چرا سایت شما رتبه خوبی در گوگل ندارد؟

دلایل عدم کسب رتبه خوب سایت در گوگل و درجا زدن در رتبه بندی

چرا گاهی اوقات آنطور که انتظار دارید یک صفحه رتبه مناسبی در گوگل ندارد؟ چرا سایت شما نتوانسته رتبه خوبی را در نتایج کسب کند؟ چه دلایلی مانع پیشرفت سایت در رتبه بندی هستند؟ بسیاری از مالکین وبسایتها این سوالات را بارها در ذهن خود تکرار کرده اند. یافتن پاسخ این سوالات از این جهت اهمیت دارد که دستیابی به رتبه های بالا در صفحات نتایج موتور جستجوی گوگل موجب ارتقای برند ، جذب مشتریان بیشتر و رونق هر کسب و کاری می شود.

بنابراین چرا وب سایت شما جایگاه بالایی در رتبه بندی گوگل ندارد؟ چرا در فهرست نتایج درجا می زنید؟ چه موانعی بر سر راه شما وجود دارد؟ البته اگر بصورت مقطعی جابجایی رتبه را تجربه کرده اید، شاید به دلیل الگوریتمهای گوگل مثل گوگل دنس باشد. رقص گوگل چیست؟ به شما کمک میکند دید خوبی از یک الگوریتم مهم این موتورجستجو که رتبه سایتها را تغییر میدهد داشته باشید.

موانع کسب رتبه خوب در گوگل

اکثر وب سایت ها در تلاش برای رسیدن به صفحه اول گوگل هستند. احتمالا شما هم چنین هدفی دارید. در این شرایط ، اگر احساس می کنید مدت طولانی است که به دنبال رسیدن به رتبه بهتری هستید و به نتیجه دلخواه نمی رسید و یا در نتایج گوگل درجا می زنید ، باید احتمالات زیر را در نظر بگیرید:

شاید تا به امروز زمان کافی را برای سئو و ارتقا رتبه نگذاشته اید

یا به اندازه کافی صبور نبوده اید. هیچ راهی وجود ندارد که یک شبه یا در زمان کم ، بهبود رتبه در نتیجه اقدامات سئو محقق شود.

در انجام سئو اشتباهاتی داشته اید که مانع از پیشرفت شما شده اند.

استراتژی و تکنیک های مناسبی را انتخاب نکرده اید.

ساختار فنی سایت شما مشکلات اساسی دارد.

روی کلمات و عبارات کلیدی اشتباهی تمرکز کرده اید.

رقبای شما فعالیت بیشتری از شما داشته اند

سایت شما درگیر سئو منفی و جریمه گوگل شده

هنگامی که تغییراتی روی سایت اعمال می کنید ، مدت زمانی طول میکشد تا اولا گوگل این تغییرات را متوجه شود و ثانیا مثبت یا منفی بودن آن را بسنجد و در نهایت در رتبه شما تجدید نظر کند.

زمان چیزی است که شما نمی توانید در آن تاثیری بگذارید.

برخی از مهمترین دلایلی که مطرح کردیم را بصورت دقیق تر و جزئی تر توضیح می دهیم.

کلمه کلیدی را اشتباه انتخاب کرده اید

منظور از اشتباه انتخاب کردن کلمه کلیدی این نیست که شما عبارت کلیدی نامربوطی را انتخاب کرده باشید. بلکه ، کلمه یا عبارتی را در محتوای خود به عنوان کلمه کلیدی تکرار کرده اید که با هدف و عبارتی که کاربران جستجو می کنند متفاوت است.

مثلا ، برای سایت ما ، کلمه سئو اهمیت زیادی دارد و خدمات ما در حوزه سئو و بهینه سازی سایت است. اما کاربرانی که به سایت ما مراجعه می کنند ، بیشتر عباراتی مثل ارتقا رتبه سایت ، بهبود رتبه گوگل ، افزایش بازدید سایت و عباراتی این چنین که هدف سئو است را جستجو می کنند. پس ما باید حول این موضوعات مطالب خود را منتشر کنیم تا بازدید بیشتری کسب کنیم و در نهایت رتبه سایت بالاتر برود.

برای اینکه کلمات کلیدی مناسب برای سایت خود را پیدا کنید باید تحقیق کنید. باید رفتار کاربران و مشتریان احتمالی خود را پیش بینی نمایید. پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله چگونگی پیدا کردن کلمات کلیدی مهم است.

وب سایت شما فقط ظاهر زیبایی دارد

اگرچه هزینه زیادی را برای طراحی زیبا و مدرن سایت خود پرداخته اید و وضعیت ظاهری سایت عالی به نظر می رسد ، اما باطن سایت مشکلات عدیده ای دارد و توجه شما به طراحی گرافیکی ، باعث نادیده گرفتن اصول سئو شده است.

اگرچه زیبایی سایت در تجربه کاربری و جذب کاربران اهمیت دارد ، اما آنچه که گوگل می بیند میزان سازگاری سایت با اصول سئو است.

موارد مهم تری از ظاهر سایت وجود دارد که جلوی کسب رتبه بهتر سایت شما در گوگل را می گیرد.

محتوای تکراری ، کم و بی ارزش ، محتوای قدیمی ، لینک های بیش از حد ، عدم مسیریابی صحیح کاربر روی سایت ، استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی ، ایراد در عناوین و هدینگ ها ، عدم راه اندازی وبلاگ فعال ، ایراد در متاتگ ها ، مشکلات در سئو تکنیکال و بسیاری موارد دیگر عامل عدم دستیابی به رتبه خوب در گوگل است.

به لینک سازی توجهی نداشته اید

لینک ها هنوز هم یکی از مهم ترین فاکتورهای سئو هستند. اما نسبت به گذشته گوگل تغییراتی در تاثیر بک لینک ها در رتبه بندی داده.  شما به لینک های متنوعی از منابع مختلف نیاز دارید. برخی باید follow باشند و برخی دیگر نوفالو. در هر صورت باید از وب سایت های معتبر و مرتبط و دارای اتوریتی بالا دریافت شوند. اگر تعداد بک لینک های سایت شما زیاد است اما رتبه خوبی در گوگل ندارید به احتمال فراوان از وب سایت هیا ضعیف لینک گرفته اید.

همچنین امکان دارد لینک های زیادی را خریداری کرده باشید. خرید بک لینک یک استراتژی اشتباه در سئو است. لینک سازی باید کاملا طبیعی انجام شود. گوگل سایت هایی را که اقدام به خرید بک لینک انبوه می کنند جریمه خواهد کرد.

تحت حملات سئو منفی قرار گرفته اید

ممکن است برخی از رقبای شما با استفاده از برخی روشهای غیر اخلاقی به سایت شما حمله کرده باشند یا وبسایت شما را با سئو منفی تحت تاثیر قرار داده باشند. کپی مطالب سایت ، ساخت بک لینک های اسپم ، بازنشر مطالب شما بدون ذکر منبع ، هک سایت همگی روش هایی هستند که برخی از افراد جهت ضربه زدن به سایت های دیگر استفاده می کنند و به همین دلیل رتبه سایت در گوگل بهتر نخواهد شد.

گوگل شما را جریمه کرده است

یک عمل اشتباه و مخالف قوانین گوگل ، نه تنها مانع از کسب رتبه خوب می شود بلکه سایت شما را کلا از نتایج محو خواهد گرد.

اگر قبلاً واقعاً رتبه خوبی داشتید و کم کم شروع به افت کردید و چند صفحه در نتایج پایین رفته اید ، حتما در باکس جریمه گوگل قرار گرفته اید.

تنها کاری که باید انجام دهید بررسی گزارش گوگل در وبمستر و سپس رفع ایرادات و خطاهای مشخص شده. حتی برخی اوقات شما متوجه جریمه گوگل نخواهید شد ، پس باید همیشه سعی کنید فقط تکنیکهای سئو کلاه سفید را انجام دهید.

در مطلب 29 علت جریمه سایت توسط گوگل دلایل این اتفاق را توضیح داده ایم که مطالعه آن به شما کمک خواهد کرد ، اما بطور خلاصه برخی مواردی که می تواند موجب جریمه سایت شود عبارتند از:

هک شدن سایت – شخصی محتوای مخرب را در سایت شما بارگذاری کرده و مخفی کرده است.

لینک های اسپم زیادی دریافت کرده اید

بخش قابل توجهی از صفحات سایت شما ، اسپم هستند.

بک لینک غیر طبیعی به سایت شما

محتوای بی ارزش و اشباع از کلمات کلیدی

تغییر مسیر و ریدایرکت اشتباه یا فریب دهنده

متن یا تصاویر پنهان از چشم کاربران

سایت تعامل مناسبی با فضای خارج ندارد

بخشی از سئو به بهبود تعامل سایت با شبکه های اجتماعی و وب سایت های دیگر اختصاص دارد که با نام سئو خارجی شناخته می شود. تبلیغات در وب سایت های مرتبط ، تبلیغات در شبکه های اجتماعی ، ایجاد پروفایل در اینستاگرام و فیسبوک ، انتشار اطلاعات در مورد سایت ، بک لینک های قوی همگی بخشی از بهبود ارتباط یک  سایت با فضای بیرونی است.

البته نمی توان ارسال و اشتراک گذاری مطالب و صفحات سایت در شبکه های اجتماعی را یک فاکتور رتبه بندی دانست ، اما به شناخته شدن وبسایت شما کمک می کند. بازدید سایت را افزایش می دهد و به گوگل میزان اعتبار سایت را نشان می دهد.

تلاش شما کمتر از رقباست

بهینه سازی موتورهای جستجو یا سئو ، اگرچه بر روی هر سایت بصورت مجزا انجام می شود ، اما به علت تعدد رقبا در هر کسب و کاری ، نیاز به حداکثر تلاش دارد. رقبای شما بیکار نمی نشینند تا شما به راحتی رتبه اول گوگل را کسب کنید. رقابت یک بخش جدایی ناپذیر از بازاریابی مدرن است و برای هر لینکی که ایجاد نمی کنید ، یا محتوایی که منتشر نمی کنید ، در رقابت عقب می افتید.

ممکن است تصور کنید که تلاش های زیاد و کافی برای سئوی سایت خود انجام داده اید ، در صورتی که اگر رقبای خود را تحلیل کنید متوجه می شوید که چند برابر شما تلاش می کنند. هرچقدر مطالب بیشتری منتشر کنید ، مقالات سایت را بیشتر به اشتراک بگذارید ، بک لینک های بیشتری دریافت کنید ، بهینه سازی کدهای قالب سایت را بهتر انجام دهید ، بازهم وبسایت هایی به عنوان رقیب شما هستند که اقدامات بیشتری انجام دهند و همین مسئله از کسب رتبه خوب در گوگل ممانعت می کند.

در آخر می توانید جهت تحلیل و بررسی وب سایت رقبا مقاله چگونه وب سایت رقبا را بررسی کنیم؟ را بخوانید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *