E-A-T چیست؟ چگونه EAT سایت را بهبود دهیم؟

E-A-T گوگل و نحوه بهبود EAT در سایت

سایت هایی می توانند در بالاترین جایگاه Serp قرار بگیرند که مورد اعتماد کاربران باشند، مطالبی کاربردی ارائه دهند و اعتبار  قابل قبولی را در وب کسب کنند. اگر روی وبلاگ یا وب سایت خود کار می کنید، مطمئناً می دانید که الگوریتم های رتبه بندی به طور مکرر به روز می شوند. پس ما به عنوان بازاریاب چاره ای نداریم جز به روز بودن و بهینه سازی وب سایت های خود برای سازگاری هرچه بیشتر با فاکتورهای رتبه بندی به منظور کسب رتبه بالاتر. امروز قصد داریم در مورد یکی از مهمترین عاملها صحبت کنیم: یعنی “E-A-T”.

آیا می خواهید موقعیت سئوی خود را در موتورهای جستجو با جدیدترین تکنیک ها بهبود بخشید؟ ضمن اینکه میتوانید با مطالعه مقالات تخصصی در وبسایت سئوبهینه دانش خود را افزایش دهید، مشاورین ما آماده راهنمایی شما هستند. همچنین اگر مایلید سایت شما از نظر تخصصی بررسی و یک پروپوزال کامل از وضعیت سایت و رقبای خود دریافت کنید، فرم ثبت سفارش را تکمیل نمایید.

معیارهای ارزیابی E-A-T چیست؟

EAT مخفف Expertise Authority Trust است که به سه جنبه تخصص، اعتبار و اعتماد اشاره دارد و یکی از اصلی ترین فاکتورها در بررسی سایتها و رتبه بندی گوگل محسوب میشود که این 3 معیار به ویژه پس از راه اندازی گوگل Bert بسیار مهم شده اند: تخصص (تجربه)، معتبر بودن (اقتدار) و قابل اعتماد بودن (اعتماد).

تخصص Expertise

از نظر گوگل، “تخصص” به داشتن سطح بالایی از دانش یا مهارت در یک زمینه خاص اشاره دارد. به عبارت دیگر، این که محتوایی توسط متخصص در آن زمینه تهیه شده باشد، ارزش مثبت دارد.

این جنبه به ویژه در موضوعات مرتبط با بهداشت یا امور مالی، جایی که صلاحیت های رسمی ارزش ویژه ای دارند، اهمیت دارد. در سایر حوزه های دانش، «تجربه روزمره» بیشتر مورد توجه قرار می گیرد.

شما تخصص خود در یک حوزه را (همان صنعتی که فعالیت دارید) با ارائه مقالات در وبلاگ و مطالب ارزشمند برای کاربران نشان میدهید. گوگل چگونه متوجه تخصص شما میشود؟ استمرار در ارائه پست ها و وبلاگ نویسی مداوم نشان میدهد شما اطلاعات جامعی در آن زمینه دارید. البته، تولید محتوا نه به معنی پر کردن صفحات با کلمات و عبارات یا ساخت محتوای بی کیفیت است، گوگل باتوجه به زمان حضور کاربر روی سایت، نوع رفتار او، نحوه بازدید از لینکهای درون محتوا و … متوجه ارزشمند بودن محتوای سایت شما میشود.

اعتبار Authority

اعتبار با شهرت در سطح وب مرتبط است. برای سنجش این معیار، گوگل لینک های دریافتی به یک وب سایت، سال های فعالیت، مجوزها و تاییدیه ها و خیلی موارد دیگر را در نظر می گیرد. هر چه یک وب سایت در مورد یک موضوع خاص دارای اعتبار بیشتری باشد، محتوای آن در جایگاه بهتری خواهد داشت. بالابردن اعتبار نیاز به زمان دارد، برخی خیال میکنند میتوانند چند هفته ای با خرید بک لینک اعتبار دامنه را افزایش دهند. درصورتیکه اینطور نیست.

اعتبار سایت با افزایش عمر دامنه، افزایش اشتراک گذاری مطالب در شبکه های اجتماعی، دریافت لینک از خبرگزاری ها و وبسایتهای تخصصی بالا میرود. اگر بخواهید در مدت زمان کم حجم زیادی از لینک را برای سایت خود بخرید، نه تنها اعتبار شما بالا نمیرود بلکه گوکل سایت را جریمه میکند. حتی اگر در وبسایتهایی مثل moz یا ahrefs دامنه سایت امتیاز بالایی کسب کند، ولی از روشهای مصنوعی برای بالابردن اتوریتی دامنه استفاده کرده باشید، گوگل به راحتی متوجه میشود و سایت را احتمالا از نتایج حذف میکند.

اعتماد Trust

در نهایت، فاکتور اعتماد، مشروعیت، شفافیت و دقت یک وب سایت و محتوای آن را ارزیابی می کند. به عنوان مثال، ارزش مثبتی دارد که یک وب سایت شامل اطلاعات تماس کامل باشد و نشان می دهد که نویسنده هر محتوا چه کسی است. منابع اطلاعاتی مورد استفاده برای تهیه مطالب نیز در نظر گرفته شده است. اطلاعات دقیق، استفاده از پروتکل های امنیتی، مشخص بودن آدرس و محل فعالیت، شماره تلفن معتبر و سایر موارد مشابه، میتواند موجب افزایش اعتماد کاربران به شما شود. اگرچه کاربران زیادی وارد فضای مجازی شده اند، اما کماکان بسیاری اعتماد صد در صدی به این فضا را ندارند. اگر دقت کرده باشید، چنین تفکری در خودمان نیز وجود دارد، معمولا از یک سایت شناخته شده مثل دیجی کالا خیلی راحت تر از یک وبسایت جدید یا یک اکانت در اینستاگرام خرید میکنیم.

زمانیکه اعتماد مشتری جلب شود، شما خیلی راحت میتوانید کسب درآمد کنید. از رقبای خود پیشی میگیرید و مخاطبانی وفادار خواهید داشت که حتی خود آنها بهترین تبلیغات برای کسب و کار شما هستند.

5 نکته برای بهبود E-A-T وب سایت شما

برای اینکه بتوانید وبسایت یا فروشگاه اینترنتی خود را از نظر معیارهای E-A-T به سطح قابل قبولی برسانید باید موارد زیر را رعایت کنید:

  • روی استراتژی ساخت لینک خود کار کنید. برای گوگل، لینک های ورودی، شاخص بسیار مهمی از اعتبار یک سایت هستند، بنابراین شما باید وب سایت خود را از صفحات با کیفیت لینک کنید. البته به خاطر داشته باشید که تبادل لینک یا پرداخت هزینه برای لینک ها جریمه می شود.
  • تخصص تیم خود را نشان دهید. به جای انتشار ناشناس محتوای سایت خود، پروفایل هایی با نام و نام خانوادگی برای هر یک از اعضای تیم خود ایجاد کنید و اطلاعاتی در مورد تجربه حرفه ای و اعتبار آنها درج کنید. به یاد داشته باشید که اگر وب سایت شما در مورد موضوعات بهداشتی یا مالی صحبت می کند، رعایت این نکته ضرورت دوچندانی دارد.
  • نظرات بیشتری دریافت کنید. بررسی های آنلاین به عنوان منبع اطلاعاتی در مورد اعتبار یک شرکت استفاده می شود، بنابراین استراتژی هایی را برای دریافت نظرات بیشتر به کار بگیرید و مطمئن شوید که همیشه به نظرات حتی به انتقادات و کامنت های هم منفی پاسخ می دهید.
  • داده ها را بررسی کنید و منابع را ذکر کنید. در صورت امکان، به داده های مطالعات و منابع رسمی استناد کنید و سعی کنید اطلاعات را تا حد امکان دقیق کنید. ارائه اطلاعات روز اهمیت بالایی دارد.
  • محتوای خود را به روز کنید برای اینکه اطلاعات یک سایت برای کاربران دقیق و مفید باشد، باید آخرین پیشرفت‌های صنعت را منعکس کند، بنابراین مرتباً برای درج آخرین تغییرات بررسی کنید.

سئوبهینه به عنوان مرجع تخصصی سئو، همواره تلاش کرده اطلاعات تخصصی مخاطبان خود را افزایش دهد. به همین منظور علاوه بر ارائه خدمات، ابزارهای رایگان جهت بررسی سایت، تحویل پروپوزالهای تحلیلی و انتشار مقالات جدید آموزشی جزئی از برنامه ریزی متخصصین ما می باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *