتوای بهتر و کاملتری دارد.
مزایا: ارائه مزایای یک محصول. فهرستی تهیه کنید و هر مورد را لیست وار توضیح دهید.
منابع: مشخصات یک محصول را فهرست کنید. ویژگی های اصلی را با ما در میان بگذارید.
به خاطر داشته باشید که چنین محتوایی هرگز از مد نمی افتد. و زمانی که شما نیاز به جذب کاربرانی دارید که سعی می کنند نسبت به یک مشکل و راه حل احتمالی آن آگاهی پیدا کنند، بهترین گزینه های احتمالی برای تبدیل شدن به مشتریان شما هستند.
و از آنجایی چنین مقالاتی همیشه سبز هستند با نرخ رو به رشدی برای سایت شما مخاطب دریافت می کنند. مانند شراب، هر چه سن آن بیشتر شود، بهتر می شود.
مزایای محتوای سبز چیست؟
پست های Evergeen در تجزیه و تحلیل گوگل یا آمار ترافیک سایت شما نقش پررنگی دارند. اینها پست هایی هستند که به طور مداوم ترافیک را ماه به ماه به سایت شما هدایت می کنند و برای استراتژی سئو سایت شما بسیار مفید هستند، زیرا نه تنها باعث افزایش ترافیک می شوند، بلکه بطور مداوم در طول زمان لینک دریافت میکنند. بنابراین، محتوای همیشه سبز یک عنصر مهم در استراتژی کلی بازاریابی آنلاین شما است.
پس بطور خلاصه مزایای زیر را دارد:
- دریافت لینک از سایت های دیگر
- به اشتراک گذاری مستمر
- افزایش ترافیک سایت
- جذب کاربر از کانال موتورهای جستجو و شبکه های اجتماعی
افزایش ترافیک
می تواند به شما در افزایش ترافیک کمک کند. در صورتی که بتوانید سئوی محتوا را به درستی انجام دهید، با کسب رتبه خوب در گوگل می توانید نرخ کلیک سایت را افزایش دهید. درواقع به شما کمک می کند در نتایج جستجوی گوگل رتبه بالاتری داشته باشید زیرا این نوع محتوا ، تمام فاکتورهای موردنظر گوگل در سئو و رتبه بندی صفحات را برآورده می کند.
هرچه میزان ترافیک طبیعی بیشتر شود ، ارزش سایت شما، درآمد، سود ، فروش و مشتریان شما بیشتر خواهد شد.
قطعاً یک وب سایت خوب باید انواع محتوا را داشته باشد. محتوای همیشه سبز به شما کمک می کند تا حضور رتبه بندی نتایج جستجو داشته باشید و حتی در بسیاری از مواقع میتواند منجر به قرار گرفتن در موقعیت صفر گوگل، که یک جایگاه فوق العاده ارزشمند است شود.
حتی برای وب سایت های خبری، فروشگاهی، سازمانی، مد، فناوری نیز می توانید این نوع محتوا را ارائه دهید.
کمک به دریافت بک لینک
همچنین محتوای همیشه سبز به شما در دستیابی به بک لینک های بیشتر کمک می کند. بک لینک ها نقش بسیار مهمی در رتبه بندی موتورهای جستجو دارند و یکی از راه های دستیابی به لینک های بیشتر همین نوع محتوا می باشد.
می توانید از آن در شبکه های اجتماعی استفاده کنید. مطالب، مقالات، تصاویر و ویدئوهای همیشه سبز می تواند چندین بار در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شود و ارزش خود را در طول زمان از دست نمی دهد.
افزایش اعتبار سایت و برند شما
با انتشار محتوای همیشه سبز، می توانید وب سایت خود را به عنوان یک منبع معتبر در رابطه با موضوعات مربوط به کسب و کار و صنعتی که در آن فعالیت می کنید، معرفی نمایید و با افزایش چنین محتوایی، قطعا برند شما از دید مخاطبان اعتبار قابل قبولی خواهد داشت.
گوگل همیشه در جستجوی مناسب ترین مطالب برای ارائه به کاربران است. با نوشتن محتوا و پست های سئوبیس و اشتراک گذاری صحیح مطالب خود، دیر یا زود پاداش زحمات خود را که همان افزایش ترافیک طبیعی سایت است را دریافت می کنید.
به اشتراک گذاری مستمر در شبکه های اجتماعی
با ایجاد محتوای همیشه سبز دیگر نیازی نیست نگران صرف وقت برای به اشتراک گذاری آن در شبکه های اجتماعی باشید. محتوای همیشگی این مزیت را دارد که همواره بصورت مستمر (حتی با گذشت چند ماه از تاریخ انتشار) توسط کاربران اینترنتی، یعنی افرادی که حتی انها را نمیشناسید در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته میشود.
بدیهی است که شما برای سئو و کسب رتبه بهتر در گوگل همواره باید مطالب جدید تولید کنید. اما گاهی اوقات ممکن است نتوانید زمان کافی برای این کار صرف کنید. پس بهتر است که همان زمان در دسترس را به نگارش محتوای همیشه سبز اختصاص دهید. اگر زمان شما محدود است ، بهتر است آن را صرف انتشار محتوایی کنید که در مدت طولانی تری باعث ایجاد ترافیک و بازدید برای شما شود.
نکته مهم: باید سعی کنید که محتوایی که می نویسید، همیشگی باقی بماند. که این هدف در طول زمان با بروزرسانی محتوای قدیمی قابل دستیابی خواهد بود. البته نه به این معنی که کل ساختار متن را تغییر دهید. بلکه بروزرسانی محتوای قدیمی اصول و قواعدی دارد که در لینک مشخص شده توضیح داده ایم.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.